Nevşehir Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 2008 tarih ve 26848 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 31.3.2008 tarih ve 2008/13467 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla kurulmuş olup Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü ise 20 Ocak 2010 tarihli Yüksek Öğretim Yürütme Kurulu toplantısında ve 2547 sayılı kanunu 2880 sayılı kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca Müzik Bölümü kurulmuştur, eğitim dili Türkçedir. |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Müzik alanında yüksek lisans diploması verilir. |
Lisans |
Adayların üniversite diplomasına sahip olması ve her kayıt yılı için üniversite senatosu tarafından belirlenen şartları sağlaması. |
Programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek. Seminer ve tez aşamalarını başarıyla tamamlamak. Akademik yayın bakımından üniversite senatosunun belirlediği kriterleri sağlamak. |
Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmaların derslerle birlikte yürütülmesi düşünülmektedir. Bölümümüzün çalışma alanları Klasik Batı Müziği, Türk Halk Müziği, Türk Sanat Müziği’dir. Amaç, öğrenciyi alan becerilerine de sahip bireyler olarak yetiştirmektir. İstenilen, öğrencilerin daha sonra karşılaşacakları meslek sınavlarında başarılı olmalarını sağlamak ve öğrencilerimizi ulusal ve uluslararası düzeyde yetenekli ve donanımlı birer sanatçı olarak yetiştirmektir. Sahne Sanatları Bölümünün etkileştiği ve etkileşmesinin istendiği paydaşlar TÜBİTAK, DPT, TRT, MESAM, Kültür ve Turizm Bakanlığı başta olmak üzere bakanlıklara bağlı çeşitli kurum ve kuruluşlarda, Üniversiteler, Araştırma Kurumları, Enstitüler, Mezunlar, şeklinde özetlenebilir. |
PÇ-1 | Sahne Sanatları Bölümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili üst düzey kavramları tanırlar |
PÇ-2 | Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. |
PÇ-3 | Ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
PÇ-4 | Türk Müziği ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli kazanıma sahiptir. |
PÇ-5 | Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
PÇ-6 | İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına en uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanabilir, konuştuğu dilin ses bilim (fonetik) özelliklerine uygun olan artikülasyon ve diksiyon alışkanlığını kazanır. |
PÇ-8 | Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. |
PÇ-9 | Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir. |
PÇ-10 | Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. |
PÇ-11 | Türk Müziği formlarının neler olduğu ve hangi kurallara göre beste yapılacağı, besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir. |
PÇ-12 | Geleneksel Türk Sanat Müziği’nde kullanılan çalgılar ve türlerin tanır. Buna yönelik olarak dinleme çalışmaları yapar. Temel makam ve usullere ilişkin kuramsal bilgilere sahiptir. |
PÇ-13 | Türk Halk Müziğindeki formları yörelerine göre tanıyabilir ve icra eder. |
PÇ-14 | Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
PÇ-15 | Müzik ve Sahne Sanatları alanında bilimsel çalışmalar yapar. |
PÇ-16 | İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
PÇ-17 | Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. |
PÇ-18 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. |
PÇ-19 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
PÇ-20 | Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
PÇ-21 | Alanı ile ilgili araştırmalar yapabilir, veri toplama yöntemlerini bilir, makale ve yüksek lisans tezi yazabilir. |
PÇ-22 | İntihal kurallarını bilir ve genel geçer etik kurallara uyar. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X | X | X | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||
Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir. | X | X | X | X | |||||||||||||||||
Üretime yön verebilecek sanat ve estetik bilgisine sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||||||||||
Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | X | ||||||||||||||||||||
Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. | X | X | X | X | |||||||||||||||||
Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | X | ||||||||||||||||||||
Yaratıcılığın ve üst düzeyde becerilerin sergilendiği bir sanat eserini tek başına üretir. | X | ||||||||||||||||||||
Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar. | X | X | X | X | |||||||||||||||||
Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
Kişisel sanat ve tasarım sürecini ve yöntemini oluşturur. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
Proje süreçlerini planlar. | X | X | X | X | |||||||||||||||||
Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||
Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlar. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler. | X | X | |||||||||||||||||||
Öğrenmeyi yönlendirir. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder. | X | X | X | X | |||||||||||||||||
Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır. | X | X | X | ||||||||||||||||||
Alanına ilişkin edinimlerini topluma aktarır. | X | X | X | X | |||||||||||||||||
Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahiptir. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
Bir sanat eylemini ve uygulamayı başlatabilmek üzere diğer kişileri ikna eder. | X | X | X | X | |||||||||||||||||
En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). | X | ||||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | X | |||||||||||||||||||
Yenilikçi, özgün sanat ve tasarım yapıtı üreterek sunar. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
Alanındaki bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında paylaşır ve uygular. | X | X | |||||||||||||||||||
Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,7. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | ||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alana özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisi hakkında bilgi sahibidir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Üretime yön verebilecek sanat ve estetik bilgisine sahiptir. | 3 | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | 4 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Yaratıcılığın ve üst düzeyde becerilerin sergilendiği bir sanat eserini tek başına üretir. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar. | 4 | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Sanatsal / bilimsel çalışmaların aşamalarını planlayıp yönetir. | 5 | x | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kişisel sanat ve tasarım sürecini ve yöntemini oluşturur. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje süreçlerini planlar. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | x | x | x | 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sanat ve kültür ortamı içinde hedeflerini tanımlar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Kendisinin ve başkalarının çalışmalarını eleştirerek yorumlar. | 2 | x | x | x | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ve kişisel gelişiminde ulusal ve uluslararası kaynakları belirler. | 3 | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenmeyi yönlendirir. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanına ilişkin edinimlerini topluma aktarır. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası proje ekibi içinde etkin rol alabilecek düzeyde iletişim donanımına sahiptir. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir sanat eylemini ve uygulamayı başlatabilmek üzere diğer kişileri ikna eder. | 5 | x | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi: B2 Düzeyi). | 6 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 7 | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi, özgün sanat ve tasarım yapıtı üreterek sunar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında paylaşır ve uygular. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Mezunlarımız öncelikle ülkemizin müzik alanında araştırmacı, yorumcu ve icracı ihtiyacı olan Üniversitelerin ilgili bölümlerinde, Kültür Bakanlığı müzik topluluklarında, T.R.T. bünyesinde ve Senfoni Orkestralarında çalışma imkânına sahip olabilirler. Bunun yanı sıra mesleklerini dernekler, belediyeler, vakıflar ve özel kurum ve kuruluşlarda icra edebilme imkânına sahip olacaklardır. Ayrıca kendi ilgi alanları doğrultusunda uzmanlaşmak isteyen mezunlar, Diğer üniversite bünyesindeki doktora programlarına devam edebileceklerdir. Bunlara ek olarak ilgili şartları sağladıkları takdirde üniversitelerde öğretim görevlisi ve araştırma görevlisi olarak görev yapmak için ilgili kadro ilanlarına başvurabileceklerdir. |
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve yeterli müzik bilgi ve becerisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK501 | BİLİMSEL YAYIN İNCELEMESİ VE ETİK 1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
MZK503 | BİREYSEL ÇALGIDA İLERİ TEKNİKLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | |
MZK5-1 | Seçmeli Ders Havuzu - 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 18 |
Toplam: |
24 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK502 | BİLİMSEL YAYIN İNCELEMESİ VE ETİK 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
MZK504 | SEMİNER | 0 Saat | 3 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | |
MZK5-2 | Seçmeli Ders Havuzu - 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 18 |
Toplam: |
24 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK507 | TEZ ÇALIŞMALARI 1 | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | |
MZK505 | UZMANLIK ALAN DERSİ 1 | 6 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | |
Toplam: |
0 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK508 | TEZ ÇALIŞMALARI 2 | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | |
MZK506 | UZMANLIK ALAN DERSİ 2 | 6 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | |
Toplam: |
0 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK513 | EŞLİK TEKNİKLERİ 1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
MZK517 | İLERİ ARMONİ 1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MZK523 | KLARNET ODA MÜZİĞİ REPERTUARI 1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
MZK515 | MÜZİK TARİHİ 1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
MZK519 | NOTA YAZIM TEKNOLOJİSİ KULLANIMI 1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
MZK511 | ODA MÜZİĞİ 1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
MZK525 | OPERA EDEBİYATI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
MZK509 | PİYANODA DEŞİFRAJ 1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
MZK521 | PİYANODA REPERTUAR ÇALIŞMASI 1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK514 | EŞLİK TEKNİKLERİ 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
MZK516 | İLERİ ARMONİ 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MZK524 | KLARNET ODA MÜZİĞİ REPERTUARI 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
MZK516 | MÜZİK TARİHİ 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
MZK520 | NOTA YAZIM TEKNOLOJİSİ KULLANIMI 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
MZK512 | ODA MÜZİĞİ 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
MZK510 | PİYANODA DEŞİFRAJ 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
MZK522 | PİYANODA REPERTUAR ÇALIŞMASI 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
İki Doçent, İki Dr. Öğr. Üyesi, bir öğretim görevlisi, bir araştırma görevlisi Sahne Sanatları Bölümünde görev yapmaktadır. Bölüm bünyesinde dört derslik, bir adet kütüphane, 20 bilgisayar kapasiteli bir bilişim odası ve bir adet uygulama sahnesi, 14 adet etüt odası, 11 öğretim görevlisi odası bulunmaktadır. |
Bölüm Başkanı: Doç.Dr. Emre ÜSTÜN Zir Mah. Prof. Dr. Rıza AYHAN Cad. Güzel Sanatlar Fakültesi Binası No: 17/11 Hacıbektaş / NEVŞEHİR Tel:03842281090 emreustun@nevsehir.edu.tr Bölüm Koordinatörü: Doç.Dr. Emre ÜSTÜN |