Nevşehir Üniversitesi Avanos Meslek Yüksekokulu 03 Mart 2009 tarih ve 6 sayılı senato kararı ile kurulmuştur. Nevşehir Üniversitesi Avanos Meslek Yüksekokulu El Sanatları Bölümüne bağlı Mimari Dekoratif Sanatlar Programı 2015-2016 eğitim öğretim yılında ön lisans normal örgün öğretim eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Mimari Dekoratif Sanatlar alanında ön lisans diploması verilir. |
Ön Lisans |
Yüksek Öğretim Kurumları Sınavı'na (YGS) girip yerleştirilme için yeterli sayılacak "TYT" puanını almak temel şarttır. |
Eğitim-öğretim yılının başında "Yabancı Dil" ve "Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı" dersleri için muafiyet sınavları gerçekleştirilir. Bu sınavlarda başarılı olan öğrenciler bu dersleri almazlar. Ayrıca önceki ya da devam eden diğer öğrenimlerinde aldıkları ve başarılı oldukları derslerden Mimari Dekoratif Sanatlar Programı'nda bulunanlarından başarılı sayılmak isteyen öğrenciler, o derslerin AKTS'lerinin ve içeriklerinin Bölüm Başkanlığı tarafından yeterli olduğunun değerlendirilmesi halinde, o dersleri başarmış sayılırlar. |
Programda mevcut olan zorunlu ve seçmeli derslerden toplam 120 AKTS karşılığı ders alan, derslere devam şartını yerine getiren ve aldığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmiş olmaları halinde mezun olabilirler. |
Binaların, konak, köşk ve cami gibi sanat eserlerinin mimari plana uygun olarak yapılacak onarım çalışmalarında, yüzey süsleme, duvar süsleme, taş işleme, dekoratif tasarım uygulamaları, seramik, çini, cam gibi yüzey süsleme ve dekoratif vb. işleri gerçekleştiren, ressam, heykeltıraş, seramik sanatçısı, iç mimar ve restorasyon uzmanları ile usta ve işçiler arasında, işleyişi sağlayacak nitelikli elemanlar yetiştirmeyi hedefleyen dört yarı yıllık bir yükseköğretim programıdır. |
PÇ-1 | Osmanlı Devleti’nin son dönemlerindeki yenilik hareketleri ve Osmanlı Devleti’nin gerilemesi ve sebepleri, Türk İstiklâl Savaşı, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 | Ana dil olarak Türkçenin ses özelliklerini, kural ve yapısını, dünya dilleri içindeki yerini bilir. Yazım kuralları, noktalama işaretleri, sözlü ve yazılı anlatım türleri, etkili ve güzel konuşma yöntemleri, Türk dili ve edebiyatında önemli eserler hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-3 | En az bir yabancı dili ile genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
PÇ-4 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-5 | İşyeri açma, kalite sürekliliği konularını, tüketici davranışlarıyla ilgili ve meslek etiği konusunda gerekli bilgiye sahip olur. |
PÇ-6 | Seramik sanatı ve teknolojilerinin ihtiyaç duyduğu standartlarda teknik çizim ve anlatım yöntemlerini bilir ve uygular. |
PÇ-7 | Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular. |
PÇ-8 | Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer. |
PÇ-9 | Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. |
PÇ-10 | Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar. |
PÇ-11 | Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular. |
PÇ-12 | Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir. |
PÇ-13 | Primitif dönemden bugüne cam, seramik, çini ve çağdaş seramik sanatı tarihini kültürel, bölgesel ve estetik açıdan örneklerle inceler. |
PÇ-14 | Çini sanatında kullanılan motifleri inceler, kompozisyon kurallarını öğrenerek desen çalışmaları yapar, çini sanatında kullanılan malzeme, teknik altyapı hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-15 | Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur. |
PÇ-16 | Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda form tasarlar. |
PÇ-17 | Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar. |
PÇ-18 | Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
PÇ-19 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
PÇ-20 | Cam teknolojisi,cam kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır ve cam formülleri geliştirebilir. |
PÇ-21 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. |
PÇ-22 | Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar, tasarım yaparken vektörel tabanlı program kullanır. |
PÇ-23 | Ofis ortamında kullanılan yazılımları üst seviyede kullanır, bilgisayar parçalarını ayrıntılı olarak bilir. |
PÇ-24 | Teknolojik bilgileri ders uygulamalarına aktarır. |
PÇ-25 | İş yeri açma ve yönetme konusunda gerekli bilgiye sahip olur |
PÇ-26 | Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-27 | Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. |
PÇ-28 | Ofis ortamında kullanılan yazılımları üst seviyede kullanır. |
PÇ-29 | Değişen bilgileri çalışmalarına uygular. |
PÇ-30 | Bilgisayar parçalarını ayrıntılı olarak bilir. |
PÇ-31 | Anadolu Uygarlıkları sanatı hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-32 | Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-33 | Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. |
PÇ-34 | Farklı seramik fırın tipleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-35 | Geleneksel el sanatları, bezeme teknikleri ile ilgili gerekli tüm bilgi ve beceriyi kazanır. |
PÇ-36 | Ahşap oyma ve uygun alet çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular |
PÇ-37 | Taş oyma ve uygun alet çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular |
PÇ-38 | Serigrafi baskısı ile ilgili temel kavramları tanımlar. |
PÇ-39 | Geleneksel yapı türleri ve strüktür ile ilgili teorik bilgi edinir, alternatif malzemeler kullanarak strüktürel uygulamalar yapar. |
PÇ-40 | Mimari yapılarda kullanılan geleneksel ve modern malzemeler konusunda temel bilgilere sahip olur. |
PÇ-41 | Yapıların mimari olarak gruplandırılması; Önemli dini ve sivil mimari yapılarının plan ve mimari elemanları hakkında terminolojik olarak bilgi sahibi olurlar. |
PÇ-42 | Mozaik sanatının doğuşu ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olur, mozaiklerin bozulma nedenleri ve korunması hakkında gerekli bilgileri öğrenir. |
PÇ-43 | Mobilya tasarım tarihinde yeterli düzeyde gerekli bilgileri öğrenir. |
PÇ-44 | Müzayedelerde sergilenen eserleri tanıyıp anlamaya yardımcı olur. |
PÇ-45 | Öğrencilere antika mobilyalarla ilgili konuşma ortamlarında kendilerini ifade etme yeteneğini kazandırır. |
PÇ-46 | Eski Anadolu Mimarlığı’nın yapı tipleri ve bunların bölgelerdeki gelişimi hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-47 | Mimari bezemenin, tarihsel gelişimini ve geleneksel mimaride bezeme anlayışları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-48 | Geleneksel Türk Evlerinin bölgesel özellikleri, plan tipleri, yapı sistemleri ve yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-49 | Rölöve, restorasyon, restitüsyon ve konservasyon konusunda temel ilke ve yöntemleri hakkında bilgi sahip olur. |
PÇ-50 | Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere hakkında bilgi sahip olur. |
PÇ-51 | Mobilya tasarımının geçirdiği tarihsel süreç, değişik mimarlık ve sanat akımlarına bağlı olarak oluşan mobilya türleri ve karşılaştırmalarına ilişkin temel bilgilere sahip olur. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | PÇ-43 | PÇ-44 | PÇ-45 | PÇ-46 | PÇ-47 | PÇ-48 | PÇ-49 | PÇ-50 | PÇ-51 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | PÇ-43 | PÇ-44 | PÇ-45 | PÇ-46 | PÇ-47 | PÇ-48 | PÇ-49 | PÇ-50 | PÇ-51 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alana özgü, kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzemeler konusunda temel bilgilere sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanında edindiği temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar, sorunları tanımlar, analiz eder, uygulamaya yönelik çözüm önerileri oluşturur. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanat ve tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
Proje süreçleri içinde yer alır. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanında başarıyla uygulama yürütür. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Çevre duyarlılığına ve iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | PÇ-34 | PÇ-35 | PÇ-36 | PÇ-37 | PÇ-38 | PÇ-39 | PÇ-40 | PÇ-41 | PÇ-42 | PÇ-43 | PÇ-44 | PÇ-45 | PÇ-46 | PÇ-47 | PÇ-48 | PÇ-49 | PÇ-50 | PÇ-51 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alana özgü, kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzemeler konusunda temel bilgilere sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlar, sorunları tanımlar, analiz eder, uygulamaya yönelik çözüm önerileri oluşturur. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanında başarıyla uygulama yürütür. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Çevre duyarlılığına ve iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu olarak çalışır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat ve tasarım alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje süreçleri içinde yer alır. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | 2 | x | x | x | x | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitlesini tanımlar ve ilişki kurar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru olarak aktarır. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Binaların, konak, köşk ve cami gibi sanat eserlerinin mimari plana uygun olarak yapılacak onarım çalışmalarında, yüzey süsleme, duvar süsleme, taş işleme, dekoratif tasarım uygulamaları, seramik, çini, cam gibi yüzey süsleme ve dekoratif vb. işleri gerçekleştiren, ressam, heykeltıraş, seramik sanatçısı, iç mimar ve restorasyon uzmanları ile usta ve işçiler arasında, işleyişi sağlayacak nitelikli elemanlar olarak istihdam edilebilirler. |
Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Dikey Geçiş sınavından geçerli not almaları koşulu ile lisans programlarında öğrenim görebilirler. Lisans programları: El Sanatları, Çini Tasarımı ve Onarımı, Geleneksel Türk Sanatları, İç Mimarlık, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım, Mimarlık, Fotoğraf, Tezhip Sanatı, Grafik, Grafik Sanatlar ve Seramik bölümleri. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT-101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
MDS-103 | SANAT TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
MDS-107 | SERAMİK KİMYASI VE TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
MDS-117 | TEKNİK ÇİZİM | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
MDS-101 | TEMEL SANAT VE TASARIM EĞİTİMİ I | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
TDL-101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD-101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
MDS-105 | YÜZEYSEL TASARIM VE UYGULAMA I | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
SCHVZ1 | Seçmeli Ders Havuzu 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT-102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MDS-108 | ÇİNİ DEKOR YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
STJ-250 | ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM (STAJ) | 0 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MDS-104 | SANAT TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MDS-110 | TEKNİK ÇİZİM VE PERSPEKTİF | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MDS-102 | TEMEL SANAT VE TASARIM EĞİTİMİ II | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TDL-102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD-102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MDS-106 | YÜZEYSEL TASARIM VE UYGULAMA II | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SCDH2 | Seçmeli Ders Havuzu2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MDS-203 | ALÇI ŞEKİLLENDİRME VE KALIP YÖNTEMLERİ I | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
MDS-211 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ 3B TASARIM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
MDS-201 | ÇİNİ ATÖLYE I | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MDS-209 | DUVAR SÜSLEME TEKNİKLERİ I | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MDS-205 | MODÜLLER PANO UYGULAMALARI I | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
MDS-207 | SIR DENEMELERİ I | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SCDH3 | Seçmeli Ders Havuzu3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MDS-204 | ALÇI ŞEKİLLENDİRME VE KALIP YÖNTEMLERİ II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MDS-212 | CAM UYGULAMA TEKNİKLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MDS-202 | ÇİNİ ATÖLYE II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MDS-210 | DUVAR SÜSLEME TEKNİKLERİ II | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MDS-206 | MODÜLLER PANO UYGULAMALARI II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MDS-208 | SIR DENEMELERİ II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SCDH4 | Seçmeli Ders Havuzu 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MDS-115 | BEDEN EĞİTİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
MDS-111 | BİÇİMLENDİRME VE TASARIM | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 5 |
MDS-113 | ÇİNİ DESEN TASARIMI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
MDS-109 | DESEN | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
MDS-123 | EBRU SANATI | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
MDS-125 | ETİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
MDS-119 | MALZEME BİLGİSİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
MDS-127 | PROTOKOL KURALLARI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
MDS-121 | SUNUM TEKNİKLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MDS-128 | AKSESUVAR TASARIMI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MDS-112 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
BKE-101 | BİLİMSEL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MDS-122 | İLETİŞİM VE DİKSİYON | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MDS-114 | MESLEKİ TEKNİK ÇİZİM | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MDS-116 | MESLEKİ TEMEL TASARIM | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MDS-118 | MİMARİYE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MDS-120 | MOZAİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MDS-124 | SANATLAR ARASI ETKİLEŞİM | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MDS-126 | VİTRAY | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MDS- 219 | BEZEME TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MDS-227 | DERİ TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TDL-201 | ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA, DİKSİYON | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MDS-225 | GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MDS-229 | GİRİŞİMCİLİK VE YARATICILIK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MDS-231 | HAZIR GEREÇ SÜSLEME TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MDS-233 | MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MDS-221 | MOBİLYA TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MDS-223 | RÖLÖVE | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MDS-217 | SERAMİK DEKOR YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MDS-213 | SERİGRAFİ ATÖLYE | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MDS-215 | TEKNOLOJİK UYGULAMAMLAR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TCÇ-101 | TOPLUMDA CİNSİYET EŞİTLİĞİ / ÇALIŞMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MDS-226 | 18. YÜZYIL SONRASI MOBİLYA TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MDS-216 | 3B REPRODÜKSİYON | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MDS-218 | ALTERNATİF PİŞİRİM TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MDS-224 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BKE-101 | BİLİMSEL KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MDS-214 | ÇAMUR TORNASINDA ŞEKİLLENDİRME | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MDS-230 | DERİ TASARIM VE UYGULAMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MDS- 222 | GELENEKSEL YAPI TÜRLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MDS-228 | MODELAJ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ORT-212 | PERMAKÜLTÜR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MDS-220 | STRÜKTÜR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise; derslerin en az %70’ine uygulamaların en az %80’ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavlarına katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavlarından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başaralı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarı ile tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 30 günlük zorunlu staj eğitimi (EDE = Endüstriye Dayalı Eğitim) tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Programımızda eğitim-öğretim faaliyetleri 4 Öğretim Görevlisi ile yürütülmektedir. Programımızda dersler 35 kişi kapasiteli 4 Atölye,Bilgisayar Laboratuvarı ile dersliklerde yürütülmektedir. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Avanos Meslek Yüksekokulu, El Sanatları Bölümü, Mimari Dekoratif Sanatlar Programı Cumhuriyet Mah. Kapadokya Cad. No:49 / 50500 AVANOS / NEVŞEHİR. Web Adresi: http://avanosmyo.nevsehir.edu.tr/ Tel: 0384 511 56 76 Faks: 0384 511 56 77 Bölüm Başkanı: Öğr. Gör. Özlem SAĞLIYAN SÖNMEZ Te: 0384 511 56 76 / 26028 e-posta:ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü: Öğr. Gör. Özlem SAĞLIYAN SÖNMEZ Tel: 0384 511 56 76 / 26028 e-posta:ozlemsagliyan@nevsehir.edu.tr. |