Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulmuştur. Nevşehir Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü 2010-2011 eğitim öğretim yılında lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere ARKEOLOJİ alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSS seçme sınavında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK'e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi. |
Türk Yüksek öğretim kurularında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Arkeoloji alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Arkeoloji Bölümünün temel hedefi; genel Arkeoloji ve üç alt anabilim dalının (Klasik Arkeoloji, Protohistorya ve Önasya Arkeolojisi, Prehistorya) temel prensiplerini tanımlama, açıklama, uygulama, karar verebilme, öğretebilme, arkeolojik kazılarda çalışabilme bilgi ve becerisine sahip Arkeoloji lisans mezunu olarak kanunların sağladığı tüm yetki ve sorumlulukları taşıyan mezunlar yetiştirmektir. Arkeoloji Bölümü, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon çerçevesinde bağlı olduğu dekanlık ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütür. Arkeoloji Bölümü, öğrencilerini arkeolojinin kullanıldığı alanlarda istihdam edilecek şekilde yetiştirir. Arkeoloji Bölümünün etkileştiği ve etkileşmesinin istendiği paydaşlar TÜBİTAK, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve bakanlığa bağlı müzeler başta olmak üzere bakanlıklara bağlı çeşitli kurum ve kuruluşlarda, Üniversiteler, Belediyeler, Araştırma Kurumları, Enstitüler, Mezunlar, Arkeologlar Derneği şeklinde özetlenebilir. Bunların yanı sıra ulusal ve uluslar arası kültürel miras yönetimi gerektiren inşaat projelerinde de çalışabilirler. Bölümümüz sahip olduğu eğitim ve araştırmacı öğretim üyesi kadrosu ile öğrencilerine en iyi şekilde eğitim vermeye çalışmaktadır. Bölümümüzde BAP destekli projeler yürütülmektedir. Yürütülen projeler ile öğrencilerine öğrenme ve araştırma için pozitif bir atmosfer sağlar. İstekli ve başarılı bazı öğrencilerine araştırma laboratuarlarında araştırmalara katılma imkânı sunarak, öğrencilerini lisansüstü çalışma yapmaya yönlendirip, akademik kariyer yaparak ve akademisyen olarak hayatlarını kazanmalarını teşvik etmektedir. |
PÇ-1 | Arkeoloji programı ile ilgili temel kavramları tanır. |
PÇ-2 | Karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri toplar. |
PÇ-3 | Verileri çözümler, gözlem yapar ve elde ettiği verilerle ilgili sonuçları yorumlar. |
PÇ-4 | Arkeoloji ilkelerini tarihi ve günümüz dünya problemlerine uygular. |
PÇ-5 | Arkeoloji ile ilgili kuram ve yöntemler arasındaki bağlantıyı kurar. |
PÇ-6 | İlgi alanında karşılaşılan problemlerin çözümlemelerinde mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
PÇ-7 | Gerek ilgi alanlarındaki ve gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. |
PÇ-8 | En az bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. |
PÇ-9 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
PÇ-10 | Çalışma alanıyla ilgili etkili tanıtımlar yapar. |
PÇ-11 | Arkeoloji alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
PÇ-12 | Arkeoloji alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında, kullanır, çözümler ve uygular |
PÇ-13 | Arkeoloji alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri düzenler. Arkeoloji alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. |
PÇ-14 | Arkeoloji alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar, bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. |
PÇ-15 | Arkeoloji alanında çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal faaliyetler gösterir. |
PÇ-16 | Arkeoloji ve bilimsel uygulama sürecinde etik değerleri gözetir. |
PÇ-17 | Arkeoloji alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
PÇ-18 | Arkeolojik kültürel mirasın, insanlığın ortak kültürel mirası olduğu bilinci ile hareket eder. |
PÇ-19 | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | ||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | ||||||||||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | ||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | ||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | ||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | ||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | ||||||||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | ||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | ||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | ||||||||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | ||||||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | ||||||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | ||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | ||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X |
Mezunlarımızın iş bulma imkânları genel olarak şöyle sıralanabilir: Üniversiteler, Başbakanlık Vakıflar Genel Müdürlüğü, Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı kurumlar ve müzeler, özel sektör, özel müzeler, araştırma projeleri (serbest arkeolog), araştırma merkezleri ve enstitüler, TÜBİTAK, belediyeler (KUDEB, Fen İşleri), ulusal ve uluslar arası kültürel miras yönetimi gerektiren inşaat projeleri gibi özel ve kamu kurumlarıdır. Bu program mezunları, KPSS' den gereken puanı almaları durumunda kamu kurumlarında memur olarak atanabilmektedirler. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK165 | ANADOLU’DA NEOLİTİK DÖNEM I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
ARK169 | ANTROPOLOJİYE GİRİŞ I | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
ARK167 | ARKEOLOJİDE ÇİZİM TEKNİKLERİ VE YÖNTEMLERİ I | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
ARK 161 | ARKEOLOJİYE GİRİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
AİT 101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
ARK 199 | BİLİM TARİHİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | |
ARK163 | GEOMETRİK VE ARKAİK DÖNEM ARKEOLOJİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
TDE101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YDB 101 | YABANCI DİL (İNGİLİZCE) I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK164 | ANADOLU’DA NEOLİTİK DÖNEM II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ARK 198 | ANTROPOLOJİYE GİRİŞ II | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ARK162 | AREOLOJİK KAZI VE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
ARK 168 | ARKEOLOJİDE ÇİZİM TEKNİKLERİ VE YÖNTEMLERİ II | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
AİT 102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
ARK166 | GEOMETRİK VE ARKAİK DÖNEM ARKEOLOJİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
TDE102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YDB 102 | YABANCI DİL (İNGİLİZCE) II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK 257 | ANADOLU PERS ARKEOLOJİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
ARK 265 | ANADOLU'DA KALKOLİTİK DÖNEM I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
ARK 261 | ERKEN DÖNEM MEZOPOTAMYA KÜLTÜRÜ I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
ARK 269 | KLASİK DÖNEM ARKEOLOJİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
ARK 253 | PREHİSTORİK EGE ARKEOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
SCHV3 | Seçmeli Ders Havuzu 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
26 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK 254 | ANADOLU PERS ARKEOLOJİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ARK 264 | ANADOLU'DA KALKOLİTİK DÖNEM II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ARK 268 | KLASİK DÖNEM ARKEOLOJİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ARK 250 | MÖ III.-II. BİN EGE ARKEOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SCHV4 | Seçmeli Ders Havuzu 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
22 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK 393 | AKAD DİLİ VE GRAMERİ I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | |
ARK 395 | ARKEOLOJİDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | |
ARK363 | ERKEN TUNÇ ÇAĞI ANADOLU ARKEOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
ARK367 | HELLENİSTİK DÖNEM ARKEOLOJİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
ARK 365 | KLASİK DÖNEM HEYKELTIRAŞLIĞI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
ARK361 | MÖ III. BİNYILDA MEZOPOTAMYA ARKEOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
SCHV5 | Seçmeli Ders Havuzu 5 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
27 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK 394 | AKAD DİLİ VE GRAMERİ II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | |
ARK 396 | ARKEOLOJİDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | |
ARK368 | HELLENİSTİK DÖNEM ARKEOLOJİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ARK 370 | HİTİT ARKEOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ARK396 | SURİYE FİLİSTİN ARKEOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SCHV6 | Seçmeli Ders Havuzu 6 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
21 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK425 | ANADOLU’DA DEMİR ÇAĞI I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
ARK421 | ARKEOLOJİ OKUMALARI I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
ARK 491 | MESLEKİ İNGİLİZCE I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | |
ARK429 | MÜZE VE MÜZECİLİK | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
ARK423 | ROMA DÖNEMİ ARKEOLOJİSİ I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
SCHV7 | Seçmeli Ders Havuzu 7 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
31 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK424 | ANADOLU’DA DEMİR ÇAĞI II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
ARK494 | ARKEOLOJİ OKUMALARI II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ARK 496 | MESLEKİ İNGİLİZCE II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | |
ARK426 | ROMA DÖNEMİ ARKEOLOJİSİ II | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SCHV8 | Seçmeli Ders Havuzu 8 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
24 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK 233 | ANADOLU TARİHİ COĞRAFYASI - I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
ARK 263 | ARKEOLOJİDE FOTOĞRAFÇILIK | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | |
BKE 201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
ARK 223 | ESKİ YAKINDOĞU MİTOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ARK271 | İNSAN ÇEŞİTLİLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
ARK 267 | KLASİK ARKEOLOJİYE GİRİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | |
ARK 281 | SEMİNER - I | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 5 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK 234 | ANADOLU TARİHİ COĞRAFYASI - II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ARK 266 | ARKAİK DÖNEM MİMARLIĞI II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 0 |
BKE 102 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ARK 262 | ERKEN DÖNEM MEZOPOTAMYA KÜLTÜRÜ II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ARK 298 | GEÇ ANTİK ÇAĞ ARKEOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
ARK 282 | SEMİNER II | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 5 |
ARK 226 | YUNAN VE ROMA MİTOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK391 | ARKEOLOJİDE HAMMADDE VE TEKNOLOJİ BİLGİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ARK 325 | KÜLTÜREL MİRAS YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
ARK377 | LATİN I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
ARK 371 | NÜMİZMATİK I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
ARK341 | ÖNASYA SERAMİK SANATI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
ARK 383 | SEMİNER - III | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK 338 | DENEYSEL ARKEOLOJİ | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | |
ARK 314 | ETNOARKEOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ARK378 | LATİN II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ARK 398 | MISIR ARKEOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ARK 366 | MÖ II. BİN ANADOLU ARKEOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ARK 362 | MÖ II.BİNYILDA MEZOPOTAMYA ARKEOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ARK 372 | NÜMİZMATİK II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ARK 386 | SEMİNER IV | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ARK 336 | TARİHÖNCESİ DÖNEMLERDE KAPADOKYA | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK 415 | ANTİK DÖNEM RESİM SANATI - I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
ARK 409 | ASYA ARKEOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | |
ARK 477 | BİZANS TARİHİ VE SANATI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
ARK 435 | KLASİK DÖNEMLERDE KAPADOKYA | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | |
ARK 427 | KURAMSAL ARKEOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
ARK 413 | NÜMİZMATİK III | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
ARK471 | ÖNASYA MÜHÜR SANATI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
ARK 481 | SEMİNER - V | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ARK 430 | MÖ I.BİNYILDA MEZOPOTAMYA ARKEOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ARK476 | ORTAÇAĞ'DA KAPADOKYA'DA KÜLTÜR VE SANAT: BİZANS DÖNEMİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
ARK438 | ROMA DÖNEMİ HEYKELTRAŞLIĞI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
ARK447 | ROMA DÖNEMİ MİMARLIĞI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ARK 442 | ROMA DÖNEMİ SERAMİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | |
ARK 422 | ROMA DÖNEMİ SERAMİĞİ II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
ARK 482 | SEMİNER - VI | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, uygulama sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 1 profesör, 5 yardımcı doçent doktor, 2 öğretim görevlisi, 1 uzman ve 3 araştırma görevlisi ile yürütülmektedir. Bölümümüzde dersler 56 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmekte olup; donanımlı bir (1) depo-araştırma laboratuvarı ve müşterek kullanılan bilgisayar laboratuarı da mevcuttur. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca açık olan laboratuarlardan faydalanma olanağına sahiptirler. |
Adres : Arkeoloji Bölümü, Nevşehir Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, A-Blok, Avanos Yolu 50300 NEVŞEHİR Web Adresi : http://arkeoloji.nevsehir.edu.tr Tel : 0-384-215 39 00 Faks : 0-384-215 39 48 Bölüm Başkanı : Prof. Dr. Lütfü Gürkan GÖKÇEK Tel : 0-384-215 39 00 /1369 e-mail : gurkangokcek@nevsehir.edu.tr |