Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MESLEK YÜKSEKOKULU / GRAFİK TASARIM

Kuruluş

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Meslek Yüksekokulu 7500 m² kapalı alana sahip olup, 13 dersliği, 4 laboratuarı ve 6 atölyesi ile öğretim veren bir ön lisans kurumudur. Grafik Tasarımı Programı 2002-2003 eğitim öğretim yılında öğretime başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir.


Kazanılan Yeterlilik

Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Grafik Tasarımı alanında ön lisans diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Ön Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme ve yerleştirme merkezine(ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe göre sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belli bir kontenjan dahilinde yapılır.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Türk Yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Grafik Tasarımı alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi ve 30 iş günü staj tamamlaması gerekir.


Program Profili

Programın amacı, Grafik Tasarıma ilişkin her alanda tasarımcı olarak görev yapabilecek düzeyde bilgi ve beceri ile donatılmış, mesleği ile ilgili etik değerleri özümsemiş, ulusal değerleri benimseyen nitelikli tasarımcılar yetiştirmektir. Grafik Tasarımı Programı iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon çerçevesinde bağlı olduğu müdürlük ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. Grafik tasarımı öğrencilerini grafik tasarımın kullanıldığı birçok alanda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. Bölümümüz sahip olduğu eğitim ve öğretim görevlisi kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. Bölümümüz Avrupa Birliği projelerini gerçekleştirmek ve bu projeler ile öğrencilerine öğrenme ve araştırma için pozitif bir atmosfer sağlamayı amaçlamaktadır. Bölümün müfredatındaki dersler ile öğrencilerin eğitim sonrasında daha kolay iş bulması ve lisans programlarına geçen öğrencilerin, geçtikleri programa kolayca uyum sağlayabileceği yeterlilikte işlenmektedir.


Program Çıktıları

PÇ-1 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir
PÇ-2 Sanat Tarihi Dönemleri hakkında açıklama yapabilir
PÇ-3 Nokta-Çizgi ile özgün yüzeyler düzenleyebilir
PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler
PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir
PÇ-6 Tek kaçış noktalı perspektif, iki kaçış noktalı perspektif ve üç kaçış noktalı perspektif kullanarak çizim yapar
PÇ-7 Cansız model, insan figürü, hayvan figürü çizimi yapabilir
PÇ-8 Geleneksel tekniklerle ya da dijital ortamda illüstrasyonlar hazırlayabilir
PÇ-9 Reklam storyboard (hikaye tahtası) hazırlayabilir
PÇ-10 Fotoğraf makinelerini hazırlayıp ayarlar, ışığa ve kompozisyona uygun fotoğraf çekebilir
PÇ-11 Temel fotoğraf çekimi yaparak bilgisayarda temel düzenlemeler yapabilir
PÇ-12 Harf/Rakam/yazı düzenlemeleri oluşturabilir, Tipografik düzenlemelerle tasarım yapabilir.
PÇ-13 Stilizasyon ve deformasyon kullanarak semboller hazırlayabilir.
PÇ-14 Kartvizit, başlıklı (antetli) kağıt, davetiye, takdir-teşekkür belgesi, takvim, etiket tasarlayabilir.
PÇ-15 Afiş, Broşür, Kitap kapağı, dergi, bülten, gazete sayfası tasarlayabilir.
PÇ-16 Ambalaj tasarımı yapabilir
PÇ-17 Web tasarımını oluşturur, web araçlarını hazırlayabilir, web tasarım editöründe siteyi yayına hazır hale getirebilir.
PÇ-18 Şablon baskı, yüksek baskı, çukur baskı, serigrafi tekniklerini uygulayabilir
PÇ-19 Araştırma yapma yeterliklerini kazanabilir
PÇ-20 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir
PÇ-21 Mesleği için gerekli matematiksel hesaplama ve analizleri yapabilir.
PÇ-22 Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir
PÇ-23 Avrupa dil portföyü A2 genel düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahip olur
PÇ-24 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisini kazanır.
PÇ-25 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izleyebilir ve kendini sürekli yenileyebilir
PÇ-26 Kültür, dil, tarih, uygarlık ve sanat arasındaki ilişkileri kavrayabilir
PÇ-27 Küçük işletmelerin kuruluş şekillerini, yönetimini ve ekonomideki yerlerini kavrayabilir
PÇ-28 Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerini kazanır
PÇ-29 Girişimcinin ortaya çıkışını ve iş hayatında başarılı olma yöntemlerini belirleyebilir
PÇ-30 Grafik tasarımda görsel algı ve iletişim hakkında ki kavramları açıklayabilir
PÇ-31 Baskı hazırlığı yapılmış tasarımları baskı tekniğine göre çıkışını alabilir
PÇ-32 Tasarım yaparken bitmap tabanlı program kullanabilir
PÇ-33 Grafik üretim tekniklerini bilir.
PÇ-34 Reklam fotoğrafı çekim tekniklerini bilir.
PÇ-35 Derslerde öğrendiklerini, bir işletmede kullanarak uygulamasını yapabilir
PÇ-36 Dergi ve gazete sayfası tasarlama yeterlilikleri kazanabilir.
PÇ-37 Reklam tasarım ve uygulama sürecini bilir.
PÇ-38 İşletme yönetme ve kurma konusunda ki kavramları açıklayabilir
PÇ-39 Reklam, reklamcılığın tanıtımı, türleri, amaçları, grafik sanatlarla ilişkileri, reklam ortamları ve analiz etme yöntemlerini açıklar
PÇ-40 Tasarım yaparken vektörel tabanlı program kullanabilir
PÇ-41 Stant tasarımı ve üç boyutlu davetiyeler, özel katlamalı broşürler ve satış malzemeleri yapabilir
PÇ-42 Amblem/Logo oluştururken eskiz çizerek bilgisayar desteğiyle tasarım yapabilir

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24 PÇ-25 PÇ-26 PÇ-27 PÇ-28 PÇ-29 PÇ-30 PÇ-31 PÇ-32 PÇ-33 PÇ-34 PÇ-35 PÇ-36 PÇ-37 PÇ-38 PÇ-39 PÇ-40 PÇ-41 PÇ-42
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X X X X X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. X X X
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X X X X X X X X X X X X X X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24 PÇ-25 PÇ-26 PÇ-27 PÇ-28 PÇ-29 PÇ-30 PÇ-31 PÇ-32 PÇ-33 PÇ-34 PÇ-35 PÇ-36 PÇ-37 PÇ-38 PÇ-39 PÇ-40 PÇ-41 PÇ-42
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alana özgü, kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzemeler konusunda temel bilgilere sahiptir. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
Alanında edindiği temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar, sorunları tanımlar, analiz eder, uygulamaya yönelik çözüm önerileri oluşturur. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
Sanat ve tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
Proje süreçleri içinde yer alır. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
Yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
Hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. X
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X X X X X X X X X X X X X X X X X
Alanında başarıyla uygulama yürütür. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X X
Çevre duyarlılığına ve iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. X X X X X X X X X X X X X X X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24 PÇ-25 PÇ-26 PÇ-27 PÇ-28 PÇ-29 PÇ-30 PÇ-31 PÇ-32 PÇ-33 PÇ-34 PÇ-35 PÇ-36 PÇ-37 PÇ-38 PÇ-39 PÇ-40 PÇ-41 PÇ-42
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alana özgü, kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzemeler konusunda temel bilgilere sahiptir. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanında edindiği temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar, sorunları tanımlar, analiz eder, uygulamaya yönelik çözüm önerileri oluşturur. 2 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat ve tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Proje süreçleri içinde yer alır. 3 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. 2 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. 3 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır. 2 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3 x x 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 4 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanında başarıyla uygulama yürütür. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 2 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Çevre duyarlılığına ve iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3 x x x x x x x x x x x x x x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Grafik Tasarımı ön lisans programından mezun olan öğrenciler, 2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları derslerle “Grafik Tasarımcı” veya “Grafik Teknikeri” unvanı alabileceklerdir. Program mezunları kendi girişimlerini yapabilecekleri gibi; orta ve büyük ölçekli matbaa ve yayın kuruluşlarında, grafik tasarım stüdyolarında, reklam ajanslarında, medya sektöründe, bünyesinde tanıtım birimi bulunan kamu ve özel sektör kuruluşlarında çalışabilir.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Programı başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde Fotoğraf, Fotoğraf ve Grafik Sanatlar, Fotoğraf ve Video, Grafik, Grafik Öğretmenliği, Grafik Sanatları, Grafik Tasarım dikey geçiş yapabilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AİT101 ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
GRF103 BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
GRF109 DESEN 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
GRF105 PERSPEKTİF 1 Saat 1 Saat 1 Güz Zorunlu 4
GRF101 REKLAM ANALİZİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 4
GRF107 TEMEL TASARIM 4 Saat 1 Saat 1 Güz Zorunlu 7
TDL101 TÜRK DİLİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
YBD101 YABANCI DİL I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
SEÇ-01 Grafik Tasarım Seçmeli Ders Havuzu 1 - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 3
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AİT102 ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
GRF104 GÖRSEL TASARIM I 3 Saat 1 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
GRF102 GRAFİK DESEN 1 Saat 1 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
GRF106 TEMEL FOTOĞRAF 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
TDL102 TÜRK DİLİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
YBD102 YABANCI DİL II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
SEÇ-02 Grafik Tasarım Seçmeli Ders Havuzu 2 - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 12
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GRF201 GÖRSEL TASARIM II 3 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 5
GRF203 İLLUSTRASYON 3 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 4
SEÇ-3-1 Grafik Tasarım Seçmeli Ders Havuzu 3-1 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 3
SEÇ-3-2 Grafik Tasarım Seçmeli Ders Havuzu 3-2 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 18
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GRF202 AMBALAJ TASARIMI 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
STJ250 ENDÜSTRİYE DAYALI ÖĞRENİM (STAJ) 0 Saat 2 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
GRF204 YAYIN GRAFİĞİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
SEÇ-4-1 Grafik Tasarım Seçmeli Ders Havuzu 4-1 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 3
SEÇ-4-2 Grafik Tasarım Seçmeli Ders Havuzu 4-2 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 15
Toplam:
30

Grafik Tasarım Seçmeli Ders Havuzu 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GRF117 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 3
GRF115 ÇEVRE KORUMA 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 3
GRF111 GENEL İŞLETME 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 3
GRF113 MESLEK ETİĞİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 3

Grafik Tasarım Seçmeli Ders Havuzu 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GRF118 AMBLEM LOGO UYGULAMALARI 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
GRF120 ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
GRF122 GÖSTERGEBİLİM 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
GRF114 GRAFİK SANAT TARİHİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
GRF112 GRAFİK TASARIM I 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
GRF110 GRAFİK TASARIM PROJE-I 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
GRF124 İŞ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
GRF108 MESLEKİ GELİŞMELER 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
GRF126 OFİS PROGRAMI 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
GRF116 SANAT TARİHİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3

Grafik Tasarım Seçmeli Ders Havuzu 3-1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BKE201 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER -I 0 Saat 1 Saat 2 Güz Seçmeli 3

Grafik Tasarım Seçmeli Ders Havuzu 3-2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GRF223 ANİMASYON 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
GRF207 BASKIYA HAZIRLIK 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
GRF213 ÇEKİM TEKNİKLERİ 3 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
GRF211 GRAFİK ÜRETİM TEKNİKLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
GRF215 İLETİŞİM 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
GRF217 MESLEKİ YABANCI DİL I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
GRF209 ÖZGÜN BASKI I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
GRF205 YAZI - TİPOGRAFİ I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
GRF221 YENİ MEDYA UYGULAMALARI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3

Grafik Tasarım Seçmeli Ders Havuzu 4-1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BKE202 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER -II 0 Saat 1 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
GRF220 GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI 1 Saat 2 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
GRF214 YAZI - TİPOGRAFİ II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3

Grafik Tasarım Seçmeli Ders Havuzu 4-2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
GRF218 GRAFİK TASARIM II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
GRF212 GRAFİK TASARIM PROJE II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
GRF210 GRAFİK VE ANİMASYON 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
GRF218 MESLEKİ YABANCI DİL II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
GRF216 ÖZGÜN BASKI II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
GRF206 STÜDYO FOTOĞRAFÇILIĞI 3 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
GRF220 TÜRK SANAT TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
GRF222 ÜÇ BOYUTLU MODELLEME VE ANİMASYON 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
GRF208 WEB TASARIMI 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmalıdır. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, kısa sınav vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.


Mezuniyet Şartları

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 30 iş günü staj tamamlamak gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı


Bölüm Olanakları

Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 4 öğretim görevlisi ile yürütülmektedir. Bölümümüzde dersler 3 atölye, 1 bilgisayar laboratuvarında uygulanmaktadır. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca açık olan kütüphaneden ve kütüphane ve laboratuarda bulunan internet hizmetinden ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler.


Adres ve İletişim Bilgileri

Nevşehir Üniversitesi Meslek Yüksekokulu 50300 Nevşehir Tel : 384 - 228 11 40 Faks : 384 - 215 26 71 E-posta : myo@nevsehir.edu.tr