2019-2020 eğitim-öğretim yılında Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı kurularak Doktora öğrencilerinin kabulüne başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı Doktora diploması verilir. |
Doktora |
a) Tezli yüksek lisans diplomasına ve ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 olmak şartıyla Senato tarafından belirlenecek ALES puanına sahip olmak. b) Tıp, diş hekimliği, veteriner, eczacılık fakültelerinden hazırlık sınıfları hariç en az on yarıyıl süreli lisans diplomasına veya Sağlık Bakanlığınca düzenlenen esaslara göre bir laboratuvar dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olmak ve ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 55 olmak şartıyla Senato tarafından belirlenecek ALES puanına sahip olmak. c) Dört yıllık lisans diploması ile bütünleşik doktora programlarına başvuran adaylar için lisans mezuniyet notu ortalamalarının 4,00 üzerinden en az 3,00 veya muadili bir puana ve ALES’ten başvurdukları programın puan türünde en az 80 puandan az olmamak şartıyla senato tarafından belirlenecek ALES puanına sahip olmak. ç) Doktora programına başvuran adaylar için anadilleri dışında YÖK tarafından kabul edilen merkezi yabancı dil sınavları ile eş değerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından en az 55 olmak şartıyla Senato tarafından belirlenecek puana sahip olmak. (2) Güzel Sanatlar Fakültelerinin ve konservatuvarın enstitülerdeki anabilim/anasanat dallarına öğrenci kabulünde ALES puanı aranmaz. Ancak Senatonun kararı ile ALES puanı istenebilir. ALES puanı istenildiği takdirde taban puan Senato tarafından belirlenir |
Türk yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. |
Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler için toplam 21 ulusal kredilik en az 7 ders, dört yıllık lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler için en az 42 ulusal kredilik 14 ders, seminer, uzmanlık alan dersi, danışmanlık, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Bu durumda toplam AKTS kredileri, her yarıyıl en az 30 AKTS kredisi olmak şartıyla tezli yüksek lisans dereceli öğrenciler için en az 240 AKTS kredisi, dört yıllık lisans dereceli öğrenciler için ise en az 300 AKTS kredisi olması gerekir. |
Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Bölümümüzün çalışma alanları Temel İslam Bilimleridir. Amaç öğrenciyi analiz, sentez ve değerlendirme yapabilme, bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir eser üretebilme, bildiklerini aktarabilme bilgi ve becerisine sahip doktora mezunu olarak kanunların sağladığı tüm yetki ve sorumlulukları taşıyan bireyler olarak yetiştirmektir. İstenilen, öğrencilerin daha sonra karşılaşacakları meslek sınavlarında başarılı olmalarını; gerek kamu gerekse özel sektör alanında istedikleri yerlerde başta öğretmen olmak üzere çalışmalarını sürdürebilmeyi sağlamaktır. Aynı zamanda öğrencilerimizi ulusal ve uluslararası düzeyde yetenekli ve donanımlı birer Temel İslam Bilimleri uzmanı olarak yetiştirmektir. |
PÇ-1 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
PÇ-2 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
PÇ-3 | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
PÇ-4 | Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
PÇ-5 | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. |
PÇ-6 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. |
PÇ-7 | Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
PÇ-8 | Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
PÇ-9 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. |
PÇ-10 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. |
PÇ-11 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
PÇ-12 | Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
PÇ-13 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
PÇ-14 | Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
PÇ-15 | Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
PÇ-16 | Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||
1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||
1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||
2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | X | X | X | X | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||
Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. | X | X | X | X | X | |||||||||||
Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||
Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. | X | X | X | X | X | |||||||||||
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | X | X | X | X | X | |||||||||||
Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | X | X | X | X | X | |||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,8. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | |||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanın ilişkili olduğu çeşitli disiplinler ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, uzmanlık bilgilerini yeni ve karmaşık fikirlerin analizi, sentezi ve değerlendirmesinde kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Bilime yenilik getiren yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; bu noktada özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 4- Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapar. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını bağımsız veya bir takım üyesi olarak yürütür. | 4 | x | x | x | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerinde kolaylaştırıcı/yönlendirici olur. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik zeminde sürdürür. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejileri geliştirir ve uygular. | 4 | x | x | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1-Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunur. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi'nde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretirve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı doktora programını bitirenler, eğitim ve din hizmetleri alanında görevlerini daha donanımlı bir şekilde yerine getirebildikleri gibi, üniversitelerde Araştırma Görevlisi veya Öğretim Görevlisi olarak da çalışma imkanına sahiptirler. |
Doktora eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar başarılı olmaları koşuluyla ilgili alanda doçentik başvurularında bulunabilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TİB601 | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SEÇMELİ 1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TİB602 | SEMİNER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SEÇMELİ 2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 24 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TİB 901 | TEZ ÇALIŞMALARI I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 24 |
TİB 903 | UZMANLIK ALAN DERSİ I | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TİB 902 | TEZ ÇALIŞMALARI II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 24 |
TİB 904 | UZMANLIK ALAN DERSİ II | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TİB 901 | TEZ ÇALIŞMALARI I | 0 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 24 |
TİB 903 | UZMANLIK ALAN DERSİ I | 0 Saat | 4 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TİB 902 | TEZ ÇALIŞMALARI | 0 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 24 |
TİB 904 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TİB 901 | TEZ ÇALIŞMALARI | 0 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 24 |
TİB 903 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TİB 902 | TEZ ÇALIŞMALARI | 0 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 24 |
TİB 904 | UZMANLIK ALAN DERSİ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TİB 645 | ARAP DİLİ EDEBİYATINDA TEMEL KAYNAKLAR I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB 641 | ARAPÇA TERCÜME TEKNİKLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB 643 | ARAPÇA YÜKSEK GRAMER I | 3 Saat | 3 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB 647 | ÇAĞDAŞ ARAP DİLİ METİNLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB635 | ÇAĞDAŞ TEFSİR YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB 639 | DİL BİLİMİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB631 | DİLBİLİMSEL TEFSİR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB 641 | ERKEN DÖNEM TEFSİRİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB 655 | GÜNÜMÜZ İSLAM DÜNYASINDA YAYGIN KIRAATLER | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB623 | HADİS VE TARİH | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB627 | HADİSLERİ ANLAMA YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB629 | HZ. PEYGAMBER'İN FİİLLERİNİN AKTÜEL DEĞERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB633 | İ'CÂZÜ'L-KUR'AN | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB615 | İTİKADİ MEZHEPLER TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB605 | KARŞILAŞTIRMALI İSLAM CEZA HUKUKU | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB 653 | KIRAAT İLMİNİN ANA KONULARI VE PROBLEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB603 | KLASİK DÖNEM FIKIH USULÜ METİNLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB607 | KLASİK DÖNEM FÜRÛ-İ FIKIH METİNLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB625 | KLASİK HADİS METİNLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB611 | KLASİK KELAM METİNLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB613 | KLASİK KELAM PROBLEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB 651 | KUR’AN KIRAATİNDE VAKF VE İBTİDA | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB609 | MUKAYESELİ İSLAM AİLE HUKUKU | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB 649 | MÜTEVATİR KIRAATLER VE USÜLLERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB637 | ORYANTALİSTLERİN KUR'AN'A YAKLAŞIMI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB637 | ORYANTALİSTLERİN KUR'AN'A YAKLAŞIMI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
TİB621 | TASAVVUF FELSEFESİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB619 | TASAVVUF TERMİNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB657 | TEFSİR METİNLERİNİN ELEŞTİREL ANALİZİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
TİB617 | TEŞEKKÜL DÖNEMİNDE TASAVVUF ANLAYIŞININ GELİŞİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TİB 646 | ARAP DİLİ EDEBİYATINDA TEMEL KAYNAKLAR II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB 642 | ARAPÇA TERCÜME TEKNİKLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB 644 | ARAPÇA YÜKSEK GRAMER II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB624 | CERH VE TA'DİL PROBLEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB 648 | ÇAĞDAŞ ARAP DİLİ METİNLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB608 | ÇAĞDAŞ İSLAM HUKUKU METİNLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB604 | ÇAĞDAŞ İSLAM HUKUKU PROBLEMLERİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB616 | ÇAĞDAŞ İSLAMİ AKIMLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB 640 | DİL BİLİMİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB618 | EDEBİ TASAVVUF METİNLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB610 | FETVA USULÜ VE ADABI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB614 | GÜNÜMÜZ KELAM PROBLEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB630 | HADİSE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB606 | İSLAM İKTİSADI VE İSLAM TİCARET HUKUKU | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB632 | KARŞILAŞTIRMALI KUR'AN MEALLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB 654 | KIRAAT METİN OKUMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB 652 | KIRAAT TARİHİ ARAŞTIRMALARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB 656 | KIRAAT-ANLAM İLİŞKİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB626 | KLASİK HADİS USULÜ METİNLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB612 | KLASİK KELAM METİNLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB628 | KUR'AN-SÜNNET İLİŞKİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB636 | KUR'AN'I ANLAMA YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB662 | KUR’AN KAVRAMLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB622 | METİNLERLE GÜNÜMÜZ TASAVVUF AKIMLARI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB620 | METİNLERLE OSMANLI TASAVVUFU | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB 650 | MÜTEVATİR KIRAATLER VE USÜLLERİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB638 | SOSYOLOJİK TEFSİR | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
TİB634 | ULÛMÜ'L-KUR'AN | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. |
Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler için toplam 21 ulusal kredilik en az 7 ders, dört yıllık lisans derecesi ile kabul edilen öğrenciler için en az 42 ulusal kredilik 14 ders, seminer, uzmanlık alan dersi, danışmanlık, diğer öğrenim etkinlikleri, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Bu durumda toplam AKTS kredileri, her yarıyıl en az 30 AKTS kredisi olmak şartıyla tezli yüksek lisans dereceli öğrenciler için en az 240 AKTS kredisi, dört yıllık lisans dereceli öğrenciler için ise en az 300 AKTS kredisi olması gerekir. |
Tam Zamanlı |
Temel İslam Bilimleri Anabilim Dalı’nda 2 Profesör, 4 Doçent, 5 Doktor öğretim üyesi, 3 Öğretim Görevlisi, 2 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır. Anabilim Dalı’na ait olmak üzere 1 toplantı salonu bulunmaktadır. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü |