Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / JAPON DİLİ VE EDEBİYATI

Kuruluş

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Doğu Dilleri ve Edebiyatları Bölümü, Japon Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı, 2010 yılında kurulmuştur. Ana bilim dalımızda dört yıllık lisans programı uygulanmaktadır ve ilk öğrenci alımı 2017-2018 eğitim-öğretim yılında gerçekleşmiştir.


Kazanılan Yeterlilik

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Japon Dili ve Edebiyatı alanında lisans diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınavda elde edilen dil puanı türü ile öğrenci alınır. Sınavda başarılı olan öğrenciler kayıt işlemlerini yaptırırlar. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi ise Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi sınav ile yapılır. Bu sınavın sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinde yabancı uyruklu öğrenciler kabul edilir.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Türk Yüksek öğretim kurullarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Japon Dili ve Edebiyatı alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.


Program Profili

Japon Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalının temel hedefi; Japonca konuşabilen, yazabilen, okuyabilen yine Japonca iletişim kurabilen, Türkçe- Japonca, Japonca-Türkçe çeviri yapabilen, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı ve Japon Tarihine hakim, açıklama, uygulama, karar verebilme, öğretebilme bilgi ve becerisine sahip Japon Dili ve Edebiyatı lisans mezunu olarak kanunların sağladığı tüm yetki ve sorumlulukları taşıyan mezunlar yetiştirmektir. Japon Dili ve Edebiyatı öğrencilerini Japoncanın kullanıldığı birçok alanda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. Ana Bilim Dalımız sahip olduğu eğitim ve araştırmacı öğretim üyesi kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. İstekli ve başarılı öğrencilerine çeşitli araştırma faaliyetlerine katılma imkanı sunarak, öğrencilerini lisansüstü çalışma yapmaya yönlendirip, akademik kariyer yaparak ve akademisyen olarak hayatlarını kazanmalarını teşvik etmektedir.. Müfredattaki dersler, öğrencilere Japonca konuşma, yazma ve okumayı öğretecek şekilde tasarlanmış olup öğrencileri geleceğe hazırlamayı hedeflemektedir.


Program Çıktıları

PÇ-1 Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Edebiyatı, Japon Dilinin yapısı ve eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olurlar.
PÇ-2 Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanırlar.
PÇ-3 Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygularlar.
PÇ-4 Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alırlar.
PÇ-5 Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlarlar.
PÇ-6 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek topluma dair problemlerin çözülmesinde kullanırlar.
PÇ-7 Yabancı bir kültürde doğup gelişen ve o kültürün yaşayan bir parçası olan dili, kültür öğeleriyle birlikte öğrenerek elde ettikleri çıkarımları kültürlerarası etkileşimde kullanırlar.
PÇ-8 Kültürlerarası iletişim kurmada, farklı kültürlerin algılanması ve yorumlanmasında köprü vazifesi görmelerini sağlayacak gerekli donanımı kazanırlar.
PÇ-9 Japonca ve Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal faaliyet, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir ve bu katılımların neticesinde elde ettikleri çıkarımlara dayanarak topluma yeni değerler katabilirler.
PÇ-10 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yaparlar.
PÇ-11 Japonca metinleri okuma ve yorumlama yeterliliği kazanırlar.
PÇ-12 Japoncaya özgü dilbilgisel yapıları çözümleme yeterliliği kazanırlar.
PÇ-13 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde enformatik ve bilgi teknolojilerinden faydalanabilir hale gelirler.
PÇ-14 Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü, Toplumu ve Tarihi ile ilgili bilgilerin yanı sıra, Japonya ile ilgili güncel konu ve bilgileri de Japonca kaynaklardan toplama becerisi kazanırlar ve bu bilgileri analiz ederek ilgili kişi, kurum ve kuruluşla paylaşabilirler.
PÇ-15 Bir yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler.
PÇ-16 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlarlar.
PÇ-17 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilirler.
PÇ-18 Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bir bilinç kazanırlar.
PÇ-19 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında uygularlar.
PÇ-20 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirirler.
PÇ-21 Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetirler.
PÇ-22 Yabancı bir dilin mekanizmasını ve işleyişini öğrenip anlar hale gelerek kendi kültürleri dışındaki dilleri çözümleme becerisi kazanırlar.
PÇ-23 Japonca Eğitimi konusunda temel bilgilere sahip hale gelerek bu bilgileri diğer nesillere ne şekilde aktarmaları gerektiğini öğrenirler.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilirler.
PÇ-25 Japoncayı diğer dillerle karşılaştıracak bilgi ve beceri kazanırlar.
PÇ-26 Japon Dili ve Edebiyatının başlangıcından günümüze değin geçirmiş olduğu süreç ve gelişim hakkında bilgi sahibi olurlar.
PÇ-27 Dil, kültür ve edebiyat alanlarında gelişmiş bir duyarlılık ve yatkınlık kazanırlar.
PÇ-28 İş ahlakına uygun sorumluluk alma yeteneği geliştirirler.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24 PÇ-25 PÇ-26 PÇ-27 PÇ-28
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X X X X X X X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X X X X X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X X X
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X X X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24 PÇ-25 PÇ-26 PÇ-27 PÇ-28
Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura X X X X
Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. X X X X X X X X
Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim X X X X X X
Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X X X
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. X X X
Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. X X X X
Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. X
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X X
Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. X
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. X X
Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. X
Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X X X X
Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. X X X
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. X
Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. X
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24 PÇ-25 PÇ-26 PÇ-27 PÇ-28
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura 1 x x x x x x x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim 2 x x x x x x x x x x x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1 x x x x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. 2 x x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. 3 x x x x x x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. 2 x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3 x x x x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. 1 x x 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 2 x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 3 x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). 4 x x x x x x x 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5 x x 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 1 x x x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. 2 x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 3 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 5 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Program mezunlarının, yüksek lisans ve/veya doktora yaptıkları takdirde üniversitelerde öğretim elemanı olarak, Japonya ile iş yapan her türlü özel sektörde çevirmen olarak, her türlü çeviri bürolarında Japonca-Türkçe, Türkçe-Japonca tercüman olarak, turizm bakanlığının açmış olduğu turist rehberliği sınavında başarı gösterdikleri takdirde turizm sektöründe rehber olarak, dış işleri bakanlığının açmış olduğu sınavlarda başarı gösterdikleri takdirde dış işleri bakanlığında çevirmen olarak, yine turizm sektörü başta olmak üzere, çeşitli eğitim kurumlarında ve özel firmalarda da çalışabilmeleri mümkündür.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) ile YÖK'ün yabancı dil sınavından (YDS/YÖKDİL vd.) yeterli düzeyde puan almaları durumunda lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AİT101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
JPN103 JAPON YAZISI I 4 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 6
JPN105 JAPONCA SÖZLÜ ANLATIM VE ANLAMA I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
JPN101 JAPONCA TEMEL DİLBİLGİSİ I 4 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 6
JPN107 JAPONCA TEMEL SEVİYE DİNLEME I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
JPN111 JAPONCA TÜMCE ÖRNEKLERİ I 4 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 4
TDL101 TÜRK DİLİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
YBD101 YABANCI DİL I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
SDH1 Seçmeli Ders Havuzu 1 - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 3
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AİT102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
JPN104 JAPON YAZISI II 4 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 6
JPN106 JAPONCA SÖZLÜ ANLATIM VE ANLAMA II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
JPN102 JAPONCA TEMEL DİLBİLGİSİ II 4 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 6
JPN108 JAPONCA TEMEL SEVİYE DİNLEME II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
JPN112 JAPONCA TÜMCE ÖRNEKLERİ II 4 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
TDL102 TURK DİLİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
YBD102 YABANCI DİL II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
SDH2 Seçmeli Ders Havuzu 2 - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 3
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
JPN203 JAPON YAZISI III 4 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 5
JPN211 JAPONCA METİN OKUMA III 4 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 4
JPN205 JAPONCA SÖZLÜ ANLATIM VE ANLAMA III 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
JPN201 JAPONCA TEMEL DİLBİLGİSİ III 4 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 5
JPN207 JAPONCA TEMEL SEVİYE DİNLEME III 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 2
JPN215 JAPONCA TÜMCE ÖRNEKLERİ III 4 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 5
JPN213 JAPONCA YAZILI ANLATIM I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
SDH3 Seçmeli Ders Havuzu 3 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 3
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
JPN204 JAPON YAZISI IV 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
JPN212 JAPONCA METİN OKUMA IV 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
JPN206 JAPONCA SÖZLÜ ANLATIM VE ANLAMA IV 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
JPN202 JAPONCA TEMEL DİLBİLGİSİ IV 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
JPN208 JAPONCA TEMEL SEVİYE DİNLEME IV 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 2
JPN216 JAPONCA TÜMCE ÖRNEKLERİ IV 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
JPN214 JAPONCA YAZILI ANLATIM II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
SDH4 Seçmeli Ders Havuzu 4 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 3
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
JPN303 JAPON YAZISI V 4 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
JPN311 JAPONCA METİN ÇEVİRİSİ I 4 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
JPN301 JAPONCA ORTA SEVİYE DİLBİLGİSİ I 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
JPN307 JAPONCA ORTA SEVİYE DİNLEME I 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 2
JPN305 JAPONCA SÖZLÜ ANLATIM VE ANLAMA V 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
JPN315 JAPONCA TÜMCE ÖRNEKLERİ V 4 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
JPN313 JAPONCA YAZILI ANLATIM III 4 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
SDH5 Seçmeli Ders Havuzu 5 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 6
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
JPN304 JAPON YAZISI VI 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
JPN312 JAPONCA METİN ÇEVİRİSİ II 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
JPN302 JAPONCA ORTA SEVİYE DİLBİLGİSİ II 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
JPN308 JAPONCA ORTA SEVİYE DİNLEME II 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 2
JPN306 JAPONCA SÖZLÜ ANLATIM VE ANLAMA VI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
JPN316 JAPONCA TÜMCE ÖRNEKLERİ IV 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
JPN314 JAPONCA YAZILI ANLATIM IV 4 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
SDH6 Seçmeli Ders Havuzu 6 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 6
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
JPN403 ARAŞTIRMA PROJESİ I 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 5
JPN429 JAPON YAZISI VII 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 6
JPN401 JAPONCA İLERİ SEVİYE DİLBİLGİSİ I 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 6
JPN431 JAPONCA İLERİ SEVİYE İLETİŞİM BECERİLERİ I 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 4
JPN437 JAPONCA İLERİ SEVİYE METİN OKUMA I 4 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 6
SDH7 Seçmeli Ders Havuzu 7 - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 3
Toplam:
30

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
JPN404 ARAŞTIRMA PROJESİ II 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 5
JPN430 JAPON YAZISI VIII 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 6
JPN402 JAPONCA İLERİ SEVİYE DİLBİLGİSİ II 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 6
JPN432 JAPONCA İLERİ SEVİYE İLETİŞİM BECERİLERİ II 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 4
SDH8 Seçmeli Ders Havuzu 8 - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 3
Toplam:
24

Seçmeli Ders Havuzu 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
JPN117 JAPON KÜLTÜRÜ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 3
JPN121 JAPON TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 3
JPN109 JAPONCA METİN OKUMA I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 3
JPN119 JAPONCA SÖZVARLIĞI I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 3

Seçmeli Ders Havuzu 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
JPN118 JAPON KÜLTÜRÜ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
JPN122 JAPON TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
JPN110 JAPONCA METİN OKUMA II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
JPN120 JAPONCA SÖZVARLIĞI II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3

Seçmeli Ders Havuzu 3

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BKE201 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I 0 Saat 1 Saat 2 Güz Seçmeli 1
JPN209 JAPON EDEBİYATI I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
JPN219 JAPONCA SÖZVARLIĞI III 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
JPN225 JLPT HAZIRLIK I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3

Seçmeli Ders Havuzu 4

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BKE202 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II 0 Saat 1 Saat 2 Bahar Seçmeli 1
JPN210 JAPON EDEBİYATI II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
JPN220 JAPONCA SÖZVARLIĞI IV 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
JPN226 JLPT HAZIRLIK II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
JPN222 VIDEOLARLA JAPONYA II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3

Seçmeli Ders Havuzu 5

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
JPN309 JAPON EDEBİYATI III 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
JPN319 JAPONCA SÖZVARLIĞI V 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
JPN323 JLPT HAZIRLIK III 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
JPN321 VİDEOLARLA JAPONYA III 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3

Seçmeli Ders Havuzu 6

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
JPN310 JAPON EDEBİYATI IV 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
JPN320 JAPONCA SÖZVARLIĞI VI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
JPN324 JLPT HAZIRLIK IV 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
JPN322 VİDEOLARLA JAPONYA IV 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3

Seçmeli Ders Havuzu 7

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
JPN409 JAPON EDEBİYATI V 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
JPN419 JAPONCA EŞDİZİMLİ SÖZCÜKLER I 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
JPN439 JLPT HAZIRLIK V 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
JPN435 VİDEOLARLA JAPONYA V 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3

Seçmeli Ders Havuzu 8

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
JPN410 JAPON EDEBİYATI VI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
JPN420 JAPONCA EŞDİZİMLİ SÖZCÜKLER II 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
JPN440 JLPT HAZIRLIK VI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
JPN436 VİDEOLARLA JAPONYA VI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.


Mezuniyet Şartları

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı


Bölüm Olanakları

Anabilim dalımızda dört yıllık lisans programı uygulanmaktadır ve ilk öğrenci alımı 2017-2018 eğitim-öğretim yılında gerçekleşmiştir. 2017-2018 eğitim-öğretim yılında 25 öğrenci olan kontenjan sonraki yıllarda artış göstermiştir. Anabilim dalımızda öğrencilerin Japonya ya da Japon dili ile ilgili konularda erişim sağlayabileceği bir anabilim dalı kütüphanesi de bulunmaktadır. Anabilim dalı akademik kadromuz ise 3 Doktor Öğretim Üyesi, 2 Yabancı Öğretim Görevlisi ve 1 Araştırma Görevlisi olmak üzere toplam 6 öğretim elemanından oluşmaktadır.


Adres ve İletişim Bilgileri

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Doğu Dilleri ve Edebiyatları Bölümü, Kat:2, 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. 50300, Nevşehir - TÜRKİYE
Web : https://japondili.nevsehir.edu.tr/                          e-mail : japondili@nevsehir.edu.tr