Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Gülşehir Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu 17/09/2009 tarih ve 4637-030117 sayılı Yüksek Öğretim Kurumu kararı ile kuruluştur. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Gülşehir Meslek Yüksek Okulu Lojistik Programı 2009-2010 eğitim öğretim yılında önlisans eğitimine başlamıştır. 2010-2011 eğitim öğretim yılında normal örgün öğretimin yanısıra ikinci öğretim de başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere LOJİSTİK alanında önlisans diploması verilir. |
Önlisans |
Ülkemizde üniversitelere giriş için ÖSS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Önlisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK’e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvurularıalır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe göre sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabncı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınavın sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinde yapılır. Kayıt için gerekli belgeler; 1-Lise ve dengi okul diploması 2-ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi |
Tüm yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi’nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerdn başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Lojistik alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilern programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarı ile tamamlamış olması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasına ulaşmış olması gerekir. |
Lojistik Programının temel hedefi, işletmelerde malzemelerin, parçaların ve mamullerin stratejik bir biçimde akışının sağlanması, depolanması ve kontrol edilerek iyileştirilmesinin hedeflendiği bir sistemin yönetilebilmesi için; lojistik konusunda Türkiye'nin değişen ve gelişen koşullarına uygun, mezun olduğu andan itibaren sektörün her kolunda yer alabilecek kalifiye elemanlar yetiştirmektir. Lojistik Programı, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini bağlı olduğu Meslek Yüksek Okulu ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. Program sahip olduğu öğretim görevlisi kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde hizmet vermeye çalışmaktadır. Sektörün ihtiyaçları yönünde hazırlanmış olan dersler, bilgisayar laboratuarı ile desteklenmiş modern sınıflarda yapılmaktadır. Ayrıca ders programında tüm taşıma türleri (karayolu, denizyolu, demiryolu, havayolu ve iç suyolu taşımacılığı) ile ilgili içeriğe sahipi sürekli güncel gelişmelerle desteklenen, sektöre yönelik dersler bulunmaktadır. Lojistik programındaki 30 günlük staj uygulaması, öğrencilerin henüz eğitim öğretim sürecindeyken piyasa koşularına adaptasyonunu sağlamakta ve mesleki yeterliliklerini artırmaktadır. |
PÇ-1 | İşletme, iktisat, pazarlama, hukuk, muhasebe ve lojistik ile ilgili konularda yeterli alt yapıyı oluşturur. |
PÇ-2 | Disiplinler arası çalışarak diğer alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri lojistik çözümleri için beraber kullanır. |
PÇ-3 | Lojistik problemlerini lojistik bilgi sistemlerini kullanarak, uygun analitik yöntemler ile çözer. |
PÇ-4 | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci-sistemi analiz eder, edindiği bilgi ve becerileri yorumlar ve değerlendirir. |
PÇ-5 | Depolama, envanter ve tedarik zinciri yönetimi gibi lojistik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. |
PÇ-6 | Alanıyla ilgili kaynak araştırması yaparak veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
PÇ-7 | Bireysel olarak, disiplin içi ve disiplin dışı takımlarda etkin olarak çalışır, alanı ile ilgili sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
PÇ-8 | Lojistik alanındaki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler, değişime açıktır. |
PÇ-9 | Üretim planlaması, toplam kalite yönetimi, halkla ilişkiler, girişimcilik, dış ticaret konularını yeter düzeyde bilir. |
PÇ-10 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
PÇ-11 | Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir ve davranışlarına yansıtır. |
PÇ-12 | Atatürk ilke ve inkılaplarını bilir. |
PÇ-13 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini alanının gerektirdiği en az düzeyde kullanır. |
PÇ-14 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. 1 |
PÇ-15 | En az bir yabancı dil kullanır. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | |||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | ||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | |||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | |||||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | X | X | ||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | X | X | ||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | |||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | |||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | X | |||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||||
Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||||
Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | X | X | |||||||||||||
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | |||||||||||||
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | X | |||||||||||||
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. | X | X | X | ||||||||||||
Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. | X | X | X | ||||||||||||
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | |||||||||||||
Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. | X | ||||||||||||||
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | ||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||||||||||||
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | X | |||||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||
Değişime ve yeniliğe açıktır. | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | ||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. | 2 | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 | x | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Değişime ve yeniliğe açıktır. | 3 | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | 1 | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER |
Mezunlar, üretim ve hizmet firmalarının lojistik, satın alma, tedarik zinciri planlama, üretim ve pazarlama bölümlerinde; perakende işletmelerinde satın alma ve dağıtım bölümlerinde çalışabilecekleri gibi şirketlere dışarıdan destek sunan lojistik firmalarında da çalışabilir, şirketler arasında aracılık rolleri üstlenebilir ve danışmanlık yapabilir, kendi şirketlerini kurarak piyasaya bağımsız olarak girebilirler. Her türlü insan ve ürün taşımacılığı yapan hava, kara deniz ve demiryolu firmalarında, havaalanlarında, limanlarda, kargo işletmelerinde görev alabilirler. Ayrıca lojistik konusunda danışmalık ve eğitim hizmeti veren kuruluşlarda, üniversite ve araştırma kurumlarının uygun bölümlerinde, Ulaştırma Bakanlığı, Dış Ticaret Müsteşarlığı ve belediye gibi kamu kurumlarında da çalışabilirler. |
Önlisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler dikey geçiş sınavından geçerli not almaları halinde lisans programlarında öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
GLOJ111 | İKTİSATA GİRİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
GLOJ109 | İŞLETME YÖNETİMİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
GLOJ113 | LOJİSTİĞE GİRİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
ENF101 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
GLOJ115 | TEMEL HUKUK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
TDL 101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD 101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SCHVZ1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
GLOJ114 | DEPOLAMA VE ENVANTER YÖNETİMİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
GLOJ112 | LOJİSTİK BİLGİ SİSTEMLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GLOJ110 | PAZARLAMA İLKELERİ | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
STJ102 | STAJ-I | 0 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GLOJ118 | TİCARET HUKUKU | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
TDL 102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD 102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SCHVZ2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GLOJ209 | GENEL MUHASEBE I | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
GLOJ201 | MESLEKİ YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
GLOJ 207 | TAŞIMACILIK SİSTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
GLOJ211 | TİCARİ MATEMATİK | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
GLOJ205 | ULUSLAR ARASI TİCARET | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
SCHVZ3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GLOJ208 | DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
GLOJ210 | GENEL MUHASEBE II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GLOJ202 | MESLEKİ YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
STJ202 | STAJ-II | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GLOJ204 | ULUSLARARASI LOJİSTİK VE SİGORTACILIK | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SCHVZ4 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 11 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GLOJ120 | İLETİŞİM | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GLOJ116 | İŞLETME YÖNETİMİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ENF102 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GLOJ213 | İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
GLOJ 219 | TAŞIMACILIK HUKUKU | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
GLOJ215 | ÜRETİM PLANLAMASI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
GLOJ 221 | YÖNETİM VE ORGANİZASYON | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GLOJ 226 | FİNANSAL YÖNETİM | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GLOJ214 | GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GLOJ226 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GLOJ220 | İŞARET DİLİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GLOJ206 | LOJİSTİK MALİYETLERİ VE RAPORLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GLOJ 224 | MESLEK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GLOJ218 | MESLEKİ ÇALIŞMA VE SEMİNER II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GLOJ212 | TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GLOJ216 | TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Her öğrenci dönem başında ders kayıtlarını yaptırmalı ve derslere, başvurulan çalışmalara, laboratuarlara, seminerlere, staj uygulamasına ve kayıt olduğu dönemin diğer çalışmalarına katılmalıdır. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ara sınavın ders geçmeye katkısı % 40, final sınavın % 60 şeklindedir (sınav notu olarak ödev, labaratuvar sınavı, quiz, vb. ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir). Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarı yıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencilerin (DC) veya (DD) notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. Teorik derslerin en az % 70’ine, uygulamaların en az %80’ine katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenci teorik derslerde gereken katılımları gösterdiği zaman, eğer ders sonradan tekrar alınacak ise bu ders için katılım zorunlu değildir. |
Lojistik alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilern programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarı ile tamamlamış olması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasına ulaşmış olması gerekir. Bunun yanısıra 4 eğitim öğretim yarıyılı sürecince 2 yaz döneminde toplam 30 işgünlük zorunlu staj programlarını da tamalamaları koşulu aranır. |
Tam zamanlı |
Lojistik Programında eğitim öğretim faaliyetleri 3 öğretim görevlisi ile yürütülmektedir. Dersler 40 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmekte olup; 1 bilgisayar labaratuvarı akademik çalışmalarda etkin olarak kullanılmaktadır. |
Adres : Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Gülşehir Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Kızılırmak Cad. Karavezir Mah. Huzur Sok. No:10 GÜLŞEHİR / NEVŞEHİR Web Adresi: http://gulsehirmyo.nevsehir.edu.tr Tel : 0-384-4113530 Faks :0-384-4113529 |