Nevşehir Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 2008 tarih ve 26848 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 31.3.2008 tarih ve 2008/13467 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla kurulmuştur. 2O Ocak 2010 tarihli Yüksek Öğretim yürütme Kurulu toplantısında 2547 sayılı kanunu 2880 sayılı kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca resim bölümü kurulmuştur. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü lisans eğitimine 2010-2011 Eğitim Öğretim döneminde başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Resim alanında lisans diploması verilir. |
Lisans. |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için YGS Yüksek Öğretime Giriş sınavında başarılı olmak gereklidir. Öğrencilerin sınav sonucunda aldıkları puanın en az taban puanı almış olması gerekir. Resim Bölümü Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlı değildir. Ayrıca üniversite bünyesinde yapılacak olan iki aşamalı özel yetenek sınavından da belirlenen puanı almış olmak şarttır.Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan YKS Sınavı sonuç belgesi. |
Yüksek Öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Resim Bölümünde lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Resim bölümünde ; yaratıcılık, estetik, çağdaş teknoloji kullanımı ve işlevsel üretim ilkelerine dayanan eğitim-öğretim sonucunda, öğrencilerin alanlarında güçlü bir sanatçı ve araştırmacı olması, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması, amaçlanmaktadır. Bölümümüz, güçlü tarih bilinci ile yenilikçi, altyapısı güçlü, özgür yaratma becerisine sahip bireyler yetiştirirken, kültürel kimliği evrensel dünya düzeni içinde koruyan, üretken, paylaşımcı bir sanat anlayışına sahiptir. Bu doğrultuda hedefimiz, araştıran, sorgulayan, tartışan, eleştiren, ülke ve dünya kültürüne katkıda bulunabilecek sanatçı adayları yetiştirmektir. Resim Bölümü, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon çerçevesinde bağlı olduğu dekanlık ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütmektedir. Resim Bölümünün etkileştiği ve etkileşmesinin istendiği paydaşlar TÜBİTAK, DPT, GESAM, Kültür ve Turizm bakanlığı başta olmak üzere bakanlıklara bağlı çeşitli kurum ve kuruluşlar, Üniversiteler, Araştırma Kurumları, Enstitüler, Müzeler, Galeriler, Mezunlar, şeklinde özetlenebilir. |
PÇ-1 | Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. |
PÇ-2 | İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. |
PÇ-3 | İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. |
PÇ-4 | Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. |
PÇ-5 | Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-6 | Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. |
PÇ-7 | Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. |
PÇ-8 | Tuval üzerine yağlı boya / akrilik çalışmaları ile yaratıcı ve özgün bireysel ifade yollarını araştırır. |
PÇ-9 | Özgün baskı tekniklerini bilir ve uygular. |
PÇ-10 | Estetik, sanat tarihi,eleştiri ve uygulamalarda müzelerden faydalanır. |
PÇ-11 | Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. |
PÇ-12 | Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. |
PÇ-13 | Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. |
PÇ-14 | Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. |
PÇ-15 | İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
PÇ-16 | Sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. |
PÇ-17 | Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. |
PÇ-18 | Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
PÇ-19 | PÇ-1 Kavram ve tekniklere semboller bularak özgün sanat eserleri üretme kapasitesine sahip olur. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | ||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | X | ||||||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | ||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | ||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | X | X | |||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||||||||
İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||||||||||||||||
İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | X | X | |||||||||||||||||
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||||||||||||||||
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | X | |||||||||||||||||
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | X | X | X | X | |||||||||||||||
İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. | X | X | X | ||||||||||||||||
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||||||||
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
Duyusal algıyı somutlaştırır. | X | ||||||||||||||||||
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. | X | ||||||||||||||||||
Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. | |||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | ||||||||||||||||||
Kendi çalışmalarını sorgular. | |||||||||||||||||||
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | X | X | X | X | |||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | |||||||||||||||||||
Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. | X | ||||||||||||||||||
Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||||||||
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | X | ||||||||||||||||||
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | |||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | X | ||||||||||||||||
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||||||||||||
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | X | ||||||||||||||||||
Estetik farkındalığa sahiptir. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | ||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. | 3 | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | 5 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | 6 | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 7 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 8 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | 9 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. | 3 | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 4 | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 5 | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Duyusal algıyı somutlaştırır. | 6 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. | 2 | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Kendi çalışmalarını sorgular. | 1 | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | 3 | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | 4 | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | x | x | x | x | x | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 3 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalığa sahiptir. | 4 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümünden mezun olanlar, aldıkları dört yıllık eğitimleri sonunda: Eğitim kurumlarında Resim ve Görsel Sanatlar Eğitimi Öğretmenliği (formasyon sertifikası aldığı taktirde) yapabilirler, kendi özel sanat atölyesi açarak ders verebilecekleri gibi sanat eserleri üreterek ulusal ve uluslararası alanlarda sanatçı unvanını alabilirler. Ayrıca Master ve Doktora eğitimlerini tamamlayıp akademisyen olabilirler. Özel sanat galerileri,üniversiteler, grafik ajansları, müzeler ve belediyelerin bünyesinde açılan halk eğitim merkezleri bu programdan mezun olan bireylerin iş bulma imkanlarının olduğu yerlerdir. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
RES 103 | DESEN 1 | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
RES 105 | SANAT KAVRAMLARINA GİRİŞ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
ENF 101 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI I | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
RES 107 | TEMEL RESİM SANATI I | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
RES 101 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ I | 4 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
TDL 101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD 101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
ORTAK1 | ORTAK DERSLER HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
Toplam: |
32 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
RES 104 | DESEN II | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
RES 106 | SANAT TARİHİNE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ENF 102 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ II | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
RES 108 | TEMEL RESİM SANATI II | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
RES 102 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ II | 4 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TDL 102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD 102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
ORTAK2 | ORTAK DERSLER HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Toplam: |
28 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RES 207 | DESEN III | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
RES 209 | ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ I | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
RES 201 | RESİM ATÖLYE I | 6 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
RES 203 | SANAT TARİHİ I | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
SEÇ 3 1 | Seçmeli Ders Havuzu 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
25 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RES 208 | DESEN IV | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
RES 210 | ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
RES 202 | RESİM ATÖLYE II | 6 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SEÇ 04-1 | Seçmeli Ders Havuzu 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
16 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RES 305 | BATI SANATI I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
RES 301 | RESİM ATÖLYESİ III | 6 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
RES 307 | TÜRK SANATI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
RES 311 | YARATICI DESEN I | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
SEÇ 05-1 | Seçmeli Ders Havuzu 5 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
23 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RES 306 | BATI SANATI II | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
RES 308 | ÇAĞDAŞ TÜRK SANATI | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
RES 312 | YARATICI DESEN II | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SEÇ 06 1 | Seçmeli Ders Havuzu 6 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
20 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RES 405 | BİTİRME PROJESİ I | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
RES 403 | ÇAĞDAŞ SANAT I | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
RES 401 | RESİM ATÖLYE V | 6 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 10 |
SEÇ 07-1 | Seçmeli Ders Havuzu 7 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RES 406 | BİTİRME PROJESİ II | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
RES 404 | ÇAĞDAŞ SANAT II | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
RES 402 | RESİM ATÖLYE VI | 6 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 10 |
SEÇ 08-1 | Seçmeli Ders Havuzu 8 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BED101 | BEDEN EĞİTİMİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
MUZ101 | MÜZİK I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
RES101 | RESİM BİLGİSİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BED102 | BEDEN EĞİTİMİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MUZ102 | MÜZİK II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
RES102 | RESİM BİLGİSİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı. |
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetlerini yürütmek üzere; 1 doçent, 2 doktor öğretim üyesi, 3 öğretim görevlisi ile 1 araştırma görevlisi mevcuttur. Bölümümüzde 5 adet resim atölyesi, 2 adet teorik derslik, 2 adet baskı atölyesi, 2 adet üç boyutlu tasarım atölyesi bulunmaktadır. Sınıf kapasitesi 45 kişilik olup atölyeler toplam 15 öğrencinin öğrenim görebileceği şekilde hazırlanmıştır. Gerek eğitim-öğretim ve gerekse akademik çalışmalarda fiziki altyapı etkin olarak kullanılabilecek şekilde tasarlanmıştır. Bölümümüz öğrencilerinin faydalanabilmeleri amacıyla 2 adet bilgisayar laboratuvarı yer almaktadır. Fakültemizde öğrencilerimizin kullanımına açık web tabanlı kütüphane bulunmaktadır. |
Adres : Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü Resim Ana Sanat Dalı Hacıbektaş 50800 NEVŞEHİR Web Adresi : http://gsf.nevsehir.edu.tr/ Tel : 0-384-441 34 55 Bölüm Başkanı-Ana Sanat Dalı Başkanı : Prof. Dr. Nüshet Göksun Yener Tel : 0-384-228 10 00 / 19022 e-mail : goksunyener@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü : Prof. Dr. Nüshet Göksun Yener |