Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Meslek Yüksekokulu 7500 m² kapalı alana sahip olup, 13 dersliği, 4 laboratuvarı, 6 atölyesi ile öğretim veren bir ön lisans kurumudur. Nevşehirli hayırsever vatandaşların katkılarıyla yaptırılmış olup, Erciyes Üniversitesi Rektörlüğünce Nevşehir İli Kalkınma, Üniversite Yaptırma ve Yaşatma Vakıfı'ndan 25 Nisan 2000 tarihinde teslim alınmıştır. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI alanında ön lisans diploması verilir. |
Ön Lisans |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Teknolojileri Bölümü Bilgisayar Programcılığı Programına öğrenci kabulü, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonucundan elde edilen Temel Yeterlilik Testi (TYT) puanlarına dayalı olarak gerçekleştirilir. |
Bilgisayar Programcılığı Programına kayıt yaptıran öğrencilerden daha önce Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi dâhil olmak üzere herhangi bir Yükseköğretim Kurumundan alıp başarılı olduğu derslerin muafiyet ve intibak işlemleri, Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik’e ve Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Muafiyet ve İntibak İşlemleri Yönergesi’ne göre yapılmaktadır. Süreç, öğrencilerin Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü'ne muafiyet taleplerini içeren dilekçelerini vermeleri ile başlamaktadır. |
Bilgisayar Programcılığı alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. Ayrıca 20 iş gününden az olmamak şartıyla Meslek Yüksekokulu tarafından belirlenen iş günü ederinde staj tamamlanması gerekir. |
Bilgisayar Teknolojileri Bölümü, Bilgisayar Programcılığı Programının temel amacı, hızla gelişen bilişim sektöründeki yenilikleri takip edebilen, değişimlere hızlı adapte olabilen, sektörde fark yaratacak çözümler üretebilen, teknik bilgi ve pratik becerilere sahip, inovatif ve problem çözme odaklı alanında yetkin elemanlar yetiştirmektir. Program, bireysel ve ekip çalışmalarında etkin rol alabilen, teknolojik yeniliklere hızla adapte olabilen, analitik düşünebilen ve sektöre yön verebilecek nitelikte bireyler yetiştirerek, bilişim ekosistemine güçlü katkılar sağlamayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda programın eğitim amaçları; Bilgi teknolojileri sektöründe, kamu ve özel kuruluşlarda farklı pozisyonlarda görev alarak, sektördeki ihtiyaçlara uygun çözümler sunabilen, Sürekli öğrenme anlayışını benimseyerek, kişisel gelişimlerini ve mesleki yetkinliklerini sürekli olarak arttırabilen, Bilgisayar alanındaki yenilikçi fikirleri hayata geçirerek, teknolojiye dayalı girişimler başlatabilen ve kendi işlerini kurarak girişimcilik becerilerini sergileyebilen, bireyler yetiştirmektir. Bilgisayar Teknolojileri Bölümü, Bilgisayar Programcılığı Programı sahip olduğu öğretim elemanı kadrosu ile öğrencilere en iyi eğitimi sunmayı hedeflemektedir. Dinamik bir yapıya sahip olan bölüm eğitim programı, sektörün gereksinimlerine kolayca uyum sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Misyonumuz : Bilgisayar Teknolojileri Bölümü Bilgisayar Programcılığı Programı hızla gelişen bilişim sektöründe yenilikçi, analitik düşünme yeteneğine sahip ve sektörde fark yaratacak çözümler üretebilen profesyoneller yetiştirerek, teknolojiye dayalı girişimcilik ve bireysel gelişim becerilerini artırmayı hedeflemektedir. Vizyonumuz : Bilgisayar Teknolojileri Bölümü Bilgisayar Programcılığı Programı, teknolojik yeniliklere hızla uyum sağlayabilen, sürekli öğrenme anlayışıyla kişisel ve mesleki yetkinliklerini geliştiren ve bilişim ekosistemine güçlü katkılar sağlayan bireyler yetiştirerek, sektöre yön veren liderler oluşturmayı amaçlamaktadır. |
PÇ-1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur |
PÇ-2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır |
PÇ-4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır |
PÇ-5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir |
PÇ-6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder |
PÇ-7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
PÇ-8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir |
PÇ-9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir |
PÇ-10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar |
PÇ-11 | Algoritma ve veri yapılarını oluşturur ve matematiksel hesapları yapar |
PÇ-12 | Web programlama teknolojilerini açıklar ve uygular |
PÇ-13 | Veri tabanı tasarımı ve yönetimini gerçekleştirir |
PÇ-14 | Yazılımları test eder ve hataları giderir |
PÇ-15 | Türkiye Cumhuriyeti tarihi ve Atatürk İlkeleri ve İnkılâpları hakkında bilgi sahibi olur |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | ||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | X | X | |||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | ||||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | |||||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | ||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | |||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | |||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | X | X | |||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | ||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | X | X | X | X | |||||||||||
Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. | X | ||||||||||||||
Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | ||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Matematik, hesaplama ve bilgisayar bilimleri konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Tanımlanan bilişim ve/veya bilgisayar bilimleri problemlerini ve modellerini kurgular ve temel çözüm önerilerini uygular. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Belirtimleri (spesifikasyon) tanımlanmış yazılım bileşenlerini geliştirir. | 3 | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler. | 1 | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | x | x | x | x | x | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğinin gözetilmesi konusunda farkındalığa sahiptir. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Bilgisayar Programcılığı Programı ön lisans programından mezun olan öğrenciler “Bilgisayar Programcısı” veya “Bilgisayar Teknikeri” unvanı almaya hak kazanmaktadır. Mezunlarımız, kamu ve özel sektörde bilgi işlem, yazılım geliştirme, donanım, iletişim ağları yönetimi ve bakım onarım gibi çeşitli pozisyonlarda çalışabilmektedir. Ayrıca, kendi işletmelerini kurma potansiyeline sahip mezunlarımız, girişimcilik dünyasında da fark yaratma şansı elde etmektedir. |
Programı başarı ile bitiren öğrenciler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS)'nda başarılı oldukları takdirde Bilgisayar Bilimleri, Bilgisayar Mühendisliği, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Bilişim Sistemleri Mühendisliği, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri, İstatistik, İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri, Matematik ve Bilgisayar Bilimleri, Yazılım Mühendisliği, Yönetim Bilişim Sistemleri gibi farklı lisans programlarına dikey geçiş yapabilmektedir. ÖSYM tarafından yayımlanan DGS Kılavuzu'nda belirtilen şartlar ve kontenjanlar her yıl güncellenmektedir. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
BİL107 | BİLGİSAYAR DONANIMI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
BİL101 | MATEMATİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
BİL109 | OFİS YAZILIMLARI | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
BİL103 | PROGRAMLAMA TEMELLERİ | 5 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 8 |
TDL101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
BİL105 | WEB TASARIMININ TEMELLERİ | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
YBD101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
BİL104 | GÖRSEL PROGRAMLAMA I | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
BİL102 | GRAFİK VE ANİMASYON I | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
BİL108 | İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
BİL106 | NESNE TABANLI PROGRAMLAMA I | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDL102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
BPSDH1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BİL201 | GÖRSEL PROGRAMLAMA II | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
BİL209 | GRAFİK VE ANİMASYON II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
BİL205 | İNTERNET PROGRAMCILIĞI I | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
BİL203 | NESNE TABANLI PROGRAMLAMA II | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
BİL207 | VERİ TABANI I | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
BPSDH2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BPSDH3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
STJ250 | STAJ | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SEÇ4 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 25 |
Toplam: |
31 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BİL112 | AÇIK KAYNAK İŞLETİM SİSTEMİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL118 | BİLİŞİM HUKUKU | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL126 | DİJİTAL İÇERİK ÜRETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL120 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL116 | SİBER GÜVENLİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL114 | TEMEL ELEKTRONİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL122 | VERİ YAPILARI VE ALGORİTMA | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL110 | WEB EDİTÖRÜ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL124 | YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BİL229 | 3 BOYUTLU MODELLEME TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BİL211 | AĞ TEMELLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BİL225 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BİL219 | BULUT BİLİŞİM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BİL217 | MESLEKİ YABANCI DİL | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BİL213 | MOBİL PROGRAMLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BİL223 | OYUN PROGRAMLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BİL221 | ROBOTİK KODLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BİL215 | SUNUCU İŞLETİM SİSTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BİL227 | WEB TEKNOLOJİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BİL208 | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BKE202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL224 | ENDÜSTRİ 4.0 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL210 | GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL212 | GÖMÜLÜ SİSTEMLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL226 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL202 | GÖRSEL PROGRAMLAMA III | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL204 | İNTERNET PROGRAMCILIĞI II | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL214 | İŞLETME YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
UYE250 | İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM | 5 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 24 |
BİL218 | SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL206 | VERİ TABANI II | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL220 | WEB PROJESİ YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL226 | YAPAY ZEKA TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BİL222 | YAZILIM MİMARİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmalıdır. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Sınavlarda sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, kısa sınav vb. ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 60 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için ilgili dönemin genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve en az 20 iş günü olmak şartıyla Meslek Yüksekokulu tarafından belirlenen iş günü staj tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde dersler teknik donanımlara sahip sınıflarda ve günümüzün teknolojik gerekliliklerini yerine getirebilen 4 bilgisayar laboratuvarında yürütülmektedir. Okulumuz öğrencileri gün boyunca açık olan bilgisayar laboratuvarından ve kantin hizmetlerinden faydalanabilmektedir. Ayrıca çeşitli etkinliklerin yapılabildiği konferans salonu bulunmaktadır. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Meslek Yüksekokulu 50300 Nevşehir Tel : 384 - 228 11 40 Faks : 384 - 215 26 71 E-posta : myo@nevsehir.edu.tr |