Gülşehir Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesine bağlı olarak Yüksek Öğretim Kurulunun 17/09/2009 tarih ve 4637-030117 sayılı kararı ile kuruluştur. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Gülşehir Meslek Yüksek Okulu Dış Ticaret Bölümü 2009-2010 eğitim öğretim yılında ön lisans eğitimine başlamıştır. 2010-2011 eğitim öğretim yılında normal örgün öğretimin yanı sıra ikinci öğretim de başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere DIŞ TİCARET alanında ön lisans diploması verilir. |
Ön Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı uyruklu öğrencileri seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belirli bir kontenjan dahilinde mümkündür. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise veya dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi. |
Türk Yüksek öğretim kurularında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Dış Ticaret alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Dış Ticaret Programının temel hedefi, yoğun rekabet ortamında, gelişen pazarlara yönelen başta küçük ve orta boy işletmeler olmak üzere sanayinin ihracat hamlesine cevap verecek, dış ticaret konularında pratik bilgi ile donanmış, gümrük mevzuatına hakim, çözüm odaklı dış ticaret uzmanları yetiştirmeyi hedeflemektedir. Programdan mezun olan öğrenciler Gümrük Mevzuatını ve Dış Ticaret işlemlerini iyi bilen bireyler olarak, işletmelerin AB ‘ye üye ülkeler ve diğer ülkelerle yapmakta oldukları ve yapacakları ticarete destek sağlayacak düzeyde olacaklardır. Dış Ticaret konusunda Türkiye'nin değişen ve gelişen koşullarına uygun, mezun olduğu andan itibaren sektörün her kolunda yer alabilecek kalifiye elemanlar yetiştirmektir. Dış Ticaret Programı, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini bağlı olduğu Meslek Yüksek Okulu ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. Program sahip olduğu öğretim görevlisi kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde hizmet vermeye çalışmaktadır. Sektörün ihtiyaçları yönünde hazırlanmış olan dersler, bilgisayar laboratuarı ile desteklenmiş modern sınıflarda yapılmaktadır. Dış Ticaret programındaki 60 günlük staj uygulaması, öğrencilerin henüz eğitim öğretim sürecindeyken piyasa koşularına adaptasyonunu sağlamakta ve mesleki yeterliliklerini artırmaktadır. |
PÇ-1 | Temel dış ticaret, iktisat, işletme, pazarlama ve gümrük kavram ve becerileri ile muhasebe tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-2 | Dış ticarette ilgili sorunları tespit edebilir, alternatifleri değerlendirebilir ve mantıksal sonuçlara ulaşabilir. |
PÇ-3 | Dış ticaret işlemlerini bilir, ithalat ve ihracat işlemlerini gerçekleştirebilir. |
PÇ-4 | Dış ticaretle ilgili bilgileri düzenleyebilir ve yazılı bir şekilde sunabilir. |
PÇ-5 | Gümrük birliği anlaşmalarını, gümrük mevzuatını, kambiyo mevzuatını, ihracat ve ithalat mevzuatını değerlendirebilir. |
PÇ-6 | İşletmelerde dış ticaret işlemleri muhasebesi ve finans kavramlarını ve uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
PÇ-7 | Toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik ve hukukun ve dış ticaretin temellerini bilir, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
PÇ-8 | Atatürk İlke ve İnkılâplarının önemini değerlendirebilir. |
PÇ-9 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
PÇ-10 | Dış Ticaret alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır |
PÇ-11 | Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir |
PÇ-12 | Dış ticaretle ilgili yazılı ve sözlü iletişim becerilerini Türkçe ve İngilizce olarak kullanabilir. |
PÇ-13 | Düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. |
PÇ-14 | Bir uluslararası pazarlama araştırmasından elde edilen bilgileri analiz edebilir. |
PÇ-15 | Önemli ekonomik değişkenler arasındaki bağlantıları kurabilir. |
PÇ-16 | İnsani, sosyal, ekonomik sorunlar, göç ve afetler, engelliler ve dezavantajlı guruplarla ilgili sorunlar hakkında farkındalık kazanır. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | X | |||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | X | X | ||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | X | X | X | ||||||||||||
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. | X | X | X | |||||||||||||
Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. | X | X | X | X | X | |||||||||||
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | X | X | X | |||||||||||
Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | X | X | |||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | ||||||||||||||
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | X | ||||||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X | X | |||||||||||||
Değişime ve yeniliğe açıktır. | X | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | |||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Değişime ve yeniliğe açıktır. | 3 | x | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 | x | x | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Bu program mezunları, KPSS' den gereken puanı almaları durumunda gümrük idarelerine memur olarak atanmaktadır. Ayrıca dış ticaret firmalarında, ihracat ve ithalat yapan özel sektör kuruluşlarında ve gümrük müşavirliklerinde çalışabilirler. |
Ön lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler dikey geçiş sınavına girerek, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince uygun görülen lisans programına yerleştirilmeleri halinde lisans programlarında öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKLAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
GDT 117 | DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ I | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
GDT 113 | GENEL MUHASEBE | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
GDT 109 | IŞLETME YÖNETİMİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
GDT 111 | MİKRO EKONOMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
ENF 101 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
GDT 115 | TEMEL HUKUK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
TDL 101 | TÜRK DİLİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD 101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SCHVZ1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKLAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
GDT 122 | DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ II | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
GDT 110 | İŞLETME YÖNETİMİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
STJ 102 | STAJ | 0 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GDT 118 | TİCARET HUKUKU | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
GDT 124 | TİCARİ MATEMATİK | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
TDL 102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD 102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SCHVZ2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GDT 221 | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
GDT 205 | GÜMRÜK İŞLEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
GDT 213 | IŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
GDT 215 | LOJİSTİK | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
GDT 201 | MESLEKİ YABANCİ DİL I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
GDT 211 | ULUSLARARASI PAZARLAMA | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
GDT 207 | ULUSLARARASİ FİNANSMAN | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
GDT 203 | ULUSLARARASİ İKTİSAT I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
SCHVZ3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GDT 210 | BANKACILIK VE KAMBİYO İŞLEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
GDT 208 | DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ MUHASEBESİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
GDT 206 | HALKLA İLİŞKİLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
STJ 202 | STAJ | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GDT 212 | TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
GDT 204 | ULUSLARARASI İKTİSAT II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SCHVZ4 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 14 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GDT 119 | GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
GDT 123 | KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GDT 112 | MAKRO EKONOMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GDT 120 | PAZARLAMA İLKELERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GDT 223 | ÇEVRE KORUMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
GDT 209 | ELEKTRONİK TİCARET | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
GDT 217 | TÜRKİYE EKONOMİSİ VE AVRUPA BİRLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GDT 254 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GDT 250 | İŞARET DİLİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GDT 222 | MESLEK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GDT 224 | MESLEKİ YABANCI DİL II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GDT 252 | MESLEKİ YAZIŞMA TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GDT 228 | PROTOKOL VE SOSYAL DAVRANIŞ KURALLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Her öğrencinin akademik takvimdeki önceden belirlenmiş tarihlerde kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavlarına girebilmesi için ise derslerin en az % 70’ine uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gerekmektedir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 60 günlük zorunlu öğrenci stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Dış Ticaret Programında eğitim öğretim faaliyetleri 8 öğretim görevlisi ve 3 okutman ile yürütülmektedir. Dersler 40 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmekte olup; 1 bilgisayar laboratuarı akademik çalışmalarda etkin olarak kullanılmaktadır. |
Adres: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Gülşehir Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu, 5800, Gülşehir/NEVŞEHİR Web Adresi: http://gulsehirmyo.nevsehir.edu.tr/ |