Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Meslek Yüksekokulu 7500 m² kapalı alana sahip olup, 13 dersliği, 4 laboratuvarı, 6 atölyesi ile öğretim veren bir ön lisans kurumudur. Nevşehirli hayırsever vatandaşların katkılarıyla yaptırılmış olup, Erciyes Üniversitesi Rektörlüğünce Nevşehir İli Kalkınma, Üniversite Yaptırma ve Yaşatma Vakıfı'ndan 25 Nisan 2000 tarihinde teslim alınmıştır. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI alanında ön lisans diploması verilir. |
Ön Lisans |
Bilgisayar Programcılığı programına, meslek liselerinin ilgili bölümlerden mezun olup, Mesleki Sınavsız Geçiş ile gelenler veya normal liselerden mezun olup, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS)’nin ilgili türde belirlenen puanını alıp ÖSYM tarafından yerleştirilen öğrenciler kabul edilmektedir. |
Programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Bilgisayar Programcılığı alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi ve 30 iş günü staj tamamlaması gerekir. |
Programın amacı, bilişim teknolojileri alanında bilgi ve beceri sahibi, bilgisayar tamir ve bakımı yapabilen, bilgisayarda program yazabilme ve veri tabanı yönetimi becerisine sahip, proje tabanlı çalışmalarda bulunmuş, bireysel ve grup çalışmalarında başarılı, ulusal değerleri önemseyen, nitelikli bilgisayar teknikeri yetiştirmektir. Bilgisayar programcılığı programı, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon çerçevesinde bağlı olduğu müdürlük ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. Bilgisayar programcılığı öğrencilerini bilgisayar teknolojilerinin kullanıldığı birçok alanda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. Bölümümüz sahip olduğu eğitim ve öğretim görevlisi kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. Bölümümüz Avrupa Birliği projelerini gerçekleştirmek ve bu projeler ile öğrencilerine öğrenme ve araştırma için pozitif bir atmosfer sağlamayı amaçlamaktadır. Bölümün müfredatındaki dersler ile öğrencilerin eğitim sonrasında daha kolay iş bulması ve lisans programlarına geçen öğrencilerin, geçtikleri programa kolayca uyum sağlayabileceği yeterlilikte işlenmektedir. |
PÇ-1 | Temel bilgisayar kullanım bilgilerine sahip olur |
PÇ-2 | Ofis yazılımlarını ileri derecede kullanım becerisine sahip olur |
PÇ-3 | Problemleri tanımlayabilme, model üretme çözüm geliştirme becerisine sahip olur |
PÇ-4 | Yazılım ile ilgili temel kavramları bilir, algoritmalar kurar ve program geliştirir |
PÇ-5 | Masaüstü uygulamaları ve internet tabanlı uygulamalar geliştirir |
PÇ-6 | Bilgisayarda karşılaşılan yazılımsal ve donanımsal hataları tespit edebilir, bunlara çözümler üretir |
PÇ-7 | Analitik düşünür |
PÇ-8 | Windows ve Linux tabanlı ağlar hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-9 | Nesne tabanlı programlar geliştirir |
PÇ-10 | Veri tabanı tasarımı yapar ve veritabanlarını yönetir |
PÇ-11 | Gerekli ortamlar için grafikler tasarlar ve animasyonlar oluşturur |
PÇ-12 | Temel matematiksel kavramları bilir ve problem çözümlerinde kullanır. |
PÇ-13 | Türkçeyi iyi kullanarak etkili iletişim kurar ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilir. |
PÇ-14 | Türkiye Cumhuriyeti tarihi ve Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-15 | Masaüstü ve internet programcılığında grafik ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olur. |
PÇ-16 | Veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapar. |
PÇ-17 | Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapar. |
PÇ-18 | Web tasarımı, internet yazılım ve projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olur. |
PÇ-19 | Bilgisayar elektroniği, işletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olur, kurulum, bakım ve onarım yapar. |
PÇ-20 | Mesleği ile ilgili yabancı dillerdeki terimleri öğrenir ve yabancı yazıları anlar. |
PÇ-21 | Meslek derslerinde öğrendiklerini entegre olarak kullanabilir ve öğrendiklerine kendi becerilerini de katarak yeni ürünler çıkarır. |
PÇ-22 | Her çeşit algılayıcıyı, ilgili devrelerde kullanabilme bilgi ve becerisini kazanır. |
PÇ-23 | Bilimsel ve kültürel etkinliklere katılır. |
PÇ-24 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile sürekli değişen bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve bunları çalışmalarına uygular. |
PÇ-25 | İşyeri açma ve yönetme konusunda gerekli bilgiye sahip olur. |
PÇ-26 | Bilişim hukukunun temel kavramlarını tanımlar |
PÇ-27 | Edindiği teorik alt yapıya dayalı olarak bilişim suçlarıyla ilgili sorunları sistematik biçimde analiz ederek çözer |
PÇ-28 | Bilişim hukukunun uygulamasını gerçekleştirir |
PÇ-29 | Temel robotik kodlama kavramlarını bilir |
PÇ-30 | İş sağlığı ve güvenliği alanında temel bilgilere sahip olur. |
PÇ-31 | Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. |
PÇ-32 | Teorik ve pratik tecrübesi ile sektörde karşılaşılan sorunları analiz eder ve çözümler üretir |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||
Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||
Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||
Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||
Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | x | x | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Programdan mezun olacak öğrenciler, 2 yıllık öğrenimleri boyunca aldıkları (Bilgisayar Donanımı, Web Tasarımı, Grafik ve Animasyon, İşletim Sistemleri, İnternet Programcılığı, , Sunucu İşletim Sistemleri, Veri Tabanı Yönetim Sistemleri gibi ) derslerde teknolojinin çok değişik ortamlarda kullanımıyla ilgili bilgi ve becerilerle donatılacaklardır. Bilgisayar Programcılığı ön lisans programından mezun olan öğrenciler, “Bilgisayar Programcısı” veya “Bilgisayar Teknikeri” unvanı alabileceklerdir. Program mezunları kendi girişimlerini yapabilecekleri gibi; kamu ve özel sektör kuruluşlarının bilgi işlem, yazılım, donanım, iletişim ağları ya da bakım onarım servislerinde ihtiyaç duyulan bilişim personeli açığını doldurabileceklerdir. |
Programı başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde bilgisayar mühendisliği ve bilgisayar lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
BİL107 | BİLGİSAYAR DONANIMI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
BİL101 | MATEMATİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
BİL109 | OFİS YAZILIMLARI | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
BİL103 | PROGRAMLAMA TEMELLERİ | 5 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 8 |
TDL101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
BİL105 | WEB TASARIMININ TEMELLERİ | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
YBD101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
BİL104 | GÖRSEL PROGRAMLAMA I | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
BİL102 | GRAFİK VE ANİMASYON I | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
BİL108 | İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
BİL106 | NESNE TABANLI PROGRAMLAMA I | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDL102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
BPSDH1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BİL201 | GÖRSEL PROGRAMLAMA II | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
BİL209 | GRAFİK VE ANİMASYON II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
BİL205 | İNTERNET PROGRAMCILIĞI I | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
BİL203 | NESNE TABANLI PROGRAMLAMA II | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
BİL207 | VERİ TABANI I | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
BPSDH2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BPSDH3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BİL202 | GÖRSEL PROGRAMLAMA III | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
BİL204 | İNTERNET PROGRAMCILIĞI II | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
STJ250 | STAJ | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
BİL206 | VERİ TABANI II | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SEÇ4 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SEÇ5 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 5 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BİL112 | AÇIK KAYNAK İŞLETİM SİSTEMİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL118 | BİLİŞİM HUKUKU | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL120 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL116 | SİBER GÜVENLİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL114 | TEMEL ELEKTRONİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL122 | VERİ YAPILARI VE ALGORİTMA | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL110 | WEB EDİTÖRÜ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BİL211 | AĞ TEMELLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BİL225 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BİL219 | BULUT BİLİŞİM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BİL217 | MESLEKİ YABANCI DİL | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BİL213 | MOBİL PROGRAMLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BİL223 | OYUN PROGRAMLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BİL221 | ROBOTİK KODLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BİL215 | SUNUCU İŞLETİM SİSTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BİL227 | WEB TEKNOLOJİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BİL208 | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL224 | ENDÜSTRİ 4.0 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL210 | GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL212 | GÖMÜLÜ SİSTEMLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL226 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
BİL214 | İŞLETME YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL218 | SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL220 | WEB PROJESİ YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL222 | YAZILIM MİMARİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmalıdır. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, kısa sınav vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 30 iş günü staj tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde dersler 45 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda ve 4 bilgisayar laboratuarında yürütülmektedir. Okulumuz öğrencileri gün boyunca açık olan internet laboratuarından ve kütüphaneden de faydalanabilmektedir. Ayrıca çeşitli etkinliklerin yapılabildiği konferans salonu bulunmaktadır. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Meslek Yüksekokulu 50300 Nevşehir Tel : 384 - 228 11 40 Faks : 384 - 215 26 71 E-posta : myo@nevsehir.edu.tr |