Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi bünyesinde yer alan Psikoloji Bölümü 2020 yılında kurulmuştur |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere psikoloji alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için YGS ve LYS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK'e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi. |
Türk Yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Psikoloji alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Psikoloji bölümünün temel hedefi çağdaş psikoloji biliminin temel alanları (Klinik, Gelişim, Sosyal, Deneysel, Psikometri, Endüstri-Örgüt, Sağlık, Adli ve Trafik Psikolojisi gibi alt alanlarına ait bilgilerin) ve kuramların güncel uygulama, ölçme ve araştırma yöntemleriyle aktarılması neticesinde araştıran, bilimsel düşünebilen, mesleki konularda donanımlı ve bilgi birikimi ile toplumun ruh sağlığını koruyucu, önleyici ve tedavi edici müdahalelerde bulunabilen ulusal ve uluslararası düzeyde bilime katkı sağlayacak nitelikli psikologların yetiştirilmesidir. Öğrencilerimize Psikoloji biliminin temel ve güncel Deneysel, Nicel ve Nitel Araştırma Yöntemlerinin öğretilmesi ile ülkemizin eğitim ve araştırma alanlarına katkı sunulması ve özgün ve uluslararası düzeyde bilimsel yayınlar üretilebilmesi için gereken becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir. |
PÇ-1 | Psikoloji bölümleri ile ilgili temel kavramları tanır. |
PÇ-2 | Psikoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır |
PÇ-3 | Psikoloji ve ilgili alanlarda bilimsel problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir. |
PÇ-4 | Psikoloji alanında yeterli becerilerle donanmış, meslek etiği ilkelerine bağlı, iletişim becerilerini geliştirmiş, üretken, esnek düşünebilme becerileri kazanmıştır. |
PÇ-5 | Bilim, teknoloji ve çağdaş psikoloji ve ilgili diğer konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. |
PÇ-6 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
PÇ-7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
PÇ-8 | Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahiptir |
PÇ-9 | Farklı bakış açılarını bilimsel bilginin üretilmesi sürecine dâhil edebilen, bireysel ve kültürel farklılıklara dair farkındalığa sahiptir |
PÇ-10 | Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler. |
PÇ-11 | Alanı ile ilgili sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır. |
PÇ-12 | Psikolojik testler, psikolojide nitel ve nicel araştırma yöntemleri ve gözlem ve görüşme teknikleri konusunda yeterli beceriye sahiptir. |
PÇ-13 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
PÇ-14 | Sosyal bilimlerin felsefe, sosyoloji, antropoloji gibi bilim alanları ve fen bilimlerinin biyoloji ve sinirbilim gibi alanlarına dair temel bilgi düzeyine sahiptir ve bu bilgileri psikoloji becerilerini geliştirmek için ve çağdaş bilimsel yayınları takip etmek için kullanır. |
PÇ-15 | Psikoloji alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve istatistik, ölçme değerlendirme konusunda becerilere sahiptir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | |||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | |||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | X | |||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | ||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | X | X | X | |||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | X | X | |||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | X | X | |||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | X | X | |||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | X | X | X | ||||||||||||
İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||||
Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | X | X | X | |||||||||||
Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||
Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||
Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||
Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||
Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | X | X | X | ||||||||||||
Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||
Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. | X | X | |||||||||||||
Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | X | X | X | ||||||||||||
Neyi nasıl öğreneceğini bilir. | X | X | X | X | |||||||||||
Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | X | ||||||||||||||
Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. | X | X | X | ||||||||||||
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | X | X | X | X | |||||||||||
Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. | X | X | |||||||||||||
Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | X | X | X | X | |||||||||||
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||||||||||||
Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||
İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. | X | X | |||||||||||||
Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||||||
Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | X | X | |||||||||||
Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | X | X | X | |||||||||||
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | ||||||||||||||
Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | ||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanla ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sosyal ve Davranış Bilimlerinde temel kavramları kavrayabilme, kavramlar arası ilişkilere hakimdir. | 2 | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 3 | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Toplumlarının yaşadığı dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 4 | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sosyal Araştırma ve Planlama bilgisine sahiptir | 5 | x | x | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İleri düzeyde veri işleyerek bilgi elde edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. | 6 | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanla ilgili kuramsal bilgileri analiz etme ve uygulamadaki yansımalarını değerlendirme becerisine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | 3 | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Karar alma, kararı uygulama ve davranış haline getirmede alana ilişkin sahip olunan bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | 4 | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | 5 | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahiptir. | 3 | x | x | x | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal ve davranışsal olgulara dair görüşlerini alanın sağladığı yöntem ve bilgi kümesini kullanarak geliştirme ve olayları yorumlamada yetkinlik sahibidir. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanla ilgili bir meseleyi gerek ekip olarak gerekse de kendi başına bağımsız bir şekilde çözer. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ve ilgili alt dallarda yapılacak çok üyeli grup araştırmalarının süreçlerini ve zamanlamasını planlar, planlanmış görevleri istenildiği ölçüde ve zamanında yerine getirir. | 4 | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal hayatın gerekleri doğrultusunda davranır, tutum ve tavırlarıyla topluma örnek olur. | 5 | x | x | x | x | x | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Neyi nasıl öğreneceğini bilir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanla ilgili bilgi ve uygulama eksikliklerini tespit eder. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanla ilgili ilgi ve isteği sürekli canlı tutabilecek seviyede olduğunu gösterir. | 4 | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 5 | x | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğine sahiptir. | 6 | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 7 | x | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenim sürecinde elde ettiği verileri iş yaşamında değerlendirir ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş yaşamına dahil olduğunda kuramsal altyapı ve kavramsal zenginliğinin yarattığı farklılığı bireysel kariyerine yansıtır. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık bilgisini, toplumsal sorumluluk bilinciyle kullanır. | 4 | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 5 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 6 | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği ölçüde Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 7 | x | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Psikoloji bölümü mezunu psikologların büyük bir çoğunluğu devlet hastaneleri ve özel hastanelerde ve eğitim-öğretim kurumlarında görev yaparlar. Örneğin, eğitimci olarak, üniversitede öğretim üyesi ve/veya araştırmacı olarak ve eğitimde psikolojik test uygulaması, değerlendirmesi ve raporlanması alanlarında da görev yapmaktadır. Ülkemizde ve dünyada bu kurumlarda alanında yetkin psikoloji mezunu ihtiyacı artarak devam etmektedir. Ayrıca eğitim programlarının değerlendirilmesi ve düzenlenmesi konularında da psikologlara ihtiyaç duyulabilir. Sağlık kurumları olan hastane, klinik tanı ve tedavi merkezlerinde klinik psikologlar başta olmak üzere psikoloji lisans mezunları ve son yıllardaki ilerlemeler doğrultusunda nöropsikoloji alanlarında da istihdam edilmeye başlanmıştır. Ek olarak, kreş ve gündüz bakımevlerinde, okulöncesi eğitim veren diğer kurumlarda da çalışabilirler. Huzurevleri ve diğer merkezlerdeki yaşlıların belirlenen hedeflere yönlendirilmeleri, yetiştirme yurdu ve bakımevlerinde ergen ve gençlere uygulanan programların değerlendirilmesi türünde faaliyetleri de yürütürler. Bunların dışında lisans mezunu psikologlar çeşitli kamu görevlerinde de yer almaktadırlar. Örneğin, adliyelerde, sosyal hizmetlerde, askeri kurumlarda ve emniyette görev yapan psikologlar mevcuttur. Bu kurumlarda psikolojik değerlendirme, tedavi, rehabilitasyon hizmetlerine katkıda bulunurlar. Ayrıca, endüstride, halkla ilişkilerde ve insan kaynakları alanlarında plan yapma, kaliteli yönetim, iş ve işyeri verimini arttırma, işçi ve çalışan güvenliği, çalışan seçimi ve çalışanların ödüllendirilmesi ve yükseltilmesi/işten çıkarılması gibi alanlarda çalışan çok sayıda psikolog vardır. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PSİ 103 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ - I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
AİT 101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
BIY 101 | GENEL BİYOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
PSİ 101 | PSİKOLOJİYE GİRİŞ-I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
MAT 101 | SOSYAL BİLİMLERDE MATEMATİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
SOS 101 | SOSYOLOJİYE GİRİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
ENF 101 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI I | 1 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
TDL 101 | TÜRK DİLİ-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD 101 | YABANCI DİL-I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
KRP 102 | KARİYER PLANLAMA | 1 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
PSİ 104 | PSİKOLOJİDE İSTATİSTİK-I | 3 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
PSİ 108 | PSİKOLOJİK ANTROPOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
PSİ 106 | PSİKOLOJİNİN FELSEFİ KÖKENLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
PSİ 102 | PSİKOLOJİYE GİRİŞ-II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
ENF 102 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI II | 1 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
TDL 102 | TÜRK DİLİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD 102 | YABANCI DİL-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER-I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 1 |
PSİ 207 | KİŞİLİK KURAMLARI | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
PSİ 205 | ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
PSİ 209 | PSİKOLOJİDE İSTATİSTİK-II | 3 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
PSİ 203 | SOSYAL PSİKOLOJİ-I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
PSİ 201 | YAŞAM BOYU GELİŞİM-I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
SEC 3 | ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ III | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PSİ 210 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
BKE 202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER-II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 1 |
PSİ 206 | BİLİŞSEL PSİKOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
PSİ 208 | KLİNİK PSİKOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
PSİ 204 | SOSYAL PSİKOLOJİ-II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
PSİ 202 | YAŞAM BOYU GELİŞİM-II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SEC 4 | ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ IV | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PSİ 303 | ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
PSİ 305 | FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
PSİ 301 | PSİKOPATOLOJİ-I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
SEC 5 | ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ V | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 12 |
OSD | ORTAK SEÇMELİ DERSLER | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PSİ 306 | GÖZLEM VE GÖRÜŞME TEKNİKLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
PSİ 304 | NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
PSİ 302 | PSİKOPATOLOJİ-II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SEC 6 | ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ VI | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 12 |
OSD | ORTAK SEÇMELİ DERSLER | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PSİ479 | KÜLTÜREL PSİKOLOJİDE GÜNCEL KONULAR | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | |
PSİ 401 | PSİKOLOJİ SEMİNERİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
SEC 7 | ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ VII | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 25 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PSİ 402 | PSİKOLOJİDE MESLEK ETİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SEC 8 | ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ VIII | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 25 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SEC III | ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ III | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
PSİ 259 | BENLİK | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
PSİ 251 | MANEVİYAT PSİKOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
PSİ 253 | MESLEKİ İNGİLİZCE-I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
PSİ 255 | MODERN PSİKOLOJİ TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
PSİ 257 | PSİKOLOJİ VE MEDYA | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SEC 4 | ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ IV | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
PSİ 254 | MESLEKİ İNGİLİZCE-II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
PSİ 252 | PSİKANALİZDE TEMEL KAVRAMLAR | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
PSİ 258 | PSİKOLOJİ VE SANAT | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
PSİ 256 | PSİKOLOJİK UYUM | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
PSİ 260 | TRAFİK PSİKOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SEC 5 | ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ V | 7 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
PSİ 351 | ARAŞTIRMA PROJESİ-I | 1 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
PSİ 357 | DİL GELİŞİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
PSİ 355 | DUYUM VE ALGI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
PSİ 353 | ELEŞTİREL PSİKOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
PSİ371 | MİTOLOJİ VE PSİKOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | |
PSİ 361 | POLİTİK PSİKOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
PSİ 367 | PSİKOLOJİ VE DEĞERLER | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
PSİ 363 | PSİKOLOJİ VE KÜLTÜR | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
PSİ 369 | SPOR PSİKOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
PSİ 365 | TOPLUMSAL CİNSİYET | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
PSİ 359 | ZİHİN KURAMI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PSİ 360 | ADLİ PSİKOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
SEC 6 | ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ VI | 7 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
PSİ 352 | ARAŞTIRMA PROJESİ-II | 0 Saat | 3 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
PSİ 358 | BAĞLANMA | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
PSİ 370 | BELLEK | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
PSİ 354 | BİLİŞİN EVRİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
PSİ 356 | BİREY, AİLE VE SOSYAL ÇEŞİTLİLİK | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
PSİ 364 | PSİKOBİYOLOJİ VE DAVRANIŞ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
PSİ 362 | TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
PSİ 366 | YAKIN İLİŞKİLER | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PSİ 473 | ADLİ PSİKOLOJİ UYGULAMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
SEC 7 | ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ VII | 13 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
PSİ 463 | BAĞIMLILIK PSİKOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
PSİ 455 | ÇOCUK VE ERGEN PSİKOPATOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
PSİ 453 | DENEYSEL DESEN VE ANALİZİ | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
PSİ 469 | DUYGU VE BİLİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
PSİ 471 | GRUP DİNAMİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
PSİ477 | İLERİ İSTATİSTİK | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
PSİ479 | KÜLTÜREL PSİKOLOJİDE GÜNCEL KONULAR | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | |
PSİ 459 | PSİKOFARMAKOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
PSİ 451 | PSİKOLOJİK TESTLER-I | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
PSİ 461 | PSİKOTERAPİ KURAMLARI | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
PSİ 457 | SOSYAL SİNİRBİLİM | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
PSİ 465 | STRES YÖNETİMİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
PSİ 467 | TRAVMA, KAYIP, YAS SÜREÇLERİ VE GÖÇ | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SEC 8 | ALAN EĞİTİMİ SEÇMELİ VIII | 13 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
PSİ 466 | BİLİŞSEL NÖROPSİKOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
PSİ 456 | DUYGULAR | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
PSİ 470 | EVLİLİK VE AİLE TERAPİSİ | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
PSİ 460 | KLİNİK PSİKOLOJİDE ARAŞTIRMA VE UYGULAMA | 1 Saat | 3 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
PSİ 464 | KRİZ VE KRİZE MÜDAHALE | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
PSİ 468 | PSİKOLOJİDE SOMATİZASYON | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
PSİ 452 | PSİKOLOJİK TESTLER-II | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
PSİ 454 | SAĞLIK PSİKOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
PSİ 458 | TERAPÖTİK ETKİLEŞİM | 1 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
PSİ 462 | YAŞLANMA PSİKOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
Derslere ilişkin, sınav, ölçme ve değerlendirme kriterleri her yıl ders planına uygun olarak sunulmaktadır. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
20 kişilik Bilgisayar Laboratuvarı; Gözlem-Görüşme Odaları |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü, 50300, NEVŞEHİR Bölüm Başkanı : Dr. Öğr. Üyesi Nilgün Türkileri Dahili: 33507 e-mail : n.turkileri@nevsehir.edu.tr |