Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM ARAŞTIRMALARI ENSTİTÜSÜ / TURİZM REHBERLİĞİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS)

Kuruluş

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulmuştur. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm Rehberliği Anabilim Dalı, 2018-2019 eğitim öğretim yılında yüksek lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir.


Kazanılan Yeterlilik

Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve tezini başarıyla tamamlayan öğrencilere TURİZM REHBERLİĞİ alanında yüksek lisans diploması verilmektedir.


Yeterlilik Düzeyi

Yüksek Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Turizm Rehberliği Yüksek Lisans Programına başvuracak adayların, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Sözel puan türünden en az 55 puan almaları gerekmektedir. Adayların sahip olması gereken asgari lisans mezuniyet not ortalaması 100 tam puan üzerinden en az 70.00 veya dörtlük sistemde en az 2.72 olması gerekmektedir. Turizm Rehberliği Anabilim Dalı Tezli Yüksek Lisans Programına Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu ve Turizm ve Otel İşletmeciliği Yüksekokulu ile ilgili diğer fakülte ve yüksekokulların Turist Rehberliği, Turizm Rehberliği, Seyahat İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği ve Turist Rehberliği ile Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği bölümlerinden mezun olan adayların başvuruları kabul edilmektedir. Başvuran adayların ALES puanının %60’ı,Lisans mezuniyet notunun %30’u ve varsa Yabancı Dil notunun %10’u dikkate alınarak sıralama yapılmakta, yapılan sıralama sonucunda kontenjanın iki katı kadar aday mülakat/giriş sınavına alınmaktadır. Mülakat sınavından 50 puan altında not alan adaylar başarısız sayılarak değerlendirmeye alınmamaktadır. Mülakat/giriş sınavına alınan adayların ALES puanının %50’si, lisans mezuniyet notunun %20'si, yabancı dil puanının %10’ u, mülakat/giriş sınavı notunun %20'si dikkate alınarak sıralama yapılmaktadır. Nihai sıralamaya dâhil olabilmek için toplam puanın en az 50 olması gerekmektedir.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Bir öğrencinin; enstitüye asil öğrenci olarak kaydolmadan önceki son dört yarıyıl içinde herhangi bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programlarından asil öğrenci olarak alıp başardığı dersler veya lisans öğrencisi iken lisansüstü programlardan alıp başardığı dersler, danışmanı ve anabilim dalı başkanlığının teklifi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile kayıtlı olduğu programa aktarılabilir.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Turizm Rehberliği alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması ve tezini başarıyla tamamlaması gerekmektedir.


Program Profili

Turizm Rehberliği Yüksek Lisans programının turizm sektörüne ve turizm rehberliği eğitimine yönelik olmak üzere iki temel amacı bulunmaktadır. Programın birinci amacı, gerekli niteliklere sahip, bölgesel ve ülkesel düzeyde kaliteli hizmet verebilecek turist rehberi adayları yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda iyi derecede yabancı dil bilen, Türkiye’yi tarihi, kültürü ve coğrafyasıyla en iyi şekilde tanıyan, iyi insan ilişkileri kurabilen, analitik düşünebilen, sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş, hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip, liderlik ve temsil yeteneği olan nitelikli turist rehberleri yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Programın diğer amacı ise öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda akademik kariyer yapmak isteyen öğrencilere bilimsel düşünme ve araştırma yapma becerisi kazandırmak ve onları doktora eğitimi için yeterli düzeye getirmek hedeflenmektedir.


Program Çıktıları

PÇ-1 Turizm Rehberliği alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
PÇ-3 Turizm sektöründeki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir.
PÇ-4 Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
PÇ-5 Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
PÇ-6 Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
PÇ-7 Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-8 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar.
PÇ-9 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme için gerekli olan davranışlar ve yetkinlikler geliştirir.
PÇ-11 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir.
PÇ-12 Toplumsal ve mesleki etik değerleri kavrar, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışlar geliştirir.
PÇ-13 Sosyal adalet, kültürel değerler ve çevreye duyarlılık gibi konularda yeterli bilince sahip olur.
PÇ-14 Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
PÇ-15 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. X X X X X X X X X
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. X X X X
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X X X X
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, X X X X X X
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. X X X
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X X X X X X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. X X X X X X X X X
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. X X X X X X X
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X X X X X X X X
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. X X X X X X X X X
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. X X X X X X X X X X X
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. X X X X X X X
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. X X X X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. X X X X X X X X X X
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. X X X X X X
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. X X X X X

Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Mesleki Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15
Özgün düşünebilmek ve araştırma yapabilmek için alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler, olgular ve paradigmalar ile ilgili kapsamlı, sistemli ve uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. X X X X
Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, hizmet verme süreçleri ve işlemleri, örgüt yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında detaylı bilgi sahibidir. X X
Hizmet alanı ve yakın alanlardaki önemli ve güncel sorunları ve bilgi ihtiyacını sıralar. X X
Genel ve alanına özgü araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. X X
Alanı ile yakın disiplinlerdeki bilgiler, kuramlar, modeller arasında ilişki kurar ve bilgileri birleştirir. X X X
Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları, modelleri, vb. araştırma yaparken veya hizmet süreçlerini tasarlarken, yönetirken kullanır ve geliştirir. X X X X
Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilimsel bilgileri, kuramları, yöntemleri, modelleri analiz ve sentez eder ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X X X X
Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak uygun araştırma yöntemlerini kullanarak özgün araştırmalar tasarlar ve gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar. X X
Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, değişimlere uyum sağlar, yeni politikalar ve stratejiler geliştirir. X X X X
Alanı ile ilgili planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını etkin bir biçimde yerine getirir. X X X
Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel ve diğer kaynaklardan takip eder ve literatüre katkı yapar. X X X X X
Alanı ile ilgili yasal mevzuatı analiz ederek öneriler geliştirir. X
Alanındaki uygulamalardan soyut ve kuramsal çıkarımlar yapar. X X X X
Alanındaki hizmet veren örgütler veya hizmet verme süreçleri ile ilgili karmaşık sorunları tespit eder, sistematik ve yaratıcı bir şekilde çözer ve alternatif kararlar geliştirir. X X
Araştırma ve yenilik yapabilmek için farklı alanlardan bilgileri birleştirir, yeni bilgi ve işlemleri geliştirir ve sorunları çözer. X X X X X X X X X
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir biçimde çalışır. X
Alanı ile ilgili karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür. X
Sorunların çözümünde özgün ve özerk olur. X X
Öz eleştiri yapabilir, kendini ve zamanı yönetir. X X X
Ekip ve proje üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve proje yönetir. X X
Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir, performanslarını adil biçimde değerlendirir ve performansı arttırıcı yeni yöntemler geliştirir. X X X X X X X
Mesleki bilgi, beceri ve yetkinliğini arttırmak için kendi kendine öğrenir. X X X
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve geliştirir. X X
Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımları uzmanlık düzeyinde kullanır. X
Farklı kültürleri tanır, ayırt eder, ve farklı kültürlerle iletişim kurar. X
Bireylerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. X
Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. X
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X X X
Alanı ile ilgili sorumlulukların yerine getirilmesinde etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde uygulamalarda bulunur. X X
Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. X X
Temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. X X




Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Özgün düşünebilmek ve araştırma yapabilmek için alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler, olgular ve paradigmalar ile ilgili kapsamlı, sistemli ve uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. 1 x x x x x x x x x x x x x 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, hizmet verme süreçleri ve işlemleri, örgüt yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında detaylı bilgi sahibidir. 2 x x x x x x 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Hizmet alanı ve yakın alanlardaki önemli ve güncel sorunları ve bilgi ihtiyacını sıralar. 3 x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Genel ve alanına özgü araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. 4 x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile yakın disiplinlerdeki bilgiler, kuramlar, modeller arasında ilişki kurar ve bilgileri birleştirir. 1 x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları, modelleri, vb. araştırma yaparken veya hizmet süreçlerini tasarlarken, yönetirken kullanır ve geliştirir. 2 x x x x x x x x x x 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilimsel bilgileri, kuramları, yöntemleri, modelleri analiz ve sentez eder ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3 x x x x x x x 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak uygun araştırma yöntemlerini kullanarak özgün araştırmalar tasarlar ve gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar. 4 x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, değişimlere uyum sağlar, yeni politikalar ve stratejiler geliştirir. 5 x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını etkin bir biçimde yerine getirir. 6 x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel ve diğer kaynaklardan takip eder ve literatüre katkı yapar. 7 x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili yasal mevzuatı analiz ederek öneriler geliştirir. 8 x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanındaki uygulamalardan soyut ve kuramsal çıkarımlar yapar. 9 x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanındaki hizmet veren örgütler veya hizmet verme süreçleri ile ilgili karmaşık sorunları tespit eder, sistematik ve yaratıcı bir şekilde çözer ve alternatif kararlar geliştirir. 10 x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Araştırma ve yenilik yapabilmek için farklı alanlardan bilgileri birleştirir, yeni bilgi ve işlemleri geliştirir ve sorunları çözer. 11 x x x x x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik x x x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik x x x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik x x x x x 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği x x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği x x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği x x x x x x x 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik x x x x x x x x x 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik x x x x x x x x x x x 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik x x x x x x x 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik x x x x 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Mezunlarımızın iş bulma imkânları genel olarak iki alanda yoğunlaşmaktadır. Programdan mezun olan öğrenciler, gerekli koşulları sağladıktan sonra turist rehberliği ruhsatnamelerini almaya hak kazanırlar. Ayrıca mezunlarımız üniversitelerde araştırmacı/öğretim elemanı olarak çalışabilmektedir.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR501 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 6
SEÇ I Seçmeli Ders Havuzu I - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 24
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR502 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 6
TR504 SEMİNER 0 Saat 3 Saat 1 Bahar Zorunlu 6
SEÇ II Seçmeli Ders Havuzu II - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 18
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR531 TEZ ÇALIŞMALARI I 0 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 24
TR529 UZMANLIK ALAN DERSİ I 4 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 6
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR532 TEZ ÇALIŞMALARI II 0 Saat 1 Saat 2 Bahar Zorunlu 24
TR530 UZMANLIK ALAN DERSİ II 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 6
Toplam:
30

Seçmeli Ders Havuzu I

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR537 ANADOLU DÜŞÜNÜRLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
TR521 ANADOLU MEDENİYETLERİ TARİHİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
TR535 ANTİK KENTLER VE ÖREN YERLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
TR525 BİZANS TARİHİ VE SANATI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
TR523 DİNSEL İNANÇLAR TARİHİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
TR507 KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 3
TR507 MESLEKİ İLETİŞİM BECERİLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
TR513 MEZOPOTOMYA MİTOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
TR527 MİTOLOJİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
TR511 SEYAHAT İŞLETMELERİ YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
TR515 SEYAHAT İŞLETMELERİNDE PAZARLAMA 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
TR517 SEYAHAT İŞLETMELERİNDE TUTUNDURMA 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
TR531 SEYAHAT SEKTÖRÜNDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
TR509 SEYAHAT SOSYOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
TR543 SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
TR503 TURİZM REHBERLİĞİ MEVZUATI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 5
TR505 TÜRKİYE TURİZM COĞRAFYASI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6

Seçmeli Ders Havuzu II

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TR524 ANADOLU ARKEOLOJİSİ VE MÜZECİLİK 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
TR542 ANADOLU'DA İNANÇ VE RİTÜELLER 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
TR550 BİLGİSAYAR DESTEKLİ NİTEL ARAŞTIRMA 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli
TR528 DEĞERLER EĞİTİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
TR514 DESTİNASYON YÖNETİMİ VE PAZARLAMASI 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
TR526 İKONOGRAFİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
TR520 KÜLTÜREL MİRAS YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
TR532 MİRAS TURİZMİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
TR534 MÜZECİLİK 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
TR512 SEYAHAT İŞLETMELERİNDE İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
TR530 SEYAHAT SEKTÖRÜNDE TEKNOLOJİK GELİŞMELER 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
TR522 SOSYAL MEDYA VE DİJİTAL PAZARLAMA 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
TR506 TUR PLANLAMASI YÖNETİMİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
TR518 TURİSTİK ÜRÜN ÇEŞİTLENDİRMESİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
TR510 TURİZM REHBERLİĞİNDE GÜNCEL KONU VE EĞİLİMLER 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
TR508 TURİZM REHBERLİĞİNDE UZMANLAŞMA 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
TR516 TURİZMDE TÜKETİCİ DAVRANIŞI 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için yüksek lisans öğrencilerinin en az CC notu almış olmaları gerekmektedir.


Mezuniyet Şartları

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve yüksek lisans tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı


Bölüm Olanakları

Anabilim dalımızda eğitim-öğretim faaliyetleri 3 doçent ve 3 doktor öğretim üyesi ile yürütülmektedir. Dersler, Turizm Fakültesi bünyesinde bulunan, bilgisayar ve projeksiyon cihazı ile donatılmış sınıflarda yürütülmektedir. Ayrıca öğrenciler, gün boyunca açık olan bilgisayar laboratuvarından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler.


Adres ve İletişim Bilgileri

Adres: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm Rehberliği Anabilim Dalı, 50300, NEVŞEHİR Web Adresi : http://sbe.nevsehir.edu.tr/ Tel: 0-384-228 11 15 Faks: 0-384-228 11 16 Bölüm Başkanı: Doç. Dr. İbrahim YILMAZ Tel: 0-384-228 10 00 /18019 e-mail: iyilmaz@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü: Doç. Dr. İbrahim YILMAZ Tel: 0-384-228 10 00/ 18019 e-mail: iyilmaz@nevsehir.edu.tr