Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulmasından sonra bölümümüzde yüksek lisans eğitimine 2010-2011 eğitim öğretim yılında Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde başlamıştır ve devam etmektedir. |
Bölümümüzün lisansüstü programında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (toplam 60 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda tez hazırlayıp ve alanında uzman seçilmiş bir jüri tarafından savunduğu tezi başarılı sayılan öğrencilere kimya alanında yüksek lisans diploması verilir. |
Yüksek Lisans |
a. Kabul edilebilir alanlardan bir lisans diplomasına sahip olmak b.Lisans üstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olmak |
İlgili anabilim dalına yönelik hazırlanmış yüksek lisans tezi. |
Kimya alanında henüz sadece yüksek lisans programı mevcuttur ve bu dereceyi elde edebilmek için lisansüstü öğrencilerin programda alması gerekli en az 24 kredilik (toplam 60 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamış ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmiş olması gereklidir. |
Yüksek Lisans programının temel amacı; kimyanın her anabilim dalında (Analitik Kimya, Anorganik Kimya, Organik Kimya, Fizikokimya ve Biyokimya) yeterli temel bilgiye sahip, öğrenmesini bilip öğretebilme becerisine sahip, becerikli, branşlaştığı anabilim dalında daha fazla teorik ve deneysel bilgi ve becerisine sahip olma, kimyanın her anabilim dalında çağın ilerleyen teknolojisini takip edip kendini yeni bilgilerle adapte edebiliecek uzman kimyagerler yetiştirmektir. |
PÇ-1 | Bu bölümü başarı ile tamamlayan yüksek lisans öğrencileri: Uzmanlaştığı alanda ileri düzeyde bilgi ve beceriye sahip olur. |
PÇ-2 | Yeterli düzeyde pratik ve teorik çalışmaları yapar. |
PÇ-3 | Elde ettiği bilimsel sonuçları değerlendirip sunar. |
PÇ-4 | Tezini alanında uzman kişiler tarafından oluşmuş jüri karşısında savunur. |
PÇ-5 | Uzmanlaştığı alanda yeni bilimsel çalışmaları takip eder. |
PÇ-6 | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
PÇ-7 | Kimya alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | X | |||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | X | ||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | ||||||
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | X | X | X | X | |||
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | X | X | |||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | |||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | X | |||||
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | X | X | ||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | |||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | X | X | |||||
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | X | ||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | X | ||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | X | ||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | X | |||||
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X | ||||||
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | X | |||||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. | X | ||||||
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||||
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | X | X | ||||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | X | |||||
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | X | |||||
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | X | |||||
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | X | X | ||||
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | X | |||||
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | X | |||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | X | ||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||||
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||||
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | X | X | |||||
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||||
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X | X | |||||
Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,7. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | ||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 1 | x | x | x | x | 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. | 2 | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 | x | x | x | x | 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | 2 | x | x | 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 | x | x | 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 | x | x | x | x | 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. | 4 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Kimya bölümünü de yüksek lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler yüksek kimyager unvanı ile mezun olup iş bulma imkânları genel olarak şöyle sıralanabilir: Üniversiteler, devlet ve özel hastanelerdeki laboratuarlar, özel sektör (gıda ve ilaç fabrikaları laboratuarları ve bunların AR-GE bölümleri), Tarım ve Köyişleri, Sağlık Bakanlığı, araştırma merkezleri ve enstitüler, TÜBİTAK, DPT, DSİ gibi kamu kurumları, öğretmenlik (formasyon sertifikası aldığı taktirde) ve Belediyelerdir. |
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programında öğrenime devam edebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİM 574 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SEÇ 1 | SEÇMELİ GRUP 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 30 |
Toplam: |
36 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİM 500 | SEMİNER | 0 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 18 |
SEÇ 2 | SEÇMELİ GRUP 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 18 |
Toplam: |
36 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİM 597 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 24 |
KİM 801 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİM 598 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 24 |
KİM 802 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİM 503 | ATOMİK SPEKTROSKOPİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 581 | BİYOKİMYADA ÖZEL KONULAR I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 517 | BİYOKİMYASAL KİNETİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 511 | ELEKTROANALİTİK KİMYA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 545 | ELEMENTLERİN GENEL ÖZELLİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 541 | ENZİMOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 549 | ESER ELEMENT ANALİZ YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 509 | FOTOKİMYA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 521 | HETEROSİKLİK BİLEŞİKLERİN KİMYASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 515 | İLERİ ORGANİK KİMYA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 501 | İLERİ POLİMER KİMYASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 505 | KİMYASAL BAĞLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 523 | MOLEKÜL ORBİTAL KURAMI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 531 | MOLEKÜLER SİMETRİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 525 | NOKTA GRUPLARI VE UYGULAMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 507 | ORGANİK BOYARMADDELER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 543 | POLİMER KARAKTERİZASYONU I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 547 | POLİMERİZASYON KİNETİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 535 | STEREOKİMYA II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
KİM 513 | YAPAY ELYAF KİMYASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KİM 538 | ALKOLOİDLER VE FLAVONOİDLER KİMYASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 508 | ANALİTİK KİMYANIN TEORİK TEMELLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 544 | ANALİTİK KİMYANIN TEORİK TEMELLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 532 | ANALİZDE METOT SEÇİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 542 | AZOTLU BİLEŞİKLERİN METABOLİZMASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 584 | BİYOKİMYADA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 582 | BİYOKİMYADA ÖZEL KONULAR II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 528 | BİYOMEDİKAL MATERYALLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 546 | ELEKTRO ORGANİK KİMYA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 566 | İLERİ ÇEVRE KİMYASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 516 | İLERİ FİZİKOKİMYA I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 560 | İLETKEN POLİMERLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 510 | İNORGANİK TEPKİME MEKANİZMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 558 | İYONİK POLİMERİZASYON | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 534 | KARBONHİDRAT VE LİPİT METABOLİZMASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 522 | KOLLOİT KİMYASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 554 | KOORDİNASYON KİMYASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 514 | KOROZYON | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 518 | KROMATOĞRAFİK AYIRMA METOTLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 550 | ORGANİK KİMYADA SPEKTROSKOPİK YÖNTEMLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 502 | ORGANİK REAKSİYONLAR VE MEKANİZMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 512 | ORGANOMETALLER KİMYASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 526 | ÖZEL ANALİZ METOTLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 562 | POLİMER FİZİKOKİMYASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 564 | POLİMER KARAKTERİZASYONU II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 552 | POLİMER REOLOJİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 548 | POLİMER REOLOJİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 524 | POLİMER TEKNOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 556 | SENTETİK MEMBRANLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 520 | STEREOKİMYA I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 530 | SU KİMYASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
KİM 536 | VOLTAMETRİK ANALİZ METOTLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için 1 ara sınav ve final sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 70 puan alma zorunluluğu vardır. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (60 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve branşlaştığı alanda hazırladığı tezini seçilmiş ve alanında uzman bir jüri karşısında savunup başarılı bulunması koşuluyla yüksek kimyager unvanı ile mezun olabilirler. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 2 doçent, 6 yardımcı doçent, 4 araştırma görevlisi ve 1 uzman ile yürütülmektedir. Bölümümüzde dersler 45 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmekte olup; 2 öğrenci laboratuarı, 5 araştırma laboratuarı hem eğitim-öğretim ve hem de akademik çalışmalarda kullanılmaktadır. |
Nevşehir Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü, 50300, NEVŞEHİR http://kimya.nevsehir.edu.tr/ Tel : 0-384-215 39 00/1331 Faks : 0-384- 215 39 48 Bölüm Başkanı : Prof. Dr. Haşim YILMAZ Tel : 0-384-215 39 00 /1330 e-mail : hasim@nevsehir.edu.tr AKTS/DS Koordinatörü : Yrd. Doç. Dr. Sıdıka POLAT ÇAKIR Tel : 0-384-215 39 00/ e-mail : spcakir@nevsehir.edu.tr |