Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu 1992-1993 Eğitim-Öğretim Yılında, Erciyes Üniversitesine bağlı olarak İlimizde hizmete açılmıştır. 1993-1994 Eğitim-Öğretim Yılında öğrenci almayarak, mevcut öğrenciler Erciyes Üniversitesi Halil Bayraktar Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’na nakil edilmiştir. İleriki yıllarda da öğrenci almayan yüksekokulumuz, 2007 yılında Nevşehir Üniversitesinin kurulmasıyla Nevşehir Üniversitesine bağlanmış olup, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Sağlık Kurumları İşletmeciliği Programı 2012-2013 eğitim öğretim yılında ön lisans düzeyinde örgün eğitim olarak eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Sağlık Kurumları İşletmeciliği bölümü; temel işletmecilik bilgisinin yanı sıra hastane yönetimi bilgisine sahip, bu alanda mesleki kariyer edinmek isteyen ve sağlık sektörünün ihtiyacı olan nitelikli insan gücünü yetiştirmektedir. |
İki yıl (Dört yarı dönem) eğitim süresini ve yaz staj programını başarı ile tamamlamış olmak. |
ÖSYM tarafından yapılan üniversite sınavları ve eşdeğer sınav sonuçlarına göre kayıt hakkı kazanan öğrenciler kesin kayıt işlemlerini yaptırabilirler. |
Lise mezunu olması |
Adayların programdan mezun olabilmeleri için 86 ders saati zorunlu, 22 ders saati seçmeli olmak üzere toplam 108 ders saatini tamamlamaları, bununla birlikte adayların almış oldukları dersin ulusal kredi toplamı 90 ve AKTS Kredileri zorunlu 89, seçmeli 31 olmak üzere toplam 120 olmalıdır. Yine adayların programdan mezun olabilmesi için toplam 30 işgünü Yaz stajını (15 + 15) başarı bir şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
Sağlık Kurumları İşletmeciliği bölümü, sağlık kurumlarının ihtiyaç duyduğu yöneticileri gerek teorik gerekse pratik alandaki eğitim uygulamaları ile hazırlama amacına sahip bulunmaktadır. Kısaca, Sağlık Kurumları İşletmeciliği bölümünün amacı; temel işletmecilik bilgisinin yanı sıra hastane yönetimi bilgisine sahip, bu alanda mesleki kariyer edinmek isteyen ve sağlık sektörünün ihtiyacı olan nitelikli insan gücünü yetiştirmektir. |
PÇ-1 | Sağlık alanında temel düzeyde işletmecilik bilgilerine sahiptir. |
PÇ-2 | Karar uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. |
PÇ-3 | Sağlık alanındaki işletmecilikle ilgili bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. |
PÇ-4 | Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. |
PÇ-5 | Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
PÇ-6 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
PÇ-7 | Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. |
PÇ-8 | Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. |
PÇ-9 | Sağlık alanındaki işletmecilik ile edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
PÇ-10 | Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. |
PÇ-11 | Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. |
PÇ-12 | Sağlık alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı Temel Düzeyinde Office ve bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-13 | Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. |
PÇ-14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler konularında yeterli bilince sahiptir. |
PÇ-15 | Değişime ve yeniliğe açıktır. |
PÇ-16 | Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
PÇ-17 | Alanındaki etik ilkeler ve kurallarla ilgili bilgiye sahiptir. |
PÇ-18 | Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | ||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | X | X | |||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | X | |||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | ||||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | |||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
Sağlık alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | X | X | ||||||||||||||||
Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar. | X | |||||||||||||||||
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | X | X | X | X | ||||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | X | X | X | ||||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | ||||||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. | X | X | X | |||||||||||||||
Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | ||||||||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | X | |||||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | ||||||||||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | X | |||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||||||||||||||
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. | X | |||||||||||||||||
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||||||||||||||
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. | X | |||||||||||||||||
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X | ||||||||||||||||
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | X | X | |||||||||||||||
Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. | ||||||||||||||||||
Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | ||||||||||||||||||
Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir. |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | |||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak sağlık alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sağlık alanındaki temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 2 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini tanımlar. | 3 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Sağlık alanı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. | 2 | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 4 | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. | 5 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Diğer sağlık disiplinleri ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | 6 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir. | 7 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışır. | 2 | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sağlık alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 3 | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 2 | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 | x | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmelere duyarlıdır. | 6 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Üniversite hastaneleri, devlet hastaneleri, sağlık ocakları, özel hastane ve kliniklerde, özel muayenehane hekimliklerinde, tıbbi yazılım (tıbbi dergi, bülten, abstrak vb.) şirketlerinde, medikal malzemenin satış ve tanıtım işlerinde, görev alabilirler. Halen kadro sorunu olmakla birlikte, sağlık alanında bu konuda yetişmiş elamanlara ihtiyaç duyulmaktadır. Kadro sorununun da gelecekte çözüleceği ümit edilmektedir. Ayrıca sayıları gittikçe artan özel hastanelerde de iş bulma şansı artmaktadır. |
Bu bölümü başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında (DGS) başarılı oldukları takdirde; •İşletme •Sağlık İdaresi •Sağlık Kurumları İşletmeciliği •Sağlık Kurumları Yöneticiliği •Sağlık Yönetimi geçebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 101 | ATATÜRK İLKE VE İNKILAP TARİHİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SK 105 | GENEL İŞLETME | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
SK 103 | GENEL MUHASEBE 1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
SK 101 | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
ENF 101 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI 1 | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SK 109 | TIBBİ TERMİNOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
TDL 101 | TÜRK DİLİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD 101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SK 107 | YÖNETİM VE ORGANİZASYON | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
SDH 1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 102 | ATATÜRK İLKE VE İNKILAP TARİHİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SK 104 | GENEL MUHASEBE 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SK 106 | İKTİSADA GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SK 102 | SAĞLIK KURUMLARI İŞLETMECİLİĞİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SK 108 | SAĞLIK KURUMLARINDA İNSAN KAYNAKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ENF 102 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI 2 | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
TDL 102 | TÜRK DİLİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD 102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SDH 2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SK 215 | HASTALIKLAR BİLGİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
SK 207 | HASTANE BİLGİ SİSTEMLERİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SK 213 | MALİYET MUHASEBESİ 1 | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
SK 201 | SAĞLIK HİZMETLERİNDE PLANLAMA TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
SK 205 | SAĞLIK HUKUKU | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SK 203 | SAĞLIK KURUMLARINDA HALKLA İLİŞKİLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
SK 211 | SAĞLIK KURUMLARINDA PAZARLAMA İLKELERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
SK 209 | YAZIŞMA TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SDH 3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SK 212 | BİOİSTATİSTİK | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SK 210 | HASTANE BİLGİ SİSTEMLERİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SK 204 | MALİYET MUHASEBESİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SK 202 | SAĞLIK KURUMLARINDA FİNANSAL YÖNETİM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SK 208 | SAĞLIK SOSYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SK 214 | STAJ | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SK 206 | TIBBİ DOKÜMANTASYON | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SDH 4 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SK 123 | ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
SK 143 | GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
SK 121 | İLETİŞİM BECERİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
SK 149 | KARİYER PLANLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
SK 147 | SOSYOLOJİYE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
SK 122 | YARATICI DRAMA | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SK 134 | ENGELLİLİK VE YAŞAM | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SK 140 | ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SK 148 | İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GĞVENLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SK 146 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SK 138 | PROTOKOL VE SOSYAL DAVRANIŞ KURALLARI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SK 136 | PSİKOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SK 233 | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BKE 103 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER-I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SK 243 | FOTOĞRAFÇILIK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SK 221 | HASTANELERDE MALİ YÖNETİM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SK 231 | İLK YARDIM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SK 219 | MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SK 241 | SAĞLIK TURİZMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SK 237 | SATINALMA YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SK 217 | TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 104 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER-II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SK 260 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SK 238 | KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SK 222 | KRİZ VE STRES YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SK 224 | SAĞLIK KURUMLARINDA KAYNAK YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SK 226 | SAĞLIK VE ETİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SK 230 | SAĞLIKLI YAŞAM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Yazılı sınav Sözlü sınav Ev ödevleri Laboratuvar çalışması/sınavı Seminer/sunum Dönem ödevi |
Adayların programdan mezun olabilmeleri için 86 ders saati zorunlu, 22 ders saati seçmeli olmak üzere toplam 108 ders saatini tamamlamaları, bununla birlikte adayların almış oldukları dersin ulusal kredi toplamı 90 ve AKTS Kredileri zorunlu 89, seçmeli 31 olmak üzere toplam 120 olmalıdır. Yine adayların programdan mezun olabilmesi için toplam 30 işgünü Yaz stajını (15 + 15) başarı bir şekilde tamamlamaları gerekmektedir. |
KPSS ile atama yoluyla Kamu Hastanelerinde veya Özel Sağlık Kuruluşlarında tam zamanlı ve yarı zamanlı olarak çalışabilirler. |
Sağlık sektöründe idari, mali ve destek birimleri olan; 1. insan kaynakları, 2. hizmet yönetimi, 3. Muhasebe ve finansal yönetim, 4. pazarlama, 5. halkla ilişkiler, 6. sağlık hukuku, 7. sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi alanlarında nitelikli eleman ve yönetici olarak çalışacak kapasiteye sahip olmaktadırlar 8. Tüm resmi ve özel hastaneler, tıp merkezleri ve poliklinikler 9. Sosyal güvenlik kuruluşlarının sağlık sigortası ile ilgili birimlerinde, 10. Özel sağlık sigortası şirketlerinde, 11. İlaç, tıbbi malzeme ve cihaz üreten veya ithal eden şirketlerde 12. Sağlık alanında araştırma ve eğitim yapan şirketler 13. Sağlık turizmi şirketlerinin idari birimlerinde, 14. Huzurevi ve rehabilitasyon merkezleri 15. Dializ üniteleri ile ağız-diş sağlığı merkezleri 16. Yerel yönetimlerin sağlık hizmetleri birimleri ile dernek veya vakıflara ait sağlık kuruluşları |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Merkez Nevşehir Tel: 03842281000 |