Türkiye’nin ilk Turizm Araştırmaları Enstitüsü, 25 Mayıs 2018 Tarihli ve 30431 Sayılı Resmî Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu kararı ile Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi bünyesinde kurulmuştur. Turizm Araştırmaları Enstitüsü, 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında Turizm Rehberliği Ana Bilim Dalı doktora programı eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve tezini başarıyla tamamlayan öğrencilere Turizm Rehberliği alanında doktora diploması verilir. |
Doktora |
Turizm Rehberliği Doktora Programına başvuracak adayların, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı (ALES) Sözel puan türünden en az 65, Yabancı Dil Sınavı’ndan (YDS) en az 65 puan almaları gerekmektedir. Adayların sahip olması gereken asgari yüksek lisans mezuniyet not ortalaması 100 tam puan üzerinden en az 75 olması gerekmektedir. Turizm Rehberliği Doktora programına, Turizm Rehberliği ve Turizm İşletmeciliği yüksek lisans mezunlarının müracaatları kabul edilmektedir. Başvuran adayların ilgili ALES puanının %60’ı, yüksek lisans mezuniyet notunun %30'u, yabancı dil notunun %10'u dikkate alınarak sıralama yapılmaktadır. Bu şekilde hesaplanan notun en az 55 olması gerekmektedir. İlan edilen kontenjan dahilinde en yüksek puandan en düşük puana doğru seçilen adaylar programa kayıt hakkı kazanırlar. |
Bir öğrencinin; enstitüye asil öğrenci olarak kaydolmadan önceki son dört yarıyıl içinde herhangi bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programlarından asil öğrenci olarak alıp başardığı dersler veya lisans öğrencisi iken lisansüstü programlardan alıp başardığı dersler, danışmanı ve anabilim dalı başkanlığının teklifi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile kayıtlı olduğu programa aktarılabilir. |
Turizm İşletmeciliği alanında doktora derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması, genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması, doktora yeterlilik sınavını geçmesi ve tezini başarıyla tamamlaması gerekir. |
Turizm Rehberliği Doktora programının turizm sektörüne ve turizm eğitimine yönelik olmak üzere iki temel amacı bulunmaktadır. Programın birinci amacı, stratejik ve yönetsel karar verme konusunda turizm sektörünün ihtiyaçlarını karşılayacak yönetici adaylarını yetiştirmektir. Bu bağlamda, öğrencilere turizm sektörünün gelişmesinde önemli rol oynayacak bilgi ve becerilerin kazandırılması, yöneticilikte karşılaşabilecekleri sorunları analiz edebilmeleri ve problem çözme becerisi kazandırmak amaçlanmaktadır. Programın diğer amacı ise öğrencinin bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmasını sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda akademik kariyer yapmak isteyen öğrencilere bilimsel düşünme ve araştırma yapma becerisi kazandırmak hedeflenmektedir. |
PÇ-1 | Turizm rehberliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, eleştirel bir biçimde değerlendirir |
PÇ-2 | Turizm rehberliği alanındaki güncel konular ve sorunlar için yaratıcı ve pratik çözüm önerileri geliştirir |
PÇ-3 | Sektör ile ilgili sorunların çözümünde liderlik gösterir |
PÇ-4 | Nicel ve nitel araştırma yöntemleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. |
PÇ-5 | İstatistiki analiz türleri hakkında detaylı bilgi sahibidir. |
PÇ-6 | Bilimsel etik kuralları bilir ve uygular |
PÇ-7 | Bilimsel bir araştırmayı planlar, yürütür, analiz eder ve sonuçlarını rapor haline getirir |
PÇ-8 | Alandaki kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | X | X | ||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | X | X | X | |||||
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | X | X | X | X | X | |||
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | X | X | ||||||
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | X | X | X | |||||
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | X | X | X | |||||
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | X | X | X | X | ||||
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | X | X | ||||||
3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | X | ||||||
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | X | X | X | |||||
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | X | X | ||||||
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | X | |||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | X | |||||||
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | X | X | ||||||
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | X | |||||||
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | X |
Mezunlarımızın iş bulma imkânları genel olarak iki alanda yoğunlaşmaktadır. Mezunlarımız, turizm endüstrisinde faaliyet gösteren işletmelerde orta ve üst düzey yönetici veya üniversitelerde araştırmacı/öğretim elemanı olarak çalışabilmektedir. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR 601 | İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SEÇ I | Seçmeli Ders Havuzu I | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR604 | ANABİLİM DALI SEMİNERİ | 0 Saat | 3 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
TR602 | ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SEÇ II | Seçmeli Ders Havuzu 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 18 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR 901 | DOKTORA YETERLİK HAZIRLIK | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 30 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR904 | TEZ ÖNERİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 30 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR 907 | TEZ ÇALIŞMALARI I | 0 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 24 |
TR 905 | UZMANLIK ALAN DERSİ I | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR908 | TEZ ÇALIŞMALARI II | 0 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 24 |
TR906 | UZMANLIK ALAN DERSİ II | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR911 | TEZ ÇALIŞMALARI III | 0 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 24 |
TR909 | UZMANLIK ALAN DERSİ III | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR912 | TEZ ÇALIŞMALARI IV | 0 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 24 |
TR910 | UZMANLIK ALAN DERSİ IV | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR619 | ANADOLU ARKEOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TR609 | ANADOLU MEDENİYETLERİ VE YERLEŞİMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TR621 | ANTİK ÇAĞ FELSEFESİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TR611 | ANTİK TOPLUM TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TR 617 | DESTİNASYONLARDA E-TURİZM UYGULAMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TR633 | GİRİŞİMCİLİK VE TEKNOLOJİ YÖNETİMİ (UZAKTAN EĞİTİM) | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TR623 | MİRAS ALANLARI YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TR625 | ÖZEL İLGİ TURİZMİ VE UZMANLAŞMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TR 615 | TOPLUMSAL KİMLİK VE KÜLTÜR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TR 603 | TURİZM REHBERLİĞİ MESLEK ETİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TR607 | TURİZM REHBERLİĞİNDE LİDERLİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TR 605 | TURİZM TEORİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TR613 | TURİZMDE GÜNCEL EĞİLİMLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR620 | ANADOLU İKONOGRAFİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TR634 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ NİTEL ARAŞTIRMA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TR624 | DİJİTAL DÖNÜŞÜM (UZAKTAN EĞİTİM) | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TR622 | JEOLOJİK MİRAS | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TR622 | KAPADOKYA TARİHİ VE JEOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TR614 | KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TR608 | MİRAS TURİZMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TR612 | MUTFAK KÜLTÜRÜ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TR614 | MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ VE ŞİKAYET YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TR632 | MÜZECİLİK VE MÜZE REHBERLİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TR616 | SEYAHAT SEKTÖRÜNDE BÜTÜNLEŞİK PAZARLAMA İLETİŞİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TR610 | TURİST PSİKOLOJİSİ VE DAVRANIŞI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TR 636 | TURİZM REHBERLİĞİNDE GÜNCEL KONU VE ARAŞTIRMALAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TR618 | TÜRK HALK BİLİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TR606 | TÜRK VE ANADOLU MİTOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten başarılı sayılabilmek için yüksek lisans öğrencilerinin en az CC notu almış olmaları gerekmektedir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, yeterlilik sınavını geçmek ve doktora tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam zamanlı |
Anabilim dalımızda eğitim-öğretim faaliyetleri 1 profesör, 2 doçent ve 3 doktor öğretim üyesi ile yürütülmektedir. Dersler, Turizm Fakültesi bünyesinde bulunan, bilgisayar ve projeksiyon cihazı ile donatılmış sınıflarda yürütülmektedir. Ayrıca öğrenciler, gün boyunca açık olan bilgisayar laboratuvarından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler. |
Adres: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm Rehberliği Anabilim Dalı, 50300, NEVŞEHİR Web Adresi : http://sbe.nevsehir.edu.tr/ Tel: 0-384-228 11 15 Faks: 0-384-228 11 16 Bölüm Başkanı: Prof. Dr. İbrahim YILMAZ Tel: 0-384-228 10 00 /18019 e-mail: iyilmaz@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DS Koordinatörü: Prof. Dr. İbrahim YILMAZ Tel: 0-384-228 10 00/ 18019 e-mail: iyilmaz@nevsehir.edu.tr |