Turist Rehberliği Programı; 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulan Nevşehir Üniversitesi’ne bağlı, Ürgüp Sebahat ve Erol Toksöz Meslek Yüksekokulu bünyesinde 2009-2010 eğitim-öğretim yılında önlisans eğitimine başlamıştır. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını elde eden öğrencilere TURİST REHBERLİĞİ alanında önlisans diploması verilir. |
Önlisans |
Adayların meslek yüksekokullarına kayıtları, Yükseköğretim Kurulu ve Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenecek esaslara uygun olarak yapılır. Üniversiteye kayıt işlemi adayın bizzat kendisi tarafından yaptırılır. Ancak haklı ve geçerli mazereti olanların kayıtları yakınları tarafından da yaptırılabilir. Üniversiteye kesin kayıt yaptıran öğrenciye öğrenci kimlik kartı verilir. Meslek Yüksekokullarına kayıt için; 1) Lise veya dengi meslek okulu mezunu olmak; yabancı ülke liselerinden alınan diplomaların, denkliği Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış olmak, 2) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYS) sonucunda o öğretim yılında Turist Rehberliği Programına merkezi yerleştirme sistemi ile yerleştirilmiş bulunmak, şartları aranır. Kayıt için gerekli belgeler: 1)Lise ve dengi okul diploması 2)ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi |
Türk Yüksek Öğretim Kurumlarında önceki öğrenimlerin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesinin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar, İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı yapılmaktadır. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar bu derslerden muaf olurlar. |
Turist Rehberliği alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Turist Rehberliği Bölümünün temel hedefi, en az bir yabancı dili çok iyi bilen, ülkemizi yerli ve yabancı turistlere en iyi şekilde tanıtacak bilgi ve donanıma sahip profesyonel turist rehberleri yetiştirmektir. Bölümün öğrencileri, zorunlu olarak katıldıkları Türkiye turu sayesinde, Türkiye’nin doğu ve batısındaki tarihi ve turistik yerler hakkında uygulamalı bilgi sahibi olmaktadırlar. Bölümün müfredatındaki genel turizm, bilgisayar ve yabancı dil gibi derslerin yanı sıra arkeoloji, mitoloji, sanat tarihi ve dinler tarihi gibi öğrencilerimizin meslekte başarılı olmalarına katkı sağlayacak temel dersler olarak görülmektedir. Turist Rehberliği bölümünün etkileşimde bulunduğu kurumlar TUREB, TURSAB, TUREM ve IRO ve KARED gibi meslek oda ve dernekleridir. |
PÇ-1 | Turist rehberliği ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
PÇ-2 | Seyahat hizmetleri ve turist rehberliği alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir. |
PÇ-3 | Turizm ve Seyahat İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir. |
PÇ-4 | Seyahat işletmelerinde verilen tanıtım, bilgilendirme, rehberlik, ulaşım, toplantı-kongre organizasyonu ve diğer hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. |
PÇ-5 | En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. |
PÇ-6 | Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. |
PÇ-7 | Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
PÇ-8 | Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
PÇ-9 | İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. |
PÇ-10 | Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
PÇ-11 | İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. |
PÇ-12 | Seyahat işletmelerinde yapılan acenta işlemleri, tur planlama, tur operatörlüğü ve operasyon yönetimi, rehberlik hizmetleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır. |
PÇ-13 | Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. |
PÇ-14 | Kültür turlarında gruplara liderlik ederek, ziyaret edilen bölgelerin kültürel ve coğrafi özelliklerini ayrıntılı olarak tanıtır. |
PÇ-15 | İlk yardımın temel kuralları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-16 | Çeşitli dini inanışlar, mitoloji, sanat tarihi, arkeoloji konularında uzmanlaşarak, bu bilgilerini kültür turları sırasında yerli ve yabancı turistlere aktararak bulundukları bölgeyi ve ülkeyi tanıtım görevini yapar. |
PÇ-17 | Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. |
PÇ-18 | Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir. |
PÇ-19 | Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder. |
PÇ-20 | Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. |
PÇ-21 | Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
PÇ-22 | Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-23 | Dünya üzerindeki değişik dinlerin tarihi ve temel kuralları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-24 | Herhangi bir konuyu anlaşılır bir şekilde sunma yeteneği kazanır. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | |||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | X | ||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanla ilgili temel bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||
Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları tanımlar, kavramlar arası ilişkileri sıralar. | X | X | ||||||||||||||||||||||
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | X | X | ||||||||||||||||||||||
Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | X | ||||||||||||||||||||||
Temel düzeyde veri işleyebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | X | X | X | |||||||||||||||||||||
Alanla ilgili bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | X | X | ||||||||||||||||||||||
Sosyal ve davranış bilimleri kuramlarındaki kavramlar arasında bağ kurar. | X | X | ||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyebilme ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.)sunma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerine sahiptir. | X | X | ||||||||||||||||||||||
Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip halinde gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde araştırır. | X | X | X | |||||||||||||||||||||
Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. | X | X | ||||||||||||||||||||||
Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranmak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | X | X | X | |||||||||||||||||||||
Gerek kendi başına gerekse de grup içinde öğrenebilme yetkinliğine sahiptir. | X | X | ||||||||||||||||||||||
Neyi nasıl öğreneceğini gösterir. | ||||||||||||||||||||||||
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | X | X | ||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | X | ||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||
Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | ||||||||||||||||||||||||
İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | X | X | ||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | X | ||||||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||||||||||||||||||||
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | X | X | |||||||||||||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X | ||||||||||||||||||||||
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | |||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanla ilgili temel bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları tanımlar, kavramlar arası ilişkileri sıralar. | 2 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 3 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 4 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Temel düzeyde veri işleyebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | 5 | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanla ilgili bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Sosyal ve davranış bilimleri kuramlarındaki kavramlar arasında bağ kurar. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir. | 3 | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyebilme ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.)sunma becerisine sahiptir. | 4 | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerine sahiptir. | 5 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip halinde gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde araştırır. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranmak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Gerek kendi başına gerekse de grup içinde öğrenebilme yetkinliğine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Neyi nasıl öğreneceğini gösterir. | 2 | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 3 | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | 4 | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 | x | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | 3 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Mezunlarımızın iş bulma imkanları genel olarak şöyle sıralanabilir. Türkiye Seyahat Acentaları Birliğine(TURSAB) üye olan A,B VE C grubu seyahat acentalarına bağlı, acentanın maaşlı elemanı olarak turlarını gerçekleştirmek. Dolmabahçe Sarayı veya Anadolu Medeniyetleri Müzesi gibi tarihi ve kültürel açıdan önemli ve sıkça ziyaret edilen diğer müzelerde nokta rehber olarak çalışmak. Ayrıca Turist Rehberliği nin (TUREB) düzenlemiş olduğu yurt dışı rehberlik eğitim sertifika programlarına katılarak outgoing turlarda rehberlik yapma imkanı yakalamak. |
Önlisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar DGS ( Dikey Geçiş Sınavı) sınavından başarılı olmaları koşuluyla alanlarıyla ilgili lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Ayrıca Açık Öğretim Fakültelerinin ilgili lisans programlarına doğrudan sınavsız dikey geçiş yapabilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR103 | ARKEOLOJİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
TR129 | İKİNCİ YABANCI DİL-I | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
TR101 | MİTOLOJİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
TR133 | REHBERLİK VE GASTRONOMİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
TR105 | SANAT TARİHİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
TDL101 | TÜRK DİLİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
TR107 | TÜRKİYE TURİZM COĞRAFYASI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
TR131 | YOĞUN İNGİLİZCE-I | 8 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR104 | ARKEOLOJİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
TR130 | GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
TR128 | İKİNCİ YABANCI DİL-II | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
TR102 | MİTOLOJİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
TR106 | SANAT TARİHİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
TR134 | SEYAHAT ACENTACILIĞI | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
TDL102 | TÜRK DİLİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
TR132 | YOĞUN İNGİLİZCE-II | 8 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR213 | ANADOLU UYGARLIKLARI-I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
TR203 | DİNLER TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
TR211 | İLETİŞİM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
TR201 | MESLEKİ YABANCI DİL-I | 4 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
TR205 | REHBERLİK-I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
TR207 | TURİZM SEMİNERİ-I | 1 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
TR209 | TÜRK KÜLTÜRÜ VE HALK BİLİMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SEÇ-03 | SERBEST SEÇMELİ GRUP-3 (BÖLÜM SEÇMELİ HAVUZU) | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR240 | ANADOLU UYGARLIKLARI-II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
TR206 | GENEL TURİZM | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
TR210 | İLK YARDIM | 1 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
TR202 | MESLEKİ YABANCI DİL-II | 4 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TR244 | REHBERLİK-II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
STJ 202 | STAJ | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TR226 | TURİZM PAZARLAMASI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
TR212 | TURİZM SEMİNERİ-II | 1 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SEÇ-04 | SERBEST SEÇMELİ GRUP-4 (BÖLÜM SEÇMELİ HAVUZU) | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TR233 | İKİNCİ YABANCI DİL-III | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TR231 | İNGİLİZCE DİL BECERİLERİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TR227 | İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TR215 | MESLEK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TR217 | MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TR229 | SEKTÖR UGULAMALARI-III | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TR219 | SEYAHAT ACENT. TUR OPE. REH. İLİŞK. | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TR223 | TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TR225 | TURİZM MEVZUATI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TR221 | TÜRKİYE EKONOMİSİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TR228 | DİKSİYON VE ETKİLİ KONUŞMA | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TR234 | İKİNCİ YABANCI DİL-IV | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TR232 | İNGİLİZCE DİL BECERİLERİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TR224 | İŞ HUKUKU | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
İSRDİL202 | İŞARET DİLİ | 1 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TR216 | MESLEK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TR218 | MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TR230 | SEKTÖR UGULAMALARI-IV | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TR220 | SEYAHAT ACENT. TUR. OPE. REH. İLİŞK. | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TR208 | TUR. POLİTİKA VE TUR. DIŞ TANITIM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TR222 | TURİZM DAVRANIŞ PSİKOLOJİSİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında dersler kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70’ine, uygulamaların en az %80’ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlarda değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. Bir dersten (FD) veya (FF) notlarından birini alan öğrenciler o dersi başaramamış sayılırlar. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. |
Tam zamanlı |
Programımızda eğitim-öğretim faaliyetleri 4 öğretim görevlisi ile yürütülmektedir. Programımızda dersler 45 kişilik kapasiteye ve projeksiyon cihazına sahip sınıflarda yürütülmekte olup; 1 bilgisayar laboratuvarı, 1 konferans salonu eğitim ve öğretim faaliyetlerinde etkin olarak kullanılmaktadır. Programımız öğrencileri gün boyunca açık olan internet laboratuvarından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler. |
Adres : Nevşehir Üniversitesi, Ürgüp Sebahat ve Erol Toksöz Meslek Yüksek Okulu, Turist Rehberliği Programı, Fatih Mah., 12. cad., No:9, 50400, Ürgüp/NEVŞEHİR Web Adresi : http://uset.nevsehir.edu.tr/ Tel : 0 384 341 44 21 Faks : 0 384 341 44 11 Program Koordinatörü : Öğr.Gör. Gülbin AYTEKİN Tel : 0 384 341 44 21 / 30003 e-mail : gulbinaytekin@nevsehir.edu.tr Program AKTS/DS Koordinatörü : Öğr.Gör. Gülbin AYTEKİN Tel : 0 384 341 44 21 / 2128 e-mail :gulbinaytekin@nevsehir.edu.tr |