Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 29 Mayıs 2007 tarihinde 26536 sayılı Resmi gazete’de ilanı ile yürürlüğe girmesi sonucu kurulmuştur. 2010–2011 Eğitim-Öğretim yılında Üretim yönetimi ve pazarlama programına öğrenci alınmaya başlanmıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Üretim Yönetimi ve Pazarlama alanında doktora diploması verilir. |
Doktora |
Bu programa hem lisans hem de yüksek lisans derecesine sahip olan adaylar başvurabilmektedir. Programa başvuru şartları şu şekildedir: Yüksek lisans mezunları için; ALES puanının en az 65 (eşit ağırlık), yabancı dil puanının (YDS, YÖKDİL ve dengi sınavlar) en az 55, yüksek lisans not ortalamasının ise, 100 üzerinden 70.13; 4 üzerinden 2.72 olması gerekmektedir. Lisans mezunları için; ALES puanının en az 70 (eşit ağırlık), yabancı dil puanının (YDS, YÖKDİLve dengi sınavlar) en az 55; lisans not ortalamasının ise, 100 üzerinden 80.16; 4 üzerinden 3,15 olması gerekmektedir. Doktora programına kabul edilmede adayların; eşit ağırlık puan türünden ALES puanının % 60’ı, Yüksek lisans/lisans not ortalamasının % 20’si ve yabancı dil puanının % 20’si dikkate alınır ve adayların ortalama başarı puanının en az 55 olması gerekir. Belirlenen kontenjana göre, en yüksek puandan başlamak üzere bir başarı sıralaması yapılır ve kontenjan sayısı kadar öğrenci kesin kayıt hakkı kazanır. |
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK kapsamında gerçekleştirilmektedir. |
Yüksek lisans mezunları için; Üretim yönetimi ve pazarlama bölümünün lisansüstü programında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden, Lisans mezunları için; Üretim yönetimi ve pazarlama bölümünün lisansüstü programında mevcut olan derslerden en az 48 kredilik (120 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 100 üzerinden en az 75 ağırlıklı not ortalaması elde eden, ve yeterlilik sınavını başardıktan sonra, konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı tezi seçilmiş bir jüri önünde başarıyla savunan öğrencilere Üretim Yönetimi ve Pazarlama alanında doktora diploması verilir. |
Bu doktora programı, başarılı ve dinamik akademik kadrosu ile, pazarlama alanında akademik kariyer yapmak isteyen ya da pazarlama alanında kendilerini geliştirmek isteyen öğrencilerin, alanında çağdaş ve güncel bilgilerle donatılmasını ve bu bilgiler ile disiplinsel ve disiplinler arası özgün araştırmalar yapma ve yeni bilgiler üretme yeteneklerini geliştirmelerini ve bu doğrultuda ulusal ve uluslararası düzeyde bilime katkıda bulunmaya hazırlamayı amaçlamaktadır. Program çerçevesinde, pazarlama alanındaki bilgileri değerlendirebilen ve yorumlayabilen, yeni ve özgün bilgiler üretmek üzere bilimsel çalışma süreçlerine hakim olan, araştırma yöntemlerinde üst düzey birikime sahip, analiz ve sentez becerileri gelişmiş doktorlar yetiştirmek hedeflenmektedir. Alanında başarılı pazarlama akademisyenlerinin yetiştirilmesi programın temel amacını oluşturmaktadır. |
PÇ-1 | Daha önceki eğitim süreçlerinde edindikleri bilgi ve deneyimlerin üzerine güncel ve ileri düzeyde pazarlama bilgilerini ekleyerek, pazarlama bilimini tüm yönleriyle kavrar ve bu alana yenilik getirebilecek seviyede birikimlerini derinleştirir. |
PÇ-2 | Pazarlama bilimindeki güncel konulara hakim olur. Yeşil pazarlama, toplumsal pazarlama, postmodern pazarlama, sürdürülebilir pazarlama, veri tabanlı pazarlama, ilişki pazarlaması vb. yeni pazarlama yöntemlerini öğrenir. |
PÇ-3 | Stratejik pazarlama yönetimi bilgilerini güçlendirir, farklı pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasıyla ilgili konuları bilir, pazarlama organizasyonu, planlaması, uygulanması ve denetim ve kontrolü konularında kendisini geliştirir |
PÇ-4 | Global pazarlama alanında bilgilerini geliştirir; yasal, politik, coğrafi, kültürel vb. farklılıklar temelinde küresel pazarları tanır ve bu doğrultuda uluslararası pazarlama faaliyetlerinin organizasyonunu dış ticaret işlemlerinin yürütülmesi konularıyla birlikte öğrenir. |
PÇ-5 | Tüketici davranışları konusunu öğrenir, bu alandaki konuları özelde pazarlama, genelde ise psikoloji, sosyoloji, ekonomi gibi çeşitli disiplinlerle birlikte inceler, tüketici davranışı modellerini öğrenir ve söz konusu modelleri geliştirecek ve/veya yeni modeller ortaya koyacak birikimi elde eder. |
PÇ-6 | İleri pazarlama araştırmaları konusunda teorik ve uygulamalı bilgi ve beceriler kazanır. İstatistik bilgisi temelinde, çeşitli nitel ve nicel araştırma yöntemlerini öğrenir ve uygular. Bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, ileri düzey analizleri başarıyla yapabilir, bulguları değerlendirip, yorumlayabilir. SPSS gibi bazı istatistiksel programları başarılı bir şekilde kullanabilir. |
PÇ-7 | Pazarlama biliminin, gerek işletme anabilim dalının diğer bölümleri ile gerekse farklı bilim dallarıyla etkileşimini kavrar, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir, analiz ve sentez teknikleri ile orijinal bilgi üretme yeteneği kazanır |
PÇ-8 | Pazarlama alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
PÇ-9 | Pazarlama bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir. |
PÇ-10 | Özgün bir konu tasarlayabilir ve araştırabilir; yeni, farklı ve/veya karmaşık konuları kavrar. |
PÇ-11 | Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca pazarlama alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. |
PÇ-12 | Pazarlama alanında özgün bilimsel çalışmaları ortaya koyarak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. |
PÇ-13 | Bilimsel çalışmalarını, çeşitli platformlarda sunabilir, bilimsel tartışmalara katılabilir. Çalışmalarını ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilir, ulusal ve uluslararası kongrelere rahatlıkla katılarak bu ortamlarda bilgilerini paylaşabilir. |
PÇ-14 | İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, pazarlama alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
PÇ-15 | Pazarlama bilim dalında ve ilgili alanlarda çalışan akademisyenler ve kamu ve özel sektör temsilcileri ile iyi ilişkiler kurar ve geliştirir, disiplinsel ve disiplinler arası takımlarda çalışabilir. |
PÇ-16 | En az bir yabancı dilde, meslektaşlarıyla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve akademik tartışmalara katılabilir. |
PÇ-17 | Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur. |
PÇ-18 | Pazarlama alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. |
PÇ-19 | Pazarlama alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün ve bir doktora tezi yazar ve başarılı bir pazarlama doktoru ve pazarlama akademisyenliğine güçlü bir aday olur. |
PÇ-20 | Akademik kariyer haricinde, edindiği bilgi birikimi ile kamu ve özel sektörde pazarlama alanlarında istihdam edilebilir, güçlü araştırmacı yönü ile kendi araştırma ve/veya danışmanlık şirketlerini kurabilirler. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | X | X | ||||||||||||||||||
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | X | X | ||||||||||||||||||
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | X | X | X | |||||||||||||||||
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | X | X | X | |||||||||||||||||
3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | X | ||||||||||||||||||
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | X | X | X | |||||||||||||||||
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | X | X | ||||||||||||||||||
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | X | |||||||||||||||||||
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | X | X | ||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | X | X | ||||||||||||||||||
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır. | X | X | X | |||||||||||||||||
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. | X | X | ||||||||||||||||||
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | X | |||||||||||||||||
Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. | X | X | ||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||||||||||||||||
Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | X | |||||||||||||||||
Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı verir. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
Örgüt/Kurum için stratejik plan yapar ve strateji geliştirir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | X | X | |||||||||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Yenilik arayışı içinde olma istekliliği gösterir. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,8. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | |||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlar çıkarır. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | x | x | x | 3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | x | x | x | 4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alana ilişkin yapılacak çalışmalarda özgünlük ve katkı verir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Örgüt/Kurum için stratejik plan yapar ve strateji geliştirir. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 4 | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Yenilik arayışı içinde olma istekliliği gösterir. | 5 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt/Kurum için vizyon, amaç ve hedef belirler. | 3 | x | x | x | x | 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | x | x | x | x | x | 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana ilişkin çalışma yapanlarla iletişim kurar. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışma alanlarına ilişkin veri giriş ve analizlerini yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Bu bölümden mezun olan örgenciler “Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bilimi Doktoru” unvanı almaktadırlar. Mezunlar, almış oldukları eğitime bağlı olarak öncelikle üniversitelerde olmak üzere bu alanda çalışabilecekleri tüm sektörlerde istihdam edilebilmektedir. |
Bu programı başarıyla bitirenler, istedikleri takdirde bir post-doktora programına başvurabilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İŞL-601 | İLERİ ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SCHVZ1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İŞL-602 | PAZARLAMA SEMİNERİ | 0 Saat | 3 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SCHVZ2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SEÇO3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 30 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SEÇO4 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 30 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İŞL-907 | TEZ ÇALIŞMASI III | 0 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 24 |
İŞL-905 | UZMANLIK ALAN DERSİ III | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İŞL-908 | TEZ ÇALIŞMASI IV | 0 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 24 |
İŞL-906 | UZMANLIK ALAN DERSİ IV | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İŞL-915 | TEZ ÇALIŞMALARI V | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 24 |
İŞL-913 | UZMANLIK ALAN DERSİ V | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İŞL-914 | TEZ ÇALIŞMALARI VI | 0 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 24 |
İŞL-912 | UZMANLIK ALAN DERSİ VI | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İŞL627 | DİJİTAL PAZARLAMADA MODERN YAKLAŞIMLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
İŞL-619 | ESNEK ÜRETİM SİSTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
İŞL-611 | İŞ ANALİZİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
İŞL-613 | KALİTE YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
İŞL-605 | MATEMATİKSEL PROGRAMLAMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
İŞL625 | NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
İŞL-617 | PAREKENDECİLİK YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
İŞL-615 | PAZARLAMA ETİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
İŞL-603 | STRATEJİK HİZMET PAZARLAMASI YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
İŞL-607 | STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
İŞL-609 | TESİS PLANLAMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
İŞL-621 | TURİZM PAZARLAMASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
İŞL623 | TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI VE TÜKETİM KÜLTÜRÜ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İŞL-614 | BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
EGB-601 | GELİŞİM VE ÖĞRENME | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
İŞL-616 | GLOBAL PAZARLAMA STRATEJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
İŞL-626 | GÜNCEL PAZARLAMA YAKLAŞIMLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
İŞL-622 | HİZMET ÜRETİM SİSTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
İŞL-628 | İŞARET DİLİ | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
İŞL-636 | NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE UYGULAMALARI | 0 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
EGB-603 | ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME | 3 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
İŞL-624 | PAZARLAMA ARAŞTIRMASI UYGULAMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
İŞL634 | PAZARLAMA SOSYOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
İŞL-604 | PAZARLAMA TEORİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
İŞL632 | PAZARLAMADA TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
İŞL-620 | PERAKENDECİLİKTE YENİ EĞİLİMLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
İŞL-610 | PROJE PLANLAMA TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
İŞL-612 | SATIŞ GÜCÜ YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
İŞL630 | STRATEJİK MARKA YÖNETİMİ VE STRATEJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
İŞL-618 | TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
İŞL-608 | ÜRETİM SİSTEMLERİNİN SİMÜLASYONU | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
İŞL-606 | ÜRETİM YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İŞL-903 | TEZ ÇALIŞMASI I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 24 |
İŞL-901 | UZMANLIK ALAN DERSİ I | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
İŞL909 | YETERLİLİK SINAVINA HAZIRLIK | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İŞL-904 | TEZ ÇALIŞMASI II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 24 |
İŞL-902 | UZMANLIK ALAN DERSİ II | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 6 |
İŞL-910 | YETERLİLİK SINAVINA HAZIRLIK | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 30 |
Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavların katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB) ve (CB) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. |
Üretim Yönetimi ve Pazarlama Doktora Programını tamamlayabilmek için; Yüksek lisans mezunu öğrenciler; tez çalışmasına başlamadan önce, toplam 24 krediden (120 AKTS) az olmamak koşuluyla en az sekiz adet dersi ve anabilim dalı seminer dersini başarıyla tamamlamak ve yeterlilik sınavını başarıyla geçmek zorundadır. Birbirini izleyen dört yarıyılın sonunda kredili dersler ile anabilim dalı seminer dersinden başarısız olan öğrencinin ilgili enstitü ile ilişiği kesilir. Öğrenci, kendi tez danışmanı tarafından açılan uzmanlık alan dersine kayıt yaptırmakla yükümlüdür. Lisans mezunu öğrenciler; tez çalışmasına başlamadan önce, toplam 48 krediden az olmamak koşuluyla en az on altı adet dersi ve anabilim dalı seminer dersini başarıyla tamamlamak ve yeterlilik sınavını başarıyla geçmek zorundadır. Birbirini izleyen altı yarıyılın sonunda kredili dersler ile anabilim dalı seminer dersinden başarısız olan öğrencinin ilgili enstitü ile ilişiği kesilir. Öğrenci, kendi tez danışmanı tarafından açılan uzmanlık alan dersine kayıt yaptırmakla yükümlüdür. |
Tam Zamanlı |
Bölümde eğitim-öğretim faaliyetleri 3 profesör, 2 yardımcı doçent ve 2 araştırma görevlisi ile yürütülmektedir. Bölümde dersler 45 kişilik kapasiteye ve projeksiyon ekipmanına sahip sınıflarda yürütülmektedir. Bölüm öğrencileri gün boyunca açık olan kütüphane ve bilgisayar laboratuarından ücretsiz faydalanabilmektedir. |
Adres : Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Bölümü Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı, 50300/NEVŞEHİR Web Adresi : http://sbe.nevsehir.edu.tr/ Tel : +90-384 / 2281110 - 2281004 Fax : +90-384 / 2152010 Bölüm Başkanı : Prof. Dr. Suzan ÇOBAN Tel : +90-384 / 22811 10 – 228 00 00/16022 E-mail :suzan@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS Koordinatörü : Dr. Öğr. Üyesi Gökhan SEÇME Tel : +90-384 / 228 11 10 – 228 00 00/16031 E-mail : gsecme@nevsehir.edu.tr |