Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Gülşehir Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Yüksek Öğretim Kurulu’nun 17.09.2009 tarih ve 4637-030117 sayılı kararı ile kurulmuştur. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Gülşehir Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu Yerel Yönetimler Programı 2009-2010 eğitim öğretim yılında önlisans eğitimine başlamıştır. 2010-2011 eğitim öğretim yılında normal örgün öğretimin yanısıra ikinci öğretime de başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere YEREL YÖNETİMLER alanında önlisans diploması verilir. |
Önlisans |
Ülkemizde üniversitelere giriş için ÖSS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Önlisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK’e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe göre sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınavın sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinde yapılır. Kayıt için gerekli belgeler; 1-Lise ve dengi okul diploması 2-ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi |
Tüm yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi’nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Yerel Yönetimler alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarı ile tamamlamış olması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasına ulaşmış olması gerekir. |
Yerel Yönetimler Programı; Siyaset, hukuk, kamu yönetimi, kentleşme ve çevre sorunları konusunda eğitim almış, özellikle yerel yönetimlerin ve devlet sektörünün çeşitli kademelerinde görev alacak yönetim anlayışının gerektirdiği teorik bilgilere sahip, bu bilgileri uygulamaya aktarabilecek özellikle yerel yönetimler (İl Özel İdareleri, Belediyeler) için ara eleman, alt ve orta düzey yönetici yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu programa girmek isteyen öğrenciler kendilerini halkla ilişkiler, yönetim bilimi, personel yönetimi konularında iyi yetiştirmelidirler. Ayrıca bu elemanlar kamu yönetimi konusunda bilgili, başka insanlarla işbirliği yapabilecek kadar uyumlu ve geçimli olmalıdırlar. |
PÇ-1 | 1- Kamu hukukunu bilir. |
PÇ-2 | 2-Ekonomik ve sosyal olayları takip ederek, yerel bazda yaşanan sorunlara çözüm üretir. |
PÇ-3 | 3- Kentleri etkileyen çevre ve kentleşme sorunlarının çözümüne ilişkin fikir geliştirir. |
PÇ-4 | 4- Yerel yönetimlerin insan kaynaklarını ve mali hizmetlerini yürütür. |
PÇ-5 | 5- Ekonomik hayatı ve işletmenin iç ve dış çevresini analiz eder. |
PÇ-6 | 6- Türkiye’nin yönetim yapısını tanır. |
PÇ-7 | 7- Yerel yönetimler alanındaki mevzuatı bilir ve değişiklikleri takip eder. |
PÇ-8 | 8- Atatürk ilke ve inkılâplarını bilir. |
PÇ-9 | 9- Temel bilgi teknolojilerini kullanır. |
PÇ-10 | 10- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. |
PÇ-11 | 11- En az bir yabancı dil kullanır. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | ||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | ||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | ||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | |||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | ||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | X | |||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | X | ||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | X | |||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | X | X | ||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | X | ||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | ||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | X | X | ||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | ||||
Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | ||||||
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | ||||||
Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | X | X | X | X | |||||||
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | X | |||||||
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | X | |||||||||
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. | X | X | X | ||||||||
Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. | X | X | X | X | X | X | |||||
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | X | ||||||||
Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. | X | X | |||||||||
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | ||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||||||||
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | X | X | ||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X | X | ||||||||
Değişime ve yeniliğe açıktır. | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | ||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. | 2 | x | x | x | x | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 | x | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Değişime ve yeniliğe açıktır. | 3 | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Bu programdan mezun olanlar "Yerel Yönetimler / Mahalli İdareler Meslek Elemanı" unvanını alır. Bu unvanı kazanmış kişiler meslek hayatlarında yerel yönetimlerin tepe yöneticilerinin en yakın yardımcıları olarak çalışırlar ve alınan kararları yürütürler. Yerel Yönetimler Programından mezun olanlar, genellikle İl özel idareleri belediyeler, valilikler ve bunlara bağlı kuruluşlarda görev alırlar. Avrupa Birliği sürecinde yerelleşme dolayısıyla ve ülkemizdeki yerel yönetimlerin giderek etkinliğinin artması dolayısıyla bu alanda çalışacak yetişmiş elemana büyük ihtiyaç vardır. |
Önlisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler dikey geçiş sınavından geçerli not almaları halinde lisans programlarında öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
GYRL109 | GENEL İŞLETME | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
GYRL117 | KAMU YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
GYRL119 | SİYASET BİLİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
ENF 101 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
GYRL115 | TEMEL HUKUK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
GYRL113 | TEMEL MATEMATİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
TDL 101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD 101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
GYRL111 | YEREL YÖNETİMLER I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SCHV1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GYRL110 | ANAYASA HUKUKU | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
AİT 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
GYRL118 | GENEL MUHASEBE | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
GYRL116 | İKTİSATA GİRİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
GYRL124 | SİYASİ DÜŞÜNCELER TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
STJ102 | STAJ-I | 0 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TDL102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD 102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
GYRL112 | YEREL YÖNETİMLER II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SCHV2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GYRL 201 | İDARE HUKUKU | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
GYRL213 | İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
GYRL205 | KAMU MALİYESİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
GYRL 203 | YEREL SİYASET VE DEMOKRASİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
GYRL207 | YEREL YÖNETİMLER MUHASEBESİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
SCHV3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GYRL206 | FİNANSAL OKURYAZARLIK | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
GYRL202 | KENTLEŞME POLİTİKASI VE İMAR UYGULAMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
STJ202 | STAJ-II | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GYRL208 | TÜRK VERGİ SİSTEMİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GYRL204 | YEREL KAMU HİZMETLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GYRL210 | YEREL YÖNETİMLER MALİYESİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SCHV4 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 10 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
GYRL 123 | SOSYOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GYRL122 | MESLEK ETİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GYRL128 | SİYASAL İLETİŞİM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ENF 102 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GYRL 126 | TÜRKİYE EKONOMİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GYRL130 | VERGİ HUKUKU | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GYRL209 | ÇEVRE BİLİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
GYRL215 | MESLEKİ ÇALIŞMA VE SEMİNER I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
GYRL 219 | TÜRK SİYASAL HAYATI I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
GYRL225 | TÜRKİYENİN TOPLUMSAL VE İDARİ YAPISI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GYRL214 | AFET VE KRİZ YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GYRL216 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GYRL222 | İŞARET DİLİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GYRL 226 | KADIN VE SİYASET | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GYRL220 | KAMU PERSONEL YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
GYRL218 | MESLEKİ ÇALIŞMA VE SEMİNER II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GYRL216 | TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GYRL 216 | TÜRK SİYASAL HAYATI II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Her öğrenci dönem başında ders kayıtlarını yaptırmalı ve derslere, başvurulan çalışmalara, laboratuarlara, seminerlere, staj uygulamasına ve kayıt olduğu dönemin diğer çalışmalarına katılmalıdır. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Arasınavın ders geçmeye katkısı % 40, final sınavın % 60 şeklindedir (sınav notu olarak ödev, labaratuvar sınavı, quiz, vb. ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir). Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarı yıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencilerin (DC) veya (DD) notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. Teorik derslerin en az % 70’ine, uygulamaların en az %80’ine katılmayan öğrencilerin o derslerden final sınavlarına girmelerine izin verilmez. Öğrenci teorik derslerde gereken katılımları gösterdiği zaman, eğer ders sonradan tekrar alınacak ise bu ders için katılım zorunlu değildir. |
Yerel Yönetimler alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilern programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarı ile tamamlamış olması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasına ulaşmış olması gerekir. Bunun yanısıra 4 eğitim öğretim yarıyılı sürecince 2 yaz döneminde toplam 30 işgünlük zorunlu staj programlarını da tamalamaları koşulu aranır. |
Tam zamanlı |
Yerel Yönetimler Programında eğitim öğretim faaliyetleri 4 öğretim görevlisi yürütülmektedir. Dersler 40 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmekte olup; 1 bilgisayar labaratuvarı akademik çalışmalarda etkin olarak kullanılmaktadır. |
Adres : Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Gülşehir Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Kızılırmak Cad. Karavezir Mah. Huzur Sok. No:10 GÜLŞEHİR / NEVŞEHİR Web Adresi: http://gulsehirmyo.nevsehir.edu.tr Tel : 0-384-4113530 Faks : 0-384-4113529 |