Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Bölümü İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 2547 sayılı Kanun’un 2880 sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca 2011 tarihinde kurulmuştur. 2013-2014 eğitim öğretim yılında lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili %30 İngilizcedir. |
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar “İngiliz Dili Eğitimi” alanında Lisans derecesi alırlar. |
Lisans |
ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınavda elde edilen dil puanı türü ile öğrenci alınır. Sınavda başarılı olan öğrenciler kayıt işlemlerini yaptırırlar. Kayıt işlemleriyle birlikte bir derecelendirme sınavı (İngilizce Yeterlilik Sınavı) yapılır. Sınavın sonuçlarına göre, İngilizce dil düzeyi dersleri izlemeye yeterli olmayan öğrenciler bir yıllık İngilizce hazırlık sınıfı okur. Sınavı başaranlar doğrudan birinci sınıfa alınır. |
Bu programda Zorunlu İngilizce Hazırlık uygulanmaktadır. Üniversitenin akademik yıl başında yaptığı İngilizce yeterlik sınavı ya da eşdeğeri sınavlardan yeterli puanı alan öğrenciler muaf olmaktadırlar. |
İngiliz Dili Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını elde etmesi gerekir. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, dil puanıyla öğrenci alan, çağdaş ilkeleri benimsemiş, kendini sürekli olarak geliştirmeyi amaçlayan İngilizce öğretmenleri yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İngiliz Dili Eğitimi Programı, - bilinçli, sorumlu ve çağdaş öğretmenlik ilkeleriyle donanmış bir eğitimcilik anlayışı, - son dönem eğitim çalışmalarını bilen ve uygulayan öğretim becerisi, - teknolojik gelişmelere uygun ders hazırlayabilen bir öğretmen profili yaratmayı amaçlamaktadır. |
PÇ-1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bu bilgiyi okul ortamında uygular. |
PÇ-2 | Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar. |
PÇ-3 | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışarak amaç ve hedeflerine uygun yöntemleri seçme becerisini gösterir. |
PÇ-4 | İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur. |
PÇ-5 | Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir. |
PÇ-6 | Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular. |
PÇ-7 | Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular. |
PÇ-8 | Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. |
PÇ-9 | Çocuklara yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramları ve prensipleri tanımlar ve uygun olan yaklaşımları ve teknikleri sınıf ortamında uygular. |
PÇ-10 | Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır. |
PÇ-11 | Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
PÇ-12 | Dil edinimi teorilerini analiz eder ve bu bilgiyi dil öğretim yöntemlerini ve uygulamalarını geliştirmek için kullanır. |
PÇ-13 | Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini tanımlar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular. |
PÇ-14 | Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular. |
PÇ-15 | Çeviri ile ilgili prosedürleri, kaynakları ve teknikleri tanımlar ve uygular. |
PÇ-16 | İngiliz dili dışında ikinci bir yabancı dili Avrupa Ortak Dil Portföyünde yer alan B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. |
PÇ-17 | Mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumlulukları tanımlayan mevzuata ve mesleki etik ilkelere bağlılık gösterir. |
PÇ-18 | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları tanımlar. |
PÇ-19 | Okul içi ve okul dışı etkinliklere etkin katılım sağlayarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
PÇ-20 | Yaşam boyu öğrenme etkinliklerine dair içeriği ve erişimi geliştirmek için çalışan kurumlar, topluluklar ve gruplarla işbirliği yapar. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | ||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | ||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | ||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | ||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | ||||||||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | ||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | |||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | ||||||||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | ||||||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | |||||||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | |||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | X | X | ||||||||||||||||||
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. | X | |||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | |||||||||||||||||||
Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | ||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | X | |||||||||||||||||||
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | X | X | ||||||||||||||||||
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | X | ||||||||||||||||||
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | X | X | ||||||||||||||||||
Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | ||||||||||||||||||||
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | ||||||||||||||||||
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||||||||||||||||
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | X | X | ||||||||||||||||||
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | X | |||||||||||||||||||
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | |||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | X | X | ||||||||||||||||||
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | X | ||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | |||||||||||||||||||
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||||||||||||||||
Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | X | X | ||||||||||||||||||
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. | X | |||||||||||||||||||
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||||||||||||||||
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | X | X | |||||||||||||||||
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X | X | ||||||||||||||||||
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||||||||||||||||
Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. | X | X | ||||||||||||||||||
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | |||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | 2 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. | 3 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 5 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | 6 | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 3 | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | 5 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 6 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 3 | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | 3 | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 4 | x | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 5 | x | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 6 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 7 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | 8 | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 3 | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | 4 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. | 6 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 7 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER |
Bu bölümden mezun olan öğrenciler, özel ve devlet kurum ve kuruluşlarına bağlı, ilk ve orta dereceli okullarda ve dershanelerde İngilizce öğretmeni olarak görev alabilecekleri gibi devlet ve vakıf üniversitelerinin yabancı diller yüksek okullarında okutman olarak çalışabilmektedirler. Akademik kariyerlerini sürdürmek isteyenler ise İngilizce Öğretmenliği, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı ve Mütercim Tercümanlık Bölümlerinde araştırma görevlisi olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca, öğrencilerimiz tercüme bürolarında, yazılı ve görsel basın, halkla ilişkiler gibi iş sahalarının yabancı dil gerektiren ilgili bölümlerinde iş bulma olanaklarına sahiptirler. |
Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz alanla ilgili veya bağlantılı lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarında öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GK 101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
GK 107 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
İDEAE 105 | DİNLEME VE SESLETİM 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
MB 102 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 101 | EĞİTİME GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
İDEAE 101 | OKUMA BECERİLERİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
İDEAE 107 | SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
GK 105 | TÜRK DİLİ 1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
GK 103 | YABANCI DİL 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
İDEAE 103 | YAZMA BECERİLERİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GK 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
İDEAE 106 | DİNLEME VE SESLETİM 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 103 | EĞİTİM FELSEFESİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 104 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
İDEAE 110 | İNGİLİZCENİN YAPISI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İDEAE 102 | OKUMA BECERİLERİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İDEAE 108 | SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
GK 106 | TÜRK DİLİ 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
GK 104 | YABANCI DİL 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
İDEAE 104 | YAZMA BECERİLERİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İDEAE 205 | DİLBİLİMİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
İDEAE 207 | ELEŞTİREL OKUMA VE YAZMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
İDEAE 203 | İNGİLİZ EDEBİYATI 1 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
İDEAE 201 | İNGİLİZCE ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 202 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 203 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
AE 500 | ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
GK 500 | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MB 500 | MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İDEAE 208 | DİL EDİNİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
İDEAE 206 | DİLBİLİMİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 204 | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
İDEAE 204 | İNGİLİZ EDEBİYATI 2 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
İDEAE 202 | İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 201 | TÜRK EĞİTİM TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
AE 500 | ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GK 500 | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MB 500 | MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İDEAE 301 | ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ 1 | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
İDEAE 305 | DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 303 | EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
İDEAE 303 | İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 1 | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
MB 302 | SINIF YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
AE 500 | ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
GK 500 | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
MB 500 | MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İDEAE 302 | ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ 2 | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
İDEAE 306 | DİL VE EDEBİYAT ÖĞRETİMİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 304 | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
İDEAE 304 | İNGİLİZCE DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 2 | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MB 301 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
AE 500 | ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GK 500 | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
MB 500 | MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İDEAE 403 | ÇEVİRİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
İDEAE 401 | İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRME | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 401 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 | 2 Saat | 6 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | |
MB 403 | ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
GK 001 | TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | |
AE 500 | ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERS HAVUZU 5 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
MB 500 | MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERS HAVUZU 5 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
17 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İDEAE 402 | İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
MB 404 | OKULLARDA REHBERLİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 402 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 | 2 Saat | 6 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 15 |
AE 500 | ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ DERS HAVUZU 6 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MB 500 | MESLEK BİLGİSİ SEÇMELİ DERS HAVUZU 6 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İDEAE 501 | DİL VE TOPLUM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İDEAE 508 | İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE DRAMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
İDEAE 504 | KİTLE İLETİŞİMİNDE İNGİLİZCE | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İDEAE 511 | SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
İDEAE 503 | SÖZCÜK BİLGİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İDEAE 512 | İNGİLİZCE DERS KİTABI İNCELEMESİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
İDEAE 510 | TÜMLEŞİK DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İDEAE 513 | AMERİKAN EDEBİYATI 1 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
İDEAE 505 | DÜNYA İNGİLİZCELERİ VE KÜLTÜR | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İDEAE 516 | AMERİKAN EDEBİYATI 2 | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | |
İDEAE 518 | DİL ÖĞRENİMİNDE BİREYSEL FARKLILIKLAR | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
İDEAE 520 | TEKNOLOJİ DESTEKLİ DİL ÖĞRETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalıdır. Öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmeleri için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev vb. gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin (DC) veya (DD) notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. |
Tam zamanlı |
İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı'nda tüm eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri 2 Doçent, 2 Doktor Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi ve 1 Araştırma Görevlisi tarafından yürütülmektedir (Temmuz 2022). Bunun yanı sıra üniversitemizin ilgili fakültelerinden ve birimlerinden öğretim elemanları bölümümüzde ders vermektedirler. Bölümümüzde dersler 40 kişilik kapasiteli ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmektedir. |
Adres: 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 50300 Nevşehir Web Adresi: https://yadegitimi.nevsehir.edu.tr Telefon :0 384 228 10 00 Anabilim Dalı Başkanı: Doç. Dr. Bengü AKSU ATAÇ Telefon :0 384 228 10 00/13501 E-mail: benguaksuatac@nevsehir.edu.tr |