Nevşehir Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu; Yükseköğretim Kurulunca Kurulun 24 Mart 2000 tarihli Genel Kurul toplantısında, 2547 sayılı kanunun 2880 sayılı kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kurulmuştur. Nevşehir Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Kontrol ve Otomasyon Programı 2020–2021 öğretim yılında normal örgün öğretime başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere,KONTROL VE OTOMASYON alanında ön lisans diploması verilir. |
Ön Lisans |
Kontrol ve Otomasyon programına liseden mezun olup, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS)’nin ilgili türde belirlenen puanını alıp ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler kabul edilmektedir. |
Türk Yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Kontrol ve Otomasyon alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi ve 30 iş günü staj tamamlaması gerekir. |
Bu programın amacı, uygun teknoloji kullanımı ile bilgisayar, kontrol ve yazılım sistemlerinin bir bütün olarak ele alınıp tasarım ve uygulama ile ilgili problemlere çözüm üretilebilmesi ve gerekli uygulama alanlarında kontrol sistemlerinde ihtiyaç duyulan ara insan gücünü yetiştirerek teknolojik üretimin düşük üretim seviyesinden daha verimli bir üretim seviyesine taşınmasını amaçlamaktadır. |
PÇ-1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 | Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. |
PÇ-3 | Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahip olur. |
PÇ-4 | Kendi alanında veya toplumsal yaşantılarda Türkçeyi etkili şekilde kullanarak kişi ve kurumlarla sözlü, yazılı olarak iletişim kurar. |
PÇ-5 | Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. Mesleği ile ilgili matematiksel hesaplama, analiz ve değerlendirme yapar. |
PÇ-6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-7 | Herhangi bir programa ait algoritma oluşturur ve ileri seviye programa dillerinden en az biri ile program yazar. |
PÇ-8 | Bilgisayar destekli çizim ilgili paket programları kullanarak mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirir. |
PÇ-9 | Enerji Sistemleri ile ilgili proje yönetimi, işyeri uygulamaları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma konularında bilinçlenir. |
PÇ-10 | Temel elektriksel kavramları bilir. Elektrik devreleri ile ilgili devre çözümlerini gerçekleştirilir. |
PÇ-11 | Elektrik-elektronik devre ve elemanları üzerinde gerekli ölçümleri yapar. |
PÇ-12 | Enerji sistemlerinin tasarımı, imalatı ve işletilmesi hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-13 | Enerji alanında bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve gerektiğinde istenen ihtiyaçları karşılamak üzere modern tasarım yöntemlerini uygular. |
PÇ-14 | Termodinamik ile ilgili kavramları öğrenerek, gerekli analiz ve hesaplamaları yapar. |
PÇ-15 | Elektrik kumanda sistemlerinin ve programlanabilir denetleyicili sistemlerin tasarımı, kurulumu, bakım-onarımını yapar. |
PÇ-16 | İşyeri açma, işyeri yönetimi, kalite sürekliliği, iş güvenliği ve iş hayatında başarılı olma konularında gerekli bilgiye sahip olur. |
PÇ-17 | İhtiyaca uygun sensör veya transdüser seçimi yaparak endüstriyel uygulamalarda kullanabilir. |
PÇ-18 | Bilişim teknolojilerini kullanarak sahip olduğu bilgi ve beceriyi diğer kişi ve kurumlara sunar. Gerektiğinde sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanılır ve mesleki etik çerçevesinde hareket eder. |
PÇ-19 | Güç elektroniği alanında kullanılan yarı iletken devre elemanları hakkında bilgi sahibi olur. Bu elemanlar arasındaki farkları bilir. |
PÇ-20 | Elektrik motorları ve sürücü devreleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-21 | Enerji takibinde kullanılan SCADA sistemleri hakkında genel bilgiye sahip olur ve gerektiğinde enerji kontrolü ve izlemesini sağlayan bir SCADA sistemi gerçekleştirilir. |
PÇ-22 | Güç sistemlerindeki enerji parametrelerini kullanarak güç sistemlerinin analizini gerçekleştirir. |
PÇ-23 | Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir. |
PÇ-24 | Temel fizik kuralları ve birimlerini bilir. Bu kuralları kullanarak enerjiler arasında dönüşümleri gerçekleştirebilir. |
PÇ-25 | Kontrol ve otomasyon sistemlerinin kullanıldığı yerler hakkında bilgi sahibi olur. İhtiyaca göre kontrol ve otomasyon sistemleri tasarlayabilir. |
PÇ-26 | Herhangi bir konu hakkında araştırma yapma ve hazırladığı çalışmayı sunma becerisi kazanır. |
PÇ-27 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
PÇ-28 | Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapar ve iş hayatının çalışma koşullarını öğrenir. |
PÇ-29 | 2Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. |
PÇ-30 | Bir proje konusu belirleyerek proje adımlarını planlar, uygun yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapar ve buna uygun olarak projeyi hazırlayıp sunar. |
PÇ-31 | Hibrit sistemler hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-32 | Disiplinler arası çalışmada alan hakimiyeti sağlayabilme becerisi |
PÇ-33 | Sayısal elektronik elemanları ve sistemleri hakkında yeterli bilgi ve beceri sahibi olur, sayısal devre tasarımı yapar. |
PÇ-34 | Hidrolik ve pnömatik sistemleri tanımlar. |
PÇ-35 | Güncel kullanılan Mobil cihazlarını ve işletim sitemlerini tanır. Bu cihazlar için uygulamalar geliştirebilir. |
PÇ-36 | Sistemler arası iletişim kurmak için web teknolojilerini kullanabilir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||
Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları ve çözümlerini anlar. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
Teknik resim becerisini uygulamada etkin kullanır. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Deney yapar, veri toplar, toplanan verileri sunar. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Bireysel olarak veya takımlarda çalışır. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bilişim teknolojilerini kullanır, alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar; orta | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teknik resim kullanarak iletişim kurar. | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teknolojik uygulamaların hukuksal sonuçları ve meslek etiği konusunda farkındalığa sahiptir. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Geliştirilmiş teknolojilerin uygulanmasındaki sorunları ve çözümlerini anlar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Teknoloji alanında güncel teknikleri ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Teknik resim becerisini uygulamada etkin kullanır. | 3 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Deney yapar, veri toplar, toplanan verileri sunar. | 4 | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik takımlarında veya bireysel çalışır. | 1 | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olduğunu alanındaki mesleki ve akademik gelişmeleri izleyerek gösterir, kendini sürekli yeniler. | 1 | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bir mühendislik uygulaması için gerekli olan modern teknik gereç ve araçları ek teknik eğitim alarak kullanır. | 2 | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik resim kullanarak teknik iletişim kurar. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
1. Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi, elektrik, elektronik, bilgisayar, elektronik haberleşme, makine, imalat, mekatronik ve endüstri mühendisliği gibi birçok mühendislik alanında ve gıda, kimya, petrokimya, savunma sanayi, elektronik, v.b. sektörlerde üretim yapan işletmelerin üretim hatlarında 2. Üretim hattı kurulan birçok sektörde kullanılan makinelerin bakım, onarım, kalibrasyonu ile bu cihazların otomatik kontrolünde kullanılan kontrol cihazlarının kullanımı ve programlanması gibi işlerde 3. Neredeyse bütün üretim tesislerinin otomasyon sitemine geçmesi Kontrol ve Otomasyon Programı mezunu ara elemanlarına piyasanın talebi oldukça fazladır. |
DGS aracılığıyla adaylar 2 yıllık bölümlerden 4 yıllık bölümlere geçiş hakkı kazanmaya çalışırlar ve 2 yıllık bir önlisans bölümü olan Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi bölümünden mezun olan adaylarda bunu yapmak istediklerinde girebilecekleri belli bölümler vardır. Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi mezunu olarak adayların DGS ile geçiş yapabileceği, Kontrol ve Otomasyon Teknolojisi DGS bölümleri şunlardır: Bilgisayar Mühendisliği, Elektrik Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Endüstri ve Sistem Mühendisliği, İmalat Mühendisliği, Kontrol ve Otomasyon Mühendisliği, Makine Mühendisliği, Mekatronik Mühendisliği, Mekatronik Sistemler Mühendisliği, Meteoroloji Mühendisliği, Uçak Elektrik-Elektronik. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
KNT109 | BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
KNT103 | DOĞRU AKIM DEVRE ANALİZİ | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
KNT105 | ELEKTRONİK I | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
KNT101 | MATEMATİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
KNT107 | ÖLÇME TEKNİĞİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
KNT117 | SAYISAL ELEKTRONİK | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
TDL101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SEÇ K1 | Seçmeli Dersler Kontrol 1. Dönem | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KNT102 | ALTERNATİF AKIM DEVRE ANALİZİ | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
KNT106 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ DEVRE TASARIMI | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
KNT126 | ELEKTROMEKANİK KUMANDA SİSTEMLERİ | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
KNT110 | ELEKTRONİK II | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
KNT104 | SAYISAL TASARIM | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TDL102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SEÇ K2 | Seçmeli Dersler Kontrol 2. Dönem | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KNT227 | ELEKTRİK MOTORLARI VE SÜRÜCÜLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
KNT229 | KONTROL SİSTEMLERİ ÖLÇME VE ALGILAYICILARI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
KNT223 | MİKRODENETLEYİCİLER | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
KNT225 | OTOMATİK KONTROL | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
KNT231 | PROGRAMLANABİLİR DENETLEYİCİLER VE SCADA | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
SEÇ K3 | Seçmeli Dersler Kontrol 3. Dönem | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
24 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
STJ250 | ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SEÇ K4-1 | Seçmeli Dersler Kontrol 4. Dönem A grubu | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 24 |
SEÇ K4-2 | Seçmeli Dersler Kontrol 4. Dönem B Grubu | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
53 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KNT119 | ALGORİTMA VE PROGRAMLAMA | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 4 |
KNT115 | BİLGİ GÜVENLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
KNT111 | DONANIM KURULUMU | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
KNT221 | KALİTE GÜVENCE STANDARTLARI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
KNT123 | SOSYAL SORUMLULUK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KNT114 | İŞ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KNT112 | MESLEKİ MATEMATİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KNT128 | OFİS PROGRAMLARI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
KNT118 | YAZILIM KURULUM VE YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KNT217 | AKILLI ŞEBEKELER | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BKE201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
KNT233 | GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
KNT210 | GÜÇ ELEKTRONİĞİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
KNT219 | MESLEKİ YABANCI DİL | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
KNT215 | SAYISAL DEVRE TASARIMI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KNT216 | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KNT213 | AYDINLATMA OTOMASYONU | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BKE202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KNT232 | ELEKTROMANYETİK TAŞIYICILAR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
KNT228 | ELEKTROMANYETİK UYUMLULUK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
KNT242 | ELEKTRONİK GÜVENLİK SİSTEMLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KNT206 | ENDÜSTRİYEL AĞLAR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KNT244 | ENDÜSTRİYEL KONTROL VE ARIZA ANALİZİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
KNT214 | ENDÜSTRİYEL ROBOTLAR | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KNT230 | FİBER OPTİK HABERLEŞMESİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
GNÇ202 | GÖNÜLLÜK ÇALIŞMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
KNT222 | HABERLEŞME TEMELLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KNT240 | HİDROLİK VE PNÖMATİK SİSTEMLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KNT224 | MESLEK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
KNT238 | MİKRODENETLEYİCİ UYGULAMALARI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
KNT220 | MOBİL PROGRAMLAMA II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KNT236 | RADAR TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
KNT218 | ROBOTİK KODLAMA | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KNT202 | SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KNT226 | TEMİZ ENERJİ KULLANIMI VE GERİ DÖNÜŞÜM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KNT116 | TIP ELEKTRONİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KNT234 | UÇAK ELEKTRİK SİSTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KNT205 | İŞLEMSEL YÜKSELTEÇLER ( ELEKTRONİK–II) | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmalıdır. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, kısa sınav vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeyealınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 30 iş günü staj tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 8 öğretim görevlisi ile yürütülmektedir. Bölümümüzde dersler 14 tam donanımlı sınıf, 1 elektronik laboratuvarı, 1 devreler laboratuvarı,1 kontrol laboratuvarı, 4 bilgisayar laboratuvarı ve 1 adet konferans salonunda yürütülmektedir. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca açık olan kütüphaneden, kütüphane ve laboratuvarlarda bulunan internet hizmetinden ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler. |
Nevşehir Üniversitesi Meslek Yüksekokulu 50300 Nevşehir Tel : 384 - 228 11 40 Faks : 384 - 215 26 71 E-posta : myo@nevsehir.edu.tr |