Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK Y.L.

Kuruluş

Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü 2013-2014 eğitim öğretim yılında lisans ve 2018-2019 eğitim öğretim yılında da yüksek lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir.


Kazanılan Yeterlilik

Bölümün ya da ilişkili olan diğer bölümlerin lisansüstü programlarında mevcut olan derslerden en az 24 kredilik (90 AKTS karşılığı) ders alan ve tümünü başarıyla tamamlayan, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden ve konusuyla ilgili bir alanda hazırladığı ve seçilmiş bir jüri tarafından başarılı sayılan bir tezi, başarıyla savunan öğrencilere MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK alanında yüksek lisans diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Yüksek Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Yüksek Lisans Programına başvurmak için gerekli şartlar şunlardır: 1 - Kabul edilebilir alanlardan lisans diploması 2 - Lisansüstü giriş sınavından (ALES) gerekli puanı almış olma 3 - İngilizce eğitim için yeterli dil becerisine sahip olma.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Türk Yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK alanında yüksek lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin sağlaması gereken şartlar; a) 24 kredilik (90 AKTS karşılığı) ders alıp, en az CC derecesiyle geçmiş olmak, b) 4.0 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı ortalamayı elde etmiş olmak, c) Bir yüksek lisans tezi hazırlayıp, jüri önünde sunarak başarılı olmak.


Program Profili

Moleküler biyoloji ve genetik bilimlerinin çeşitli alt dallarında teorik ve uygulamalı bilgilerle donatılmış, etik değerleri özümsemiş, toplumsal ihtiyaçlara çözümler üretmeyi hedefleyen, araştırma ve geliştirmeye önem veren ve hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş uzman bireyler yetiştirmektir.


Program Çıktıları

PÇ-1 Temel Moleküler Biyoloji bilgisi edinir
PÇ-2 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi sahibi olur
PÇ-3 Moleküler Biyoloji ve genetik ile ilgili konularda problemleri saptama, problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır
PÇ-4 Moleküler Biyoloji ve genetik alanındaki uygulamalarda, toplumsal ve evrensel değerlere duyarlı, ülke öncelikli alanlarını gözeten, araştıran ve bu konularda üretim yapan ve katkı sağlayan, etik ve sorumluluk sahibi birey olur
PÇ-5 Moleküler Biyoloji ve genetik alanında araştırma projesi tasarlama ve bununla ilgili sonuçların değerlendirilmesi ve sunulması konusunda yeterlilik kazanır
PÇ-6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
PÇ-7 Genlerin fenotipik etkilerinin araştırılması ve bu etkinin hayvan ve bitki ıslahı alanlarında kullanılması yeteneğini kazanır
PÇ-8 Eğitim, endüstri, tarım, sağlık, çevre, enerji ve biyoteknoloji alanlarında disiplinler arası çalışmalara katılabilir
PÇ-9 Diğer disiplinlerin problemleri içindeki moleküler biyoloji ve genetik ögelerini tanır ve açıklar
PÇ-10 Dünya çapındaki moleküler biyoloji ve moleküler genetik literatürünü okur ve eleştirel tartışır
PÇ-11 Bilimsel süreçlerin temel işleyişlerini açıklar, eleştirel tartışır ve problemleri uygun istatistik ve hesaplama yöntemleri kullanarak çözer, moleküler biyoloji ve genetik araştırma problemlerinin çözümü için halen kullanılanlar arasından sonuca götürecek çağdaş deneysel ve teorik yaklaşımları seçer
PÇ-12 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır
PÇ-13 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunur

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13
1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. X X X X X
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. X X
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X X
2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, X X X X X
3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. X X
1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. X X
3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. X X
1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X
1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. X
2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. X X
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. X X
4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. X
2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. X
3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. X X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. X X X X X X
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. X X
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. X X X
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. X
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. X X
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. X
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. X X X
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. X
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. X
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. X
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. X X
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. X
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. X
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. X X X
Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. X X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,7. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. 1 x x x x x x x x x x x 1- Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder. 2 x x x x 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1 x x x x x x x 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 2 x x x x x x 2- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 3 x x x x 3- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 1 x x 1- Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 2 x x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 3 x x x 3- Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 1 x x 1- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 1 x x 1- Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 2 x x x x 2- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3 x x x 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4 x x 4- Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 1 x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 2 x x 2- Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3 x x x x x 3- Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanının gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir. 4 x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Ülkemiz, bilim ve teknolojinin getirdiği yenilikler ile hızla gelişmekte olan Moleküler Biyoloji ve Genetik ile ilgili bilgilerin kullanıldığı endüstri-sanayi, tıp, tarım, hayvancılık, ziraat gibi alanlarda temel alt yapı ve güncel bilgilerle donatılmış eleman sayısına ihtiyaç duymaktadır. Bu açığın kapatılması amacı ile mezun olacakların Yurt içi ve yurt dışı üniversiteler ve araştırma kurumlarında bilimsel ve akademik kariyer elde etme, biyoteknolojiye dayalı üretim ve çalışma yapan ilaç, besin vb. sektörlerde araştırma-geliştirme, tıp, tarım, hayvancılık ve çevre kuruluşlarında araştırma-geliştirme ve uygulama, genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanlarında gerekli alt yapı ve malzemeyi sağlayan ve hizmet veren kuruluşlarda teknik eleman, ilaç sektöründe ürün sorumlusu, eğitim ve pazarlama sektörlerde istihdam edilmeleri mümkündür.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından yeterli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MBG595 YAYIN HAZIRLAMA VE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 6
SEC501 SEÇMELİ GRUP 1 - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 24
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MBG500 SEMİNER 0 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 18
SEC502 SEÇMELİ GRUP 2 - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 12
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MBG597 TEZ ÇALIŞMASI 0 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 22
MBG801 UZMANLIK ALAN DERSİ 4 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 8
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MBG598 TEZ ÇALIŞMASI 0 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 22
MBG802 UZMANLIK ALAN DERSİ 4 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 8
Toplam:
30

SEÇMELİ GRUP 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MBG503 ADLİ GENETİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG547 BİTKİ BİYOTEKNOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG505 BİYOAYIRMA 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG523 BİYOLOJİK ARAŞTIRMALARDA MODEL ORGANİZMALAR 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG513 BİYOLOJİK BİLİMLERDE ARAŞTIRMA VE YAYIN HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG501 BİYOSENSÖRLER 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG545 ÇEVRE BİYOTEKNOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG529 DNA MUTAGENEZİ VE TAMİR MEKANİZMALARI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG535 GENLERİN MOLEKÜLER BİYOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG541 İLERİ FİLOGENETİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG531 KÖK HÜCRE BİYOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG517 KROMATOGRAFİNİN TEMEL PRENSİPLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG515 MOLEKÜLER BİYOLOJİDE KULLANILAN TEMEL YÖNTEMLER 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG551 MOLEKÜLER MİKROBİYOLOJİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG521 MOLEKÜLER SİSTEMATİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG525 MOLEKÜLER TOKSİKOLOJİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG549 NANOTEKNOLOJİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG509 OKSİDATİF SİNYALİZASYON 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG533 OKSİDATİF STRES VE ANTİOKSİDAN SİSTEMLER 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG527 ONKOGENLER VE KARSİNOGENEZ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG537 ÖKARYOTİK MOLEKÜLER GENETİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG543 ÖRÜMCEKLERDE KARYOTİP HAZIRLAMA TEKNİKLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG507 PAKET PROGRAMLARI İLE VERİ ANALİZİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG511 PROKARYOT VE ÖKARYOT METABOLİZMASI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG519 PROTEİN BİYOKİMYASI 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG 555 SU KİRLİLİĞİ VE BİYOLOJİK ETKİLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG539 UYGULAMALI GENETİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6
MBG553 UYGULAMALI MİKROBİYOLOJİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 6

SEÇMELİ GRUP 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MBG520 BİYOTEKNOLOJİK ÜRÜNLER 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG502 ELEKTROANALİTİK KİMYA 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG538 ELEMENTLER VE SAĞLIĞA ETKİLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG504 ELEMENTLERİN BİYOLOJİK KİMYASI 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG540 FİTOREMEDİASYON 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG544 GENETİK ARAŞTIRMALARDA KULLANILAN ORGANİZMALAR 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG542 HAYVAN ZEHİRLERİNİN BİYOKİMYASI VE FARMAKOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG536 HAYVANLARDA SİTOGENETİK UYGULAMA VE ARAŞTIRMALAR 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG512 HÜCRE DÖNGÜSÜ VE BÖLÜNMESİNİN MEKANİĞİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG534 HÜCRE DÖNGÜSÜNÜN GENETİK KONTROLÜ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG526 HÜCRE ÖLÜM MEKANİZMALARI 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG554 İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE MOLEKÜLER ETKİLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 1
MBG532 İLERİ GENETİK 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG508 İLERİ İMMÜNOLOJİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG530 KANSER MOLEKÜLER BİYOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG528 KROMOZOM YAPI VE FONKSİYONLARI 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG524 MEMELİ HÜCRE KÜLTÜRÜ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG550 MİKROBİYAL BİYOTEKNOLOJİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG522 MİKROBİYAL FİZYOLOJİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG548 MİKROORGANİZMA GENETİĞİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG510 MOLEKÜLER BİYOLOJİDE GÜNCEL CALIŞMALAR 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG552 MOLEKÜLER TAKSONOMİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG518 OMİK TEKNOLOJİLER VE SİSTEM BİYOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG546 POLİMERİK BİYOMALZEMELER 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG516 PROTEOMİKSTE KULLANILAN TEMEL YÖNTEMLER 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG506 YAPI ANALİZİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6
MBG514 ZEHİRLİ HAYVANLARIN BİYOLOJİSİ VE EKOLOJİSİ 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 6

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav yarıyıl içi çalışma (laboratuar çalışması, laboratuar sınavı, seminer, kısa sınav, ödev veya ikinci bir ara sınav)ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuar sınavı, quiz vb gibi ölçme ve değerlendirme yöntemleri de değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.


Mezuniyet Şartları

Programı başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı


Bölüm Olanakları

Bölümde 3 Doçent Doktor 4 Yardımcı Doçent Doktor, 2 Araştırma Görevlisi ve 1 Uzman vardır. Bölümümüzde dersler 45 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmektedir. Öğrencilerimiz gün boyu açık olan internet laboratuarından ücretsiz olarak yararlanabilmektedirler.


Adres ve İletişim Bilgileri

Adres :Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü Web Adresi : https://molekuler.nevsehir.edu.tr/ Telefon :0 384 228 11 00