|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | PSİKOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | YAŞAM BOYU GELİŞİM-I, YAŞAM BOYU GELİŞİM-II, PSİKOPATOLOJİ-I, PSİKOPATOLOJİ-II, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET SARIÇALI (mehmetsaricali@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çocuk ve Ergen Psikopatolojisi dersi çocuk ve ergen psikopatolojilerinin etiyolojileri, sınıflandırma ve tedavilerine yönelik farklı bakış açıları, çocukluk ve ergenlik süreçlerinde sık karşılaşılan dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu, davranım bozukluğu, öğrenme güçlüğü, otizm ve kaygı bozukluğu gibi patolojilerin ayrıntılı ele alınmasını içermektedir. Ayrıca, psikolojik desteğin önemi, aile danışmanlığı, eğitim ve aile, psikolog ve hekim iş birliği ve ekip çalışmasının önemi de dersin kapsamında bulunmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-1 Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. PÇ-4 Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır. PÇ-9 Farklı bakış açılarını bilimsel bilginin üretilmesi sürecine dâhil edebilen, bireysel ve kültürel farklılıklara dair farkındalığa sahiptir PÇ-11 Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. |
||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çocuk ve ergen ruh sağlığı alanına ilişkin konuları açıklamayı ve bu yaş dönemine özgü psikopatolojileri incelemeyi içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı, temel kavramlar | |
2 | Çocukla yapılan değerlendirmenin özellikleri, görüşme ilkeleri, etik konular | |
3 | Zihinsel Gelişim Bozukluğu | |
4 | Yaygın Gelişimsel Bozukluklar | |
5 | Dikkat Eksikliği-Hiperaktivite Bozukluğu | |
6 | Davranım ve Karşıt Olma-Karşı Gelme Bozuklukları | |
7 | Maddeyle ilişkili Bozukluklar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uyku Bozuklukları | |
10 | Beslenme ve Yeme Bozuklukları | |
11 | Tik Bozuklukları | |
12 | Kaygı Bozuklukları | |
13 | Kaygı Bozuklukları | |
14 | Duygudurum Bozuklukları | |
15 | Özel Durumlar (taciz, istismar, ölüm, evlat edinilme, vb.) | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap Makale |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 154 |