Nevşehir Üniversitesi Avanos Meslek Yüksekokulu 03 Mart 2009 tarih ve 6 sayılı senato kararı ile kurulmuştur. Nevşehir Üniversitesi Avanos Meslek Yüksekokulu El Sanatları Bölümü Seramik, Cam ve Çinicilik Programı 2009-2010 eğitim öğretim yılında ön lisans normal örgün öğretim eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere SERAMİK, CAM ve ÇİNİCİLİK alanında ön lisans diploması verilir. |
Ön Lisans |
Meslek liselerinin; Seramik ve Cam Teknolojisi, Seramik ve Cam İşlemeciliği bölümlerinden ve Genel liseden mezun öğrenciler “Seramik, Cam ve Çinicilik” ön lisans programına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Meslek liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden ya da genel liselerden mezun olanlar/olacaklar ise, sınavsız yerleştirme sonunda açık kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara istediklerine ve ÖSS puanlarına göre yerleştirilebileceklerdir. Bunun için bu kişilerin ÖSYM Başkanlığınca yapılan Yüksek Öğrenime Giriş Sınavına (YGS) girmeleri ve yeterli “YGS-2” puanı almaları gerekir. |
Türk Yükseköğretim kurularında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Seramik, Cam ve Çinicilik alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarı ile tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Seramik, Cam ve Çinicilik programı; girişimci, çok yönlü düşünebilen, sorumluluk alabilen, alanıyla ilgili sektördeki büyük ve küçük işletmelerin teknik, teknolojik, sanatsal açıdan ara eleman ihtiyacını karşılayabilen, teorik, pratik, bilgi ve beceriye sahip mezunlar yetiştirmektir. Öğrencilerimiz, Avanos yöresinde bulunan büyük ve küçük seramik işletmelerinde, eğitim-öğretim dönemi devam ederken, ders programlarının uygun olduğu günlerde, haftada bir veya iki gün çalışmaya teşvik edilerek tecrübe kazanmaları sağlanmakta ve okul-sanayi işbirliği bağlantısı başarıyla kullanılabilmektedir. Yine Avanos yöresinde gerçekleştirilen ulusal-uluslararası çeşitli seramik sanatı etkinliklerinde öğrencilerimize görev ve sorumluluklar verilerek, organizasyon şemasını öğrenmeleri, sosyalleşmesi, iletişim kurma becerisini kazanmaları, alanıyla ilgili yenilikleri tanımaları hedeflenmektedir. |
PÇ-1 | Osmanlı Devleti’nin son dönemlerindeki yenilik hareketleri ve Osmanlı Devleti’nin gerilemesi ve sebepleri, Türk İstiklâl Savaşı, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşu ve Atatürk İlke ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-2 | Ana dil olarak Türkçenin ses özelliklerini, kural ve yapısını, dünya dilleri içindeki yerini bilir. Yazım kuralları, noktalama işaretleri, sözlü ve yazılı anlatım türleri, etkili ve güzel konuşma yöntemleri, Türk dili ve edebiyatında önemli eserler hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-3 | En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde alanıyla ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
PÇ-4 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
PÇ-5 | Gerekli ve yeterli temel matematik bilgisine sahip olur. |
PÇ-6 | İşyeri açma, kalite sürekliliği konularını ve tüketici davranışlarıyla ilgili unsurları inceler, meslek etiği konusunda gerekli bilgiye sahip olur, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bireysel, takım çalışması yapar ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir. |
PÇ-7 | Seramik şekillendirme yöntemlerini, dekor tekniklerini bilir, üç boyutlu atölye uygulamaları yapar, alanıyla ilgili yenilikleri takip ederek tasarım ve uygulamalarda gelenekseli ve çağdaşı birleştirerek yeni yorumlara ulaşır, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir, alanıyla ilgili teknolojik araçları, elektrikli cihaz ve makineleri kullanır, sorunları ve çözümlerini anlar. |
PÇ-8 | Mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanır; tasarım programlarını iki ve üç boyutlu grafik tasarım boyutuyla bilir ve uygular. |
PÇ-9 | Teknik resim çizim aletlerini, çizim tekniğine uygun olarak uygulamalarda etkin kullanır, temel geometrik çizimler, izdüşüm görünüş ve perspektif çizimlerini ölçülerine uygun çizer. |
PÇ-10 | Seramik teknolojisi, seramik kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; çamur, sır, astar formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. |
PÇ-11 | Alçı şekillendirme ve kalıp alma çeşitlerini tanıyarak, sanatsal ve endüstriyel tasarım yapar, tasarladığını uygular. |
PÇ-12 | Cam şekillendirme yöntemlerini, teknik ve biçimsel açıdan, genel ve çağdaş değerlere dayalı olarak uygular. |
PÇ-13 | Artistik, anatomik oranları; farklı teknik ve malzemeyi, resimsel gözlem ve temel kavramları bilir. |
PÇ-14 | Primitif dönemden bugüne cam, seramik, çini ve çağdaş seramik sanatı tarihini kültürel, bölgesel ve estetik açıdan örneklerle inceler, seramik ve çini sanatlarını kendi içinde klasik, endüstriyel, çağdaş adlarıyla sınıflandırarak bilgi sahibi olur, günümüz seramik, çini, cam sanatına yön veren sanatçılar hakkında bilgi sahibi olur, günümüzde kullanılan yeni teknik ve malzemeleri bilir. |
PÇ-15 | Çini sanatında kullanılan motifleri inceler, kompozisyon kurallarını öğrenerek desen çalışmaları yapar, çini sanatında kullanılan malzeme, teknik altyapı hakkında bilgi sahibi olur. Çinicilikte kullanılan motifleri öğrenir ve uygular, çini dekor yöntemlerini bilir, sırlama ve fırınlama işlemlerini gerçekleştirir. |
PÇ-16 | Temel sanat ve temel tasarım, kuramsal ve uygulamalı ilkeleri bilir, sorunları tanımlar, çevresindeki nesneleri, sanat eserlerini gözlem, analiz içinde yorumlayarak çözüm önerileri oluşturur, eleştiri yapar, etik değerlere sahip çıkar, alanıyla ilgili doğru aktarım yapar, disiplinler arası düşünür, hedef kitlesi tanımlar, ilişki kurar. |
PÇ-17 | Çömlekçi tornası ilkeleri doğrultusunda form tasarlar. |
PÇ-18 | Ölçülendirme becerisini kazanarak, istenen ölçüde üç boyutlu uygulama yapar. |
PÇ-19 | Araştırma yapma yeterliklerini kazanır. |
PÇ-20 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle alanındaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
PÇ-21 | Cam teknolojisi,cam kimyası alanında edindiği bilgi ve deneyimler ışığında hammaddeleri tanır; cam formülleri geliştirebilir, deneysel çalışmalar yapar, veri toplar ve toplanan verileri sunar. |
PÇ-22 | Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini kavrar ve küresel kümülatif kurulu güç kapasitesi açısından analizini yapar. |
PÇ-23 | Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları tanımlar, tasarım yaparken vektörel tabanlı program kullanır. |
PÇ-24 | Ofis ortamında kullanılan yazılımları üst seviyede kullanır, bilgisayar parçalarını ayrıntılı olarak bilir. |
PÇ-25 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular. |
PÇ-26 | İş yeri açma ve yönetme konusunda gerekli bilgiye sahip olur. |
PÇ-27 | Biyolojik çeşitlilik ve çevre bilincine sahip olur, sürdürülebilirlik konusunda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-28 | Üniversite hayatı boyunca bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. |
PÇ-29 | Mitoloji ve İkonografi hakkında bilgi sahibi olur |
Programımız mezunlarının istihdam alanları oldukça geniştir. Programımızdan mezun olanlar “Seramik, Cam ve Çinicilik Teknikeri” ünvanı ile seramik, cam, çini sektörlerine, atölyelerine ve fabrikalarına istihdam edilebilirler. Ayrıca kendi atölyelerini işletebilirler. |
Ön Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar Dikey Geçiş sınavından geçerli not almaları koşulu ile lisans programlarında öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SER101 | CAM VE SERAMİK SANATI TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
MAT101 | MATEMATİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SER107 | SERAMİK ATÖLYE I | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
SER105 | SERAMİK KİMYASI VE TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
ENF101 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI I | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
SER103 | TEMEL SANAT VE TASARIM EĞİTİMİ I | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
TDL101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SCHVZ1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 7 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SER104 | ÇAMUR TORNASINDA ŞEKİLLENDİRME | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SER120 | ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM (STAJ) | 0 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SER110 | SERAMİK ATÖLYE II | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SER108 | SERAMİK DEKOR YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SER106 | TEKNİK ÇİZİM VE PERSPEKTİF | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SER102 | TEMEL SANAT VE TASARIM EĞİTİMİ II | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
TDL102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SCHVZ2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 5 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SER205 | ALÇI ŞEKİLLENDİRME VE KALIP YÖNTEMLERİ I | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
SER207 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ 3B TASARIM I | 1 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SER211 | CAM UYGULAMA TEKNİKLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SER201 | ÇİNİ ATÖLYE I | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MYD201 | MESLEKİ YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
SER203 | SERAMİK ATÖLYE III | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SER209 | SIR TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SCHVZ3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SER206 | ALÇI ŞEKİLLENDİRME VE KALIP YÖNTEMLERİ II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SER208 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ 3B TASARIM II | 1 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SER214 | ÇAĞDAŞ SERAMİK SANATI TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SER202 | ÇİNİ ATÖLYE II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MYD202 | MESLEKİ YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SER204 | SERAMİK ATÖLYE IV | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SER210 | SERBEST CAM ŞEKİLLENDİRME | 1 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SER212 | SIR DENEMELERİ | 1 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SCHVZ4 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SER117 | BİÇİMLENDİRME VE TASARIM | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
BKE101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
SER115 | CAM TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
SER111 | ÇİNİ DESEN TASARIMI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 4 |
SER113 | ÇİNİCİLİK TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
SER109 | DESEN | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SER116 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
BKE101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER114 | MESLEKİ TEMEL TASARIM | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER112 | SERAMİK SIRLAMA VE PİŞİRİM TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER118 | YÜZEYSEL TASARIM VE UYGULAMA | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TDL201 | ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA, DİKSİYON | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SER213 | MESLEKİ TEKNİK ÇİZİM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SER215 | SERAMİK KİL TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SER217 | SERAMİK-CAM-ÇİNİ-TAKI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
EHT213 | TEMİZ ENERJİ KULLANIMI VE GERİ DÖNÜŞÜM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER216 | ÇİNİ DEKOR YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER218 | İŞLETME VE ÜRETİM HESAPLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ORT212 | PERMAKÜLTÜR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER222 | PROJE | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER220 | SERBEST ÇAMUR TORNA ŞEKİLLENDİRME | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise; derslerin en az %70’ine uygulamaların en az %80’ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavlarına katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavlarından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başaralı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarı ile tamamlamak için mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 30 günlük zorunlu staj eğitimi (EDE = Endüstriye Dayalı Eğitim) tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Programımızda eğitim-öğretim faaliyetleri 3 Öğretim Görevlisi ile yürütülmekle beraber, üniversite bünyesinde kadrolu olan, alanla ilgili diğer Öğretim Görevlisi ve Öğretim Üyeleri de Seramik, Cam ve Çinicilik programı öğrencilerimizin derslerine girmektedirler. Programımızda dersler; Seramik Çamur Atölyesi, Alçı Atölyesi, Seramik Çini ve Dekor Atölyesi, Fırın Atölyesi, Kimya Laboratuvarı, Bilgisayar Laboratuvarı ve projeksiyonlu sınıflarda yürütülmektedir. |
Adres: Nevşehir Üniversitesi, Avanos Meslek Yüksekokulu, El Sanatları Bölümü, Seramik Cam ve Çinicilik Programı Cumhuriyet Mah. Kapadokya Cad. No:49 / 50500 AVANOS / NEVŞEHİR Web Adresi:http://avanosmyo.nevsehir.edu.tr/seramik.html Tel: 0-384-511 56 76 Faks: 0-384-511 56 77 Program Koordinatörü: Öğr. Gör. Betül AYTEPE Tel: 0-384-511 56 76 e-posta: aytepe@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü: Öğr. Gör. Betül AYTEPE Tel: 0-384-511 56 76 e-posta: aytepe@nevsehir.edu.tr |