İnşaat Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı 2023 yılında kurulacaktır. |
Programın öğrencileri, ders aşamasını başarıyla tamamlayabilmek için, güz ve bahar dönemlerinden her biri için ayrı ayrı olmak üzere, en az 30 AKTS ders almak zorundadır. Yüksek lisans programının başarıyla tamamlanabilmesi için ise, toplamda en az 120 AKTS ders alınmak zorundadır. Ders aşamasında alınan zorunlu ve seçimlik derslerden başarılı sayılabilmek için yüz (100) üzerinden en az yetmiş (70) puan almak ve yüz (100) üzerinden en az yetmiş (70) ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekir. Yüksek Lisans programından başarıyla mezun olabilmek için tez çalışmasının da başarıyla tamamlanması gerekir. Şartları sağlayan öğrencilere İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ alanında yüksek lisans diploması verilir. |
Yüksek Lisans |
Yüksek Lisans Programına başvurmak için gerekli şartlar şunlardır: 1 - Kabul edilebilir alanlardan lisans diploması 2 - Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olma 3 - İngilizce eğitim için yeterli dil becerisine sahip olma. |
Türk yükseköğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. |
Programın öğrencileri, ders aşamasını başarıyla tamamlayabilmek için, güz ve bahar dönemlerinden her biri için ayrı ayrı olmak üzere, en az 30 AKTS ders almak zorundadır. Yüksek lisans programının başarıyla tamamlanabilmesi için ise, toplamda en az 120 AKTS ders alınmak zorundadır. Ders aşamasında alınan zorunlu ve seçimlik derslerden başarılı sayılabilmek için yüz (100) üzerinden en az yetmiş (70) puan almak ve yüz (100) üzerinden en az yetmiş (70) ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekir. Yüksek Lisans programından başarıyla mezun olabilmek için tez çalışmasının da başarıyla tamamlanması gerekir. |
Lisans mezunlarına İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı’nın, Hidrolik, Yapı, Yapı Malzemesi, Mekanik, Ulaştırma ve Geoteknik gibi alt ana bilim dallarında uzmanlaşma olanağı sağlayan ve bu alanlardaki temel teorik tartışmaları kavrayabilecek ve yorumlayabilecek, güncel gelişmeleri takip edebilecek, analitik düşünme ve bilimsel araştırma yapma yetisine sahip akademisyenler ve meslek uzmanları yetiştiren bir lisansüstü program olarak tanımlanmaktadır. |
PÇ-1 | İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak teorik ve uygulamalı bilgiye ulaşır ve elde edilen bilgiyi kullanır. |
PÇ-2 | İnşaat Mühendisliği alanında çalışmalar yapabilecek, amaca uygun yöntem veya yöntemler seçebilecek ve uygulayabilecek bilgiye sahiptir. |
PÇ-3 | Alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları ve/veya uygulamaları tasarlar ve gerçekleştirir. |
PÇ-4 | Alanı ile ilgili karşılaşılan problemleri bilimsel olarak çözmek için fikir, yöntem veya yaklaşım geliştirir ve uygular. |
PÇ-5 | Bir problemin çözümüne yönelik ihtiyaçları belirler ve ilgili süreçleri geliştirir ve uygular. |
PÇ-6 | Alanı ile ilgili veya disiplinler arası çalışmalarda takım elemanı veya takım lideri olarak çalışır. |
PÇ-7 | Mesleği ile ilgili güncellemeleri takip eder, düşünce ve yorum üretir. |
PÇ-8 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. |
PÇ-9 | Bilimsel araştırma ve uygulama çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. |
PÇ-10 | Alanı ile ilgili gereksinimleri karşılayacak seviyede bilgisayar yazılımı veya programı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-11 | Ahlaki, hukuki, toplumsal ve etik değerlerin farkındadır ve bilimsel araştırma ve uygulama çalışmalarını bu değerler kapsamında yürütür. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | X | X | ||||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | X | X | X | ||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | |||||||
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | X | X | X | ||||||||
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | X | X | X | X | |||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | |||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | X | |||||||||
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | X | X | X | X | ||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | X | |||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | X | X | X | X | |||||||
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | X | X | X | X | |||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | X | X | X | X | |||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | X | X | X | X | X | ||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | X | X | ||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X | X | X | X | X | X | |||||
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | X | X | X | X | ||||||
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | X | X | X | |||||||
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | X | X | X | X | X | |||||
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | X | X | X | |||||||
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | X | X | X | X | ||||||
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | X | X | X | |||||||
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | X | X | X | X | |||||||
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | X | X | ||||||||
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | X | X | X | ||||||||
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | X | X | ||||||||
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | X | X | ||||||||
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | X | X | X | X | ||||||
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | X | X | X | X | X | ||||||
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | X | X | ||||||||
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | X | X | X | X | ||||||
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | X | X | X | |||||||
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | X | X | X | X | ||||||
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | X | X | X | X | |||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | X | |||||||||
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X | X | |||||||||
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | X | X | X | ||||||||
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | X | |||||||||
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | ||||||||||
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | X | X | ||||||||
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | X | X | X | ||||||||
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | X | X | X | |||||||
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | X | X | X | |||||||
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | X | X | X | |||||||
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | X | X | X | X | |||||||
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,7. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | ||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 4 | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 4 | x | x | x | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 5 | x | x | x | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 6 | x | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 2 | x | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 3 | x | x | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 4 | x | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 5 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 6 | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 7 | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 8 | x | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 4 | x | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
İnşaat Mühendisleri devlet kadrolarında Belediyeler, Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı başta olmak üzere tüm bakanlıklar, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Su Yönetimi Genel Müdürlüğü, Tapu Kadastro Müdürlükleri, Karayolları Genel Müdürlüğü ve bu genel müdürlüklere bağlı taşra teşkilatları, İller Bankası, Üniversiteler ve benzeri pek çok kurumda mühendis kadrosuyla görev yapmaktadırlar. Ayrıca mezunlar özel sektörde mühendislik, müşavirlik, müteahhitlik hizmetlerinde ve proje bürolarında saha mühendisi, proje mühendisi veya şantiye şefi olarak görev yapabilmektedirler. Ayrıca bölüm mezunları şirket kurup mesleki ve kişisel becerileriyle şirketinin gelişimini sağlayarak işveren konumuna gelebilir, mesleki bilgi ve yabancı dil yeterliliği ile uluslararası projelerde çalışabilirler. |
İnşaat Mühendisliği veya ilgili alanda Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar doktora programına devam edebilir. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMU 501 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE ETİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SEC 1 | Seçmeli Ders Havuzu 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMU 502 | SEMİNER | 0 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 18 |
SEC 2 | Seçmeli Ders Havuzu 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMU 801 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 24 |
IMU 803 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMU 802 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 24 |
IMU 804 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMU 505 | AÇIK KANAL HİDROLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
IMU 515 | ANSYS WORKBENCH’LE SONLU ELEMAN ANALİZLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
IMU 503 | BARAJ PLANLAMA VE TASARIMI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
IMU 525 | BETON TEKNOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
IMU 519 | BETONARME ELEMANLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
IMU 507 | BETONUN İÇ YAPISI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
IMU 511 | İLERİ MALZEME BİLİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
IMU 521 | KARAYOLU AĞLARININ İŞLETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
IMU 523 | KARAYOLU TASARIMI VE TRAFİK YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
IMU 513 | MİNERAL VE KİMYASAL KATKILAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
IMU 517 | SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
IMU 527 | YAPI MALZEMESİ OLARAK KATI ATIKLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
IMU 509 | YAPI MALZEMESİNİN SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IMU 506 | AKARSULARDA KATI MADDE TAŞINIMI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
IMU 514 | BETON TEKNOLOJİSİNDE LABORATUVAR DENEYLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
IMU 512 | BETONDA DURABİLİTE | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
IMU 508 | BETONUN REOLOJİK ÖZELLİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
IMU 516 | DEPREME DAYANIKLI BİNA TASARIMINA GİRİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
IMU 528 | GEOPOLİMERLER VE ALKALİLERLE AKTİVE EDİLEN MALZEMELER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
IMU 522 | İLERİ KARAYOLU MALZEMELERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
IMU 518 | İLERİ YAPI DİNAMİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
IMU 526 | KOMPOZİT MALZEMELER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
IMU 510 | ÖZEL ÇİMENTO TEKNOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
IMU 504 | SU KUVVETLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
IMU 524 | ÜSTYAPI YÖNETİM SİSTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
IMU 520 | YAPISAL GÜVENLİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmek için derslerde en az %70, uygulamalarda ise en az %80 devam şartını sağlamış olmaları gerekir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, kısa test vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. |
Programın öğrencileri, ders aşamasını başarıyla tamamlayabilmek için, güz ve bahar dönemlerinden her biri için ayrı ayrı olmak üzere, en az 30 AKTS ders almak zorundadır. Yüksek lisans programının başarıyla tamamlanabilmesi için ise, toplamda en az 120 AKTS ders alınmak zorundadır. Ders aşamasında alınan zorunlu ve seçimlik derslerden başarılı sayılabilmek için yüz (100) üzerinden en az yetmiş (70) puan almak ve yüz (100) üzerinden en az yetmiş (70) ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekir. Yüksek Lisans programından başarıyla mezun olabilmek için tez çalışmasının da başarıyla tamamlanması gerekir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 2 Doçent, 5 doktor öğretim üyesi ve 1 araştırma görevlisi ile yürütülmektedir. Bölümümüzde 1 Yapı Malzemesi Laboratuvarı, 1 Hidrolik Laboratuvarı ve 1 adet seminer salonu vardır. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca açık olan bilgisayar laboratuvarından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler. |
Nevşehir H.B.V. Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümü 50300/Nevşehir. Web Adresi: http://www.insaat.nevsehir.edu.tr Dr. Öğretim Üyesi Ömer Bilhan (Bölüm Başkanı, Bölüm AKTS/DS Koordinatörü) Tel: 0 384 228 10 00; Fax: 0 384 228 10 37; e-mail: omerbilhan@nevsehir.edu.tr |