Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ

Kuruluş

Nevşehir Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 2008 tarih ve 26848 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 31.3.2008 tarih ve 2008/13467 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla kurulmuş olup Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü ise 20 Ocak 2010 tarihli Yüksek Öğretim Yürütme Kurulu toplantısında ve 2547 sayılı kanunu 2880 sayılı kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü kurulmuştur, eğitim dili Türkçedir.


Kazanılan Yeterlilik

Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Müzik ve Sahne Sanatları alanında lisans diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması, Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı'ndan yeterli puan almış olmak. Öğrenciler, Müzik ve Sahne Sanatları alanında İki aşamalı özel yetenek sınavını başarıyla geçmiş olmak.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Türk Yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek.


Program Profili

Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmaların derslerle birlikte yürütülmesi düşünülmektedir. Bölümümüzün çalışma alanları Klasik Batı Müziği, Türk Halk Müziği, Türk Sanat Müziği’dir. Amaç öğrenciyi alan becerilerine de sahip bireyler olarak yetiştirmektir. İstenilen, öğrencilerin daha sonra karşılaşacakları meslek sınavlarında başarılı olmalarını; gerek kamu gerekse özel sektör alanında istedikleri yerlerde tezsiz yüksek lisans yapmaları halinde öğretmen olmak üzere çalışmalarını sürdürebilmeyi sağlamak, öğrencilerimizi ulusal ve uluslararası düzeyde yetenekli ve donanımlı birer Sanatçı olarak yetiştirmektir. Müzik ve Sahne Sanatları Bölümünün etkileştiği ve etkileşmesinin istendiği paydaşlar TÜBİTAK, DPT, TRT, MESAM, Kültür ve Turizm Bakanlığı başta olmak üzere bakanlıklara bağlı çeşitli kurum ve kuruluşlarda, Üniversiteler, Araştırma Kurumları, Enstitüler, Mezunlar, şeklinde özetlenebilir.


Program Çıktıları

PÇ-1 Müzik ve Sahne Sanatları Bölümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-2 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-3 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır.
PÇ-4 Türk Müziği ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli kazanıma sahiptir.
PÇ-5 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
PÇ-6 İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına en uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanabilir, konuştuğu dilin ses bilim (fonetik) özelliklerine uygun olan artikülasyon ve diksiyon alışkanlığını kazanır.
PÇ-7 Çocuk şarkıları dağarcığını oluşturarak bu kapsamdaki ezgilere bir müzik aleti ile eşlik eder.
PÇ-8 Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir.
PÇ-9 Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir.
PÇ-10 Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar,
PÇ-11 Türk Müziği formlarının neler olduğu ve hangi kurallara göre beste yapılacağı, besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
PÇ-12 Geleneksel Türk Sanat Müziği’nde kullanılan çalgılar ve türlerin tanır. Buna yönelik olarak dinleme çalışmaları yapar. Temel makam ve usullere ilişkin kuramsal bilgilere sahiptir.
PÇ-13 Türk Halk Müziğindeki formları yörelerine göre tanıyabilir ve icra eder.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
PÇ-15 Müzik ve Sahne Sanatları alanında bilimsel çalışmalar yapar.
PÇ-16 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar.
PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar.
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X X X X X X X X X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X X X X X X X X X X X X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X X X X X X X X X X X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X X X X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X X X X X X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X X X X X X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X X X X X X X X X X X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X X X X X X X X X X X X X X X X X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. X X X X X X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X X X X X X X X X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X X X X X
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X X X X X X X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X X X X X X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. X X X X
İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. X X X X X X X X
Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. X X X X X X X X
Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. X X X X X X X X X X X
İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. X X X
İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. X X X X X X
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. X X X
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. X X X X X X
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X X X X
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. X X X X X X X X X X X
İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. X X X X X X X X X X X
İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. X X X X X X
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. X X X X X X X X X X X
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. X X X X X X X X X X X X
Duyusal algıyı somutlaştırır. X X X X X X X X X X X
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. X X X X X X
Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. X X X X X X
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X X X
Kendi çalışmalarını sorgular. X X X X X X X X X
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. X X X X X X X X X X X X X X
Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. X X X X X X X X X X X
Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. X
Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. X X X X X X X
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. X X X X X X X X
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). X
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. X X X X X X X
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. X X X X X X X
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. X X X X X X X X X X X X
Estetik farkındalığa sahiptir. X X X X X X X X X X X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 2 x x x x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 3 x x x x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 4 x x x x x x x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 5 x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 6 x x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 7 x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8 x x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. 9 x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 1 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 2 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 3 x x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 4 x x x x x x x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 5 x x x x x x x x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Duyusal algıyı somutlaştırır. 6 x x x x x x x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 1 x x x x x x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 2 x x x x x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. 3 x x x x x x x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Kendi çalışmalarını sorgular. 1 x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 2 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. 3 x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. 1 x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 2 x x x x x x x x x x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 3 x x x x x x x x x x x x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 4 x x 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5 x x 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 1 x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 2 x x x x x x x x x x x x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 3 x x x x x x x x x x x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalığa sahiptir. 4 x x x x x x x x x x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Mezunların İstihdam Profilleri Mezunlarımız öncelikle ülkemizin müzik alanında araştırmacı, yorumcu ve icracı ihtiyacı olan Üniversitelerin ilgili bölümlerinde, Kültür Bakanlığı müzik topluluklarında, T.R.T. bünyesinde ve Senfoni Orkestralarında çalışma imkânına sahip olabilirler. Bunun yanı sıra mesleklerini dernekler, belediyeler, vakıflar ve özel kurum ve kuruluşlarda icra edebilme imkânına sahip olacaklardır. Ayrıca kendi ilgi alanları doğrultusunda uzmanlaşmak isteyen mezunlar, Fakültemiz ve diğer fakülteler bünyesindeki yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebileceklerdir.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve yeterli müzik bilgi ve becerisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AİT101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-1- 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
MZK107 BİREYSEL ÇALGI 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
MZK109 BİREYSEL SES EĞİTİMİ-1 1 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
MZK101 MÜZİK TEORİSİ 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
MZK103 MÜZİKSEL İŞİTME, OKUMA VE YAZMA-1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
ENF101 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI 1 2 Saat 2 Saat 1 Güz Zorunlu 5
MZK105 TEMEL PİYANO 1 1 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
TDL101 TÜRK DİLİ-1- 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
YBD101 YABANCI DİL 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
MZK1 SEÇMELİ DERS HAVUZU-1 - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AİT102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-2- 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
MZK108 BİREYSEL ÇALGI 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
MZK110 BİREYSEL SES EĞİTİMİ-2 1 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
MZK102 MÜZİK TEORİSİ-2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
MZK104 MÜZİKSEL İŞİTME,OKUMA VE YAZMA-2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
ENF102 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI 2 2 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
MZK106 TEMEL PİYANO-2 1 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
TDL102 TÜRK DİLİ-2- 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
YBD102 YABANCI DİL 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
MZK2 SEÇMELİ DERS HAVUZU-2 - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MZK207 BİREYSEL ÇALGI 3 1 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 6
MZK211 KORO-1 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 6
MZK203 MÜZİKSEL İŞİTME,OKUMA VE YAZMA-3 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 6
MZK205 TEMEL PİYANO 3 1 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 6
MZK3 SEÇMELİ DERS HAVUZU-3 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 6
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MZK208 BİREYSEL ÇALGI 4 1 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 6
MZK212 KORO-2 1 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 6
MZK204 MÜZİKSEL İŞİTME,OKUMA VE YAZMA-4 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 6
MZK206 TEMEL PİYANO 4 1 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 6
MZK4 SEÇMELİ DERS HAVUZU-4 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 6
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MZK307 BİREYSEL ÇALGI 5 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 6
MZK311 KORO-3 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
MZK337 KORREPETİSYON 1 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
MZK301 MÜZİK BİÇİMLERİ-1 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
MZK309 MÜZİK TOPLULUKLARI-1 2 Saat 2 Saat 3 Güz Zorunlu 2
MZK303 MÜZİKSEL İŞİTME,OKUMA VE YAZMA-5 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
MZK305 TÜRK MÜZİĞİ ÇOK SESLENDİRME-1 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
MZK5 SEÇMELİ DERS HAVUZU-5 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 6
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MZK308 BİREYSEL ÇALGI 6 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 6
MZK312 KORO-4 2 Saat 2 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
MZK338 KORREPETİSYON 2 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
MZK302 MÜZİK BİÇİMLERİ-2 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
MZK310 MÜZİK TOPLULUKLARI-2 2 Saat 2 Saat 3 Bahar Zorunlu 2
MZK304 MÜZİKSEL İŞİTME,OKUMA VE YAZMA-6 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
MZK306 TÜRK MÜZİĞİ ÇOK SESLENDİRME-2- 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
BKE102 Seçmeli Ders Havuzu 6 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 6
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MZK407 BİREYSEL ÇALGI 7 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 6
MZK435 BİTİRME ÇALIŞMASI-1 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 2
MZK401 ÇALGI BİLGİSİ-1 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 2
MZK411 KORO-5 2 Saat 2 Saat 4 Güz Zorunlu 3
MZK409 MÜZİK TOPLULUKLARI-3 2 Saat 2 Saat 4 Güz Zorunlu 5
MZK403 MÜZİKSEL İŞİTME,OKUMA VE YAZMA-7 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 4
MZK405 TÜRK MÜZİĞİ FORM BİLGİSİ1 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 2
MZK7 SEÇMELİ DERS HAVUZU-7 - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 6
Toplam:
30

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MZK408 BİREYSEL ÇALGI 8 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 6
MZK436 BİTİRME ÇALIŞMASI-2 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 2
MZK402 ÇALGI BİLGİSİ-2 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 2
MZK412 KORO-6 2 Saat 2 Saat 4 Bahar Zorunlu 3
MZK410 MÜZİK TOPLULUKLARI-4 2 Saat 2 Saat 4 Bahar Zorunlu 5
MZK404 MÜZİKSEL İŞİTME,OKUMA VE YAZMA-8 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 4
MZK406 TÜRK MÜZİĞİ FORM BİLGİSİ-2 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 2
MZK8 SEÇMELİ DERS HAVUZU-8 - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 6
Toplam:
30

SEÇMELİ DERS HAVUZU-1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MZK117 DEŞİFRAJ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
MZK119 NOTA YAZIM BİLGİSİ-1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
MZK113 SANAT TARİHİ-1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
MZK111 TOPLU SES EĞİTİMİ-1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2

SEÇMELİ DERS HAVUZU-2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MZK118 DEŞİFRAJ 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 2
MZK120 NOTA YAZIM BİLGİSİ-2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 2
MZK114 SANAT TARİHİ-2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 2
MZK112 TOPLU SES EĞİTİMİ-2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 2

SEÇMELİ DERS HAVUZU-3

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MZK215 ARMONİ-1 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
MZK213 MÜZİK TARİHİ-1 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 2

SEÇMELİ DERS HAVUZU-4

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MZK216 ARMONİ-2 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
MZK214 MÜZİK TARİHİ-2 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2

SEÇMELİ DERS HAVUZU-5

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MZK315 ARMONİ-3 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
BKE 101 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
MZK323 KLASİK TÜRK MÜZİĞİ REPERTUAR-3 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
MZK331 MÜZİK EDEBİYATI 1 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
MZK321 TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUAR-3 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
MZK313 TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ-3 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3

Seçmeli Ders Havuzu 6

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MZK316 ARMONİ-4 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
BKE 102 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER** 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
MZK324 KLASİK TÜRK MÜZİĞİ REPERTUAR-4 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
MZK332 MÜZİK EDEBİYATI 2 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
MZK322 T.H.M. REPERTUARI 4 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
MZK314 TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ-4 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3

SEÇMELİ DERS HAVUZU-7

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MZK431 BESTELEME VE ORKESTRASYON-1 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
IDD101 İŞARET DİLİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
MZK423 K.T.M. REPERTUARI 5 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
MZK429 MÜZİK TOPLULUKLARI YÖNETİMİ-1 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
MZK421 T.H.M. REPERTUARI 5 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
MZK433 TÜRK MÜZİĞİ BESTELEME TEKNİKLERİ-1 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
MZK413 TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ 5 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4

SEÇMELİ DERS HAVUZU-8

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MZK432 BESTELEME VE ORKESTRASYON-2 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
MZK424 K.T.M. REPERTUAR 6 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
MZK430 MÜZİK TOPLULUKLARI YÖNETİMİ-2 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
MZK422 T.H.M. REPERTUAR 6 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
MZK434 TÜRK MÜZİĞİ BESTELEME TEKNİKLERİ-2 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
MZK414 TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ 6 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.


Mezuniyet Şartları

Programı başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı


Bölüm Olanakları

Bir Doçent, Dört Yrd. Doç. Dr. öğretim Üyesi, üç öğretim görevlisi, iki araştırma görevlisi Müzik ve Sahne Sanatları Bölümünde görev yapmaktadır. Bölüm bünyesinde dört derslik, bir adet kütüphane, 20 bilgisayar kapasiteli bir bilişim odası ve bir adet uygulama sahnesi, 14 adet etüt odası, 11 öğretim görevlisi odası bulunmaktadır.


Adres ve İletişim Bilgileri

Bölüm Başkanı: Doç.Dr. Emre ÜSTÜN Nevşehir Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Nevşehir Tel:03842281090 emreustun@nevsehir.edu.tr Bölüm Koordinatörü: Doç.Dr. Emre ÜSTÜN