Fakültemiz, Erciyes Üniversitesi Rektörlüğü bünyesinde İşletme, İktisat ve Uluslararası İlişkiler Bölümü olmak üzere Bakanlar Kurulunun 01.09.1997 tarihli kararına dayanarak kurulmuştur. Uluslararası İlişkiler bölümünün seçmeli İngilizce hazırlık sınıfı olup, eğitim dili Türkçedir. Uluslararası İlişkiler Bölümü 2017-2018 Öğretim yılında Birinci ve İkinci Öğretim Programlarına alınan öğrencilerle aktif hale gelmiştir. Türkçe Uluslararası İlişkiler Programı yanında YÖK, 2021-2022 Öğretim yılından itibaren 40 öğrenciyle öğretime başlayacak İngilizce Uluslararası İlişkiler Programının açılmasını uygun bulmuştur. |
Programda mevcut olan derslerin tümünü başarıyla tamamlayan öğrencilere Uluslararası İlişkiler alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için YKS sınavında başarılı olmak gereklidir. T.C. vatandaşları için Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1-Lise ve dengi okul diploması, 2-ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi. |
Türk Yüksek öğretim kurularında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Uluslararası İlişkiler Bölümü programında mevcut olan derslerin tümünü başarıyla geçmiş (toplam 240 AKTS'yi tamamlamış), 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmiş olan öğrencilere lisans diploması verilir. |
Küresel sistemin dinamiklerini disiplinlerarası bakış açısı, uluslararası ilişkilerin temel ilkeleri ve analitik düşünceyle irdeleyebilenlerin bölümü Uluslararası İlişkiler Bölümü, ekonomik, siyasi ve sosyal gelişmelerden diplomatik ilişkilere ve bu ilişkilerin tarihsel süreçlerine kadar birçok olay, olgu ve sorunu siyaset biliminin temel ilkeleriyle analiz edebilen, çok yönlü bir bakış açısı ile kavrama ve değerlendirme becerisine sahip insan kaynağını yetiştirmeyi hedeflemektedir. Günümüzde uluslararası ilişkiler, sadece ülkeler arasında değil, toplumlar, sivil toplum örgütleri, bireyler ve uluslar-üstü aktörler arasındaki ilişkileri ve gelişmeleri de kapsamaktadır. Uluslararası İlişkiler Bölümü, bu çok katmanlı ilişkiler ağını küresel düzlemde çözümleyebilen, dış ve iç politika hakkında gerekli bilgi ve beceriye sahip, uluslararası ilişkilerde kavramsal çerçeve ve kuramsal yaklaşımlara hakim, disiplinler arası araştırmalar yürütebilen, alanında uzmanlaşmış, analitik düşünebilen, küreselleşme sürecinin dinamiklerine uyum sağlayabilen, ülkemizin rekabet ve temsil gücünü artırabilecek donanıma sahip öğrenciler yetiştirilmesine olanak vermektedir. |
PÇ-1 | Sosyal Bilimlerde temel araştırma yöntemleri ve ilkeleri konusunda, bağımsız araştırma yürütebilecek düzeyde bilgilere sahiptir. |
PÇ-2 | Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. |
PÇ-3 | Uluslararası ilişkilerin temel aktörleri ve uluslararası sistemin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. |
PÇ-4 | Disiplinlerarası çalışma yapabilecek düzeyde tarih, sosyoloji, ekonomi, hukuk alanlarındaki temel kavramlara hâkimdir. |
PÇ-5 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. |
PÇ-6 | Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
PÇ-7 | Eleştirel ve analitik düşünceyle hem olayları yorumlama hem de bilimsel yaklaşımlarla sorunlara çözüm üretme becerisine sahiptir. |
PÇ-8 | Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir. |
PÇ-9 | Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
PÇ-10 | Uluslararası İlişkiler alanında, analiz yapabilecek düzeyde temel kavramsal ve kuramsal çerçeveye hâkimdir. |
PÇ-11 | Uluslararası İlişkiler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve öğrenme sürecini yönlendirebilir. |
PÇ-12 | Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. |
PÇ-13 | Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. |
PÇ-14 | Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
PÇ-15 | Sanatsal ve sportif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
PÇ-16 | Türkiye ve Dünya tarihinin yanı sıra kültür ve coğrafya hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur. |
PÇ-17 | Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. |
PÇ-18 | Karar alma ve uygulamadaki yönetsel sürecin zaman ve kaynak açısından daha etkin kullanımında bilişim teknolojilerini maksimum düzeyde kullanır ve yeni gelişen teknolojilere uyum sağlama becerisi kazanır. |
PÇ-19 | Maliye teorisinin temellerini ve başlıca yaklaşımları öğretmek ve maliye alanındaki gelişme ve sorunları değerlendirebilmek için gerekli temel bilgileri kazandırmak. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | ||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | X | ||||||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | ||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | X | |||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | X | ||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | ||||||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | |||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | ||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | X | ||||||||||||||||||
Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | X | |||||||||||||||||
Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | X | X | |||||||||||||||||
Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||||||
Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||||||||
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. | X | X | |||||||||||||||||
Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. | X | X | |||||||||||||||||
Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | X | X | X | X | |||||||||||||||
Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. | X | X | X | X | |||||||||||||||
Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | X | X | |||||||||||||||||
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | X | X | X | X | |||||||||||||||
Neyi nasıl öğreneceğini bilir. | X | X | |||||||||||||||||
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | X | ||||||||||||||||||
Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. | X | ||||||||||||||||||
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | X | X | X | ||||||||||||||||
Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. | X | ||||||||||||||||||
Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | X | X | |||||||||||||||||
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | X | ||||||||||||||||
Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | X | ||||||||||||||||||
İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | X | X | X | ||||||||||||||||
Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. | X | X | |||||||||||||||||
Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | X | ||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | X | ||||||||||||||||
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||||||||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | ||||||||||||||||||
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | X | ||||||||||||||||||
Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | ||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 3 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 4 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir | 5 | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | 6 | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | 3 | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | 4 | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | 5 | x | x | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. | 4 | x | x | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | 5 | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Neyi nasıl öğreneceğini bilir. | 2 | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | 3 | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. | 4 | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 5 | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. | 6 | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 7 | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | 3 | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. | 4 | x | x | x | x | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 5 | x | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 6 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 7 | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | 3 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. | 4 | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Uluslararası İlişkiler bölümü mezunu öğrencilerimiz hem kamu sektöründe hem de özel sektörde iş imkânına sahiptirler. Mezunlarımız, başta Dışişleri Bakanlığı olmak üzere İçişleri Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı gibi bakanlıklarda çeşitli kitle haberleşme kuruluşlarında ve bankalarda çalışılabilir, Hazine ve Dış Ticaret Müsteşarlıkları gibi devlet bürokrasisinin üst kademelerinde görev yapabilirler. Yine aynı şekilde uluslararası iktisadi ve ticari ilişkiler konularında da yetişen öğrencilerimiz özel sektörün her kolunda iş imkânına sahiptirler. Mezunlarımız, açılan sınavlarda başarı gösterirlerse, diplomasi alanında çeşitli unvanlarla görev alırlar. Mezunlarımız ayrıca, kamu ve özel sektör kuruluşlarında, siyasi partilerde, sivil toplum örgütlerinde, kamuoyu araştırma şirketlerinde, medyada ve BM, Avrupa Birliği gibi uluslararası örgütlerde çalışabilirler ve farklı kademelerde yönetici olarak da görev yapabilirler. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve kendi alanında yeterli düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IR103 | BASIC CONCEPTS OF LAW | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
ENF101 | BASIC USE OF INFORMATION TECHNOLOGY-I | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
YBD101 | FOREIGN LANGUAGE-I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
IR101 | INTRODUCTION THE ECONOMICS-I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
IR107 | INTRODUCTION TO POLITICAL SCIENCE | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
IR105 | POLITICAL HISTORY-I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
AİT101 | PRINCIPLES OF ATATURK AND HISTORY OF TURKISH REVOLUTION-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
TDL101 | TURKISH LANGUAGE-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENF102 | BASIC USE OF INFORMATION TECHNOLOGY-II | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
IR104 | CONSTITUTIONAL LAW | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
YBD102 | FOREIGN LANGUAGE-II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
IR102 | INTRODUCTION THE ECONOMICS-II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
IR108 | INTRODUCTION TO INTERNATIONAL RELATIONS | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
IR106 | POLITICAL HISTORY-II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
AİT102 | PRINCIPLES OF ATATURK AND HISTORY OF TURKISH REVOLUTION-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
TDL102 | TURKISH LANGUAGE-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IR209 | HISTORY OF POLITICAL THOUGHT | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | |
IR203 | INTERNATIONAL LAW-I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
IR205 | INTRODUCTION TO SOCIOLOGY | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | |
IR207 | PROFESSIONAL ENGLISH-I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | |
IR201 | THEORIES OF INTERNATIONAL RELATIONS-I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
IR211 | TURKISH POLITICAL STRUCTURE AND POLITICS | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
ELECT-1 | ELECTIVE COURSES-I | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
18 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IR212 | ADMINISRATIVE LAW | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | |
IR210 | FOREIGN POLICY ANALYSIS | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
IR204 | INTERNATIONAL LAW-II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
IR208 | PROFESSİONAL ENGLİSH-II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
IR206 | STATISTICS | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | |
IR202 | THEORIES OF INTERNATIONAL RELATIONS-II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ELECT-2 | ELECTIVE COURSES-II | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
22 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IR307 | DIPLOMATIC ENGLISH I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | |
IR301 | INTERNATIONAL POLITICS | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | |
IR303 | TURKISH FOREIGN POLICY-I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
ELECT-3 | ELECTIVE COURSES-III | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 18 |
Toplam: |
23 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IR308 | DIPLOMATIC ENGLISH II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | |
IR306 | RESEARCH METHODS IN SOCIAL SCIENCE | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | |
IR304 | TURKISH FOREIGN POLICY-II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ELECT-4 | ELECTIVE COURSES-IV | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 13 |
Toplam: |
18 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IR405 | CONTEMPORARY ISSUES IN IR | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
IR403 | CURRENT ISSUES IN TURKISH FOREIGN POLICY | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
IR407 | THESIS PROJECT-I | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
IR401 | TURKEY-EU RELATIONS | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
ELECT-5 | ELECTIVE COURSES-V | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IR404 | AMERICAN FOREIGN POLICY | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
IR406 | MIDDLE EAST POLITICS OF TURKEY | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
IR402 | NEW APPROACHES TO INTERNATIONAL RELATIONS | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
IR408 | THESIS PROJECT-II | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ELECT-6 | ELECTIVE COURSES-VI | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IR235 | READINGS ON ECONOMICS | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | |
IR223 | ACCOUNTING | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | |
IR217 | ECONOMIC AND POLITICAL STRUCTURE OF THE OTTOMAN EMPIRE | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 5 |
IR231 | GENERAL BUSINESS | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | |
IR219 | GLOBAL ENVIRONMENTAL POLITICS | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
IR215 | HISTORY OF CIVILIZATIONS | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
IR221 | INTERNATIONAL TRADE LAW | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | |
IR233 | INTRODUCTION TO BANKING | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | |
IR227 | ORGANIZATIONAL BEHAVIOUR | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | |
IR213 | OTTOMAN TURKISH-I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
IR225 | SCIENTIFIC AND CULTURAL ACTIVITIES-I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
IR229 | TOURISM | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IR234 | BUSINESS ETHICS | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
IR220 | CIVIL LAW | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR228 | GEOPOLITICS | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
IR228 | GEOPOLITICS | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
IR224 | HISTORY OF DIPLOMACY | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 5 |
IR236 | INTRODUCTION TO LOGISTICS | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
IR222 | LABOUR AND SOCIAL SECURITY LAW | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR230 | MANAGEMENT AND ORGANIZATION | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | |
IR214 | OTTOMAN TURKISH-II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR216 | POLITICAL SOCIOLOGY | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR218 | PUBLIC FINANCE | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR226 | SCIENTIFIC AND CULTURAL ACTIVITIES-II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR232 | WORLD HERITAGE SITES | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IR325 | CONFLICT RESOLUTION | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
IR329 | EAST ASIAN STUDIES | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
IR311 | ECONOMIC INTEGRATION THEORIES | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
IR317 | ELECTIVE FOREIGN LANGUAGE-I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
IR315 | HUMAN RIGHTS LAW | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
IR321 | INTERNATIONAL BUSINESS | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
IR305 | INTERNATIONAL ORGANIZATIONS | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
IR319 | INTERNATIONAL SECURITY POLITICS | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
IR327 | SOFT POWER AND PUBLIC DIPLOMACY | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
IR313 | TURKEY AND BALKANS | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
IR319 | TURKISH ECONOMY | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IR344 | BEHAVIORAL ECONOMICS | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | |
IR324 | EAST ASIA IN WORLD POLITICS | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | |
IR318 | ELECTIVE FOREIGN LANGUAGE-II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR312 | FOREIGN POLICY OF THE EU | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR346 | HISTORY AND POLITICS OF RUSSIA AND THE SOVIET UNION | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | |
IR316 | INTERNATIONAL CRIMINAL LAW | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR314 | INTERNATIONAL ENERGY POLITICS | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR324 | INTERNATIONAL FINANCE | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR326 | INTERNATIONAL RELATIONS AND GENDER POLITICS | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR322 | INTERNATIONAL TERRORISM | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR310 | SOCIOLOGY OF INTERNATIONAL RELATIONS | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IR413 | ELECTIVE FOREIGN LANGUAGE-III | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
IR415 | MIGRATION STUDIES | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
IR411 | POLITICS OF EUROPEAN INTEGRATION | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
IR409 | POPULISM AND FOREIGN POLICY | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
IR417 | RUSSIAN FOREIGN POLICY | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
IR421 | SEMINAR-I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IR414 | CAUCASIAN POLITICS | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR416 | ELECTIVE FOREIGN LANGUAGE-IV | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR406 | INTERNATIONAL POLITICAL ECONOMY | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
IR412 | MEDIA AND INTERNATIONAL POLITICS | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR420 | MIDDLE EAST IN WORLD AFFAIRS | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR410 | NATIONALISM AND ETHNICITY IN WORLD POLITICS | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR418 | POLITICAL PSYCHOLOGY | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
IR422 | SEMINAR-II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Her ders için ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Uluslararası İlişkiler bölümünde eğitim-öğretim faaliyetleri; 3 doçent, 3 öğretim üyesi, 2 doktor araştırma görevlisi, 3 araştırma görevlisi ve 1 doktor öğretim görevlisi ile yürütülmektedir. Bölümün eğitim ve öğretim faaliyetleri 3 adet 75 ve 10 adet 50 kişilik kapasiteye ve projeksiyon cihazına sahip sınıflarda yürütülmekte olup; 1 adet internet bağlantılı öğrenci bilgisayar laboratuarı ve bir adet de öğrenci kantini bulunmaktadır. Ayrıca fakültede kablosuz internet bağlantısı olanağı da bulunmaktadır. |
Adres: Nevşehir Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Uluslararası İlişkiler Bölümü, 50300, NEVŞEHİR Web Adresi: http://iibf.nevsehir.edu.tr/ Tel : 0-384-228 11 10 Faks : 0-384- 215 20 10 Bölüm Başkanı: Doç. Dr. İlhan GÜLLÜ Tel : 0-384-228 11 10 /16065 e-mail : igullu@nevsehir.edu.tr |