Nevşehir Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 2008 tarih ve 26848 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 31.3.2008 tarih ve 2008/13467 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla kurulmuş olup Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü ise 20 Ocak 2010 tarihli Yüksek Öğretim Yürütme Kurulu toplantısında ve 2547 sayılı kanunu 2880 sayılı kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü kurulmuştur, eğitim dili Türkçedir. |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Müzik ve Sahne Sanatları alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması, Üniversite Öğrenci Seçme Sınavı'ndan yeterli puan almış olmak. Öğrenciler, Müzik ve Sahne Sanatları alanında İki aşamalı özel yetenek sınavını başarıyla geçmiş olmak. |
Türk Yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek. |
Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmaların derslerle birlikte yürütülmesi düşünülmektedir. Bölümümüzün çalışma alanları Klasik Batı Müziği, Türk Halk Müziği, Türk Sanat Müziği’dir. Amaç öğrenciyi alan becerilerine de sahip bireyler olarak yetiştirmektir. İstenilen, öğrencilerin daha sonra karşılaşacakları meslek sınavlarında başarılı olmalarını; gerek kamu gerekse özel sektör alanında istedikleri yerlerde tezsiz yüksek lisans yapmaları halinde öğretmen olmak üzere çalışmalarını sürdürebilmeyi sağlamak, öğrencilerimizi ulusal ve uluslararası düzeyde yetenekli ve donanımlı birer Sanatçı olarak yetiştirmektir. Müzik ve Sahne Sanatları Bölümünün etkileştiği ve etkileşmesinin istendiği paydaşlar TÜBİTAK, DPT, TRT, MESAM, Kültür ve Turizm Bakanlığı başta olmak üzere bakanlıklara bağlı çeşitli kurum ve kuruluşlarda, Üniversiteler, Araştırma Kurumları, Enstitüler, Mezunlar, şeklinde özetlenebilir. |
PÇ-1 | Müzik ve Sahne Sanatları Bölümünü başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar |
PÇ-2 | Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. |
PÇ-3 | Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahip olur. Müziğin temelini oluşturan kuralları, teknikleri ve terimleri bilir, nota okuyabilir, duyduğunu notaya alır. |
PÇ-4 | Türk Müziği ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli kazanıma sahiptir. |
PÇ-5 | Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
PÇ-6 | İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına en uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanabilir, konuştuğu dilin ses bilim (fonetik) özelliklerine uygun olan artikülasyon ve diksiyon alışkanlığını kazanır. |
PÇ-7 | Çocuk şarkıları dağarcığını oluşturarak bu kapsamdaki ezgilere bir müzik aleti ile eşlik eder. |
PÇ-8 | Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. |
PÇ-9 | Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir. |
PÇ-10 | Alanları ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar, |
PÇ-11 | Türk Müziği formlarının neler olduğu ve hangi kurallara göre beste yapılacağı, besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir. |
PÇ-12 | Geleneksel Türk Sanat Müziği’nde kullanılan çalgılar ve türlerin tanır. Buna yönelik olarak dinleme çalışmaları yapar. Temel makam ve usullere ilişkin kuramsal bilgilere sahiptir. |
PÇ-13 | Türk Halk Müziğindeki formları yörelerine göre tanıyabilir ve icra eder. |
PÇ-14 | Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
PÇ-15 | Müzik ve Sahne Sanatları alanında bilimsel çalışmalar yapar. |
PÇ-16 | İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
PÇ-17 | Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. |
PÇ-18 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. |
PÇ-19 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar |
PÇ-20 | Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | |||||||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | X | X | X | |||||||||||||||||
İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
Duyusal algıyı somutlaştırır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Kendi çalışmalarını sorgular. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||
Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. | X | |||||||||||||||||||
Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | X | |||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||||||||||||||||
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
Estetik farkındalığa sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | |||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | 5 | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | 6 | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 7 | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 8 | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | 9 | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 5 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Duyusal algıyı somutlaştırır. | 6 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Kendi çalışmalarını sorgular. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | 4 | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalığa sahiptir. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Mezunların İstihdam Profilleri Mezunlarımız öncelikle ülkemizin müzik alanında araştırmacı, yorumcu ve icracı ihtiyacı olan Üniversitelerin ilgili bölümlerinde, Kültür Bakanlığı müzik topluluklarında, T.R.T. bünyesinde ve Senfoni Orkestralarında çalışma imkânına sahip olabilirler. Bunun yanı sıra mesleklerini dernekler, belediyeler, vakıflar ve özel kurum ve kuruluşlarda icra edebilme imkânına sahip olacaklardır. Ayrıca kendi ilgi alanları doğrultusunda uzmanlaşmak isteyen mezunlar, Fakültemiz ve diğer fakülteler bünyesindeki yüksek lisans ve doktora programlarına devam edebileceklerdir. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve yeterli müzik bilgi ve becerisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-1- | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
MZK107 | BİREYSEL ÇALGI 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
MZK109 | BİREYSEL SES EĞİTİMİ-1 | 1 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
MZK101 | MÜZİK TEORİSİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
MZK103 | MÜZİKSEL İŞİTME, OKUMA VE YAZMA-1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
ENF101 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI 1 | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
MZK105 | TEMEL PİYANO 1 | 1 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
TDL101 | TÜRK DİLİ-1- | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
MZK1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU-1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-2- | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MZK108 | BİREYSEL ÇALGI 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MZK110 | BİREYSEL SES EĞİTİMİ-2 | 1 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MZK102 | MÜZİK TEORİSİ-2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MZK104 | MÜZİKSEL İŞİTME,OKUMA VE YAZMA-2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
ENF102 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI 2 | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MZK106 | TEMEL PİYANO-2 | 1 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
TDL102 | TÜRK DİLİ-2- | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MZK2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU-2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK207 | BİREYSEL ÇALGI 3 | 1 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
MZK211 | KORO-1 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
MZK203 | MÜZİKSEL İŞİTME,OKUMA VE YAZMA-3 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
MZK205 | TEMEL PİYANO 3 | 1 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
MZK3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU-3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK208 | BİREYSEL ÇALGI 4 | 1 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
MZK212 | KORO-2 | 1 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
MZK204 | MÜZİKSEL İŞİTME,OKUMA VE YAZMA-4 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
MZK206 | TEMEL PİYANO 4 | 1 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
MZK4 | SEÇMELİ DERS HAVUZU-4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK307 | BİREYSEL ÇALGI 5 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 6 |
MZK311 | KORO-3 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
MZK337 | KORREPETİSYON 1 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
MZK301 | MÜZİK BİÇİMLERİ-1 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
MZK309 | MÜZİK TOPLULUKLARI-1 | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
MZK303 | MÜZİKSEL İŞİTME,OKUMA VE YAZMA-5 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
MZK305 | TÜRK MÜZİĞİ ÇOK SESLENDİRME-1 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
MZK5 | SEÇMELİ DERS HAVUZU-5 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK308 | BİREYSEL ÇALGI 6 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
MZK312 | KORO-4 | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MZK338 | KORREPETİSYON 2 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MZK302 | MÜZİK BİÇİMLERİ-2 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MZK310 | MÜZİK TOPLULUKLARI-2 | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MZK304 | MÜZİKSEL İŞİTME,OKUMA VE YAZMA-6 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MZK306 | TÜRK MÜZİĞİ ÇOK SESLENDİRME-2- | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
BKE102 | Seçmeli Ders Havuzu 6 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK407 | BİREYSEL ÇALGI 7 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 6 |
MZK435 | BİTİRME ÇALIŞMASI-1 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
MZK401 | ÇALGI BİLGİSİ-1 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
MZK411 | KORO-5 | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
MZK409 | MÜZİK TOPLULUKLARI-3 | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
MZK403 | MÜZİKSEL İŞİTME,OKUMA VE YAZMA-7 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
MZK405 | TÜRK MÜZİĞİ FORM BİLGİSİ1 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
MZK7 | SEÇMELİ DERS HAVUZU-7 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK408 | BİREYSEL ÇALGI 8 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 6 |
MZK436 | BİTİRME ÇALIŞMASI-2 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MZK402 | ÇALGI BİLGİSİ-2 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MZK412 | KORO-6 | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MZK410 | MÜZİK TOPLULUKLARI-4 | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MZK404 | MÜZİKSEL İŞİTME,OKUMA VE YAZMA-8 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MZK406 | TÜRK MÜZİĞİ FORM BİLGİSİ-2 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MZK8 | SEÇMELİ DERS HAVUZU-8 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK117 | DEŞİFRAJ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
MZK119 | NOTA YAZIM BİLGİSİ-1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
MZK113 | SANAT TARİHİ-1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
MZK111 | TOPLU SES EĞİTİMİ-1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK118 | DEŞİFRAJ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MZK120 | NOTA YAZIM BİLGİSİ-2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MZK114 | SANAT TARİHİ-2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MZK112 | TOPLU SES EĞİTİMİ-2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK215 | ARMONİ-1 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MZK213 | MÜZİK TARİHİ-1 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK216 | ARMONİ-2 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MZK214 | MÜZİK TARİHİ-2 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK315 | ARMONİ-3 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
BKE 101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
MZK323 | KLASİK TÜRK MÜZİĞİ REPERTUAR-3 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
MZK331 | MÜZİK EDEBİYATI 1 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
MZK321 | TÜRK HALK MÜZİĞİ REPERTUAR-3 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
MZK313 | TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ-3 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK316 | ARMONİ-4 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BKE 102 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER** | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MZK324 | KLASİK TÜRK MÜZİĞİ REPERTUAR-4 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MZK332 | MÜZİK EDEBİYATI 2 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MZK322 | T.H.M. REPERTUARI 4 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MZK314 | TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ-4 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK431 | BESTELEME VE ORKESTRASYON-1 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
IDD101 | İŞARET DİLİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
MZK423 | K.T.M. REPERTUARI 5 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
MZK429 | MÜZİK TOPLULUKLARI YÖNETİMİ-1 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
MZK421 | T.H.M. REPERTUARI 5 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
MZK433 | TÜRK MÜZİĞİ BESTELEME TEKNİKLERİ-1 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
MZK413 | TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ 5 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MZK432 | BESTELEME VE ORKESTRASYON-2 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MZK424 | K.T.M. REPERTUAR 6 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MZK430 | MÜZİK TOPLULUKLARI YÖNETİMİ-2 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MZK422 | T.H.M. REPERTUAR 6 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MZK434 | TÜRK MÜZİĞİ BESTELEME TEKNİKLERİ-2 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MZK414 | TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ 6 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bir Doçent, Dört Yrd. Doç. Dr. öğretim Üyesi, üç öğretim görevlisi, iki araştırma görevlisi Müzik ve Sahne Sanatları Bölümünde görev yapmaktadır. Bölüm bünyesinde dört derslik, bir adet kütüphane, 20 bilgisayar kapasiteli bir bilişim odası ve bir adet uygulama sahnesi, 14 adet etüt odası, 11 öğretim görevlisi odası bulunmaktadır. |
Bölüm Başkanı: Doç.Dr. Emre ÜSTÜN Nevşehir Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Nevşehir Tel:03842281090 emreustun@nevsehir.edu.tr Bölüm Koordinatörü: Doç.Dr. Emre ÜSTÜN |