Nevşehir Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu; Yükseköğretim Kurulunca Kurulun 24 Mart 2000 tarihli Genel Kurul toplantısında, 2547 sayılı kanunun 2880 sayılı kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca kurulmuştur. Nevşehir Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı 2001–2002 öğretim yılında normal örgün öğretime, 2002 – 2003 eğitim öğretim yılında da ikinci öğretime başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere ön lisans diploması verilir. |
Ön Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Ön lisans programlarına giriş ise ÖSS’den aldığı puan ya da sınavsız geçiş ile mümkün olmaktadır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre ya da sınavsız geçiş müracaatı ile girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme ve yerleştirme merkezine(ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK’e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe göre sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1. Lise ve dengi okul diploması 2. ÖSYM tarafından düzenlenen öğrenci seçme sınavı sınav sonuç belgesi. |
Türk Yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi’nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak programların eğitim planlarında yer alan İngilizce 1 ve İngilizce 2 dersleri için akademik yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar güz yarıyılındaki İngilizce 1 ve bahar yarıyılındaki İngilizce 2 derslerinden muaf olurlar. |
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı Alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS Karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. Ayrıca 30 işgünü stajını da tamamlamış olması gerekir. |
Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı; kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına katkı sağlamak ve büro faaliyetlerinde bulunmak üzere görev alabilecek nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan bir yüksek öğretim programıdır. İş dünyasının yönetim ve teknolojik gelişim hızına destek verecek büro yöneticilerini ve yönetici asistanlarını yetiştirmek bölümün birinci hedefidir. Her düzeydeki özel ve resmi kurum ve kuruluşların aradığı, insan kaynakları ihtiyaç sıralamasında önemli bir yer tutan büro yönetici adaylarına ileri düzeyde yabancı dil bilgisi vermek, onları çağdaş teknoloji kullanım becerileriyle donatmak ve en çok aranılan insan gücü haline dönüştürmek hedeflenmektedir. Okulumuzdan mezun olacak yönetici asistanları, üst düzey yöneticilere işletmelerde yardımcı olacak, holding ve büyük şirketlerde kendi kariyerlerini planlayabileceklerdir. Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı alanındaki meslek elemanı; büro yönetimi konusunda birikimli, doğrudan emir almadan, sorumluluk alma yeteneği gösterebilen, alınan karar ve sorumlulukları uyguladığı gibi, kendisine verilen yetki sınırları içinde kararlar verebilen, yönetim kadrosu içerisinde yeri bulunan bir büro görevlisidir. Bu anlamda büronun ve yöneticinin haberleşmesini etkin kılar, yazışmaları yapar, yönetim dosya sistemini tekniğine uygun bir şekilde gerçekleştirir, teknolojileri etkin bir şekilde kullanır. Seyahatleri organize eder, toplantıları düzenler, gerekli tutanak ve raporların hazırlanmasını sağlar, seminer, kokteyl ve iş yemeklerinin organizasyonunu gerçekleştirir. Yöneticiye yönelik evrak, kayıt ve işleyişini kontrol altında tutar, yönetici ofislerinin görünümünü, kontrolünü ve estetiğini sağlar. Programın amacı; * İyi iletişim kurabilen, * İnsanlarla iyi ilişkiler kurabilen, * Temsil yeteneği güçlü, * Sorumluluk alma yeteneği gösterebilen, Kendisine verilen yetki sınırları içinde kararlar verebilen elemanlar yetiştirmektir. |
PÇ-1 | Sekreterlik mesleğini her tür işletme ve büroda uygular. |
PÇ-2 | Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. |
PÇ-3 | Sekreterlik için gerekli çağdaş teknikleri ve çalışma araçlarını kullanır. |
PÇ-4 | Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. |
PÇ-5 | Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini ve tüm çalışanları geliştirir ve kalite ,toplam kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olur. |
PÇ-6 | Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. |
PÇ-7 | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. |
PÇ-8 | Kolay İletişim kurar ve meslek yaşantısında mesleki yabancı dil kullanır. |
PÇ-9 | Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda var olan problem sürecini çözümler. |
PÇ-10 | Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. |
PÇ-11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. |
PÇ-12 | Çevre konularına duyarlı ve sosyal ilişkilerde tutarlı davranır. |
PÇ-13 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi |
PÇ-14 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi |
PÇ-15 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
PÇ-16 | Mesleki özgüven becerisi |
PÇ-17 | Girişimcilik Becerisi |
PÇ-18 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi |
PÇ-19 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||
4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | X | ||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | X | X | X | |||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | X | X | X | |||||||||||||||
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. | X | X | X | X | |||||||||||||||
Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. | X | X | X | X | |||||||||||||||
Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | X | ||||||||||||||||
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | X | X | X | |||||||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||||||||
Değişime ve yeniliğe açıktır. | X | X | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,5. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | ||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Karar, uygulama ve davranışlarında işletmecilik ve yönetim alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alana ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Değişime ve yeniliğe açıktır. | 3 | x | x | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygulamada karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | x | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2-Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışma arkadaşlarına yardıma yatkındır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde (en az alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek kadar) yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 4 | x | x | x | x | x | x | 4- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Bu program mezunları, genel olarak tüm kamu ve özel sektörlerde büro ortamındaki işlerinin yürütülmesi için sekreter olarak görev almaktadırlar. Ayrıca KPSS ön lisans sınavından gereken puanı almaları durumunda kamu sektörüne memur olarak atanmaktadırlar. |
Önlisans eğitimini başarıyla tamamlayan adaylar, Dikey Geçiş Sınavı girip alanlarıyla ilgili lisans programlarını kazandıklarında, bu programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT101 | ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
BYS101 | BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
BYS107 | KLAVYE TEKNİKLERİ I | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
BYS103 | TEMEL HUKUK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
TDL101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
BYS105 | YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
SCHVZ1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT102 | ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
BYS110 | DOSYALAMA VE ARŞİVLEME TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
BYS104 | KAMU-ÖZEL KESİM YAPISI VE İLİŞKİLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
BYS106 | KLAVYE TEKNİKLERİ II | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
BYS108 | MESLEKİ YAZIŞMALAR | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
BYS102 | PROTOKOL VE SOSYAL DAVRANIŞ KURALLARI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
TDL102 | TÜRK DİLİ -II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SCHVZ2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BYS209 | BİLGİ YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
BYS205 | BÜRO YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
BYS203 | HALKLA İLİŞKİLER | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
BYS207 | TOPLANTI YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
SCHVZ3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 15 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BYS202 | BİLGİSAYAR BÜRO PROGRAMLARI | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
STJ250 | ENDÜSTRİYE DAYALI EĞİTİM | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
BYS206 | ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SCHVZ4 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 18 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BYS123 | BÜROLARDA TEMEL KAVRAMLAR | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
BYS117 | DAVRANIŞ BİLİMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
BYS119 | E-DEVLET UYGULAMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
BYS113 | GENEL İŞLETME | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
BYS111 | İLETİŞİM | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
BYS121 | MEDYA OKURYAZARLIĞI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
BYS115 | MESLEK ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BYS128 | İŞ PLANI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BYS124 | İŞLETMELERDE EĞİTİM VE GELİŞTİRME | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BYS116 | MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BYS112 | ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BYS130 | PERFORMANS YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BYS126 | STRATEJİK YÖNETİM | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BYS118 | ZAMAN YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BYS211 | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BKE201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER -I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BYS215 | E-TİCARET | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BYS217 | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BYS227 | İŞ HAYATINDA STANDARTLAR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BYS225 | KARİYER YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BYS219 | KRİZ VE STRES YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BYS229 | KURUMSAL VE SOSYAL SORUMLULUK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
BYS201 | MESLEKİ YABANCI DİL | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
BYS223 | YÖNETİM VE ORGANİZASYON | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER -II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BYS228 | BÜRO TEKNOLOJİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BYS226 | BÜROLARDA ÖRNEK OLAY ANALİZİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BYS232 | ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BYS224 | ÇEVRE KORUMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BYS216 | GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BYS234 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
BYS218 | İLKYARDIM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BYS210 | İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BYS230 | İŞ VE YAŞAMDA MOTİVASYON | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BYS214 | İŞE HAZIRLIK YAPMAK VE KİŞİSEL BAKIM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BYS212 | İŞLETME YÖNETİMİ | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BYS208 | KONGRE SEMİNER ORGANİZASYONU | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programından ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda almalarıı gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS Karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamaları ve genel not ortalamalarının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekir. Ayrıca mezuniyet için öğrencilerin 30 işgünü staj yapmaları da gerekir. |
Tam Zamanlı |
Meslek yüksek okulunda eğitim-öğretim faaliyetleri 1 doçent, 29 öğretim elemanı ile yürütülmektedir. Bölümümüzde dersler 45 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda ve 3 bilgisayar laboratuarında yürütülmektedir. Okulumuz öğrencileri gün boyunca açık olan internet laboratuarından ve kütüphaneden de faydalanabilmektedir. Ayrıca çeşitli etkinliklerin yapılabildiği konferans salonu bulunmaktadır. |
Adres: 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. Nevşehir Üniversitesi Yerleşkesi 50300 Nevşehir Web Adresi: http://www.myo.nevsehir.edu.tr e-posta: myo@nevsehir.edu.tr Telefon: 0 384 228 11 40 Faks: 0 384 215 2671 Program Danışmanları: Program Danışmanı: Aynur Karakoç Tel: 0506 3010066 e-posta: aynur_atbb@hotmail.com Program Danışmanı: Selda Özer Tel: 0505 2538444 e-posta: seldaorgin@hotmail.com Program AKTS Koordinatörü: Durdu Mehmet BİÇKES Tel: e-posta: dmbickes@nevsehir.edu.tr |