Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi bünyesinde yer alan Felsefe Bölümü 2015 yılında kurulmuştur. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere felsefe alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için YGS ve LYS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK'e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi. |
Türk Yüksek öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar |
Felsefe alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Felsefe Bölümü, temel felsefi disiplinler çerçevesinde genel formasyona sahip, eleştirel düşünebilen, fikir hayatımıza katkılarda bulunacak; ön kabullerden uzak, farklı kültürel değerlere ve yaşama biçimlerine saygılı bireyler yetiştirmeyi görev edinmiştir. Bu çerçevede yetiştireceği üstün nitelikli elemanlar ve yapacağı nitelikli bilimsel araştırmalar ile ulusal ve uluslararası düzeyde tüm insanlığın ortak kültürel mirası olan düşünceye katkı sağlayacak bir bölüm olma görüsü ile hareket etmektedir. |
PÇ-1 | Çözümleyici ve birleştirici düşünme, okuma ve yazma becerileri geliştirme. |
PÇ-2 | Yerel ve evrensel bakış açılarından felsefe çalışmalarını anlayabilme ve eleştirebilme. |
PÇ-3 | Felsefe metinlerinde işlenen felsefî sorunlarla ilgili araştırma yapabilme, yöntemler geliştirebilme. |
PÇ-4 | Evrensel felsefe sorunlarını yerel sorunlarla ilişkilendirebilme. |
PÇ-5 | İnsanlığın evrensel sorunlarını inceleyebilme ve yapılmış incelemeleri araştırabilme. |
PÇ-6 | Bilim, kültür, sanat vb. alanlara ilişkin sorunlara felsefece yaklaşabilme, bu sorunları teşhis edebilme. |
PÇ-7 | Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin evrensel ve yerel sorunları incelerken disiplinlerarası bilgilerden faydalanabilme. |
PÇ-8 | Felsefenin alt alanlarında karşılaşılan tekil sorunları anlayabilme, çözebilme ve gerektiğinde yönlendirebilme. |
PÇ-9 | Edinilen bilgiyi ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak aktarabilme |
PÇ-10 | Felsefe alanındaki çalışmaları etkin bir biçimde takip edecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma. |
PÇ-11 | Felsefenin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
PÇ-12 | Bilim tarihi alanında bilgi edinebilme, kaynak kullanabilme. |
PÇ-13 | Metin okumalarında çıkarım yapılarını ayırt edebilme. |
PÇ-14 | Felsefe-dışı alanlardaki tartışmalara felsefi-mantıki yaklaşımda bulunabilme. |
PÇ-15 | Bilim okumalarında karşılaşılan sorunların felsefi-mantıki yönlerini ayırt edebilme, ilgili mümkün çözümlerin felsefe yazınındaki yerlerini tespit edebilme. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | |||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | |||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | X | X | |||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | ||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | X | ||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | ||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | ||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | X | X | X | ||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura | X | X | X | X | |||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim | X | X | X | X | |||||||||||
Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | ||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | X | ||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | X | X | |||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | |||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | X | ||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | ||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | X | X | X | ||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | X | X | X | ||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | X | ||||||||||||||
Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | ||||||||||||||
Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | X | X | X | X | X | ||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | X | X | |||||||||||||
Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | X | |||||||||||||
Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | X | X | X | X | |||||||||||
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | ||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | 3 | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | 4 | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | 2 | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | 3 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | 4 | x | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 5 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | 2 | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | 3 | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | 2 | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER |
Felsefe Bölümü mezunları, en az 16 kredi Sosyoloji, 16 kredi Psikoloji dersi aldıklarını belgelendirdiklerinde, Pedagojik Formasyon Eğitimi alarak liselerde "Felsefe Grubu Öğretmeni" olabilmektedirler. bu nedenle, Felsefe Bölümü müfredatı bu durum göz önüne alınarak hazırlanmıştır. Bunun yanı sıra çeşitli kurum ve kuruluşlarda eğitim-kültür planlama ve değerlendirmeyle ilgili birimlerde çalışabilmektedirler. Düşünce üretebilen ve düşünceyi yazılı olarak aktarabilme becerisine sahip olan felsefe mezunları, yazar olarak da istihdam edilebilmektedirler. Buna ek olarak, Milli Eğitim Bakanlığı'nın rehber öğretmen ihtiyacını karşılamak amacıyla açacağı hizmetiçi eğitim kurslarında verilen sertifika ile özel okullarda, özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde "Rehber Öğretmen" olarak çalışabilme olanağına sahip olmaktadırlar. Ayrıca lisansüstü eğitimlerine devam ederek, üniversitelerde akademisyen olarak çalışma şansına da sahip olmaktadırlar. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
FLS 101 | FELSEFEYE GİRİŞ 1 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 8 |
FLS 103 | İLKÇAĞ FELSEFESİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 8 |
FLS 105 | SOSYOLOJİYE GİRİŞ | 4 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 8 |
TDL 101 | TÜRK DİLİ 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD 101 | YABANCI DİL 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
FLS 102 | FELSEFEYE GİRİŞ 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 8 |
FLS 104 | İLK ÇAĞ FELSEFESİ 2 | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 8 |
FLS 106 | KLASİK MANTIK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 8 |
TDL 102 | TÜRK DİLİ 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD 102 | YABANCI DİL 2 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FLS 205 | MODERN MANTIK 1 | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
FLS 203 | ORTAÇAĞ VE RÖNESANS FELSEFESİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
FLS 207 | PSİKOLOJİYE GİRİŞ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
FLS 201 | VARLIK FELSEFESİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
SEC 3 | Seçmeli Grup 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FLS 202 | BİLGİ FELSEFESİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
FLS 204 | MODERN FELSEFE | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
FLS 206 | MODERN MANTIK 2 | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
FLS 208 | SOSYOLOJİ TARİHİ | 4 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SEC 4 | Seçmeli Grup 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FLS 301 | AHLAK FELSEFESİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
FLS 303 | AYDINLANMA FELSEFESİ | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
FLS 305 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
FLS 307 | TÜRK DÜŞÜNCE TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
SEC 5 | Seçmeli Grup 5 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 13 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FLS 302 | 19. YY FELSEFESİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
FLS 304 | BİLİM TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
FLS 306 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | 4 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
FLS 308 | SİYASET FELSEFESİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SEC 6 | Seçmeli Grup 6 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 13 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FLS 401 | ÇAĞDAŞ FELSEFE I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
FLS 403 | KURUMLAR SOSYOLOJİSİ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
FLS 405 | SOSYAL PSİKOLOJİ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
SEC 7 | Seçmeli Grup 7 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 15 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FLS 404 | ANORMAL PSİKOLOJİ | 4 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
FLS 402 | ÇAĞDAŞ FELSEFE II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
FLS 406 | SEMİNER | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
Sec 8 | Seçmeli Grup 8 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 15 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER-1 | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 1 |
FLS 211 | FELSEFE METİNLERİ 1 | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 5 |
FLS 209 | MİTOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 5 |
FLS 215 | PLATON | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 5 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FLS 216 | ANADOLU BİLGELİĞİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 5 |
BKE 202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER-2 | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 1 |
FLS 212 | FELSEFE METİNLERİ 2 | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 5 |
FLS 210 | HERMENEUTİK | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 5 |
FLS 214 | METAFİZİK PROBLEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 5 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FLS 317 | ANTROPOLOJİYE GİRİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 5 |
FLS 311 | ÇAĞDAŞ EPİSTEMOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 5 |
FLS 315 | FELSEFE METİNLERİ 3 | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 5 |
FLS 313 | FELSEFİ MANTIK | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 5 |
FLS 309 | ORTA MANTIK | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 5 |
OSD I | ORTAK SEÇMELİ DERS | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FLS 316 | DİN FELSEFESİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 5 |
FLS 314 | GÖSTERGEBİLİM SORUNLARI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 5 |
OSD II | ORTAK SEÇMELİ DERS | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
FLS 312 | TÜRKİYE'DE FELSEFE | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 5 |
FLS 310 | UYGULAMALI ETİK | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 5 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FLS 407 | ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
FLS 409 | DİL FELSEFESİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
FLS 415 | EDEBİYAT VE FELSEFE | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
FLS 417 | ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
FLS 411 | FELSEFE METİNLERİ 4 | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
FLS 413 | MANTIK VE MATEMATİK FELSEFESİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
FLS 421 | SOSYAL ANTROPOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
FLS 419 | ZİHİN FELSEFESİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
FLS 414 | ANLAM VE DOĞRULUK | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
FLS 408 | BİLİM FELSEFESİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
FLS 410 | EĞİTİM FELSEFESİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
FLS 416 | FENOMENOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
FLS 412 | İSLAM FELSEFESİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
FLS 418 | SİNEMA VE FELSEFE | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
Derslere ilişkin, sınav, ölçme ve değerlendirme kriterleri her yıl ders planına uygun olarak sunulmaktadır. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. |
Tam zamanlı |
Adres : Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Felsefe Bölümü, 50300, NEVŞEHİR |