Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü, 25 Mayıs 2018 Tarihli ve 30431 Sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu kararı ile kurulmuştur. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü Turizm Teknolojileri ve İnovasyon Anabilim Dalı, 2022-2023 eğitim öğretim yılında yüksek lisans eğitimine başlayacaktır. Eğitim dili Türkçedir. |
Tezli Yüksek Lisansını tamamlayan öğrenciler Turizm Teknolojileri ve İnovasyon alanında bilim uzmanı ünvanını kazanır. |
Yüksek Lisans |
Programa başvuracak adayların, YÖK tarafından çıkarılan Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği ve Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği gereğince tespit edilmiş kabul koşullarını sağlamaları gerekmektedir. |
Turizm İşletmeciliği, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik, Turizm Rehberliği, İşletme, Yönetim Bilişim Sistemleri, Bilgisayar Mühendisliği, Yazılım Mühendisliği, Arkeoloji, Elektronik mühendisliği bölümünden ya da yurt dışındaki üniversitelerden YÖK tarafından denkliği kabul edilen eşdeğer programlardan mezun olan bireyler programa kayıt yaptırabilirler |
Turizm araştırmaları enstitüsü Turizm Teknolojileri ve İnovasyon Anabilim Dalı'nın öngördüğü zorunlu ve seçmeli dersleri başarı ile tamamlayan öğrenciler, belirledikleri bir konuda tez çalışması yapar ve bu çalışmayı sözlü olarak başarı ile sunduktan sonra mezun olmaya hak kazanırlar. Turizm Teknolojileri ve İnovasyon yüksek lisans programı yeterlilik koşulları ve kuralları "Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği"nde belirtilmiştir. |
Turizm’de dijital dönüşüm süreçlerine katkı sağlayan yenilikçi araştırmaların uygulanmasına katkı sağlayan bireylerin yetiştirilmesidir. |
PÇ-1 | Turizm alanında teknolojiye dayalı yenilikçi iş modelleri geliştirir ve uygular. |
PÇ-2 | Büyük verilerin toplanması değerlendirilmesi ve karar süreçlerinde kullanılması için yenilikçi araştırma yöntemleri kullanabilir. |
PÇ-3 | Potansiyel turist profillerini belirleyebilir ve destinasyonlar ve turizm işletmeler için ürün konumlandırma stratejileri geliştirebilir |
PÇ-4 | Turizm alanında inovasyona dayalı pazarlama stratejilerini anlar ve uygular. |
PÇ-5 | Turizm problemlerine yapay zekâ yaklaşımlarının uygulayabilir. |
PÇ-6 | Turizm alanında uygulanan güncel teknolojileri ayırt edebilir ve en uygun olanını seçebilir. |
PÇ-7 | Turizm alanındaki yenilik ve teknolojiye yönelik kavramları bilir |
PÇ-8 | Turizm sektöründe fiyat belirleme, mevsimsel taleplerin tahmini, kişiselleştirilmiş öneriler konularında bilgi sahibi olur. |
PÇ-9 | Turistik organizasyon ve işletmelerde inovasyon kültürünü bilir |
PÇ-10 | Bilgi ve iletişim teknolojilerine ve göstergeli ölçümlere özel önem vererek turizm işletmesinde farklı yönetim araçlarının nasıl uygulanacağını bilir |
PÇ-11 | Turizm alanında inovasyon ve teknoloji ile ilgili projeleri başlatmak için girişimci ruhu kazanır ve inisiyatif alır. |
PÇ-12 | Farklı kaynaklardan gelen bilgileri araştırabilir, organize edebilir ve elde ettiği sonuçları yorumlayarak ayrıntılı raporlar oluşturabilir. |
PÇ-13 | Dijital ortamlardaki tüketici davranışlarını anlar |
PÇ-14 | Miras alanlarının yönetilmesi ve korunması ile ilgili teknolojiye dayalı yenilikçi araştırmalar yapabilir. |
PÇ-15 | Farklı disiplinlerde kullanılan araştırma yöntemlerini kullanarak problem çözme becerisi elde eder |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | X | X | X | X | |||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | |||||||||||||
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | ||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | X | X | X | |||||||||||
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | X | X | ||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | ||||||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | X | X | |||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | X | |||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Özgün düşünebilmek ve araştırma yapabilmek için alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler, olgular ve paradigmalar ile ilgili kapsamlı, sistemli ve uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, hizmet verme süreçleri ve işlemleri, örgüt yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında detaylı bilgi sahibidir. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Hizmet alanı ve yakın alanlardaki önemli ve güncel sorunları ve bilgi ihtiyacını sıralar. | X | X | |||||||||||||
Genel ve alanına özgü araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | X | X | |||||||||||||
Alanı ile yakın disiplinlerdeki bilgiler, kuramlar, modeller arasında ilişki kurar ve bilgileri birleştirir. | X | X | X | ||||||||||||
Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları, modelleri, vb. araştırma yaparken veya hizmet süreçlerini tasarlarken, yönetirken kullanır ve geliştirir. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilimsel bilgileri, kuramları, yöntemleri, modelleri analiz ve sentez eder ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | |||||||||||||
Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak uygun araştırma yöntemlerini kullanarak özgün araştırmalar tasarlar ve gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar. | X | ||||||||||||||
Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, değişimlere uyum sağlar, yeni politikalar ve stratejiler geliştirir. | X | X | X | X | |||||||||||
Alanı ile ilgili planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını etkin bir biçimde yerine getirir. | X | X | |||||||||||||
Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel ve diğer kaynaklardan takip eder ve literatüre katkı yapar. | X | ||||||||||||||
Alanı ile ilgili yasal mevzuatı analiz ederek öneriler geliştirir. | X | ||||||||||||||
Alanındaki uygulamalardan soyut ve kuramsal çıkarımlar yapar. | X | ||||||||||||||
Alanındaki hizmet veren örgütler veya hizmet verme süreçleri ile ilgili karmaşık sorunları tespit eder, sistematik ve yaratıcı bir şekilde çözer ve alternatif kararlar geliştirir. | X | X | |||||||||||||
Araştırma ve yenilik yapabilmek için farklı alanlardan bilgileri birleştirir, yeni bilgi ve işlemleri geliştirir ve sorunları çözer. | X | X | |||||||||||||
Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir biçimde çalışır. | X | ||||||||||||||
Alanı ile ilgili karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımlar gerektiren hizmet süreçlerini ve işleri yönetir veya dönüştürür. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Sorunların çözümünde özgün ve özerk olur. | X | ||||||||||||||
Öz eleştiri yapabilir, kendini ve zamanı yönetir. | X | ||||||||||||||
Ekip ve proje üyesi olarak çalışır, sorumluluk alır ve proje yönetir. | X | ||||||||||||||
Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir, performanslarını adil biçimde değerlendirir ve performansı arttırıcı yeni yöntemler geliştirir. | X | ||||||||||||||
Mesleki bilgi, beceri ve yetkinliğini arttırmak için kendi kendine öğrenir. | X | ||||||||||||||
Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle günceller ve geliştirir. | X | X | |||||||||||||
Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımları uzmanlık düzeyinde kullanır. | X | X | X | ||||||||||||
Farklı kültürleri tanır, ayırt eder, ve farklı kültürlerle iletişim kurar. | X | ||||||||||||||
Bireylerarası etkin iletişim kurar ve grup çalışması yapar. | X | ||||||||||||||
Bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. | X | ||||||||||||||
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | X | |||||||||||||
Alanı ile ilgili sorumlulukların yerine getirilmesinde etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde uygulamalarda bulunur. | X | ||||||||||||||
Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. | X | ||||||||||||||
Temel hak ve hürriyetleri gözetir, insanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Mesleki Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | ||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Özgün düşünebilmek ve araştırma yapabilmek için alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler, olgular ve paradigmalar ile ilgili kapsamlı, sistemli ve uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri, hizmet verme süreçleri ve işlemleri, örgüt yönetimi, politikaları ve stratejileri konularında detaylı bilgi sahibidir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Hizmet alanı ve yakın alanlardaki önemli ve güncel sorunları ve bilgi ihtiyacını sıralar. | 3 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Genel ve alanına özgü araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 4 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile yakın disiplinlerdeki bilgiler, kuramlar, modeller arasında ilişki kurar ve bilgileri birleştirir. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilgileri, kuramları, modelleri, vb. araştırma yaparken veya hizmet süreçlerini tasarlarken, yönetirken kullanır ve geliştirir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ve yakın disiplinlerdeki bilimsel bilgileri, kuramları, yöntemleri, modelleri analiz ve sentez eder ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili konu ve sorunlarla ilgili olarak uygun araştırma yöntemlerini kullanarak özgün araştırmalar tasarlar ve gerçekleştirir, sonuçları açık ve anlaşılır bir şekilde sunar. | 4 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında faaliyet gösteren örgütlerin iç ve dış çevrelerindeki değişimleri takip eder, akılcı analizler yapar, yorumlar, değişimlere uyum sağlar, yeni politikalar ve stratejiler geliştirir. | 5 | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili planlama, örgütleme, koordinasyon, yöneltme ve kontrol fonksiyonlarını etkin bir biçimde yerine getirir. | 6 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel ve diğer kaynaklardan takip eder ve literatüre katkı yapar. | 7 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili yasal mevzuatı analiz ederek öneriler geliştirir. | 8 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanındaki uygulamalardan soyut ve kuramsal çıkarımlar yapar. | 9 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanındaki hizmet veren örgütler veya hizmet verme süreçleri ile ilgili karmaşık sorunları tespit eder, sistematik ve yaratıcı bir şekilde çözer ve alternatif kararlar geliştirir. | 10 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Araştırma ve yenilik yapabilmek için farklı alanlardan bilgileri birleştirir, yeni bilgi ve işlemleri geliştirir ve sorunları çözer. | 11 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | x | 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | x | 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | x | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Destinasyon yönetim organizasyonları ve turizm işletmelerinin dijital dönüşüm süreçlerinde ihtiyaç duyabileceği yetişmiş insan kaynağına katkıda bulunur. |
Yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlamış olan öğrenciler aynı dalda ya da kabul edildikleri programlarda doktora eğitimi alabilirler |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TT501 | NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
TTGUZSDH1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TT502 | SEMİNER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
TTBHSDH2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TT803 | TEZ ÇALIŞMALARI I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 24 |
TT801 | UZMANLIK ALAN DERSİ I | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TT804 | TEZ ÇALIŞMALARI II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 24 |
TT802 | UZMANLIK ALAN DERSİ II | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TT519 | AĞIRLAMA ENDÜSTRİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TT511 | ARAMA MOTORLARI OPTİMİZASYONU VE PAZARLAMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TT505 | DESTİNASYON YÖNETİMİNDE AKILLI SİSTEMLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TT509 | DİJİTAL PAZARLAMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TT503 | GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TT507 | TURİZM SEKTÖRÜNDE BÜYÜK VERİ KULLANIMI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TT515 | TURİZM SEKTÖRÜNDE MAKİNE ÖĞRENMESİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TT513 | TURİZMDE DİJİTAL SUNUM YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TT521 | TURİZMDE GÜNCEL KONU VE EĞİLİMLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TT517 | YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE YENİLİKÇİ TEKNOLOJİLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TT512 | DESTİNASYON YÖNETİMİNDE CBS UYGULAMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TT506 | DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE TEKNOLOJİ YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TT516 | DİJİTAL TÜKETİCİ DAVRANIŞI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TT522 | JEOLOJİK MİRASIN KORUNMASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TT508 | METİN MADENCİLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TT504 | NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TT518 | ONLİNE KANAL YÖNETİM TEKNOLOJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TT510 | TURİZM SEKTÖRÜNDE YAPAY ZEKA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TT520 | VERİ MADENCİLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TT514 | VERİYE DAYALI MODELLEME | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için yüksek lisans öğrencilerinin en az CC notu almış olmaları gerekmektedir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve yüksek lisans tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Program kapsamında 4 profesör, 5 doçent ve 6 doktor öğretim üyesi görev yapmaktadır. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü,Turizm Teknolojileri ve İnovasyon Anabilim Dalı, 50300, NEVŞEHİR Web Adresi : http://tae.nevsehir.edu.tr/ Tel: 0-384-228 11 15 Faks: 0-384-228 11 16 |