Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM ANABİLİM DALI/DOKTORA(ÖNERİLEN)

Kuruluş

Uluslararası Güvenlik ve Terörizm Doktora Programı Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde kurulmuş ve 20..-20.. Eğitim-Öğretim Yılında öğrenci kabulüne başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir.


Kazanılan Yeterlilik

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Uluslararası Güvenlik ve Terörizm alanında doktora diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Doktora


Kabul ve Kayıt Şartları

Programa başvuracak adayların, Yükseköğretim Kurulu Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve T.C. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği gereğince tespit edilmiş genel kabul koşullarını sağlaması gerekmektedir. Bu yönetmeliğe göre, programa başvurabilmek için adayların Uluslararası Güvenlik ve Terörizm, Uluslararası İlişkiler, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler, Kamu Yönetimi ve dengi anabilim dallarında yüksek lisans diplomasına sahip olmaları ve ÖSYM’ce merkezi olarak yapılan ALES/Sözel-EA puan türünden en az 70 almaları gerekmektedir. Ayrıca, doktora programlarına başvuranların YDS’den veya YÖKDİL’den en az 55 puan alması; Yükseköğretim Kurulu tarafından eşdeğerliği kabul edilen bir sınavdan bu puana eşdeğer bir puan alması gerekmektedir. Doktora programlarına öğrenci kabulündeki değerlendirmede; ALES puanının %50’si, yüksek lisans not ortalamasının %20’si, yabancı dil puanının %10’u ve mülakat sınavının %20’si alınır. Mülakat sınavından 100 üzerinden en az 50 puan almak şartıyla toplam puanın 60’dan az olmaması gerekir. Adaylar, en yüksek puandan itibaren sıralanarak ilan edilen kontenjanlara göre ilgili programa yerleştirilir. Puan eşitliği durumunda ALES puanı daha yüksek olan aday tercih edilir. Yurt dışındaki üniversitelerden gelen öğrencilerin eğitim gördükleri programların denkliği YÖK tarafından kabul edilmişse Uluslararası Güvenlik ve Terörizm Doktora Programına (daha sonra kendileri için uygun görülen hazırlık eğitim-öğretimi ve dersleri almak şartıyla) başvurabilirler.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Muafiyet işlemleri ilgili yönetmeliğe göre yapılır. Bakınız: https://dosyalar.nevsehir.edu.tr/8d3392bd9fd73394a41357ab63c82570/nevsehir-haci-bektas-veli-universitesi-muafiyet-ve-intibak-islemleri-yonergesi.pdf


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam yirmi bir krediden ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur.


Program Profili

Bu programın temel amacı, uluslararası güvenlik ve terörizmle ilgili tarihsel ve güncel olayları teorik ve kavramsal olarak açıklayabilmeyi sağlamaktır. Programdaki derslerde, hem dünyadaki terör ve güvenlik sorunları incelenecek hem de Türkiye'nin sorunlarına yönelik çözümler araştırılacaktır. Ayrıca program, kamu veya özel sektör kuruluşlarında çalışacak öğrencilere güvenlik ve terörle mücadele politikası konularında aranan becerileri kazandırmak hedeflemektedir.


Program Çıktıları

PÇ-1 Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki rolünü ve devletler üzerindeki etkilerini kavrar.
PÇ-2 Güvenlik ve terör sorunlarını teorik ve kavramsal açıdan analiz edebilir.
PÇ-3 Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-4 Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
PÇ-5 Terörizmin amaçları, hedefleri, finansmanı ve devletlerin terörizmle mücadele yöntemlerini kavrar.
PÇ-6 Uluslararası örgütlerin ve devletlerin ulusal ya da uluslararası güvenlik sorunlarına yaklaşımını kavrar.
PÇ-7 Terörün ideolojik, hukuksal ve toplumsal boyutunu kavrar.
PÇ-8 Teknolojinin terör ve güvenlik sorunlarındaki etkisini değerlendirir.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X X X X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X X X X X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X X X X X X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X X X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. X X X X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8
Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura X X X
Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. X X X X X X X
Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim
Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X X X X X X
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X X
Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. X X X
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. X X
Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. X X
Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde).
Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. X X X
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X X X
Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. X X X
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura 1 x x x x x x x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1 x x x x x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim 2 x x x x x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1 x x x x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. 2 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. 3 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 x x x x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. 2 x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3 x x x x x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. 1 x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 2 x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 3 x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). 4 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5 x 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 1 x x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. 2 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 3 x x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4 x x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 5 Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Bu programdan mezun olan öğrenciler, ulusal veya uluslararası şirketlerde güvenlik, savunma, askeri alanda faaliyet yürüten şirkelerde veya üniversite, düşünce kuruluşlarında güvenlik ve terörizmle ilgili bölümlerde çalışabilecektir.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, Türkiye'de veya yurtdışında doktora sonrası eğitim programlarına başvurabilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
UGT-601 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE ETİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 6
UGT-603 ULUSLARARASI GÜVENLİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu
SEÇ-1 Seçmeli Ders Havuzu 1 - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 18
Toplam:
24

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
UGT-602 SEMİNER 0 Saat 3 Saat 1 Bahar Zorunlu 6
UGT-604 ULUSLARARASI TERÖRİZM 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 6
SEÇ-2 Seçmeli Ders Havuzu 2 - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 18
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SEÇ-3 Seçmeli Ders Havuzu 3 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 30
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SEÇ-4 Seçmeli Ders Havuzu 4 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 30
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SEÇ-5 Seçmeli Ders Havuzu 5 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 30
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SEÇ-6 Seçmeli Ders Havuzu 6 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 30
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SEÇ-7 Seçmeli Ders Havuzu 7 - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 30
Toplam:
30

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SEÇ-8 Seçmeli Ders Havuzu 8 - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 30
Toplam:
30

Seçmeli Ders Havuzu 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
UGT-619 AFRİKA GÜVELİK SORUNLARI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
UGT-613 AVRUPA VE GÜVENLİK SORUNLARI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli
UGT-615 ORTA DOĞU VE GÜVENLİK SORUNLARI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli
UGT-617 RUSYA VE ASYA’DA GÜVENLİK SORUNLARI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
UGT-611 SİBER GÜVENLİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli
UGT-607 ULUSLARARASI GÖÇ VE GÜVENLİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli
UGT-609 ULUSLARARASI GÜVENLİK BAĞLAMINDA ABD DIŞ POLİTİKASI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
UGT-605 ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TÜRK DIŞ POLİTİKASI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli

Seçmeli Ders Havuzu 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
UGT-608 AŞIRI SAĞ TERÖRİZMİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
UGT-610 İDEOLOJİLER VE TERÖRİZM 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
UGT-614 TERÖR ÖRGÜTLERİ İNCELEMESİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
UGT-612 TERÖRİZMİN TARİHİ SÜRECİ VE ÜLKE POLİTİKALARI 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
UGT-618 TOPLUMSAL HAREKETLER VE ÖRGÜTLÜ ŞİDDET 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
UGT-606 TÜRKİYE’DE TERÖRİZM VE TERÖRİZMLE MÜCADELE 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli
UGT-616 ULUSLARARASI HUKUK VE TERÖRİZM 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6

Seçmeli Ders Havuzu 3

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
UGT-905 TEZ ÇALIŞMALARI 0 Saat 1 Saat 2 Güz Seçmeli
UGT-903 UZMANLIK ALAN DERSİ 4 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli
UGT-901 YETERLİLİK SINAVINA HAZIRLIK 4 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli

Seçmeli Ders Havuzu 4

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
UGT-906 TEZ ÇALIŞMALARI 0 Saat 1 Saat 2 Bahar Seçmeli
UGT-904 UZMANLIK ALAN DERSİ 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli
UGT-902 YETERLİLİK SINAVINA HAZIRLIK 4 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli

Seçmeli Ders Havuzu 5

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
UGT-909 TEZ ÇALIŞMALARI 0 Saat 1 Saat 3 Güz Seçmeli
UGT-907 UZMANLIK ALAN DERSİ 4 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli

Seçmeli Ders Havuzu 6

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
UGT-910 TEZ ÇALIŞMALARI 0 Saat 1 Saat 3 Bahar Seçmeli
UGT-908 UZMANLIK ALAN DERSİ 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli

Seçmeli Ders Havuzu 7

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
UGT-913 TEZ ÇALIŞMALARI 0 Saat 1 Saat 4 Güz Seçmeli
UGT-911 UZMANLIK ALAN DERSİ 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli

Seçmeli Ders Havuzu 8

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
UGT-914 TEZ ÇALIŞMALARI 0 Saat 1 Saat 4 Bahar Seçmeli
UGT-912 UZMANLIK ALAN DERSİ 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.


Mezuniyet Şartları

Doktora programından mezun olmak için minimum 240 AKTS kredisini sağlamış olmak, derslerden başarılı kabul edilen not ortalamasıyla geçmiş olmak, doktora yeterlilik sınavından başarılı olmak, tez savunmasını başarılı bir şekilde yapmış olmak gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı


Bölüm Olanakları

Programda 1 profesör, 4 doçent, 2 doktor öğretim üyesi ile dersler yürütülmektedir. Dersler, fakülte ve enstitünün bilgisayar ve projeksiyonlara sahip olan derslikleri kullanılarak yürütülmektedir. Bölüm öğrencileri kütüphane ve bilgisayar laboratuarından ücretsiz faydalanabilmektedir.


Adres ve İletişim Bilgileri

T.C. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası Güvenlik ve Terörizm Anabilim Dalı, 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. 50300 / Nevşehir, https://sbe.nevsehir.edu.tr, Tel: 0384 228 10 00 /14059, Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. İlhan Aras Tel: 0384 228 10 00 / 16066 e-posta: ilhanaras@nevsehir.edu.tr