Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, 2021-2022 Eğitim Öğretim Yılında ilk öğrencilerini almaya başlamıştır. Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Damat İbrahim Paşa Yerleşkesi içinde yer alan Eğitim Fakültesi E blok zemin katta bulunmaktadır. Anabilim dalında 2 Doçent ve 1 Doktor Öğretim üyesi görev yapmaktadır. Kurulduğu ilk senesinde anabilim dalının öğretim üyeleri ve öğrencileri çeşitli ulusal ve uluslararası bilimsel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirilmiştir. |
Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, yükseköğretimde Müzik Öğretmenliği eğitimi alanında 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Program yeterliklerini yerine getirip başarı ile mezun olan adaylar Lisans derecesine sahip olurlar ve müzik öğretmeni olma hakkını kazanırlar. |
Lisans Derecesi |
Müzik Eğitimi Anabilim Dalına özel yetenek sınavı ile öğrenci alınır. Özel Yetenek Sınavına girebilmek için adayların ÖSYM tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavına (YKS) girmiş ve sınav kılavuzunda belirtilen sıralamaya girmiş olmaları gereklidir. Bu özelliği taşıyan lise ve dengi okul mezunu adaylar Özel Yetenek Sınavına alınırlar. Sınav Müziksel İşitme, Ses ve Çalgı dallarında yapılır. Kontenjan 40 öğrencidir. Asıl listede yer alanlar kayıt yaptırırlar. Kayıt yaptırmayanların yerine yedekleri çağrılır. |
Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri uygulanır. |
Müzik Öğretmenliği eğitimi alanında Lisans derecesi elde edebilmek için; öğrencilerin, programda almaları gereken derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamış olmaları ve genel ağırlıklı not ortalamasının 4.00 üzerinde en az 2.00 olması gereklidir. |
Müzik Eğitimi Anabilim Dalında Müzik Öğretmenliği eğitimi verilmektedir. Program YÖK tarafından belirlenmiştir. Mezunların, Müzik Eğitimi alan bilgisi ile donanımlı, öğrenci gelişimi ve öğrenme konusunda bilgili, Müzik Öğretimi Yöntem ve Teknikleri konusunda yetkin, eğitim öğretim etkinliklerini planlama ve uygulama becerileri ile donanımlı; müzik yapan, yaratan, ulusal ve evrensel düzeyde müzik kültürünün gelişmesine katkıda bulunan, analitik, ve eleştirel düşünebilen seçkin müzik öğretmeni adayı olmaları amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Müzik Öğretmenliği Lisans Programının yanında, konser, bilimsel toplantılar, uygulamalı çalışmalar düzenlenir. Öğretmen adaylarının bireysel, küçük gruplar ve topluluk içinde bu etkinliklere katılmaları sağlanır. Diğer üniversiteler ile yurt içi ve yurt dışı bağlantı kurularak bu gelişim güçlendirilir ve pekiştirilir. |
PÇ-1 | Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar |
PÇ-2 | Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. |
PÇ-3 | Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. |
PÇ-4 | Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
PÇ-5 | Türk ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahiptir. |
PÇ-6 | İlgili olduğu bilim dallarının gerekleri doğrultusunda; konuşurken ve şarkı söylerken sesini, anatomik ve fizyolojik yapısına uygun olarak doğru ve etkili bir biçimde kullanır. |
PÇ-7 | Çocuk şarkıları dağarcığını oluşturarak bu kapsamdaki ezgilere bir müzik aleti ile eşlik eder. |
PÇ-8 | Müzik topluluklarında çalar ve onları yönetir. |
PÇ-9 | Sanatın ortaya çıkışını ve gelişimini bilir. |
PÇ-10 | Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. |
PÇ-11 | Türk Müziği formları, besteleme kuralları ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir. |
PÇ-12 | Geleneksel Türk Sanat Müziği’nde kullanılan temel makam ve usullere ilişkin kuramsal bilgilere sahiptir. |
PÇ-13 | Forms in Turkish Folk Music recognizes and performs according to their regions. |
PÇ-14 | Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
PÇ-15 | Müzik eğitimi alanında bilimsel çalışmalar yapar. |
PÇ-16 | İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
PÇ-17 | Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. |
PÇ-18 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. |
PÇ-19 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
PÇ-20 | Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir. |
PÇ-21 | Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. |
PÇ-22 | Müziği bir bilim dalı olarak kabul eder ve farklı bilimlerle ilişkisini kurar. |
PÇ-23 | Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. |
PÇ-24 | Sınıf yönetimi konusunda hakimiyet kazanır. |
PÇ-25 | Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır. |
PÇ-26 | Müzik Eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
PÇ-27 | Müzik Eğitimi ile ilgili en az bir bilgisayar yazılımı ve bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
PÇ-28 | Tüm sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. |
PÇ-29 | Toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler. |
PÇ-30 | Farklı kültürlere ve sosyal yaşama uyum sağlar. |
PÇ-31 | Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. |
PÇ-32 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve süreçlere katılım sağlar. |
PÇ-33 | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||||
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | X | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||||||||||
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. | X | X | X | ||||||||||||||||||||||||||||||
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | PÇ-27 | PÇ-28 | PÇ-29 | PÇ-30 | PÇ-31 | PÇ-32 | PÇ-33 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | 2 | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. | 3 | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 5 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | 6 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 3 | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | 5 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 6 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 3 | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 4 | x | x | x | x | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 5 | x | x | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 6 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 7 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | 8 | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 3 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | 4 | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. | 6 | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 7 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Müzik Öğretmenliği programını tamamlayanlar müzik öğretmeni olurlar. Resmi-Özel İlköğretim ve Ortaöğretim okullarında öğretmen olarak çalışırlar. Sözleşmeli olarak okul öncesi eğitimi kurumlarında çalışan çok sayıda Müzik Öğretmeni vardır. Ayrıca özel dersler vermek ya da ticaret ile uğraşmak gibi olanaklar da bulunmaktadır. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlar Lisansüstü programlara aday olabilirler. Bunun için adayların yüksek lisans ve doktora programlarının her ikisi için ALES sınavından geçerli not almaları ve doktora programı için de yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları gereklidir. Bu koşulları yerine getiren adaylar lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GK 101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
MUZAE 101 | BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 1 | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
GK 107 | BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
MUZAE 107 | BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 1 | 1 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 1 |
MB 104 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 101 | EĞİTİME GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
MUZAE 103 | PİYANO EĞİTİMİ 1 | 1 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 1 |
MUZAE 105 | SES EĞİTİMİ 1 | 1 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 1 |
GK 105 | TÜRK DİLİ 1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
GK 103 | YABANCI DİL 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GK 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MUZAE 102 | BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 2 | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
MUZAE 108 | BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 2 | 1 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 1 |
MB 103 | EĞİTİM FELSEFESİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 102 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MUZAE 110 | MÜZİK KÜLTÜRÜ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MUZAE 104 | PİYANO EĞİTİMİ 2 | 1 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 1 |
MUZAE 106 | SES EĞİTİMİ 2 | 1 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 1 |
GK 106 | TÜRK DİLİ 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
GK 104 | YABANCI DİL 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
Toplam: |
27 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MUZAE 209 | ARMONİ VE EŞLİKLEME 1 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MUZAE 211 | BATI MÜZİĞİ TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
MUZAE 201 | BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 3 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
MUZAE 213 | BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 3 | 1 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 1 |
MUZAE 207 | ÇOKSESLİ KORO 1 | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
MUZAE 203 | MÜZİK ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 202 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 201 | TÜRK EĞİTİM TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MUZAE 205 | TÜRK HALK MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 1 | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
MUZAE SEÇ-1 | AE SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
26 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MUZAE 210 | ARMONİ VE EŞLİKLEME 2 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MUZAE 202 | BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 4 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MUZAE 214 | BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 4 | 1 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 1 |
MUZAE 208 | ÇOKSESLİ KORO 2 | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MB 204 | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MUZAE 204 | MÜZİK ÖĞRETİM PROGRAMLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MB 203 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MUZAE 206 | TÜRK HALK MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 2 | 1 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MUZAE 212 | TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MUZAE SEÇ-2 | AE SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
23 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MUZAE 303 | BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 5 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
MUZAE 307 | BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 5 | 1 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 1 |
MB 304 | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
MUZAE 309 | ORKESTRA - ODA MÜZİĞİ 1 | 1 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 301 | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | |
MUZAE 305 | TÜRK HALK MÜZİĞİ KOROSU 1 | 1 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
MUZAE 301 | TÜRK SANAT MÜZİĞİ TEORİSİ VE UYGULAMASI 1 | 1 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
SEÇAE 5 | AE SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
20 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MUZAE 304 | BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 6 | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MUZAE 308 | BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 6 | 1 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 1 |
MB 303 | EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | |
MUZAE 312 | OKUL MÜZİĞİ DAĞARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MUZAE 310 | ORKESTRA - ODA MÜZİĞİ 2 | 1 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 302 | SINIF YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | |
MUZAE 306 | TÜRK HALK MÜZİĞİ KOROSU 2 | 1 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
MUZAE 302 | TÜRK SANAT MÜZİĞİ TEORİSİ VE UYGULAMASI 2 | 1 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SEÇAE 6 | AE SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
17 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MUZAE 405 | BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 7 | 1 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 1 |
MB 404 | OKULLARDA REHBERLİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | |
MUZAE 403 | ORFF ÇALGILARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
MUZAE 409 | ORKESTRA - ODA MÜZİĞİ 3 | 1 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
MB 401 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 | 2 Saat | 6 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 10 |
MUZAE 401 | TÜRK SANAT MÜZİĞİ KOROSU 1 | 1 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
SEÇAE 7 | AE SEÇMELİ DERS HAVUZU 5 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
23 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MUZAE 404 | ORKESTRA - ODA MÜZİĞİ 4 | 1 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MB 402 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 | 2 Saat | 6 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | |
MB 403 | ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
MUZAE 402 | TÜRK SANAT MÜZİĞİ KOROSU 2 | 1 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SEÇAE 8 | AE SEÇMELİ DERS HAVUZU 6 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
13 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MUZAE 503 | ÇALGI BİLGİSİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
MUZAE 505 | DRAMA VE MÜZİKLİ OYUNLAR | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
MUZAE 501 | SEÇMELİ PİYANO 1 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MUZAE 504 | ÇALGI BİLGİSİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MUZAE 506 | OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MUZAE 502 | SEÇMELİ PİYANO 2 | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MUZAE 507 | BATI MÜZİĞİ TÜR VE BİÇİM BİLGİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
MUZAE 509 | TÜRK HALK MÜZİĞİ TÜR VE BİÇİM BİLGİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MUZAE 508 | EĞİTİM MÜZİĞİ BESTELEME TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MUZAE 510 | TÜRK MÜZİĞİ ÇOKSESLENDİRME | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MUZAE 511 | POPÜLER MÜZİK VE UYGULAMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
MUZAE 513 | TÜRK SANAT MÜZİĞİ TÜR VE BİÇİM BİLGİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MUZAE 512 | MÜZİK TOPLULUKLARI YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
MUZAE 514 | TÜRK HALK OYUNLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Öğrenciler her dönemin başında programda yer alan derslere kayıt yaptırırlar. Öğrenci dönemsel ders yükünü aşmadan istediği kadar derse kayıt yaptırabilir. Ayrıca başarı düzeyine göre üst yarıyıl derslerine yazılma hakkı da vardır. Eğitim Güz, Bahar ve gerektiğinde Yaz Dönemi için planlanır. Öğrencinin yarıyıl sonu sınavlarına girebilmesi için teorik derslerin %70’ine; uygulamalı derslerin %80’ine devam etmesi gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına girerler. Başarı notu ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı dikkate alınarak hesaplanır. Yarıyıl içi çalışmaları (ara sınav, ödev, küçük sınavlar vb.) %40, yarıyıl sonu sınavı %60 olarak değerlendirilerek başarı durumu belirlenir. Başarılı olmak için yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma ve o ders için başarı notu ortalamasının 45 olma zorunluluğu vardır. Bir dersten harf notu karşılığı olarak AA, BA, BB, CB, CC notlarını alan öğrenciler başarılı sayılırlar. DC ve DD harf notlarını alan öğrenciler koşullu başarılı sayılırlar. Genel ağırlıklı not ortalamasının (GANO) 2.00 olması durumunda koşul kalkar ve öğrenciler o dersten başarılı sayılırlar. Mezun olabilmek için genel ağırlıklı not ortalamasının 2.00 olması gereklidir. |
Müzik Öğretmenliği Programını başarı ile tamamlayabilmek için programda yer alan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, Öğretmenlik Uygulaması dersini başarıyla tamamlamak gereklidir. |
Tam Zamanlı |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 3 adet derslik ve çalışma odası, akademik personel ofisleri ve müzik eğitimine yönelik demirbaşları ile eğitim faaliyetlerine devam etmektedir. |
2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Yerleşkesi Eğitim Fakültesi 50300 NEVŞEHİR Anabilim Dalı Başkanı: Doç.Dr. Emin Erdem KAYA Dahili : 21013 E-posta: erdemkaya@nevsehir.edu.tr |