Bölümümüz yüksek lisans programı 2007 yılında kurulmuştur. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Matematik alanında yüksek lisans diploması verilir. |
Yüksek lisans |
İlan edilen alanlardan birinde lisans diplomasına sahip olmak, lisansüstü giriş sınavından (ALES) ilan edilen puanı almış olmak, YDS den ilan edilen puanı almış olmak. |
Bir öğrencinin enstitüye kayıt olmadan önceki son üç yılda başka yükseköğretim kurumlarından aldıkları lisansüstü derslerden kayıtlı oldukları ana bilim dalına ait olanlardan aldıkları krediler, ilgili başkanlığın önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile devam etmekte oldukları program için geçerli sayılabilir. |
Matematik alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasında 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasını elde etmesi gerekir. |
Matematik Anabilim dalı yüksek lisans programının amacı, lisans düzeyinde öğrenilmiş bilgilere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilecek, temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilen bireyler yetiştirmektir. |
PÇ-1 | Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. |
PÇ-2 | Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
PÇ-3 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri jmatematik problemlerin çözümleri için kullanır. |
PÇ-4 | Bilimsel, matematiksel düşünme yeteneği kazanabilme ve ilgili alanlarda bu bilgiyi kullanabilme. |
PÇ-5 | Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
PÇ-6 | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanabilme. |
PÇ-7 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanlarını ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahip olabilme. |
PÇ-8 | Çalışma hayatında etik sorumlulukların gereklerini yerine getirebilme. |
PÇ-9 | Bilim tarihi ve bilimsel bilginin üretimiyle ilgili bilgi edinebilme. |
PÇ-10 | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
PÇ-11 | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
PÇ-12 | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
PÇ-13 | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
PÇ-14 | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili geliştirebilme. |
PÇ-15 | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
PÇ-16 | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
PÇ-17 | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | X | X | X | ||||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | X | X | X | X | |||||||||||||
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | |||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | X | X | |||||||||||||||
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | ||||||||||||||||
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | |||||||||||||||
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | X | ||||||||||||||||
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | X | ||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | X | X | X | ||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | X | ||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | X | ||||||||||||||||
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | X | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | X | X | X | X | X | ||||||||||||
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. | X | X | X | ||||||||||||||
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | X | X | X | |||||||||||||
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | X | X | |||||||||||||||
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | X | |||||||||||||||
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X | ||||||||||||||||
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | X | X | |||||||||||||||
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | ||||||||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | X | ||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | X | X | ||||||||||||||
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | X | ||||||||||||||||
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | ||||||||||||||||
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | X | X | X | X | |||||||||||||
Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. | X | X | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,7. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | ||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 3 | x | x | 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 1 | x | x | 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. | 2 | x | x | 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 | x | x | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. | 4 | x | x | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Matematik Anabilim Dalı Yüksek Lisans mezunları; eğitim,bankacılık, demografi, endüstri ve finans alanlarında görev yapabilirler. Ayrıca yükseköğretim kurumları veya kamu kuruluşlarının araştırma merkezlerinde akademisyen ve araştırmacı olabilirler. |
Matematik Anabilim Dalı Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler doktora programlarına başvurabilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT579 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SEC 1 | SECMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT500 | SEMİNER | 0 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 18 |
SEC 2 | SECMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT597 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 24 |
MAT801 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT598 | TEZ ÇALIŞMASI | 0 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 24 |
MAT802 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT569 | AYRIK DİNAMİK SİSTEMLER I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT559 | BAZI MATRİS SINIFLARININ KARAKTERİZASYONU I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT585 | CEBİRSEL TOPOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT571 | DİFERANSİYEL DENKLEMLERİN UYGULAMALARI I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT533 | DİZİ UZAYLARI VE TOPLANABİLME I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT575 | EĞRİLER VE YÜZEYLER GEOMETRİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT545 | FARK DENKLEMLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT507 | FONKSİYONEL ANALİZ VE UYGULAMALARI I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT561 | FUZZY MANTIK I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT577 | FUZZY MATEMATİK ANALİZ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT513 | GRAF MATRİSLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT531 | GRAF TEORİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT581 | GREEN FONKSİYONU TEORİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT511 | GRUP TEORİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT525 | HAREKETLER GEOMETRİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT535 | HİLBERT UZAYLARI I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT501 | İLERİ FONKSİYONEL ANALİZ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT589 | İLERİ İNTEGRAL DÖNÜŞÜMLER I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT529 | İLERİ KOMPLEKS ANALİZ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT557 | İLERİ NÜMERİK ANALİZ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT509 | İLERİ TOPOLOJİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT567 | İNTERVAL ANALİZ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT591 | KANONİK VE RASYONEL FORMLAR I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT503 | KATEGORİ TEORİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT553 | KESİRLİ DİFERANSİYEL DENKLEMLER I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT515 | KODLAMA TEORİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT521 | KOMBİNATORİK I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT519 | KRİPTOLOJİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT573 | LİNEER OLMAYAN DİFERENSİYEL DENKLEMLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT517 | LORENTZ GEOMETRİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT583 | MATEMATİKSEL MODELLEME I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT547 | MATEMATİKSEL PROGRAMLAMA I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT527 | MATRİS ANALİZİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT549 | MODÜL TEORİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT537 | OPTİMAL KONTROL I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT505 | PERTURBASYON METODLARI I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT595 | PYTHON İLE BİLİMSEL HESAPLAMA I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT587 | Q-ANALİZ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT523 | REGÜLER MATRİS DÖNÜŞÜMLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT543 | RİEMANN GEOMETRİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT539 | SPEKTRAL GRAF TEORİYE GİRİŞ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT541 | TENSÖR GEOMETRİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MAT570 | AYRIK DİNAMİK SİSTEMLER II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT560 | BAZI MATRİS SINIFLARININ KARAKTERİZASYONU II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT572 | DİFERANSİYEL DENKLEMLERİN UYGULAMALARI II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT534 | DİZİ UZAYLARI VE TOPLANABİLME II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT546 | FARK DENKLEMLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT508 | FONKSİYONEL ANALİZ VE UYGULAMALARI II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT562 | FUZZY MANTIK II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT578 | FUZZY MATEMATİK ANALİZ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT514 | GRAF MATRİSLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT532 | GRAF TEORİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT512 | GRUP TEORİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT526 | HAREKETLER GEOMETRİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT574 | HARMONİK ANALİZ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT536 | HİLBERT UZAYLARI II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT502 | İLERİ FONKSİYONEL ANALİZ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT590 | İLERİ İNTEGRAL DÖNÜŞÜMLER II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT530 | İLERİ KOMPLEKS ANALİZ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT558 | İLERİ NÜMERİK ANALİZ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT510 | İLERİ TOPOLOJİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT568 | İNTERVAL ANALİZ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT592 | KANONİK VE RASYONEL FORMLAR II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT504 | KATEGORİ TEORİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT554 | KESİRLİ DİFERANSİYEL DENKLEMLER II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT582 | KISMİ DİFERANSİYEL DENKLEMLERİN SAYISAL ÇÖZÜMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT516 | KODLAMA TEORİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT522 | KOMBİNATORİK II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT520 | KRİPTOLOJİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT564 | LİE CEBİRLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT518 | LORENTZ GEOMETRİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT584 | MATEMATİKSEL MODELLEME II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
MAT548 | MATEMATİKSEL PROGRAMLAMA II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT528 | MATRİS ANALİZİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT550 | MODÜL TEORİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT538 | OPTİMAL KONTROL II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT506 | PERTURBASYON METODLARI II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT596 | PYTHON İLE BİLİMSEL HESAPLAMA II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT588 | Q-ANALİZ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT524 | REGÜLER MATRİS DÖNÜŞÜMLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT544 | RİEMANN GEOMETRİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT540 | SPEKTRAL GRAF TEORİYE GİRİŞ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT542 | TENSÖR GEOMETRİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT586 | TOPOLOJİK GRUPLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT552 | YÜKSEK BOYUTLU UZAYLARDA DÖNÜŞÜMLER VE GEOMETRİLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
MAT576 | YÜKSEK DİFERANSİYEL GEOMETRİYE GİRİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. |
Yeterlilik koşulları ve kurallar bölümündeki koşullar yeterlidir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde 2 Profesör, 4 Doçent, 4 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi, 3 Araştırma Görevlisi mevcuttur. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü 2000 Evler Mahallesi Zübeyde Hanım Cad. 50300 Nevşehir / Türkiye Tel : +90 384 228 10 00 Faks : +90 384 215 39 48 |