"Uluslararası Güvenlik ve Terörizm" Tezli Yüksek Lisans Programı T.C.Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü bünyesinde kurulmuş ve 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi'nde Yüksek Lisans öğrencisi kabulüne başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere "Uluslararası Güvenlik ve Terörizm" alanında Yüksek Lisans (Bilim Uzmanı) diploması verilir. |
Yüksek Lisans |
Yüksek lisans programlarına başvuracak adayların lisans mezuniyet not ortalaması yüzlük sistemde 100 tam puan üzerinden en az 65.00 ve dörtlük sistemde 4 üzerinden en az 2.50 olmalıdır. Adayların Akademik Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) puanı, Eşit Ağırlık (EA) ve Sözel puan türünden en az 55 olmalıdır. Adaylar üniversitelerin dört yıl süreli eğitim veren belirli Yüksekokul veya Fakültelerinden mezun olmalıdır. Adaylar, Anabilim Dalı Başkanlığı’nca yapılacak mülakat sınavında “başarılı” olmalıdır. Programa belirtilen kontenjan doğrultusuna yabancı uyruklu öğrenciler de alınabilir. Yabancı uyruklu öğrenciler yüksek lisans programında öngörülen şartlara tabidir. Programa başvuran adaylarda burada belirtilmeyen hususlar dışında ayrıca Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Öğretim Yönetmeliği’nde belirtilen şartlar da aranır. Başvuran adayların ALES puanının %60’ı, lisans/yüksek lisans not ortalamasının %30'u ve yabancı dil puanının %10’u dikkate alınarak sıralama yapılmakta ve yapılan sıralama sonucuna göre kontenjanın iki katı kadar aday mülakat sınavına alınmaktadır. Diğer adaylar mülakat sınavına alınmamaktadır. Mülakat sınava alınan adayların ALES puanının %50'si, lisans not ortalamasının %20'si, mülakat sınav notunun %20'si ve yabancı dil puanının %10’u dikkate alınarak ikinci bir sıralama daha yapılmaktadır. Başarı notu 50 puan ve üzeri olanlar başarılı kabul edilir ve puanlar yüksek puandan düşük puana doğru sıralanır. Lisansüstü sınavlarda başarılı olup kontenjan dışında kalan adaylar yedek aday olarak belirlenir. Mülakat sınavına girmeyen veya 50 puanın altında alan adaylar başarısız sayılır. Kayıt hakkı kazanan adaylar enstitü müdürlüğü tarafından ilan edilir. Asıl adaylar süresi içinde kayıt yaptırmak zorundadır. Kayıt yaptırmayanların yerine başarı sırasına göre yedek adaylardan öğrenci kabul edilir. Yedek adayların başvuruları için asıl adayların kayıt süresinin bitimini takip eden üç iş günü süre tanınır. Yedek adaylar, puan sıralamasına göre boş kontenjanlara kayıt hakkı kazanır. Lisansüstü öğrencilik hakkı kazanan adayların Senato tarafından belirlenen tarihlerde istenen belgeleri teslim ederek kesin kayıtlarını yaptırmaları gerekir. Başvuru ve kayıt için istenen belgelerin aslı veya Üniversite tarafından onaylı örneği kabul edilir. Eksik veya yeterli olmayan belgelerle kayıt yapılmaz. Askerlik durumuna ilişkin işlemler adayın beyanına dayanılarak yapılır. Kayıt sırasında öğrencinin yazılı olarak beyan ettiği adres, tebligat adresidir. Öğrenciler, güz ve bahar dönemleri başında, akademik takvimde belirtilen tarihlerde, 2547 sayılı Kanunun 46 ncı maddesinde yer alan mevzuat hükümlerine göre belirlenen katkı payını ödemek ve istenen kayıt yenileme işlemlerini yerine getirmekle yükümlüdür. Ders ve tez aşamasında ders kaydını ve katkı payını ödemeyenlerin kaydı yenilenmez. |
Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin yükseköğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle T.C.Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. |
Bir eğitim-öğretim yılı 60 AKTS kredisinden az olmamak şartıyla seminer dersi dâhil en az 8 ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Programın süresi kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup program en çok altı yarıyılda tamamlanır. Dört yarıyıl sonunda öğretim planında yer alan derslerini ve seminer dersini başarıyla tamamlayamayan, azami süreler içerisinde tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen veya bu süreler içerisinde Senatonun öngördüğü başarı şartlarını yerine getirmeyen öğrencinin enstitü ile ilişiği kesilir. Tezini dört yarıyıl içinde başarı ile tamamlayamayanlar, ilgili döneme ait öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretlerini ödemek şartı ile öğrenimlerine devam etmek için kayıt yaptırabilir. Öğrenciler derslerin %70’ine devam etmek zorundadır. Devam şartını yerine getirmeyen öğrenci, sınavlara alınmaz ve bu ders ilk açıldığı dönemde tekrar alınmak zorundadır. Devamsızlık sebebiyle tekrar alınan dersler için devam şartı aranır; başarısızlık sebebiyle tekrar alınan dersler için devam şartı aranmaz. Tez çalışmasına en geç üçüncü yarıyıl başında başlanılması gerekir. Tez önerisi danışmanın denetiminde öğrenci tarafından hazırlanır, anabilim/anasanat dalı kurulunda değerlendirilir ve en geç ikinci yarıyılın sonuna kadar enstitüye teslim edilir. Öğrencilerin danışmanı ile birlikte tez çalışmasından üretilmiş ve ulusal/uluslararası etkinliklerde sunulmuş bildirisinin veya ulusal/uluslararası hakemli dergilerde yayımlanmış veya yayına kabul edilmiş en az bir makalesinin/bildirisinin bulunması tez savunma sınavına girebilmek için yayın şartı olarak aranır. Danışmanın uygun görmesi hâlinde yayın tek yazarlı yapılabilir. Öğrencinin savunma sınavına girebilmesi için danışman tarafından alınmış intihal yazılım programı raporu ile birlikte tez çalışması aşamasında elde ettiği sonuçları, Senato tarafından belirlenen enstitünün tez yazım kurallarına uygunluğuna ilişkin danışmanın yazılı görüşünü ve elektronik kopyası ile birlikte tezin ciltlenmemiş en az üç olmak üzere yeterli sayıda nüshasını anabilim/anasanat dalı başkanlığı aracılığıyla enstitüye teslim etmesi gerekir. |
Uluslararası ilişkilerin niteliğini bilen, güvenlik ve terörizm konularında küresel nitelikli güncel gelişmeleri takip etmeye istekli, terörizmle sadece güvenlik temelli yaklaşımlarla mücadele etmeye çalışmanın yeterli olmayacağını bilen, güvenlik ve terörizm konularında yerel ve küresel nitelikli politikalar üretme konusunda yetenekli öğrenciler. |
PÇ-1 | Güvenliğin uluslararası ilişkilerdeki yerini, rolünü ve etkilerini çeşitli boyutlarıyla kavrar. |
PÇ-2 | Terörizmin amaçlarını, hedeflerini, türlerini, nedenlerini, dinamiklerini, finansmanını ve uluslararası güç mücadelelerindeki rolünü kavrar. |
PÇ-3 | Değişen uluslararası sistem içerisinde yeni anlamlar kazanabilen güvenlik kavramını küresel güç mücadeleleri düzleminde her seferinde yeniden analiz eder. |
PÇ-4 | Yerel ve küresel terörizmle etkili mücadelenin yöntem, teknik ve stratejileri konusunda politikalar geliştirir. |
PÇ-5 | Küresel gelişmeler doğrultusunda ortaya çıkabilecek yeni güvenlik ihtiyaçlarını öngörür ve bu ihtiyaçların uluslararası ilişkilere olası etkilerini yordar. |
PÇ-6 | Güvenlik ve terörizm konularındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder. |
PÇ-7 | Güvenlik ve terörizm konularında ulusal ve uluslararası düzlemde gerçekleştirilmiş/gerçekleştirilmekte olan siyasal çalışmalara eleştirel yaklaşımlar getirir. |
PÇ-8 | Güvenlik meslek mensuplarına yönelik gerçekleştirilecek hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim-öğretim faaliyetlerinde alabileceği çeşitli rolleri yerine getirir. |
PÇ-9 | Uluslararası güvenlik ve terörizm konularında bilimsel çalışmalar yapar. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | X | X | ||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | X | ||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | ||||
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | X | X | |||||||
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | X | X | |||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | ||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | ||||||||
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | ||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | ||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | X | X | |||||||
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | X | X | |||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | |||||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X | ||||||||
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Beşeri bilimler alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | X | X | ||||||
Beşeri bilimler alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | X | ||||||||
Beşeri bilimler alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. | |||||||||
Beşeri bilimler alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | X | X | X | ||||
Beşeri bilimler alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. | X | X | |||||||
Beşeri bilimler alanında karşılaşılan sorunları en uygun araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak çözümler. | X | X | |||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. | |||||||||
Beşeri bilimler alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | ||||||||
Beşeri bilimler alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | X | ||||||||
Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir. | |||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. | X | ||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||||||
Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | |||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | X | X | |||||||
Beşeri bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. | X | X | |||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir. | |||||||||
Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||||||
Beşeri bilimler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |||||||||
Beşeri bilimler alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. | |||||||||
Beşeri bilimler alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,7. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | ||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Beşeri bilimler alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Beşeri bilimler alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | 2 | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Beşeri bilimler alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. | 3 | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Beşeri bilimler alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 4 | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında karşılaşılan sorunları en uygun araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak çözümler. | 3 | x | x | x | x | 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. | 4 | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 | x | 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. | 4 | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | 2 | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. | 2 | x | x | x | x | 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini kullanarak toplumda kültür ve sanat duyarlılığını geliştirir. | 3 | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 4 | 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. | 1 | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 | x | x | x | x | 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Mezunlar güvenlik bürokrasisi içerisinde yer alan kamu kurumlarında, güvenlik ile ilgili çalışmalar yürüten sivil toplum kuruluşlarında, düşünce kuruluşlarında, vakıflarda vb. istihdam edilebilirler. Ayrıca mezunlar uluslararası güvenlik ve terörizm konularında kişi, kurum ve kuruluşlara danışmanlık yapabilirler. |
Yüksek lisans derecesini alan kişiler ön koşul niteliğindeki şartları sağlamaları halinde aynı alanda veya ilgili olabilecek alanlarda doktora düzeyinde lisansüstü eğitime devam edebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UGT-501 | GÜVENLİK ÇALIŞMALARINDA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
024601S01 | SEÇ-01 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UGT-502 | SEMİNER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
024602S01 | SEÇ-02 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UGT-803 | TEZ ÇALIŞMALARI 1 | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 24 |
UGT-801 | UZMANLIK ALAN DERSİ 1 | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UGT-804 | TEZ ÇALIŞMALARI 2 | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 24 |
UGT-802 | UZMANLIK ALAN DERSİ 2 | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UGT-507 | AVRUPA GÜVENLİĞİ 1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
UGT-527 | BÖLGESEL GÜVENLİK VE GÜNCEL SORUNLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
UGT-511 | CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK DIŞ POLİTİKASI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
UGT-519 | DEĞERLER EĞİTİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 4 |
UGT-525 | DÜŞÜK YOĞUNLUKLU ÇATIŞMA VE TERÖRİZM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
UGT-535 | KÜRESELLEŞME ULUS-DEVLET VE TERÖRİZM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
UGT-515 | MİLLİ GÜVENLİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
UGT-529 | ORTA DOĞU/KAFKASLAR/ORTA ASYA GÜVENLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
UGT-521 | POLİTİK PSİKOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
UGT-531 | SINIRAŞAN ÖRGÜTLÜ SUÇ VE TERÖRİZM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
UGT-517 | TERÖR VE MÜCADELE YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
UGT-533 | TERÖRİZMİN SİYASAL VE TOPLUMSAL DİNAMİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
UGT-513 | TÜRKİYE-AB İLİŞKİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
UGT-505 | ULUSLARARASI GÜVENLİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
UGT-523 | ULUSLARARASI GÜVENLİK TEORİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
UGT-503 | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE STRATEJİ KONULARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
UGT-509 | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
UGT-506 | AVRUPA GÜVENLİĞİ 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
UGT-504 | ÇEVRESEL DEĞİŞİM VE ULUSLARARASI GÜVENLİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
UGT-528 | GÜVENLİK YÖNETİŞİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
UGT-516 | KAMU DİPLOMASİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
UGT-514 | ORTA ASYA'DA GÜVENLİK SORUNLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
UGT-524 | SİBER GÜVENLİK VE İSTİHBARAT ÇALIŞMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
UGT-518 | TERÖRİZM VE SİYASAL ŞİDDET | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
UGT-526 | TERÖRLE MÜCADELE DEMOKRATİKLEŞME VE İNSAN HAKLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
UGT-520 | TERÖRÜN FİNANSMANI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
UGT-512 | TÜRKİYE-AB İLİŞKİLERİ 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
UGT-510 | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE STRATEJİ KONULARI 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
UGT-508 | ULUSLARARASI GÜVENLİK VE TERÖRİZM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
UGT-522 | ULUSLARARASI HUKUK VE İNSAN HAKLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Öğrencilerin başarı düzeyleri, yarıyıl içinde yapılabilecek ara sınavlar/çalışmalar ve yarıyıl sonunda yapılacak yarıyıl sonu sınavıyla ölçülür. Sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınav sonuçları puan ile gösterilir. Öğrencinin girmediği sınavların puanı sıfırdır. Başarı puanı, ara sınav puan ortalamasının %40’ının yarıyıl sonu puanının %60'ına eklenmesiyle hesaplanır. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için başarı notunun en az 70, harf başarı notunun CC olması gerekir. Seminer, tez çalışması, uzmanlık alan dersleri ve diğer benzeri derslerde başarılı olan öğrencilere başarılı (BL), başarısız olan öğrencilere de başarısız (BS) notu verilir. Derse devam şartını yerine getirmediği için başarısız olan öğrencilere devamsızlıktan başarısız (DZ) notu verilir. |
Programı başarıyla tamamlayabilmek için 100 üzerinden en az 70 (CC) ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve tez sınavında başarılı olmak gerekmektedir. Tez sınavında başarılı olmak ve diğer şartları da sağlamak kaydıyla, yüksek lisans tezinin yeterli sayıda ciltlenmiş, elektronik ortamda yazılmış üç adet kopyasını ve diğer belgeleri tez sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan yüksek lisans öğrencisine tezli yüksek lisans diploması verilir. Tezi reddedilen öğrencinin talepte bulunması hâlinde, tezsiz yüksek lisans için gerekli kredi yükü, proje ve benzeri diğer şartları yerine getirmiş olmaları kaydıyla tezsiz yüksek lisans diploması verilir. |
Tam zamanlı, yarı zamanlı, proje bazlı, danışmanlık hizmeti biçiminde vb. |
Programda dersler bir Prof.Dr., dört Doç.Dr. ve iki Dr. Öğr. Üyesi ile gerçekleştirilmektedir. Dersliklerde ihtiyaç duyulabilecek fizikî ve elektronik araç-gereçler bulunmaktadır. |
T.C. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası Güvenlik ve Terörizm Anabilim Dalı, Damat İbrahim Paşa Kampüsü 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. 50300 / Nevşehir, https://sbe.nevsehir.edu.tr, Tel: 0384 228 10 00 /14059, Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. İlhan Aras Tel: 0384 228 10 00 / 16066 e-posta: ilhanaras@nevsehir.edu.tr |