Nevşehir Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulmuştur. Sanat Tarihi Programı, Nevşehir Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesindeki bölümlerden biridir. Henüz 1 profesör ve 1 yardımcı doçentle faaliyetlerine devam eden programa, gerek lisans, gerekse de lisansüstü düzeyde öğrenci alınmamıştır. Programın eğitim-öğretim faaliyetlerinin Türkçe sürdürülmesi planlanmaktadır. |
Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Sanat Tarihi alanında Lisans Diploması" derecesi alırlar. |
Lisans |
Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı’ndan (LYS) yeterli puanı alarak Sanat Tarihi Bölümü’nün en az taban puanını karşılayan öğrenciler programa kayıt yaptırmaya hak kazanırlar. Bunun için lise ve dengi okul diploması ile ÖSYM tarafından yapılan sınav sonucuna göre yerleştirme belgesi yeterlidir. |
Türk Yüksek öğretim kurularında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Sanat Tarihi Programı’nda, öğrencilerin alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. |
Sanat Tarihi Bölümü, aynı adla anılan anabilim dalından oluşur. Programın amacı, teorik olarak verilen derslerin yanı sıra, alan araştırmalarında da yeterli öğrenciler yetiştirmektir. Programdan mezun olan öğrencilerin, ulusal ve uluslararası düzeyde yetenekli ve donanımlı birer Sanat Tarihçisi olarak yetiştirilmeleri, programın ikinci amacını oluşturmaktadır. |
PÇ-1 | Sanat Tarihi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma |
PÇ-2 | Sanat Tarih biliminin konularında veri kaynağı olan bilgileri toplama, analiz etme, yorumlama, tartışma ve önerilerde bulunma yeteneği kazanma |
PÇ-3 | Sanat Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip edebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
PÇ-4 | Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanma |
PÇ-5 | Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olma |
PÇ-6 | Sanat Tarihi alanındaki bilimsel yayınları, teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunlara ulaşabilme ve uygulayabilme becerisi edinme |
PÇ-7 | Sanat Tarihi alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olma |
PÇ-8 | Sanat Tarihi biliminin ulusal veya uluslar arası boyutta anlam ve öneminin farkına varmak; günümüze ulaşan sanat ve mimarlık ürünlerinin değerlendirme ve yorumlama yetisine sahip olma |
PÇ-9 | Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği bilincine ulaşma |
PÇ-10 | Dünya Sanat Tarihi ve Türk Sanatı Tarihi arasında paralellik kurma bilgisine sahip olma |
PÇ-11 | Sanat ve mimarlık ürünlerine, kültürel mirasa ve çevresine sahip çıkabilme duyarlılığına sahip olabilme |
PÇ-12 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeteneğine sahip olmak ve eleştirel düşünebilme yeteneğini geliştirme |
PÇ-14 | En geniş anlamıyla tarihsel çevreyi bir bütünsellik içerisinde kavrayabilir |
PÇ-15 | Çeşitli kültürlerin ve sanatların çeşitli alanları ve sanatsal faaliyetleri hakkında bilinçli, işlenmiş, tutarlı, görüş ve bilgi sahibi olma. |
PÇ-16 | Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme |
PÇ-17 | İnsan doğasına dair evrensel ahlak, estetik ve sanat felsefesi bağlamında duyarlılıklar edinme |
PÇ-18 | En az bir yabancı dil kullanarak Sanat Tarihi alanındaki gelişmeleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | |||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | ||||||||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | ||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | ||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | ||||||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | ||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | ||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | ||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | ||||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | ||||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | X | X | |||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura | X | X | X | ||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim | X | X | |||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | |||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | X | ||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | ||||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | X | ||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | ||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | |||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | X | X | |||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | X | ||||||||||||||||
Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | ||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | X | X | X | X | |||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | X | ||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | X | |||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | X | ||||||||||||||||
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | ||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | 2 | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | 1 | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | 3 | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | 4 | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | 2 | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | 3 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | 4 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 5 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | 2 | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | 3 | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER |
Sanat Tarihi Programı’ndan mezun olan öğrenciler, KPSS' den yeterli puanı almaları, giriş sınavını kazanmaları ve yeterli yabancı dil puanını almaları durumunda, Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı olarak Uzman Yardımcılığı, Müze Araştırmacısı; Vakıflar Genel Müdürlüğü’nde Uzman ve Uzman Yardımcılığı; ALES, yabancı dil puanlarını sağlamak koşuluyla Akademisyenlik gibi görevlere atanabilmektedirler. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SNT103 | ANADOLU UYGARLIKLARI VE SANATI I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
AİT 101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SNT105 | İSLAM ÖNCESİ TÜRK SANATI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
SNT109 | KLASİK MİTOLOJİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
SNT101 | SANAT TARİHİNE GİRİŞ VE TERMİNOLOJİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
TDL101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SNT107 | YUNAN MİMARİSİ VE SANATI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SNT106 | ANADOLU ÖNCESİ TÜRK SANATI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SNT104 | ANADOLU UYGARLIKLARI VE SANATI II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
AİT 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SNT110 | İKONOGRAFİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SNT108 | ROMA MİMARİSİ VE SANATI | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SNT102 | SANAT TARİHİNE GİRİŞ VE TERMİNOLOJİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDL102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SNT201 | ANADOLU SELÇUKLU SANATI VE MİMARİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
SNT205 | GEÇ ANTİK ERKEN HIRİSTİYAN SANATI I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
SNT203 | İSLAM SANATI I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
SNT207 | TEKNİK RESİM VE RÖLÖVE I | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
SDG 1 | SEÇİMLİK DERS GRUBU 1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SNT202 | ANADOLU SELÇUKLU SANATI VE MİMARİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SNT206 | GEÇ ANTİK ERKEN HIRİSTİYAN SANATI II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SNT204 | İSLAM SANATI II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SNT208 | TEKNİK RESİM VE RÖLÖVE II | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SDG 2 | SEÇİMLİK DERS GRUBU 2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SNT301 | BEYLİKLER DÖNEMİ SANATI VE MİMARİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
SNT307 | BİZANS SANATI I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
SNT305 | RÖNESANS DÜŞÜNCESİ VE SANATI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
SNT309 | SANAT TARİHİNDE KAZI VE YÜZEY ARAŞTIRMALARI | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 6 |
SDG 3 | SEÇİMLİK DERS GRUBU 3 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SNT306 | AYDINLANMA ÇAĞINDA KÜLTÜR VE SANAT | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SNT308 | BİZANS SANATI II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SNT302 | ERKEN OSMANLI DÖNEMİ SANATI VE MİMARİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SNT310 | SANAT TARİHİ YAZIMINDA YÖNTEM | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SDG 4 | SEÇİMLİK DERS GRUBU 4 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SNT401 | KLASİK OSMANLI MİMARİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 6 |
SNT405 | MÜZECİLİK | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
SNT403 | OSMANLI RESİM SANATI I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
SNT407 | SEMİNER I | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
SDG 5 | SEÇİMLİK DERS GRUBU 5 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SNT406 | CUMHURİYET DÖNEMİ SANATI | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SNT402 | KLASİK OSMANLI MİMARİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SNT404 | OSMANLI RESİM SANATI II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SNT408 | SEMİNER II | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SDG 6 | SEÇİMLİK DERS GRUBU 6 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SNT209 | OSMANLICA I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SNT213 | TÜRK KONUT MİMARİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SNT211 | TÜRK-ISLAM SÜSLEME SANATLARI I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SNT214 | KIRSAL MİMARİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SNT210 | OSMANLICA II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SNT212 | TÜRK-ISLAM SÜSLEME SANATLARI II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SNT315 | OSMANLI EPİGRAFİSİ I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SNT311 | OSMANLICA III | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
SNT313 | TÜRK-ISLAM EL SANATLARI I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SNT314 | OSMANLI EPİGRAFİSİ II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SNT312 | OSMANLICA IV | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SNT314 | TÜRK-ISLAM EL SANATLARI II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SNT409 | ANADOLU KENTLERİ I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
SNT417 | BİZANS KÜÇÜK EL SANATLARI I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
SNT411 | BİZANS VE BİZANS SONRASI KAPADOKYA I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
SNT415 | ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SNT410 | ANADOLU KENTLERİ II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SNT418 | BİZANS KÜÇÜK EL SANATLARI II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SNT412 | BİZANS VE BİZANS SONRASI KAPADOKYA II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SNT406 | CUMHURİYET DÖNEMİ SANATI | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SNT416 | ÇAĞDAŞ SANAT AKIMLARI II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Sanat Tarihi Programı’da, öğrencilerin alması gereken zorunlu ve seçmeli derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Programa henüz öğrenci alınmadığı için, halen 1 profesör, 2 yardımcı doçent görev yapmaktadır. Öğrenciler eğitim-öğretim faaliyetlerine başladıkları taktirde, yaz dönemlerinde ilgili kurumlarda araştırmalar yapabilecek ve alanlarıyla ilgili kazılara katılma fırsatı da bulabileceklerdir. Ayrıca, tarihi eser bakımından zengin olan Türkiye'nin çeşitli yerlerine yapılacak periyodik inceleme gezileriyle mesleki deneyimleri de artırılabilir. |
Nevşehir Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. Avanos Yolu Üzeri 50300 Nevşehir / Türkiye Web: http://sanattarihi.nevsehir.edu.tr/ Tel: 0384 2153900 (1422-1424) Fax: 0-384-2153948 Bölüm Başkanı: Prof. Dr. Mustafa Servet AKPOLAT Tel: 0384 2153900 (1422) Bölüm AKTS/DS Koordinatörü: Yrd. Doç. Dr. Gökben AYHAN Tel: 0384 2153900 (1424) |