Nevşehir Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Yükseköğretim Kurulunca Kurulun 24 Mart 2000 tarihli Genel Kurul toplantısında, 2547 sayılı kanunun 2880 sayılı kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kurulmuştur. Nevşehir Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Pazarlama Programı 2001-2002 eğitim öğretim yılında normal örgün öğretime, 2005 – 2006 eğitim öğretim yılında da ikinci öğretime başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere ön lisans diploması verilir. |
Ön Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Ön lisans programlarına giriş ise ÖSS’den aldığı puan ya da sınavsız geçiş ile mümkün olmaktadır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre ya da sınavsız geçiş müracaatı ile girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme ve yerleştirme merkezine(ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK’e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe göre sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1. Lise ve dengi okul diploması 2. Fotoğraf (12 adet) |
Türk Yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi’nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak programların eğitim planlarında yer alan İngilizce 1 ve İngilizce 2 dersleri için akademik yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar güz yarıyılındaki İngilizce 1 ve bahar yarıyılındaki İngilizce 2 derslerinden muaf olurlar. |
Pazarlama alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin ( toplam 120 AKTS Karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. Ayrıca 30 işgünü stajını da tamamlamış olması gerekir. |
İş hayatında işletmelerde pazarlama biriminin sevk ve idaresinde, yöneticilere yardımcı olacak veya kendi adına iş yeri açıp çalıştırabilecek, ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan iki yıllık bir yüksek öğretim programıdır. Pazarlama programı, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon çerçevesinde bağlı olduğu müdürlük ve üst kuruluş olan rektörlük üzerinden yürütür. Bu programın temel amacı, işletmelerin üretmiş oldukları mal ve hizmetlerin etkin bir şekilde pazara sunulabilmesi için gerekli planlama ve uygulamaları gerçekleştirebilecek, değişen pazar şartlarının gerektirdiği mesleki bilgi ve becerilerle donanmış, ülkemiz işletmelerinin pazarlama ve satış uygulamalarında ihtiyaç duydukları meslek elemanlarının yetiştirilmesidir. Programda, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, marka, hedef pazar analizi, stratejilerin belirlenmesi, pazarlama araştırmaları, reklam, internette pazarlama, uluslararası pazarlama gibi konularda teorik ve uygulamaya yönelik eğitim verilmektedir. Bu eğitim sonucunda öğrencilerimiz; bir mala ya da hizmete ihtiyaç duyan müşteri ya da tüketicileri belirleme, istenen ürünün özellikleri ve kalitesi hakkında bilgi verebilme, pazarlama meslek elemanı olarak hukuki sorumlulukların bilinmesi, yönetim kademelerinde sorumluluk alabilme, emrinde çalışan kişilerin gözetim ve denetimini üstlenebilme, alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve dili kullanabilme, mevcut ve potansiyel müşterileri ziyaret etme ve müşteri ilişkilerini geliştirme, işletmeyi en iyi şekilde temsil etme gibi pazarlama alanının temel yeterliliklerine sahip olacaktır. |
PÇ-1 | Bu programı başarı ile tamamlayan öğrenciler; Pazarlama alanındaki kavramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 | Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlayabilir, sentezleyebilir, analiz edebilir, yorumlayabilir ve değerlendirebilir. |
PÇ-3 | Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri geliştirir. |
PÇ-4 | Görevi ile ilgili raporlar hazırlar ve üstlerine sunar. |
PÇ-5 | Kendini mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. |
PÇ-6 | Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilir. |
PÇ-7 | Pazarlama ile ilgili ulusal ve uluslar arası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. |
PÇ-8 | İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. |
PÇ-9 | Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
PÇ-10 | İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. |
PÇ-11 | İşletme, iktisat, muhasebe, hukuk ve yönetim alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-12 | Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. |
PÇ-13 | Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir. |
PÇ-14 | Okulda edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. |
PÇ-15 | Edindiği teorik ve pratik deneyimle sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
PÇ-16 | Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder. |
PÇ-17 | Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanabilir. |
PÇ-18 | İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir. |
PÇ-19 | Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir ve uygun davranışları geliştirebilir. |
PÇ-20 | Atatürk ilkeleri ve inkılapları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyetin temel değerlerini benimser. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | X | X | |||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | X | ||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||||||||||||||||
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | X | ||||||||||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Değişime ve yeniliğe açıktır. | X | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | |||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 | x | x | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Değişime ve yeniliğe açıktır. | 3 | x | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Mezunlarımız kamu ve özel sektörde pazarlamayla ilgili tüm işletmelerde çalışabilmektedir. Süpermarketlerin yaygınlaşması sonucu bu kuruluşlarda; mağaza pazarlama sorumlusu, ürün grup sorumlusu, müşteri ilişkileri sorumlusu, raf ve mağaza düzenlemesi v.s alanlarında, hizmet sektöründe; sigortacılık, bankacılık ve çeşitli finansal hizmetlerin pazarlanması ve bölgenin özelliğine uygun olarak turizm pazarlamasında iş olanaklarına sahiptir. Ayrıca, işletmelerde kişisel satış elemanı olarak, reklamcılık ve tanıtım firmalarında, pazarlama araştırma kuruluşlarında, işletmelerin pazarlama departmanlarında görev alabilmektedirler. Bu program mezunları, KPSS’ den gereken puanı almaları durumunda kamu kurumlarında da memur olarak atanabilmektedir. |
Önlisans eğitimini başarıyla tamamlayan adaylar, Dikey Geçiş Sınavı girip alanlarıyla ilgili lisans programlarını kazandıklarında, bu programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT101 | A.İ.İ.T. - 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
ENF101 | BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
PAY103 | EKONOMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
PAY101 | GENEL İŞLETME | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
PAY107 | MATEMATİK | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
PAY105 | PAZARLAMA İLKELERİ | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
PAY109 | TEMEL HUKUK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
TDL101 | TÜRK DİLİ – 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL – 1 | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SCHVZ1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Toplam: |
28 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT102 | A.İ.İ.T. - II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
PAY120 | GENEL MUHASEBE | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
PAY114 | MESLEK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
PAY118 | MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
PAY102 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
PAY116 | PAZARLAMA İLETİŞİM TEKNİKLERİ | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
PAY112 | PERAKENDE YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
STAJ | STAJ | 0 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TDL102 | TURK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL II | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAY201 | GLOBAL PAZARLAMA | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
PAY235 | İHRACAT TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
PAY203 | PAZARLAMA ARAŞTIRMASI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
PAY225 | SATIŞ GÜCÜ EĞİTİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SCHVZ2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 18 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAY206 | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | 1 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
PAY208 | DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
PAY210 | HALKLA İLİŞKİLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
PAY230 | MARKA YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
PAY204 | PAZARLAMA MEVZUATI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
PAY240 | SATIŞ YÖNETİMİ | 5 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
PAY202 | TÜKETİCİ DAVRANIŞI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SCHVZ3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
PAY111 | ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER- I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
PAY221 | ÇEVRE KORUMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
PAY219 | ELEKTRONİK PAZARLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
PAY217 | KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
PAY209 | MESLEKİ YABANCI DİL | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
PAY215 | MESLEKİ YAZIŞMA TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
PAY211 | TİCARET HUKUKU | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
PAY205 | TURİZM PAZARLAMASI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER- II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
PAY234 | LOJİSTİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
PAY224 | SATIŞ SAHA PLANLAMASI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
PAY226 | TV REKLAMCILIĞI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Mezuniyet Şartları Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Meslek yüksek okulunda eğitim-öğretim faaliyetleri 1 doçent, 5 yardımcı doçent, 25 öğretim elemanı ile yürütülmektedir. Bölümümüzde dersler 45 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda ve 3 bilgisayar laboratuarında yürütülmektedir. Okulumuz öğrencileri gün boyunca açık olan internet laboratuarından ve kütüphaneden de faydalanabilmektedir. Ayrıca çeşitli etkinliklerin yapılabildiği konferans salonu bulunmaktadır. |
Adres: 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. Nevşehir Üniversitesi Yerleşkesi 50300 Nevşehir Web Adresi: http://www.myo.nevsehir.edu.tr e-posta: myo@nevsehir.edu.tr Telefon: 0 384 228 11 40 Faks: 0 384 215 2671 Bölüm Danışmanı Yrd.Doç.Dr.Neşe ACAR Tel: 0384 228 11 40/ 1823 e-posta: neseacar@nevsehir.edu.tr Program AKTS Koordinatörü: Yrd.Doç.Dr.Neşe ACAR Tel: 0384 228 11 40 /1823 e-posta: neseacar@nevsehir.edu.tr |