Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / TURİZM REHBERLİĞİ

Kuruluş

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi, doğal tarihi ve kültürel zenginlikleri ile eşsiz özelliklere sahip tarihi Kapadokya bölgesinin merkezi durumunda bulunan Nevşehir ilinde kurulmuştur. Fakülte’nin kuruluşu, Erciyes Üniversitesi’ne bağlı Nevşehir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu’nun kurulduğu 1984 yılına dayanmaktadır. Fakülte, 1984 yılında Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ne bağlı bir yüksekokul olarak kurulmuş ve Turizm İşletmeciliği eğitimi vermeye başlamıştır. 2000 yılında ise doğrudan Erciyes Üniversitesi Rektörlüğü’ne bağlı bir yüksekokul statüsüne kavuşmuştur. 17 Mayıs 2007 yılında Nevşehir Üniversitesi’nin kurulması ile Erciyes Üniversitesi Nevşehir Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu, adı bağlantısı ve statüsü değiştirilerek Nevşehir Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi’ne dönüştürülmüştür. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi ise 13 Kasım 2009 tarihinde Bakanlar Kurulu kararı ile kapatılmış ve yerine Turizm Fakültesi kurulmuştur. Üniversitenin ismi 7 Kasım 2013 tarihli resmi gazetede yayımlanan 6501 sayılı kanun ile Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi olarak değiştirilmiştir.Böylece Turizm Fakültesi bugünkü adına ve yapısına kavuşmuştur.


Kazanılan Yeterlilik

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Turizm Rehberliği alanında lisans diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Ülkemizde, üniversitelere giriş için YGS ve LYS sınavlarından başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavlardan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK’e bağlı puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1-Lise ve dengi okul diploması 2-ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi


Önceki Öğrenimin Tanınması

Nevşehir Üniversitesi eğitim-öğretim yönetmeliğinin 28. maddesi gereğince ÖSYM tarafından yapılan dikey geçiş sınavında başarılı olan Meslek Yüksek Okulu mezunlarının lisans programına kabulleri ve intibakları yapılmaktadır. Ayrıca programın eğitim planında yer alan İngilizce dersi için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olur.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Turizm Rehberliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.


Program Profili

Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli uygulama çalışmaları derslerle birlikte yürütülmektedir.Turizm Rehberliği Bölümünün amacı, bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlamak suretiyle turizm sektörü için nitelikli turist rehberleri, iş görenler, orta ve üst kademe yönetici adayları yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda iyi derecede yabancı dil bilen, Türkiye’yi tarihi, kültürü ve coğrafyasıyla en iyi şekilde tanıyan, iyi insan ilişkileri kurabilen, analitik düşünebilen, sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş, hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip, liderlik ve temsil yeteneği olan nitelikli turist rehberleri ve yönetici adayları yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Programın Öğretim Amaçları ÖA 1- Bağımsız olarak çalışabilecek turist rehberleri, ÖA 2- Seyahat acentelerinde çalışabilecek turist rehberi, yönetici adayı, işgören ve kendi acentesini kurabilecek girişimciler, ÖA 3- Müzelerde hizmet verebilecek turist rehberi ve işgörenler yetiştirmektir.


Program Çıktıları

PÇ-1 Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur,
PÇ-2 İngilizcede Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-5 Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
PÇ-6 Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
PÇ-7 Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
PÇ-8 İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-9 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
PÇ-10 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-11 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
PÇ-12 Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
PÇ-13 Bir turu planlar, uygular ve denetler.
PÇ-14 İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
PÇ-15 Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-16 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
PÇ-20 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
PÇ-21 Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
PÇ-22 Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser.
PÇ-23 Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
PÇ-24 Birleşmiş Milletler Sürdürebilir Kalkınma Amaçlarından (BM SKA) en az birini açıklar.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X X X X X X X X X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X X X X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X X X X X X X X X X X X X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X X X X X X X X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X X X X X X X X X X X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X X X X X X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X X X X X X X X X X X X X X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X X X X X X X X X X X X X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X X X X X X X X X X X X X X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. X X X X X X X X X X X X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X X X X X X X X X X X X X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X X X X X X X X X X
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X X X X X
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X X X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X X X X X X X X X X X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X X X X X X X

Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Mesleki Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24
Alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. X X X X X X X X X
Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. X X X X X
Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir. X X X X X
Alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. X X X
Alanındaki yasal düzenlemeler, meslek standartları ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir. X X
Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı bilgi sahibidir. X X X X X X X X
Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar ve alternatif çözüm yolları konusunda bilgi sahibidir. X X
Alanındaki ve yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar. X X X
Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar. X X X X X
Alanı ile ilgili planlayabilme, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirir. X X X
Alanı ile ilgili hizmet verme süreçlerini analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. X X X
Alanı ile ilgili hizmet verme politika ve stratejilerini kullanır, hizmet süreçlerini tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, gözden geçirir, geliştirir, değerlendirir, hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm bulur ve tüketici tatminini ölçme X X X X
Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar. X X X
Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. X
Alanı ile ilgili sorunlarla ilgili olarak bilinen teknikleri kullanarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öngörülemeyen ve karmaşık sorunları çözer. X X X
Alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder ve uygulamada kullanır. X X
Alanındaki uygulamalardan soyut ve kuramsal çıkarımlar yapar. X X
Öz değerlendirme yapar. X
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir biçimde çalışır. X X
Ekip üyesi olarak çalışır , sorumluluk alır ve ekibi yönetir. X X
Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını değerlendirir. X X X X
Karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda, sorunların çözümünde özgün ve özerk olur ve kendi başına karar verir. X X
Alanı ile ilgili karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür. X X
Kendini ve zamanı yönetir ve öz eleştiri yapar. X X
Alanı ile ilgili karmaşık ve öngörülemeyen durumlarda teknik ve mesleki faaliyetleri veya projeleri yönetir. X X
Mahiyetinde çalışan bireylerin veya grupların mesleki gelişimlerini yönetir. X X
Mesleki bilgi, beceri ve yetkinliğini arttırmak için kendi kendine öğrenir. X
Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri ulusal ve uluslar arası düzeyde takip eder. X X
Daha fazla sorumluluk alabilmek için bilgi, beceri ve yetkinliklerini arttırarak kişisel ve mesleki olarak kendini sürekli geliştirir. X
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve geliştirir. X X
Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. X X
Alanı ile ilgili bilgi, tartışma ve analizleri uzmanlara ve alan dışındakilere sunar. X X
Bir yabancı dilde an az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. X X
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X X
Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar ve bu amaçla bilgi toplar. X X X
Alanındaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir. X X X
Alanı ile ilgili etik değerlere bağlı kalır ve sosyal sorumluluk sahibidir. X X
.Hizmet sunulan kişilerin özel hayatlarının mahremiyeti ve gizliliği konusunda yeterli bilince sahiptir ve bu konuda gerekli tedbirleri alır. X X
Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. X X
Temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur; hoşgörü ve saygı gösterir.
Alanı ile ilgili yasal mevzuatı yorumlar ve mevcut varsayımlara sorgulayıcı bakış açısıyla yaklaşır.
Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir.




Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgi sahibidir. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. 2 x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, örgütün bölümleri ve birbirleriyle ilişkileri ve etkileşimleri, yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında bilgi sahibidir. 3 x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanına özgü araştırma yöntemleri konusunda temel düzeyde bilgi sahibidir. 4 x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanındaki yasal düzenlemeler, meslek standartları ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir. 5 x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanında yer alan belirli bir meslek, iş ile ilgili detaylı bilgi sahibidir. 6 x x x x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanındaki ve yakın alanlardaki önemli sorunlar ve alternatif çözüm yolları konusunda bilgi sahibidir. 7 x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanındaki ve yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları, modelleri genel olarak ve iş ortamında kullanır ve yorumlar. 1 x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, katkı sağlar ve değişimlere uyum sağlar. 2 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili planlayabilme, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını yerine getirir. 3 x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili hizmet verme süreçlerini analiz eder, planlar, uygular, denetler ve gerektiğinde hizmet verme süreçlerini yeniden yapılandırır ve geliştirir. 4 x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili hizmet verme politika ve stratejilerini kullanır, hizmet süreçlerini tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, gözden geçirir, geliştirir, değerlendirir, hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm bulur ve tüketici tatminini ölçme 5 x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak uygun araştırma yöntemlerini kullanarak proje ve araştırmalar planlar, gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar. 6 x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. 7 x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili sorunlarla ilgili olarak bilinen teknikleri kullanarak bilgileri analiz eder, sorunların çözümünde farklı seçenekleri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öngörülemeyen ve karmaşık sorunları çözer. 8 x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder ve uygulamada kullanır. 9 x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanındaki uygulamalardan soyut ve kuramsal çıkarımlar yapar. 10 x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Öz değerlendirme yapar. 11 x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği x x x x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği x x x x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği x x x x x x x x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği x x x x x x x x x x x x x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği x x x x x x x x x x x x x x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik x x x x x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik x x x x x x x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik x x x x x x x x x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik x x x x x 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik x x x 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik x x x x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik x x x x x x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

İyi eğitim almış ve deneyimli rehberler öncelikle aşağıdakiler olmak üzere geniş iş olanaklarına sahiptirler. Mezunların Çalışma Alanları Bağımsız turist rehberi Seyahat acentasına bağlı turist rehberi Seyahat acentası yöneticisi Seyahat acentası enformasyon memuru Müze rehberi Başarılı ve yatkın öğrenciler için akademik kariyer imkânı.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR 113 ARKEOLOJİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
AİT101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
TR119 İNGİLİZCE DİNLEME VE KONUŞMA I 6 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 6
TR101 İNGİLİZCE OKUMA VE YAZMA I 12 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 12
TR103 SANAT TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
ENF101 TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ KULLANIMI 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
TR111 TURİZM 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
TDL101 TÜRK DİLİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR108 ANADOLU UYGARLIKLARI I 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
TR114 ARKEOLOJİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
AİT102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
TR120 İNGİLİZCE DİNLEME VE KONUŞMA II 6 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 6
TR102 İNGİLİZCE OKUMA VE YAZMA II 12 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 12
TR110 İŞLETME 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
TR118 SANAT TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
TDL102 TÜRK DİLİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR213 ARKEOLOJİ III 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
TR223 SANAT TARİHİ III 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 2
TR207 TURİST REHBERLİĞİ VE TUR YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 2
TR209 TÜRK VE ANADOLU MİTOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 2
TR217 TÜRKİYE TURİZM COĞRAFYASI 3 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
TR201 YOĞUN İNGİLİZCE III 10 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 10
BKE I BİLİMSEL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 2
SEÇ I SEÇ I - Seçmeli İkinci Yabancı Dil I - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 6
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR208 ANADOLU UYGARLIKLARI II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 2
TR220 BİZANS SANATI 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 2
TR214 SEYAHAT ACENTALARI VE TUR OPERATÖRLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
TR218 TÜRK TARİHİ I 3 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
TR202 YOĞUN İNGİLİZCE IV 10 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 10
TR210 YUNAN VE ROMA MİTOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 2
BKE II BİLİMSEL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 2
SEÇ II SEÇ II - Seçmeli İkinci Yabancı Dil II - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 6
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR309 ANADOLU HALK KÜLTÜRÜ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 2
TR311 ETKİNLİK YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 2
TR325 TURİZM EKONOMİSİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 2
TR323 TÜRK TARİHİ II 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
TR301 YOĞUN İNGİLİZCE V 10 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 10
OSD I Ortak Seçimlik Ders I (OSD I) - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 3
SEÇ 05 SEÇ 05- Serbest Seçmeli Grup 5 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 4
SEÇ III SEÇ III- Seçmeli İkinci Yabancı Dil III - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR310 DİNLER TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 2
TR308 SEÇMELİ SEMİNER 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 2
TR306 SOSYAL PSİKOLOJİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 2
TR304 TURİZM PAZARLAMASI 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
TR302 YOĞUN İNGİLİZCE VI 10 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 10
OSD II Ortak Seçimlik Ders II (OSD II) - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 3
SEÇ IV SEÇ IV - Seçmeli İkinci Yabancı Dil IV - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 4
SEÇ 06 SEÇ-06 - Serbest Seçmeli Grup 6 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR401 MESLEKİ İNGİLİZCE I 8 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 10
TR403 TURİZM HUKUKU 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 2
TR443 TURİZMDE İŞ AHLAKI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 2
TR407 TÜRKİYE MÜZELERİ VE ANTİK KENTLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 2
SEÇ 07 SEÇ-07-Serbest Seçmeli Grup 7 - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 8
SMESYBD-I Seçmeli Mesleki İkinci Yabancı Dil I - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 6
Toplam:
30

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR406 BATI UYGARLIĞI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 2
TR402 MESLEKİ İNGİLİZCE II 8 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 10
TR408 SAĞLIK TEDBİRLERİ VE İLK YARDIM 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 2
TR404 TURİZMDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 2
SEÇ 08 SEÇ - 08 - Serbest Seçmeli Grup 8 - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 8
SMESYBD-II Seçmeli Mesleki İkinci Yabancı Dil II - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 6
Toplam:
30

BİLİMSEL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BKE201 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I 0 Saat 1 Saat 2 Güz Seçmeli 2

SEÇ I - Seçmeli İkinci Yabancı Dil I

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR231 ALMANCA I 6 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 6
TR241 ÇİNCE I 6 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli
TR233 FRANSIZCA I 6 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 6
TR235 İTALYANCA I 6 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 6
TR239 RUSÇA I 6 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 6

BİLİMSEL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BKE202 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II 0 Saat 1 Saat 2 Bahar Seçmeli 2

SEÇ II - Seçmeli İkinci Yabancı Dil II

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR230 ALMANCA II 6 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 6
TR240 ÇİNCE II 6 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli
TR232 FRANSIZCA II 6 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 6
TR234 İTALYANCA II 6 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 6
TR238 RUSÇA II 6 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 6

Ortak Seçimlik Ders I (OSD I)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts

SEÇ 05- Serbest Seçmeli Grup 5

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR363 İKONOGRAFİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
TR365 KAPADOKYA TARİHİ VE YERLEŞİMLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
TR319 SEYAHAT İŞLETMECİLİĞİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
TR321 SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
TR349 TUR PLANLAMASI VE YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
TR351 TURİZM SOSYOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
TR347 YAŞAYAN DÜNYA DİNLERİ VE KÜLTÜRLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
TR307 YER AYIRMA SİSTEMLERİ VE BİLET KESME 1 Saat 1 Saat 3 Güz Seçmeli 2

SEÇ III- Seçmeli İkinci Yabancı Dil III

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR339 ALMANCA III 4 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4
TR361 ÇİNCE III 4 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli
TR341 FRANSIZCA III 4 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4
TR343 İTALYANCA III 4 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4
TR359 RUSÇA III 4 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4

Ortak Seçimlik Ders II (OSD II)

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts

SEÇ IV - Seçmeli İkinci Yabancı Dil IV

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR346 ALMANCA IV 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4
TR364 ÇİNCE IV 4 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli
TR348 FRANSIZCA IV 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4
TR350 İTALYANCA IV 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4
TR362 RUSÇA IV 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4

SEÇ-06 - Serbest Seçmeli Grup 6

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR368 ANADOLU TARİHİ COĞRAFYASI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
TR330 DESTİNASYON YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
TR324 GASTRONOMİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
TR326 ÖNBÜRO 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
TR354 TURİZMDE KRİZ YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
TR356 TURİZMDE ULUSLARARASI TANITIM 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
TR328 UYGARLIKLAR TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
TR366 ÜLKELER VE KÜLTÜRLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 2

SEÇ-07-Serbest Seçmeli Grup 7

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR423 BİREYLERARASI İLETİŞİM 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TR447 DÜNYA COĞRAFYASI VE TURİZM DESTİNASYONLARI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TR461 GİRİŞİMCİLİK 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TR409 MEZUNİYET PROJESİ I 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TR449 ORYANTIRING 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TR445 OTEL OTOMASYON SİSTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TR405 ÖZEL İLGİ TURİZMİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TR405 REKREASYON VE ANİMASYON 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TR443 TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TR451 TURİZMDE TANITMA VE SATIŞ GELİŞTİRME 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4

Seçmeli Mesleki İkinci Yabancı Dil I

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR435 MESLEKİ ALMANCA I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
TR465 MESLEKİ ÇİNCE I 6 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli
TR437 MESLEKİ FRANSIZCA I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
TR439 MESLEKİ İTALYANCA I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6
TR463 MESLEKİ RUSÇA I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 6

SEÇ - 08 - Serbest Seçmeli Grup 8

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR462 DÜNYA MİRAS ALANLARI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
TR458 FOTOĞRAFÇILIK 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
TR442 İŞARET DİLİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
TR410 MEZUNİYET PROJESİ II 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
TR440 SEYAHAT İŞLETMELERİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI 2 Saat 1 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
TR428 SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
TR470 TURİST REHBERLİĞİ MEVZUATI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
TR424 TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
TR454 TURİZMİN ETKİLERİNİN ANALİZİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
TR456 TÜRK MUTFAĞI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
TR460 TÜRKİYE FLORA VE FAUNASI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4

Seçmeli Mesleki İkinci Yabancı Dil II

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR446 MESLEKİ ALMANCA II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
TR476 MESLEKİ ÇİNCE II 6 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli
TR448 MESLEKİ FRANSIZCA II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
TR450 MESLEKİ İTALYANCA II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6
TR472 MESLEKİ RUSÇA II 4 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 6

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az DD ve daha yukarı olması gerekir. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.


Mezuniyet Şartları

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve turizm işletmelerinde 90 işgünü staj (işyeri eğitimi) yapmak gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı


Bölüm Olanakları

Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 1 profesör, 5 doçent, 2 doktor öğretim üyesi, 2 öğretim görevlisi ve 3 araştırma görevlisi ile yürütülmektedir. Bölümümüzde dersler çeşitli kapasitelerdeki 12 adet derslikte yürütülmektedir. Dersliklerin bir tanesi 100, dört tanesi 80, diğer altı tanesi ise 30 öğrenci kapasitesine sahiptir. 6 derslikte bilgisayar ve projeksiyon, yabancı dil derslerinin yapıldığı diğer dersliklerde ise video ve TV seti bulunmaktadır. Ayrıca, 10 öğrenci kapasiteli 2 adet seminer odası mevcuttur. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca açık olan internet laboratuvarından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler.


Adres ve İletişim Bilgileri

Adres Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm Rehberliği Bölümü, 50300, NEVŞEHİR Web Adresi www.tf.nevsehir.edu.tr Tel 0-384-228 11 30 Fax +90-384 / 2152006 Bölüm Başkanı Prof. Dr. İbrahim YILMAZ Tel 0-384-228 11 30 /18019 E-mail : iyilmaz@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS Koordinatörü: Prof. Dr. İbrahim YILMAZ Tel 0-384-228 11 30/ 18019 E-mail: iyilmaz@nevsehir.edu.tr