Oral biyoloji tezli yüksek lisans programı 2023 yılında kurulacaktır. |
Tezli Yüksek Lisansını tamamlayan öğrenciler Oral Biyoloji alanında bilim uzmanı ünvanını kazanır. |
Yüksek Lisans |
Eczacılık ve Veterinerlik fakülteleri, Fen Fakültelerinin Biyoloji, Kimya, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Biyokimya mezunları, Sağlık Bilimleri Fakülteleri Hemşirelik Bölümünden ya da yurt dışındaki üniversitelerden YÖK tarafından denkliği kabul edilen eşdeğer programlardan mezun olan bireyler Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen asgari koşulları sağlayarak programa kayıt yaptırabilirler. |
Eczacılık ve Veterinerlik fakülteleri, Fen Fakültelerinin Biyoloji, Kimya, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Biyokimya mezunları, Sağlık Bilimleri Fakülteleri Hemşirelik Bölümünden ya da yurt dışındaki üniversitelerden YÖK tarafından denkliği kabul edilen eşdeğer programlardan mezun olan bireyler programa kayıt yaptırabilirler |
Fen Bilimleri Enstitüsü ile Diş Hekimliği Fakültesi Temel Tıp Bilimleri Anabilim Dalı'nın öngördüğü zorunlu ve seçmeli dersleri başarı ile tamamlayan öğrenciler, belirledikleri bir konuda tez çalışması yapar ve bu çalışmayı sözlü olarak başarı ile sunduktan sonra mezun olmaya hak kazanırlar. Hemşirelik yüksek lisans programı yeterlilik koşulları ve kuralları "Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği"nde belirtilmiştir. |
Oral Biyoloji yüksek lisans programının ana amacı oral biyoloji alanında temel ve klinik bilgilere sahip, gelişen teknolojiyi yakından takip eden, bilimsel etik kurallara bağlı olarak ülke gelişimine katkıda bulunan, analitik düşünen ve çözüm odaklı, bilgi erişimine açık ve paylaşımcı, özellikle ağız sağlığı ile ilgili disiplinler arası alanlarda araştırma yapacak donanıma sahip bireylerin yetiştirilmesidir |
PÇ-1 | Normal ve patolojik durumlarda ağız ortamında gerçekleşen biyolojik olaylar konusunda bilgileri açıklar. |
PÇ-2 | Kazanılan bilgilerin klinik bölümlerle entegrasyonunu açıklar. |
PÇ-3 | Hasta merkezli uygulamalarda multidisipliner yaklaşım tekniklerini açıklar. |
PÇ-4 | Oral biyoloji konusunda proje oluşturma, deneylerini yürütebilme ve makale haline dönüştürebilme konularını açıklar. |
PÇ-5 | Genel ve oral analitik metodlar hakkında bilgi sahibi olma ve uygulayabilme becerisi edinme konularını açıklar. |
PÇ-6 | Laboratuvar uygulamaları için gerekli teknikleri ve modern tıbbi araçlarını kullanabilme konularını açıklar. |
PÇ-7 | Oral biyoloji ile ilgili gelişmeleri izleme, yaşam boyu öğrenme ve kendini yenileyebilme becerisine sahip olma konularını açıklar. |
PÇ-8 | Güncel ve tıbbi konulara ilgi duyma, bilgi edinme ve bu konularda olumlu katkıda bulunabilme becerisi konularını açıklar. |
PÇ-9 | Mesleki ve genel etik değerlere sahip olma konularını açıklar. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | X | X | ||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | X | X | X | ||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | |||||||
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | X | X | |||||||
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | X | X | X | ||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | |||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | X | X | X | |||||
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | ||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | |||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | X | X | |||||||
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | X | ||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | X | ||||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | X | ||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | X | |||||||
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X | X | |||||||
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X | X | X |
Oral biyoloji programından lisansüstü derece ile mezun olan öğrenciler, ağız ve diş sağlığı alanındaki ön lisans sağlık programlarında (Ağız ve Diş Sağlığı, Diş Protez Teknolojisi gibi) öğretim elemanı olarak çalışabilirler. |
Yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlamış olan öğrenciler aynı dalda ya da kabul edildikleri programlarda doktora eğitimi alabilirler |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ORB 501 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SEC1 | Seçmeli Ders Havuzu 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ORB 502 | SEMİNER | 0 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 18 |
SEC2 | Seçmeli Ders Havuzu 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ORB803 | TEZ ÇALIŞMALARI | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 24 |
ORB 801 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ORB804 | TEZ ÇALIŞMALARI | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 24 |
ORB 802 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ORB 519 | BAŞ-BOYUN ANATOMİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ORB 517 | DENTAL BİYOMATERYALLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ORB 515 | DENTAL FARMAKOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ORB 503 | HÜCRE BİYOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ORB 511 | ORAL BİYOKİMYA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ORB 509 | ORAL BÖLGE VE ÇEVRE YAPILARIN ANATOMİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ORB 513 | ORAL FİZYOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ORB 507 | ORAL IMMUNOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ORB 505 | ORAL MİKROBİYOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ORB 518 | BAŞ VE BOYUN TOPOGRAFİK ANATOMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ORB 520 | BİYOİSTATİSTİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ORB 508 | BİYOKİMYASAL ARAŞTIRMALARDA KULLANILAN YÖNTEMLER | 1 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ORB 514 | ÇAPRAZ ENFEKSİYON KONTROLÜ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ORB 506 | İLERİ ORAL HİSTOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ORB 504 | İLERİ ORAL PATOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ORB 510 | İLERİ TIBBİ GENETİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ORB 512 | ORAL NÖROFİZYOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ORB 516 | TIBBİ ETİK VE DEONTOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Öğrencilerin başarıları yıl içinde bir vize ayrıca ödevler, seminer ve yılsonu sınavı ile ölçülür ve değerlendirilir. Tez dönemi sonunda da tezini başarı ile savunma şartı aranır. Sınavlar, ölçme ve değerlendirme ile ilgili hususlar "Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nde belirtilmiştir. |
Fen Bilimleri Enstitüsünün belirlediği en az 90, en çok 120 AKTS olmak koşuluyla ve özel bir konuda tez çalışmasını başarı ile tamamlamak ile sağlanmaktadır. Mezuniyet koşulları "Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği" 'nde belirtilmiştir. |
Tam zamanlı |
Program kapsamında bir profesör, 3 doçent ve 8 doktor öğretim üyesi görev yapmaktadır. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Temel Bilimler Bölümü, Nevşehir Üniversitesi Yerleşkesi 50300, NEVŞEHİR |