Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kuruluş

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Bölümü Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı 2547 sayılı kanun’un 2880 sayılı kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca 2011 tarihinde kurulmuştur. 2015-2016 eğitim öğretim yılında lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Almancadır.


Kazanılan Yeterlilik

Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar “Alman Dili Eğitimi” alanında Lisans derecesi alırlar.


Yeterlilik Düzeyi

Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınavda elde edilen dil puanı türü ile öğrenci alınır. Sınavda başarılı olan öğrenciler kayıt işlemlerini yaptırırlar. Kayıt işlemleriyle birlikte bir derecelendirme sınavı (Almanca Yeterlilik Sınavı) yapılır. Sınavın sonuçlarına göre, Almanca dil düzeyi dersleri izlemeye yeterli olmayan öğrenciler bir yıllık Almanca hazırlık sınıfı okur. Sınavı başaranlar doğrudan birinci sınıfa alınır.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Bu programda Zorunlu Almanca Hazırlık uygulanmaktadır. Üniversitenin akademik yıl başında yaptığı Almanca yeterlik sınavı ya da eşdeğeri sınavlardan yeterli puanı alan öğrenciler muaf olmaktadırlar.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Alman Dili Eğitimi alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını elde etmesi gerekir.


Program Profili

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı, dil puanıyla öğrenci alan, çağdaş ilkeleri benimsemiş, kendini sürekli olarak geliştirmeyi amaçlayan Almanca öğretmenleri yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu doğrultuda Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Bölümü, o Bilinçli, sorumlu ve çağdaş öğretmenlik ilkeleriyle donanmış bir eğitimcilik anlayışı, o Son dönem eğitim çalışmalarını bilen ve uygulayan öğretim becerisi, o Teknolojik gelişmelere uygun ders hazırlayabilen bir öğretmen profili yaratmayı amaçlamaktadır.


Program Çıktıları

PÇ-1 Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanımlar ve bunu okul ortamında uygular ve farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
PÇ-2 Günlük ders planlarını öğretim planlarına göre düzenler ve uygun öğretim teknolojisi ve materyalleri hazırlar, uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-3 Bireyin gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini ve bu süreçlerin öğrenci gelişimi ile ilişkisini analiz eder.
PÇ-4 Teorik ve uygulamalı dilbilim kavramlarını ve ilkelerini ve birinci ve ikinci dil edinimi teorilerini açıklar, bu teorilerin yabancı dil öğretimi teorileri ve uygulamalarıyla bağlantısını kurar.
PÇ-5 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini açıklar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular.
PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-7 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-11 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır.
PÇ-12 Türk Devrimi’nin ortaya çıkmasına yol açan siyasal, ekonomik, toplumsal, düşünsel koşulları yorumlar, birlikte yaşadığı toplum ile bütünlük içinde Atatürk ilke ve devrimleri doğrultusunda ulusal amaç ve ülküler ile yurt sevgisi başta olmak üzere yüksek insani değerleri benimser.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar.
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır.
PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir.
PÇ-17 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinliklerin planlama ve yürütme sorumluluğunu alır ve proje ekibinin gelişimini takip eder.
PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X X X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X X X X X X X X X X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X X X X X X X X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20
Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. X X X
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. X X X
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. X X X X
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. X X X X X
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. X X X
Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. X X
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. X X
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. X X X X
Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. X X
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. X X X X X
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. X
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. X X X X
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. X X
Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. X X
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X X
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. X X
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. X
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. X X
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. X
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. X X
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. X
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. X X
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. X X
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. X
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X X
Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. X X
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. X X
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. X X
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. X
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. X X
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. X
Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. X X
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 1 x x x x x x x x x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. 2 x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. 3 x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 4 x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. 5 x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. 6 x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. 1 x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. 2 x x x x x x x x x x x x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3 x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 4 x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. 5 x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 6 x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. 1 x x 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. 2 x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. 3 x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 4 x x x 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 5 x x x x 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. 6 x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 7 x x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. 8 x x İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. 1 x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 2 x x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 3 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. 4 x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. 6 x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 7 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. 1 x x x x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. 2 x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3 x x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 2 x x x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 3 x x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 4 x x Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Bu bölümden mezun olan öğrenciler, özel ve devlet kurum ve kuruluşlarına bağlı, ilk ve orta dereceli okullarda ve dershanelerde Almanca öğretmeni olarak görev alabilecekleri gibi devlet ve vakıf üniversitelerinin yabancı diller yüksek okullarında okutman olarak çalışabilmektedirler. Akademik kariyerlerini sürdürmek isteyenler ise Almanca Öğretmenliği, Alman Dili ve Edebiyatı ve Mütercim Tercümanlık Bölümlerinde araştırma görevlisi olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca, öğrencilerimiz tercüme bürolarında, yazılı ve görsel basın, halkla ilişkiler gibi iş sahalarının yabancı dil gerektiren ilgili bölümlerinde iş bulma olanaklarına sahiptirler.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrencilerimiz alanla ilgili veya bağlantılı lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarında öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ADEAE 101 ALMANCANIN YAPISI 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
GK 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
GK 107 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
MB 103 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
MB 101 EĞİTİME GİRİŞ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
ADEAE 103 OKUMA BECERİLERİ 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
ADEAE 107 SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
GK 105 TÜRK DİLİ 1 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 5
GK 103 YABANCI DİL 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
ADEAE 105 YAZMA BECERİLERİ 1 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ADEAE 102 ALMANCANIN YAPISI 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
GK 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
MB 104 EĞİTİM FELSEFESİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
MB 102 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
ADEAE 104 OKUMA BECERİLERİ 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
ADEAE 108 SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
GK 106 TÜRK DİLİ 2 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
GK 104 YABANCI DİL 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
ADEAE 106 YAZMA BECERİLERİ 2 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 3
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ADEAE 203 ALMAN EDEBİYATI 1 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 4
ADEAE 201 ALMANCA ÖĞRENME VE ÖĞRETİM YAKLAŞIMLARI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
ADEAE 207 ALMANCANIN YAPISI 3 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
ADEAE 205 DİLBİLİMİ 1 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
MB 202 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
MB 201 TÜRK EĞİTİM TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
ADES 1 ALAN DERSİ SEÇMELİ 1 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 4
GKS 1 GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ 1 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 3
MBS 1 MESLEKİ BİLGİ SEÇMELİ 1 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ADEAE 204 ALMAN EDEBİYATI 2 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
ADEAE 202 ALMANCA ÖĞRETİM PROGRAMLARI 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
ADEAE 206 DİLBİLİMİ 2 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
MB 204 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
ADEAE 208 İLERİ OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
MB 203 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
ADES 2 ALAN DERSİ SEÇMELİ 2 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 4
GKS 2 GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ 2 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 3
MBS 2 MESLEKİ BİLGİ SEÇMELİ 2 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ADEAE 301 ALMANCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 1 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 5
ADEAE 303 ALMANCA ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER 1 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
ADEAE 305 DİL EDİNİMİ 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
MB 304 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
MB 301 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
ADES 3 ALAN DERSİ SEÇMELİ 3 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 4
GKS 3 GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ 3 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 3
MBS 3 MESLEKİ BİLGİ SEÇMELİ 3 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ADEAE 302 ALMANCA DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ 2 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 5
ADEAE 304 ALMANCA ÖĞRETİMİNDE EDEBİ METİNLER 2 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 5
MB 303 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
MB 302 SINIF YÖNETİMİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
GK 001 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1 Saat 2 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
ADES 4 ALAN DERSİ SEÇMELİ 4 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 4
GKS 4 GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ 4 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 3
MBS 4 MESLEKİ BİLGİ SEÇMELİ 4 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ADEAE 401 ALMANCA DERS KİTABI İNCELEMESİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 3
ADEAE 403 ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ 3 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 4
MB 404 OKULLARDA REHBERLİK 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 3
MB 401 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 2 Saat 6 Saat 4 Güz Zorunlu 13
ADES 5 ALAN DERSİ SEÇMELİ 5 - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 4
MBS 5 MESLEKİ BİLGİ SEÇMELİ 5 - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 4
Toplam:
31

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ADEAE 402 ALMANCA ÖĞRETİMİNDE DERS İÇERİĞİ GELİŞTİRME 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 3
ADEAE 404 ALMANCA ÖĞRETİMİNDE SINAV HAZIRLAMA 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 3
MB 402 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 2 Saat 6 Saat 4 Bahar Zorunlu 13
MB 403 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 3
ADES 6 ALAN DERSİ SEÇMELİ 6 - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 4
MBS 6 MESLEKİ BİLGİ SEÇMELİ 6 - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

ALAN DERSİ SEÇMELİ 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ADEAE 515 DİNLEME VE SESLETİM 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 4
ADEAE 507 KARŞILAŞTIRMALI ÜLKE BİLGİSİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4

ALAN DERSİ SEÇMELİ 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ADEAE 516 ALMANCA ÖĞRETİM TEKNİKLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 4

ALAN DERSİ SEÇMELİ 3

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ADEAE 503 KARŞILAŞTIRMALI DİL BİLGİSİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4
ADEAE 519 YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE MOTİVASYON 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4

ALAN DERSİ SEÇMELİ 4

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ADEAE 504 KÜLTÜRLERARASI ÖĞRENME VE ÖĞRETME 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4

ALAN DERSİ SEÇMELİ 5

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ADEAE 501 ALMANCA ÖĞRETİMİNDE DRAMA 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
ADEAE 505 ALMANCA-TÜRKÇE ÇEVİRİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4
ADEAE 509 SINIF İÇİ ÖĞRENMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4

ALAN DERSİ SEÇMELİ 6

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
ADEAE 506 TÜRKÇE-ALMANCA ÇEVİRİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalıdır. Öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmeleri için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.


Mezuniyet Şartları

Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı


Bölüm Olanakları

Alman Dili Eğitimi Bölümünde 3 Doç. Dr., 1 Dr. Öğretim Üyesi ve 2 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır. Bunun yanı sıra üniversitemizin ilgili fakültelerinden ve birimlerinden öğretim elemanları bölümümüzde ders vermektedirler. Bölümümüzde dersler 40 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmektedir.


Adres ve İletişim Bilgileri

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. 50300 Nevşehir