Kültürel Miras ve Turizm Programı; 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulan Nevşehir Üniversitesi’ne bağlı, Ürgüp Sebahat ve Erol Toksöz Meslek Yüksekokulu bünyesinde 2015-2016 eğitim-öğretim yılında önlisans eğitimine başlamıştır. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını elde eden öğrencilere KÜLTÜREL MİRAS VE TURİZM alanında önlisans diploması verilir. |
Önlisans |
Adayların meslek yüksekokullarına kayıtları, Yükseköğretim Kurulu ve Üniversitelerarası Kurul tarafından belirlenecek esaslara uygun olarak yapılır. Üniversiteye kayıt işlemi adayın bizzat kendisi tarafından yaptırılır. Ancak haklı ve geçerli mazereti olanların kayıtları yakınları tarafından da yaptırılabilir. Üniversiteye kesin kayıt yaptıran öğrenciye öğrenci kimlik kartı verilir. Meslek Yüksekokullarına kayıt için; 1) Lise veya dengi meslek okulu mezunu olmak; yabancı ülke liselerinden alınan diplomaların, denkliği Milli Eğitim Bakanlığı tarafından onaylanmış olmak, 2) Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSYS) sonucunda o öğretim yılında Kültürel Miras ve Turizm Programına merkezi yerleştirme sistemi ile yerleştirilmiş bulunmak, şartları aranır. Kayıt için gerekli belgeler: 1)Lise ve dengi okul diploması 2)ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi’nde öğrenim gören öğrenciler belirli yönetmelikler çerçevesinde bazı derslerden muaf olabilirler. Öğrenciler öğretim yılı başında ilan edilen muafiyet sınavlarından başarılı olmaları halinde bazı zorunlu derslerden muaf olabilirler. |
Kültürel Miras ve Turizm alanında önlisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Hiç şüphesiz ki Ortadoğu’nun en önemli bölgesi, insanlık tarihinin başlangıcından bu yana birçok büyük medeniyete ev sahipliği yapmış olan Anadolu’dur. İnsanlık tarihinin ilk dönemlerinden itibaren tercih edilen ve süreklilik gösteren bir yerleşim alanı olması, büyük medeniyetlere ev sahipliği yapmış olması, insanlık tarihine damga vuran birçok gelişmenin bu coğrafyada ortaya çıkması Anadolu’nun zengin bir kültürel mirasa sahip olmasını da beraberinde getirmiştir. Son yıllarda kültürel mirasa olan ilginin arttığı görülmektedir. Bu eğilim kültür turizmini de önemli ölçüde artırmıştır. Günümüzde, turistik gezi yapmak isteyen insanların büyük bir kısmı, deniz, güneş, kum, kar, eğlence gibi argümanlardan çok daha fazlasını beklemektedir. Bu bağlamda, Türkiye gibi zengin bir kültürel mirasa sahip olan ülkeler, cazibe merkezi haline gelmektedir. Ancak bu durum nitelikli turizm personeli istihdam edilmesi zorunluluğunu da beraberinde getirmektedir. Sonuç olarak, hem sahip olduğumuz kültürel mirası iyi bir şekilde korumak; hem de turizmi geliştirmek için, kültürel seviyesi yüksek, insan ilişkilerinde yetenekli, vizyon sahibi turizm personelleri yetiştirmek zorundayız. Kültürel Miras ve Turizm Programının amacı; topraklarının büyük bir kısmı Anadolu üzerinde bulunan Türkiye’nin sahip olduğu bu zengin kültürel mirasın özenle korunması; Bu varlıkların turizm açısından çekim merkezlerine dönüştürülmesi; iyi bir şekilde tanıtılması ve bu yolla sosyo-ekonomik açıdan sürdürülebilir bir gelişimin sağlanmasına yönelik çalışmalara katkıda bulunacak elemanlar yetiştirmektir. |
PÇ-1 | Kamu veya özel sektörde çalışabilecek beceri ve donanımları kazanır. |
PÇ-2 | En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. |
PÇ-3 | Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. |
PÇ-4 | Sanat Tarihinin temel problemleri hakkında açık seçik bir bilgi ve bilinç sahibi olma ve bu bilgileri zamanımızda ortaya çıkan güncel sorunlara uyarlayabilir. |
PÇ-5 | Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. |
PÇ-6 | İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. |
PÇ-7 | Turizm alanında kültürel mirasın önemini kavrar. |
PÇ-8 | Turizm ve medyayı çevreleyen kültürel mirasa ilişkin güncel konuları yorumlar. |
PÇ-9 | Türkiye’nin tarihi ve turistik yerleri hakkında detaylı bilgiye sahip olur. |
PÇ-10 | Kültürel mirasın yönetimi ve korunması ile ilgili temel ilkeleri, tarihsel ve kültürel bir bağlam içinde tanır. |
PÇ-11 | Kültürel mirası koruma süreçlerini ve uygulamalarını tanımlar ve kavrar. |
PÇ-12 | Çeşitli dini inanışlar, mitoloji, sanat tarihi, arkeoloji konularında uzmanlaşarak, bu bilgilerle bulundukları bölgeyi ve ülkeyi tanıtım görevini yapar. |
PÇ-13 | Görevi ile ilgili rapor hazırlar ve üstlerine sunar. |
PÇ-14 | Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. |
PÇ-15 | Toplumsal bilinç ve etik anlayışa sahip olur. |
PÇ-16 | Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
PÇ-17 | Dünya ülkelerindeki turizm ve seyahat faaliyetleri hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-18 | Herhangi bir konuyu anlaşılır bir şekilde sunma yeteneği kazanır. |
PÇ-19 | Arkeolojik, doğal ve tarihi güzellikleri içeren miras kavramının anlam ve değerlerinin çokluğunu açıklar. |
PÇ-20 | Kültürel miras yönetimi ve korunmasına ilişkin temel mevzuatı, uluslararası tüzük ve sözleşmeleri tanımlar. |
PÇ-21 | Kültürel miras turizminde yaratıcı düşünce ve çeşitlilik yaratır, konulara güncel bir bakış getirir. |
PÇ-22 | Kültürel mirasın anlamı ve yönetimi üzerindeki sorunlarda arabuluculuk rolünü üstlenen uzman değerlerinin ve bilgisinin kullanımının önemini kavrar. |
PÇ-23 | Kültürel mirasın yönetimi ve korunmasındaki ulusal ve uluslararası mevzuatların ve kamu politikasının rolünü anlar. |
PÇ-24 | Eğitim, medya ve turizm alanlarında kültürel mirasın kullanımının önemini kavrar. |
PÇ-25 | Kültürel miras alanlarına ve tarihsel çevreye ilişkin sosyal sorunlar üzerinde yorum getirir. |
PÇ-26 | Araştırma, sergileme, müzecilik, küratörlük gibi alanların ve sanat eserlerinin yorumlanmasında toplum katılımı konularını kavrar. |
PÇ-27 | Kültürel miras ve bellekte iletişim teknolojilerinin önemini kavrar. |
PÇ-28 | Kültürel miras ve turizm eğitiminde alanla ilgili yöneticilerin sorumluluklarını ve rolünü anlar. |
PÇ-29 | Mirasın yorumlanmasında ve yönetiminde disiplinler arası çalışma anlayışının önemini kavrar. |
PÇ-30 | Kültürel miras alanında turizm ve medyayı çevreleyen güncel konuları yorumlar. |
PÇ-31 | Türkiye’nin kültürel mirasını tarih, arkeoloji, sosyoloji, sanat tarihi bilimleri açısından yorumlar. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanla ilgili temel bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||
Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları tanımlar, kavramlar arası ilişkileri sıralar. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
Temel düzeyde veri işleyebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
Alanla ilgili bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
Sosyal ve davranış bilimleri kuramlarındaki kavramlar arasında bağ kurar. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyebilme ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.)sunma becerisine sahiptir. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerine sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||
Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip halinde gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde araştırır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranmak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Gerek kendi başına gerekse de grup içinde öğrenebilme yetkinliğine sahiptir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Neyi nasıl öğreneceğini gösterir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanla ilgili temel bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları tanımlar, kavramlar arası ilişkileri sıralar. | 2 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 3 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 4 | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Temel düzeyde veri işleyebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | 5 | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanla ilgili bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Sosyal ve davranış bilimleri kuramlarındaki kavramlar arasında bağ kurar. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme becerisine sahiptir. | 3 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyebilme ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.)sunma becerisine sahiptir. | 4 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerilerine sahiptir. | 5 | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip halinde gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde araştırır. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranmak, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | 3 | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Gerek kendi başına gerekse de grup içinde öğrenebilme yetkinliğine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Neyi nasıl öğreneceğini gösterir. | 2 | x | x | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 3 | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | 4 | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 4 | x | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | 3 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Programdan mezun olan öğrenciler hem kamu hem de özel sektörde istihdam edilme imkânına sahiptir. Mezunlarımız, KPSS sınavına girerek; Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı arkeoloji, etnografya ve tarih müzeleri; İl Kültür ve Turizm Müdürlükleri; Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu Müdürlükleri; Koruma Uygulamalı Denetim Büroları ve belediyelerin ilgili birimlerine ait kadrolara atanabilir. Yine programımızdan mezun olan öğrenciler özel sektöre ait müzeler, turizm acentaları ve otellerde de çalışabilirler. Ayrıca, profesyonel turist rehberliği yapmak için Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın düzenlediği kursları tamamlayarak belge alabilirler. |
Kültürel Miras ve Turizm Önlisans Programından mezun olan öğrencilerin, örgün öğretim ya da açıköğretim lisans programlarının 5. yarıyılından lisans öğrenimine devam edebilmeleri için Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girmeleri gerekmektedir. Bu programdan mezun olan öğrenciler, dikey geçiş kapsamında başvurabilecekleri lisans programlarını, bu programların koşullarını ve bu programlara alınacak öğrenci sayılarını gösteren 2022 Meslek Yüksekokulları İle Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı (DGS) Kılavuzu’ndan detaylı bilgiye ulaşabilirler. Bu kılavuzda, adayların nasıl başvurabilecekleri, lisans programı tercihlerini nasıl yapacakları, sınav, değerlendirme ve yerleştirme işlemleri, meslek yüksekokulu müdürlükleri ve açıköğretim önlisans programlarının bağlı olduğu birimlerce yürütülecek işlemlerle ilgili ilke ve kurallar yer almaktadır. Öğrenciler Antropoloji, Arkeoloji, Ekonomi ve Finans, İşletme, Lojistik Yönetimi, Müzecilik, Sanat Tarihi, Turizm İşletmeciliği, Turizm Rehberliği, Uluslararası İşletme Yönetimi ve Yönetim Bilişim Sistemleri bölümlerine dikey geçiş yapabilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KM107 | ARKEOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
KM101 | GENEL TURİZM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
KM162 | KÜLTÜREL MİRASA GİRİŞ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
KM164 | TURİZM DAVRANIŞ PSİKOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
KM115 | TURİZM EKONOMİSİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
TDL101 | TÜRK DİLİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
KM103 | TÜRK KÜLTÜR TARİHİ-I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
KM160 | YOĞUN İNGİLİZCE-I | 4 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KM104 | ARKEOLOJİK ALAN YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
KM130 | GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
KM116 | HALK BİLİMİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
KM165 | KÜLTÜREL MİRAS MEVZUATI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
KM163 | MÜZECİLİK VE TURİZM | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDL102 | TÜRK DİLİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
KM108 | TÜRK KÜLTÜR TARİHİ-II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
KM161 | YOĞUN İNGİLİZCE-II | 4 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KM203 | ANADOLU UYGARLIKLARI-I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
KM215 | DÜNYA KÜLTÜREL MİRASI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
KM213 | KÜLTÜREL MİRAS YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
KM205 | MESLEKİ YABANCI DİL-I | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
KM207 | RESTORASYON VE KORUMA İLKELERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
KM209 | SOMUT KÜLTÜREL MİRAS | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
KM211 | TURİZM VE SOSYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
KM201 | TÜRK EDEBİYATI-I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SCHVZ3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU-3 (BÖLÜM SEÇMELİ HAVUZU) | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KM208 | ANADOLU ARKEOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
KM204 | ANADOLU UYGARLIKLARI-II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
KM206 | MESLEKİ YABANCI DİL-II | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
KM234 | SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
STJ 202 | STAJ | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
KM202 | TÜRK EDEBİYATI-II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
KM214 | TÜRKİYE TURİZM COĞRAFYASI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
KM210 | TÜRKİYE'NİN KÜLTÜREL MİRASI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SCHVZ4 | SEÇMELİ DERS HAVUZU-4 (BÖLÜM SEÇMELİ HAVUZU) | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KM221 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
KM227 | ARKEOLOJİ VE SANAT TARİHİ TERMİNOLOJİSİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BKE101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
KM223 | DESTİNASYON YÖNETİMİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
KM225 | KÜRESELLEŞME VE TURİZM | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
KM217 | MESLEK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
KM231 | SEKTÖR UYGULAMALARI-III | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
KM229 | TURİZM POLİTİKASI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KM220 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BKE101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KM222 | FOLKLOR VE TURİZM | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KM228 | İŞ HUKUKU | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KM216 | MESLEK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KM230 | SEKTÖR UYGULAMALARI-IV | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KM224 | TURİZM HUKUKU | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KM226 | TURİZMDE REHBERLİK HİZMETLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KM218 | TURİZMDE TANITIM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
KM232 | TÜRK MİTOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme Her öğrenci dönem başında dersler kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70’ine, uygulamaların en az %80’ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlarda değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sınavının katkısı ise %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. Bir dersten (FD) veya (FF) notlarından birini alan öğrenciler o dersi başaramamış sayılırlar. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. Ayrıca 30 işgünü olan zorunlu staj eğitiminin de başarıyla tamamlanmış olması gerekmektedir. |
Tam zamanlı. |
Programımızda eğitim-öğretim faaliyetleri 1 öğretim görevlisi doktor ve 2 öğretim görevlisi ile yürütülmektedir. Programımızda dersler 40 kişilik kapasiteye ve projeksiyon cihazına sahip sınıflarda yürütülmekte olup; 1 bilgisayar laboratuvarı, 1 konferans salonu eğitim ve öğretim faaliyetlerinde etkin olarak kullanılmaktadır. Programımız öğrencileri gün boyunca açık olan internet bağlantısından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler. |
Adres ve İletişim Bilgileri Adres : Nevşehir Üniversitesi, Ürgüp Sebahat ve Erol Toksöz Turizm Meslek Yüksekokulu, Kültürel Miras ve Turizm Programı, Fatih Mah., 12. cad., No:9, 50400, Ürgüp/NEVŞEHİR Web Adresi : http://uset.nevsehir.edu.tr/ Tel : 0 384 341 44 21 Faks : 0 384 341 44 11 Program Koordinatörü : Öğr. Gör. Dr. Gülhan SÖZBİLEN Tel : 0 384 341 44 21 / 30004/30028 e-mail : gulhansozbilen@nevsehir.edu.tr |