2547 Sayılı Kanun’un 2880 Sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca, Yüksek Öğretim Kurulu’nun 14.04.2010 tarihli toplantısında Mühendislik-Mimarlık Fakültesi bünyesinde Çevre Mühendisliği Bölümünün açılması uygun bulunmuştur. 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Lisans eğitimine, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında ise Aksaray Üniversitesi ile Ortak Yüksek Lisans Programında eğitime başlamıştır.2018-2019 eğitim- öğretim yılından itibaren kendi bünyesinde yüksek lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programı başarıyla tamamlayan mezunlara Çevre Mühendisliği alanında Yüksek Lisans derecesi verilir. |
Yüksek Lisans |
Yüksek Lisans Programına başvurmak için gerekli şartlar şunlardır: 1 - Kabul edilebilir alanlardan lisans diploması 2 - Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olma 3 - İngilizce eğitim için yeterli dil becerisine sahip olma. |
Türk Yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. |
Çevre Mühendisliği Lisansüstü Programında mevcut olan 24 kredilik (48 AKTS) ders ile 1 seminer dersini başarıyla tamamlamak ve Çevre Mühendisliği alanında hazırladığı tezi savunarak başarılı olmak. |
Bölümümüz güçlü eğitim ve araştırmacı öğretim üyesi kadrosu ile öğrencilerini en iyi şekilde eğitmeye çalışmaktadır. Bölümümüz BAP, TUBITAK ve başka dış kaynaklı desteklerle, araştırma performansı yüksek bir bölümdür. Öğrencilerine öğrenme ve araştırma için pozitif bir atmosfer sağlar. Öğrencilerine araştırma laboratuarlarında en iyi araştırmalara imkânı sunarak, öğrencilerini lisansüstü çalışmalarına yapmaya yönlendirip, akademik kariyer yaparak ve akademisyen olarak hayatlarını kazanmalarını teşvik etmektedir. |
PÇ-1 | PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar |
PÇ-2 | PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir |
PÇ-3 | PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
PÇ-4 | PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir |
PÇ-5 | PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
PÇ-6 | PÇ-6 Çevre Mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
PÇ-7 | PÇ-7 Çevre Mühendisliğinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
PÇ-8 | PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
PÇ-9 | PÇ-9 Çevre Mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | X | X | X | |||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | X | X | X | X | X | ||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | |||||||
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | X | X | |||||||
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | X | X | X | ||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | ||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | X | X | ||||||
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | X | |||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | ||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | X | X | |||||||
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | X | X | X | ||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | X | X | X | ||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | X | ||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | ||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X | ||||||||
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | X | |||||||
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | X | |||||||
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | ||||||||
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||||||
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | X | X | ||||||
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | X | X | ||||||
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | X | X | |||||||
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | X | |||||||
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | X | ||||||||
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | X | |||||||
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | X | |||||||
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | ||||||||
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | X | X | |||||||
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | X | |||||||
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | X | ||||||||
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | ||||||||
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | X | X | ||||||
Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | X | ||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||||||
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X | X | X | ||||||
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | X | X | X | ||||||
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | ||||||||
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | X | |||||||
Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | X | X | X | ||||||
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | X | ||||||||
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | X | X | |||||||
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | ||||||||
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | X | ||||||||
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | X | ||||||||
Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,7. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | ||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 3 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 4 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 3 | x | x | 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 4 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 3 | x | x | x | x | 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 4 | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 5 | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 6 | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygulama; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 2 | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 3 | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 4 | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 | x | x | x | 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 4 | x | x | 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 5 | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 6 | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 7 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 8 | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Çevre Mühendisliği çalışma alanı ve uygulamaları multidisipliner konuları içerdiğinden; çevre mühendisleri başta biyoloji, kimya ve inşaat branşları olmak üzere; çalışma alanına göre değişmekle birlikte diğer mühendislik branşlarıyla; mimar, şehir ve bölge planlamacıları, fizikçi, kimyager ve biyolog gibi fen bilimcilerle, sosyolog, psikolog gibi sosyal bilimcilerle, hukukçularla, ekonomistlerle, işletmecilerle çalışma ve işbirliği içinde görev yapmaktadırlar. Üniversitemizin 4 yıllık lisans programını tamamlayan öğrenciler ‘Çevre Mühendisi’ ünvanı alarak mezun olurlar. Mezun olan öğrencilerimiz; Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Belediyeler, İller Bankası, Çevre Danışmanlık Firmaları, Halk Sağlığı Laboratuvarları, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Türkiye İstatistik Kurumu, TÜBİTAK, Devlet Planlama Teşkilatı, Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı, Özel Endüstriyel Tesisler, çeşitli Fabrikalarda ve Üniversiteler’de çalışabilirler. Bu program mezunları, KPSS' den gereken puanı almaları durumunda kamu kurumlarında memur olarak atanabilmektedirler. |
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından yeterli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CM-551 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE ETİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SEC 1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇM-500 | SEMİNER | 0 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 12 |
SEC 2 | SEÇMELİ DERSLER HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 18 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇM-597 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 24 |
ÇM-801 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇM-598 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 24 |
ÇM-802 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇM 533 | AKARSU BİYOLOJİSİ VE EKOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ÇM 539 | ARDIŞIK KESİKLİ REAKTÖRLERİN (AKR) TASARIMI VE İŞLETİLMESİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
CM-529 | ARITMA ÇAMURLARININ SUSUZLAŞTIRILMASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
CM-515 | ATIKSULARDAN NÜRİENT GİDERİM SİSTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
CM-531 | ATIKSULARIN KİMYASAL YÖNTEMLER İLE ARITIMI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
CM-503 | ÇEVRE BİYOTEKNOLOJİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
CM-505 | ÇEVRE TOKSİKOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ÇM 541 | ENDÜSTRİYEL ATIKSULARIN FİZİKSEL VE KİMYASAL ARITIMI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
CM-513 | ENERJİ VE ÇEVRE | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ÇM 537 | HAVZA YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
CM 511 | KATI ATIKLAR İÇİN TEMEL İŞLEMLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
CM 559 | KÜRESEL İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE ETKİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
CM-501 | SU ARITIM TEKNOLOJİLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
CM-525 | SU ARITIMINDA FİZİKSEL-KİMYASAL PROSESLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
ÇM 535 | SU KALİTESİNİN BELİRLENMESİNDE BİYOİNDİKATÖR CANLILAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
CM-507 | SU KALİTESİNİN YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
CM 583 | SUCUL EKOSİSTEMLERDE MİKROPLASTİK KİRLİLİĞİ VE DAĞILIMI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ÇM 540 | ANAEROBİK ARITMANIN BİYOTEKNOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ÇM 542 | ARITMA ÇAMURLARININ ÖN ARITIMI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
CM-506 | ATIK SULARIN GERİ KAZANIMI VE KULLANIMI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
CM-524 | ATIKSU ARITMA TESİSLERİNİN İŞLETİLMESİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
CM 554 | COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ VE ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE UYGULAMALA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
CM-510 | ÇED AÇISINDAN HİDROJEOLOJİK UYGULAMALAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
CM-504 | ÇEVRE BİYOTEKNOLOJİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ÇM 550 | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE BİYOPROSESLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
CM-532 | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİNDE KİMYASAL PROSESLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
CM 552 | ÇEVRESEL ÇALIŞMALARDA UZAKTAN ALGILAMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
CM-514 | DOĞAL ARITIM SİSTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
CM 582 | DÖNGÜSEL EKONOMİ VE ATIK YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | |
CM 530 | FİZİKSEL KİMYA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
CM-522 | İLERİ OKSİDASYON PROSESLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ÇM 536 | LİMNOLOJİK ANALİZLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ÇM 538 | ÖTROFİKASYON | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ÇM 546 | PESTİSİTLERİN ÇEVRESEL ETKİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
CM-502 | SU ARITIM TEKNOLOJİLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ÇM 534 | TÜRKİYEDEKİ SULAK ALANLAR EKOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav yarıyıl içi çalışma (laboratuar çalışması, laboratuar sınavı, seminer, kısa sınav, ödev veya ikinci bir ara sınav)ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, quiz vb gibi ölçme ve değerlendirme yöntemleri de değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. |
Programı başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 1 Profesör, 2 Doçent, 2 Dr. Öğr. Üyesi ve 2 araştırma görevlisi ile yürütülmektedir. Bölümümüzde dersler 50 kişilik kapasiteye sahip projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmekte olup; 1 öğrenci laboratuarı gerek eğitim-öğretim ve gerekse akademik çalışmalarda etkin olarak kullanılmaktadır. |
Adres:Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Mühendislik - Mimarlık Fakültesi Çevre Mühendisliği Bölümü 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. 50300 – NEVŞEHİR, Web Adresi :http://cevre.nevsehir.edu.tr/, Bölüm Başkanı:Prof.Dr.Şahlan ÖZTÜRK, E-mail:sahlan.ozturk@nevsehir.edu.tr, Bölüm AKTS/DS Koordinatörü: Doç.Dr.Serkan ŞAHİNKAYA, e-mail:serkansahinkaya@nevsehir.edu.tr, TEL: 0 384 228 10 00, FAX: 0 384 228 11 23 |