Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / PSİ 455 - PSİKOLOJİ

Kodu: PSİ 455 Adı: ÇOCUK VE ERGEN PSİKOPATOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü PSİKOLOJİ
Ön Koşul Dersleri YAŞAM BOYU GELİŞİM-I, YAŞAM BOYU GELİŞİM-II, PSİKOPATOLOJİ-I, PSİKOPATOLOJİ-II,
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET SARIÇALI (mehmetsaricali@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi dersi çocuk ve ergen psikopatolojilerinin etiyolojileri, sınıflandırma ve tedavilerine yönelik farklı bakış açıları, çocukluk ve ergenlik süreçlerinde sık karşılaşılan dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu, öğrenme güçlüğü, otizm ve kaygı bozukluğu gibi patolojilerin ayrıntılı ele alınmasını içermektedir. Ayrıca, psikolojik desteğin önemi, aile danışmanlığı, eğitim ve aile, psikolog ve hekim iş birliği ve ekip çalışmasının önemi de dersin kapsamında bulunmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır.
PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır.
PÇ-9 Farklı bakış açılarını bilimsel bilginin üretilmesi sürecine dâhil edebilen, bireysel ve kültürel farklılıklara dair farkındalığa sahiptir
PÇ-11 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çocuk ve ergen ruh sağlığı alanına ilişkin konuları açıklamayı ve bu yaş dönemine özgü psikopatolojileri incelemeyi içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı, temel kavramlar
2 Çocukla yapılan değerlendirmenin özellikleri, görüşme ilkeleri, etik konular
3 Zihinsel Gelişim Bozukluğu
4 Yaygın Gelişimsel Bozukluklar
5 Dikkat Eksikliği-Hiperaktivite Bozukluğu
6 Davranım ve Karşıt Olma-Karşı Gelme Bozuklukları
7 Maddeyle ilişkili Bozukluklar
8 Ara Sınav
9 Uyku Bozuklukları
10 Beslenme ve Yeme Bozuklukları
11 Tik Bozuklukları
12 Kaygı Bozuklukları
13 Kaygı Bozuklukları
14 Duygudurum Bozuklukları
15 Özel Durumlar (taciz, istismar, ölüm, evlat edinilme, vb.)
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap Makale

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 154