Türkiye’nin ilk Turizm Araştırmaları Enstitüsü, 25 Mayıs 2018 Tarihli ve 30431 Sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu kararı ile Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi bünyesinde kurulmuştur. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü Turizm Rehberliği Anabilim Dalı, 2018-2019 eğitim öğretim yılında yüksek lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 60 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve tezini başarıyla tamamlayan öğrencilere TURİZM REHBERLİĞİ alanında tezsiz yüksek lisans diploması verilmektedir. |
Yüksek Lisans |
Programa öğrenci kabulü Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinde (https://dosyalar.nevsehir.edu.tr/123d3466fb768c9cadc9fbbc41686fba/neu-lisansustu-yonetmeligi.pdf) ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. |
Bir öğrencinin; enstitüye asil öğrenci olarak kaydolmadan önceki son dört yarıyıl içinde herhangi bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programlarından asil öğrenci olarak alıp başardığı dersler veya lisans öğrencisi iken lisansüstü programlardan alıp başardığı dersler, danışmanı ve anabilim dalı başkanlığının teklifi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile kayıtlı olduğu programa aktarılabilir. |
Turizm Rehberliği alanında tezsiz yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 60 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve dönem projesini başarıyla tamamlaması gerekmektedir. |
Turizm Rehberliği Yüksek Lisans programının turizm sektörüne ve turizm rehberliği eğitimine yönelik olmak üzere iki temel amacı bulunmaktadır. Programın birinci amacı, gerekli niteliklere sahip, bölgesel ve ülkesel düzeyde kaliteli hizmet verebilecek turist rehberi adayları yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda iyi derecede yabancı dil bilen, Türkiye’yi tarihi, kültürü ve coğrafyasıyla en iyi şekilde tanıyan, iyi insan ilişkileri kurabilen, analitik düşünebilen, sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş, hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip, liderlik ve temsil yeteneği olan nitelikli turist rehberleri yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Programın diğer amacı ise öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır. |
PÇ-1 | Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
PÇ-2 | Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur. |
PÇ-3 | Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir. |
PÇ-4 | Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir. |
PÇ-5 | Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur. |
PÇ-6 | Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar. |
PÇ-7 | Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir. |
PÇ-8 | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. |
PÇ-9 | Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. |
PÇ-10 | Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir. |
PÇ-11 | Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
PÇ-12 | Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir. |
PÇ-13 | Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur. |
PÇ-14 | Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | X | X | X | X | X | ||||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | X | X | X | X | X | |||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | ||||||||
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | X | X | X | X | ||||||||||
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | X | X | X | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | |||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | X | X | |||||||||||
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | X | ||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | |||||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | X | X | X | X | ||||||||||
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | X | X | ||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | X | X | X | |||||||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | X | X | X | |||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | X | ||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X | X | X | |||||||||||
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X | X | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Özgün düşünebilmek ve araştırma yapabilmek için alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler, olgular ve paradigmalar ile ilgili kapsamlı, sistemli ve uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. | X | X | X | X | X | |||||||||
Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, hizmet verme süreçleri ve işlemleri, örgüt yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında detaylı bilgi sahibidir. | X | X | ||||||||||||
Hizmet alanı ve yakın alanlardaki önemli ve güncel sorunları ve bilgi ihtiyacını sıralar. | X | X | ||||||||||||
Genel ve alanına özgü araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | X | X | X | |||||||||||
Alanı ile yakın disiplinlerdeki bilgiler, kuramlar, modeller arasında ilişki kurar ve bilgileri birleştirir. | X | X | X | |||||||||||
Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları, modelleri, vb. araştırma yaparken veya hizmet süreçlerini tasarlarken, yönetirken kullanır ve geliştirir. | X | X | X | |||||||||||
Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilimsel bilgileri, kuramları, yöntemleri, modelleri analiz ve sentez eder ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | X | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak uygun araştırma yöntemlerini kullanarak özgün araştırmalar tasarlar ve gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar. | X | X | X | |||||||||||
Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, değişimlere uyum sağlar, yeni politikalar ve stratejiler geliştirir. | X | X | X | X | X | |||||||||
Alanı ile ilgili planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını etkin bir biçimde yerine getirir. | X | X | ||||||||||||
Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel ve diğer kaynaklardan takip eder ve literatüre katkı yapar. | X | X | X | |||||||||||
Alanı ile ilgili yasal mevzuatı analiz ederek öneriler geliştirir. | X | X | ||||||||||||
Alanındaki uygulamalardan soyut ve kuramsal çıkarımlar yapar. | X | X | ||||||||||||
Alanındaki hizmet veren örgütler veya hizmet verme süreçleri ile ilgili karmaşık sorunları tespit eder, sistematik ve yaratıcı bir şekilde çözer ve alternatif kararlar geliştirir. | X | X | X | |||||||||||
Araştırma ve yenilik yapabilmek için farklı alanlardan bilgileri birleştirir, yeni bilgi ve işlemleri geliştirir ve sorunları çözer. | X | X | ||||||||||||
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir biçimde çalışır. | X | X | ||||||||||||
Alanı ile ilgili karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür. | X | X | ||||||||||||
Sorunların çözümünde özgün ve özerk olur. | X | |||||||||||||
Öz eleştiri yapabilir, kendini ve zamanı yönetir. | X | |||||||||||||
Ekip ve proje üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve proje yönetir. | X | |||||||||||||
Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir, performanslarını adil biçimde değerlendirir ve performansı arttırıcı yeni yöntemler geliştirir. | X | |||||||||||||
Mesleki bilgi, beceri ve yetkinliğini arttırmak için kendi kendine öğrenir. | X | X | X | X | ||||||||||
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve geliştirir. | X | X | X | |||||||||||
Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımları uzmanlık düzeyinde kullanır. | X | |||||||||||||
Farklı kültürleri tanır, ayırt eder, ve farklı kültürlerle iletişim kurar. | X | |||||||||||||
Bireylerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. | X | |||||||||||||
Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. | X | X | ||||||||||||
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | X | ||||||||||||
Alanı ile ilgili sorumlulukların yerine getirilmesinde etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde uygulamalarda bulunur. | X | X | ||||||||||||
Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. | X | |||||||||||||
Temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Özgün düşünebilmek ve araştırma yapabilmek için alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler, olgular ve paradigmalar ile ilgili kapsamlı, sistemli ve uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, hizmet verme süreçleri ve işlemleri, örgüt yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında detaylı bilgi sahibidir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Hizmet alanı ve yakın alanlardaki önemli ve güncel sorunları ve bilgi ihtiyacını sıralar. | 3 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Genel ve alanına özgü araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 4 | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile yakın disiplinlerdeki bilgiler, kuramlar, modeller arasında ilişki kurar ve bilgileri birleştirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları, modelleri, vb. araştırma yaparken veya hizmet süreçlerini tasarlarken, yönetirken kullanır ve geliştirir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilimsel bilgileri, kuramları, yöntemleri, modelleri analiz ve sentez eder ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak uygun araştırma yöntemlerini kullanarak özgün araştırmalar tasarlar ve gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar. | 4 | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, değişimlere uyum sağlar, yeni politikalar ve stratejiler geliştirir. | 5 | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını etkin bir biçimde yerine getirir. | 6 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel ve diğer kaynaklardan takip eder ve literatüre katkı yapar. | 7 | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili yasal mevzuatı analiz ederek öneriler geliştirir. | 8 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanındaki uygulamalardan soyut ve kuramsal çıkarımlar yapar. | 9 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanındaki hizmet veren örgütler veya hizmet verme süreçleri ile ilgili karmaşık sorunları tespit eder, sistematik ve yaratıcı bir şekilde çözer ve alternatif kararlar geliştirir. | 10 | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Araştırma ve yenilik yapabilmek için farklı alanlardan bilgileri birleştirir, yeni bilgi ve işlemleri geliştirir ve sorunları çözer. | 11 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | x | 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | x | x | x | x | x | 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER |
Programdan mezun olan öğrenciler gerekli diğer şartları yerine getirdiğinde turist rehberi ruhsatnamesine sahip olmaktadır. Mezunlar turist rehberi olarak istihdam edilmektedir. |
- |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRT501 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
SEÇ I | Seçmeli Ders Havuzu I | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 25 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRT502 | DÖNEM PROJESİ | 0 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SEÇ II | Seçmeli Ders Havuzu II | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 25 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRT515 | ANADOLU HALK KÜLTÜRÜ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
TRT519 | BİZANS SANATI VE MİMARİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
TRT517 | DİNLER TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
TRT503 | GENEL TURİZM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
TRT513 | KÜLTÜREL MİRAS | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
TRT509 | TURİST PSİKOLOJİSİ VE DAVRANIŞI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
TRT505 | TURİST REHBERLİĞİ VE TUR YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
TRT511 | TURİZM PAZARLAMASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
TRT521 | TÜRK MİTOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
TRT507 | TÜRKİYE TURİZM COĞRAFYASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRT524 | AKILLI DESTİNASYONLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
TRT526 | ANTİK KENTLER VE ÖREN YERLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
TRT530 | DESTİNASYON YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
TRT514 | DÜNYA MİRAS ALANLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
TRT520 | KAPADOKYA HALK MİMARİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
TRT512 | KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
TRT516 | MÜZECİLİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
TRT510 | SEYAHAT SOSYOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
TRT506 | TURİST REHBERLİĞİ VE İNOVASYON | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
TRT508 | TURİST REHBERLİĞİNDE UZMANLAŞMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
TRT504 | TURİZM REHBERLİĞİ MEVZUATI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
TRT528 | TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
TRT518 | YUNAN VE ROMA MİTOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. |
Turizm Rehberliği Yüksek Lisans Programını tamamlayabilmek için Tezsiz yüksek lisans programı öğrencileri dönem projesi dahil toplam 60 AKTS'den az olmamak koşuluyla en az 12 adet dersi ve başarıyla tamamlamak zorundadır. |
Tam Zamanlı |
Anabilim dalında eğitim-öğretim faaliyetleri 1 profesör, 3 doçent, 5 doktor öğretim üyesi ile yürütülmektedir. Bölümde dersler 25-50 kişilik kapasiteye ve projeksiyon ekipmanına sahip sınıflarda yürütülmektedir. Bölüm öğrencileri gün boyunca açık olan kütüphane ve bilgisayar laboratuarından ücretsiz faydalanabilmektedir. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü, Turizm Rehberliği Anabilim Dalı, 50300, NEVŞEHİR Web Adresi : http://tae.nevsehir.edu.tr/ Tel: 0-384-228 11 15 Faks: 0-384-228 11 16 Bölüm Başkanı: Prof. Dr. İbrahim YILMAZ Tel: 0-384-228 10 00 /18019 e-mail: iyilmaz@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü: Prof. Dr. İbrahim YILMAZ Tel: 0-384-228 10 00/ 18019 e-mail: iyilmaz@nevsehir.edu.tr |