Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulmuştur. Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü 2010-2011 eğitim öğretim yılında lisans eğitimine başlamıştır. Yüksek Lisans Eğitimi 2019-2020 yılında başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Arkeoloji alanında Yüksek Lisans (Bilim Uzmanı) diploması verilir. |
Yüksek Lisans |
Yüksek lisans ve doktora programları için belirtilen alanlarda lisans diploması(mezuniyet notu), ALES ve yabancı dil puanının hesaplanarak sıralaması yapılan adaylardan ilana çıkılan sayı miktarında asıl ve yedek olmak üzere öğrenci kabulü yapılmaktadır. Kayıt için gerekli belgeler; 1 – Lisans Diploması, 2 – ALES Sonuç Belgesi. 3 - Nüfus Cüzdanının aslı 4 - Yabancı Dil Belgesi ( ÜDS, KPDS v.s) 5 - Askerlik Durum Belgesi. 6 - Özgeçmiş |
Türk yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir HBV Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek. Tüm dersleri başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 70 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Arkeoloji alanında ( Bilim Uzmanı ) Yüksek Lisans diploması verilir. |
Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Amaç öğrenciyi analiz, sentez ve değerlendirme yapabilme, bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir eser üretebilme, bildiklerini aktarabilme bilgi ve becerisine sahip yüksek lisans mezunu olarak kanunların sağladığı tüm yetki ve sorumlulukları taşıyan bireyler olarak yetiştirmektir. Bölümümüzün çalışma alanları Klasik Arkeoloji, Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi ve Prehistorya'dır. |
PÇ-1 | Alanının güncel ve temel bilgilerine etik kurallar çerçevesinde bir arada sahip olur. |
PÇ-2 | Alanında lisans eğitiminde edindiği tüm pratik ve kuramsal bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar ve değerlendirir ayrıca uygulama bilgilerini arazide ve ilgili birimde uzman düzeyinde kullanır, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmaya ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri getirir. |
PÇ-3 | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçlar ile kayıt altına alır. |
PÇ-4 | Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri etik kurallar çerçevesinde ele alarak ulusal ve uluslararası düzeyde yazılı ve sözlü iletişim yoluyla uzman düzeyinde aktarabilme becerisine sahip olur ve uygular. |
PÇ-5 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışma ve projeleri uzman düzeyinde bağımsız olarak yürütür. |
PÇ-6 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeydeki çalışma ve projelerde karşılaşılacak sorunları çözmek üzere uzmanlık düzeyinde sorumluluk alır. |
PÇ-7 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çalışma ve projelerde strateji belirleyerek etkinlikleri etik kurallar çerçevesinde planlar, yönetir ve uygular. |
PÇ-8 | Alanı ile ilgili güncel konuları ulusal ve uluslararası düzeyde topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine uzman düzeyde sahip olur. |
PÇ-9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun şekilde hareket eder. |
PÇ-10 | Arkeolojinin uygulamasında mevzuat; malzemenin sunum ve koruma inceliklerinde müzecilik, eserlerin dokümantasyonu kapsamında kataloglama bilgi ve becerilerini uzman düzeyinde uygular. |
PÇ-11 | Alan uygulamaları dışında Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği depo / laboratuar ortamında uzman düzeyinde çalışma becerisine sahip olur. |
PÇ-12 | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, kültürel miras bilincine sahip, bu mirası koruma ve toplumu bilinçlendirmeye karşı duyarlı, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, etik kurallara uygun hareket eden bir birey olmayı hedefler. |
PÇ-13 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası çalışmalarda farklı disiplinlere ait bilgi ve becerileri uzman düzeyinde bir araya getirir ve kullanır. |
PÇ-14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetisine sahip olur. |
PÇ-15 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini uzman düzeyinde kullanır. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | ||||||||||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | ||||||||||||||
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | X | ||||||||||||||
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | ||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | ||||||||||||||
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | X | ||||||||||||||
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | X | ||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | ||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X | ||||||||||||||
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X |
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK 501 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SEÇ-1 | Seçmeli Ders Havuzu-1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK 502 | SEMİNER | 0 Saat | 3 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SEÇ-2 | Seçmeli Ders Havuzu-2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK 803 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | |
ARK 801 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | |
Toplam: |
0 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK 804 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | |
ARK 802 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | |
Toplam: |
0 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK 515 | ANADOLU'DA NEOLİTİK ÇAĞ KÜLTÜRLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ARK 521 | ANTİK ÇAĞ ANADOLU'SUNDA MEZARLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
ARK 531 | ARKEOLOJİK YÖNTEM VE TEORİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ARK529 | BİYOARKEOLOJİDE SON GELİŞMELER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
ARK 533 | DEMİRÇAĞ ORTA ANADOLU SERAMİK KÜLTÜRÜ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ARK523 | GEÇ ANTİK ÇAĞ KENTİ: DEĞİŞİMLER VE DÖNÜŞÜMLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
ARK 519 | HELLEN TOPLUMUNDA DİNSEL YAŞAM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
ARK 525 | KALKOLİTİK ÇAĞDA BATI ANADOLU VE EGE'DE | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
ARK 511 | KITA YUNANİSTAN VE BATI ANADOLU SANATINDA PERS ETKİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
ARK 528 | AKHAMENİD DÖNEMDE ANADOLU SATRAPLARI VE SATRAPLIKLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ARK 518 | ANTİKÇAĞ TOPLUMLARINDA ÖLÜ KÜLTÜ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ARK 532 | HELLENİSTİK DÖNEM ORTA ANADOLU SERAMİK KÜLTÜRÜ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ARK 520 | KAPADOKYA BÖLGESİ BİZANS DÖNEMİ BÖLGESEL KÜLTÜRLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ARK 510 | MÖ. I.BİNDE KOLONİZASYON VE TİCARET | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ARK 522 | ÖNASYA'DA MİLATTAN ÖNCE 4. BİN YILDA KENTLEŞME | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ARK 524 | PREHİSTORİK SANAT | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ARK 516 | ROMA TOPLUMUNDA DİNSEL YAŞAM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
ARK 526 | TARİH ÖNCESİNDE İNSAN, KÜLTÜR VE SOSYAL YAPI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ARK 530 | TUNÇ ÇAĞI ANADOLU ARKEOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |