Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI

Kuruluş

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulmuştur. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü 2008-2009 eğitim öğretim yılında lisans, 2009-2010 eğitim öğretim yılında da yüksek lisans ve bilimsel hazırlık eğitimine başlamıştır. 2009-2010 eğitim öğretim yılında lisans ikinci öğretimi de başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir.


Kazanılan Yeterlilik

Programda mevcut olan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinde en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisans diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Ülkemizde, üniversitelere giriş için YGS VE LYS seçme sınavlarında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavlardan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK’e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi sınav ile yapılır. Bu sınavın sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinde yabancı uyruklu öğrenciler kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise ve dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sınavı sonuç belgesi


Önceki Öğrenimin Tanınması

Türk Yükseköğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesinin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını elde etmesi gerekir.


Program Profili

Bölümümüz, sahasında temel eğitim almış uzmanlar yetiştirmeyi ve onları lisansüstü eğitime hazırlamayı amaçlar. Ayrıca öğrencilerin Türk Dünyasındaki Türk Lehçeleri ve Edebiyatları ile karşılaştırmalı araştırmalar yapabilecek seviyede bilgi ve beceriye sahip olmasını hedefler. Bölümde dört yıllık bir lisans programı uygulanmaktadır. Yüksek lisans programı, Nevşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü ile koordineli olarak, Bölüm öğretim üyelerinin katkılarıyla yürütülmektedir.


Program Çıktıları

PÇ-1 Türk dilinin ilk yazılı belgelerinden günümüze kadar gelen devreleri kronolojik olarak, eserleriyle birlikte bilir.
PÇ-2 Halk edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda gerekli bilgi ve birikime sahip olur.
PÇ-3 Alanıyla ilgili problemleri tespit eder.
PÇ-4 Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar.
PÇ-5 Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar.
PÇ-6 Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar.
PÇ-7 Yeni Türk dili ile ilgili dönemlere ait metinlerde; kelime tahlili, cümle tahlili ve kelime etimolojisi yapar.
PÇ-8 Eski Türk dili ile ilgili dönemlere ait metinlerde; kelime tahlili, cümle tahlili ve kelime etimolojisi yapar.
PÇ-9 Edebî metin çözümlemeleri yapar.
PÇ-10 Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür.
PÇ-11 Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-12 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir.
PÇ-13 Bir yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
PÇ-14 Alanıyla ilgili çalışmalara katılır.
PÇ-15 Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar.
PÇ-16 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
PÇ-17 Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar.
PÇ-18 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
PÇ-19 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÇ-20 Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler.
PÇ-21 Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
PÇ-22 Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar.
PÇ-23 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
PÇ-24 Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X X X X X X X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X X X X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X X X X X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X X X X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. X X X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X X
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24
Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura X X
Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. X X X X X X
Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim X X X X X X
Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. X
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. X
Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. X
Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. X
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. X
Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. X
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. X
Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. X
Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). X
Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. X
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. X X
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. X
Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. X
Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. X
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15 PÇ-16 PÇ-17 PÇ-18 PÇ-19 PÇ-20 PÇ-21 PÇ-22 PÇ-23 PÇ-24
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura 1 x x x x x x x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 1 x x x x x x x x x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim 2 x x x x x x x x x x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 1 x x x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. 2 x x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. 3 x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1 x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. 2 x x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3 x x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. 1 x x x x 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. 2 x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 3 x x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). 4 x x 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5 x x 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 1 x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. 2 x x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 3 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 4 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 5 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Öğrencilerimiz, mezun olunca Millî Eğitim Bakanlığına bağlı veya özel okullarda öğretmenlik yapabilecek; Kültür Bakanlığında, Türk Dil Kurumunda, arşivlerde uzman olabilecek ve TRT'nin çeşitli birimlerinde görev alabilecek nitelikte yetiştirilmektedir. Ayrıca KPSS’den gereken puanı almaları durumunda çeşitli kamu kurumlarına memur olarak atanabilmekte ve polis olabilmektedirler.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TDE 121 ESKİ TÜRK EDEBİYATI I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 4
TDE 105 OSMANLI TÜRKÇESİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 4
TDE 131 TÜRK HALK EDEBİYATI I 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 4
TDE 101 TÜRKİYE TÜRKÇESİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 4
YBD 101 YABANCI DİL I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
TDE 141 YENİ TÜRK EDEBİYATI I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 4
TDESEC 1-1 Seçmeli Dersler 1-1 - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 4
ORTAK1 ORTAK DERSLER HAVUZU 1 - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 2
Toplam:
28

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TDE 122 ESKİ TÜRK EDEBİYATI II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
TDE 106 OSMANLI TÜRKÇESİ II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
TDE 132 TÜRK HALK EDEBİYATI II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
TDE 102 TÜRKİYE TÜRKÇESİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
YBD 102 YABANCI DİL II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
TDE 142 YENİ TÜRK EDEBİYATI II 3 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
TDE 1-2 Seçmeli Dersler 1-2 - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 4
ORTAK2 ORTAK DERSLER HAVUZU 2 - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 2
Toplam:
28

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AİT 101 ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 2
TDE 221 ESKİ TÜRK EDEBİYATI III 3 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 5
TDE 205 OSMANLI TÜRKÇESİ III 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 5
TDE 231 TÜRK HALK EDEBİYATI III 3 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 5
TDE 201 TÜRKİYE TÜRKÇESİ III 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
TDE 241 YENİ TÜRK EDEBİYATI III 3 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 5
TDESEC 2-1 Seçmeli Dersler 2-1 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 3
TDESEC 2-1-2 Seçmeli Dersler 2-1-2 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 3
Toplam:
31

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AİT 102 ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 2
TDE 222 ESKİ TÜRK EDEBİYATI IV 3 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
TDE 206 OSMANLI TÜRKÇESİ IV 3 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
TDE 232 TÜRK HALK EDEBİYATI IV 3 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
TDE 202 TÜRKİYE TÜRKÇESİ IV 3 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
TDE 242 YENİ TÜRK EDEBİYATI IV 3 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 5
TDESEC 2-2 Seçmeli Dersler 2-2 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TDESEC 2-2-2 Seçmeli Dersler 2-2-2 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 3
Toplam:
32

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TDE 635 ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİ I 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
TDE 321 ESKİ TÜRK EDEBİYATI V 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 6
TDE 315 ORTA TÜRKÇE I 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 4
TDE 331 TÜRK HALK EDEBİYATI V 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 6
TDE 341 YENİ TÜRK EDEBİYATI V 3 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 6
TDESEC 3-1 Seçmeli Dersler 3-1 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TDE 636 ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİ II 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
TDE 322 ESKİ TÜRK EDEBİYATI VI 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 6
TDE 316 ORTA TÜRKÇE II 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
TDE 332 TÜRK HALK EDEBİYATI VI 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 6
TDE 342 YENİ TÜRK EDEBİYATI VI 3 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 6
TDESEC 3-2 Seçmeli Dersler 3-2 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TDE 451 DİL BİLİMİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 4
TDE 421 ESKİ TÜRK EDEBİYATI VII 3 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 6
TDE 431 TÜRK HALK EDEBİYATI VII 3 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 6
TDE 441 YENİ TÜRK EDEBİYATI VII 3 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 6
TDESEC 4-1 Seçmeli Dersler 4-1 - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 8
Toplam:
30

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TDE 452 ANLAM BİLİMİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 4
TDE 422 ESKİ TÜRK EDEBİYATI VIII 3 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 6
TDE 432 TÜRK HALK EDEBİYATI VIII 3 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 6
TDE 442 YENİ TÜRK EDEBİYATI VIII 3 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 6
TDESEC 4-2 Seçmeli Dersler 4-2 - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 8
Toplam:
30

Seçmeli Dersler 1-1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TDE 147 ESKİ HARFLİ METİN İNCELEME I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli
TDE 149 METİN TAHLİLLERİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli
TDE 161 TÜRK DİLİ TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 3
TDE 153 TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ALAN BİLGİSİ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 3

Seçmeli Dersler 1-2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TDE 162 TÜRK DİLİ TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3
TDE 152 YAZILI VE SÖZLÜ ANLATIM 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3

Seçmeli Dersler 2-1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TDE 501 DİL VE İLETİŞİM 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
TDE 537 EDEBİYAT AKIMLARI I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
TDE 509 FARSÇA I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
TDE 515 GAZEL ŞERHLERİ I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
TDE 543 ÖYKÜ VE ROMAN ÇÖZÜMLEMELERİ I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
TDE 519 TÜRK MİTOLOJİSİ I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3

Seçmeli Dersler 2-1-2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BKE 101 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I 0 Saat 1 Saat 2 Güz Seçmeli 1
TDE 211 ESKİ TÜRKÇE I (KÖKTÜRKÇE) 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 4

Seçmeli Dersler 2-2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TDE 538 EDEBİYAT AKIMLARI II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TDE 516 GAZEL ŞERHLERİ II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TDE 512 MAZMUNLAR II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TDE 544 ÖYKÜ VE ROMAN ÇÖZÜMLEMELERİ II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TDE 532 TÜRK EDEBİYATINDA POETİKA 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
TDE 520 TÜRK MİTOLOJİSİ II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3

Seçmeli Dersler 2-2-2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BKE 102 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II 0 Saat 1 Saat 2 Bahar Seçmeli 1
TDE 212 ESKİ TÜRKÇE II (ESKİ UYGURCA) 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 4

Seçmeli Dersler 3-1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TDE 659 DEDE KORKUT İNCELEMELERİ I 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4
TDE 647 EDEBİYAT SOSYOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4
TDE 615 ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA MESNEVİ I 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4
TDE 617 ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA TÜRLER I 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 7
TDE 663 MİT VE RİTÜEL 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 4
TDE 645 MODERN ELEŞTİRİ KURAMLARI I 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4
TDE 643 TİYATRO TARİHİ VE OYUN ÇÖZÜMLEMELERİ I 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4
TDE 637 TÜRK HALK İNANÇLARI 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4
TDE 611 TÜRKÇENİN SÖZ VARLIĞI 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 4

Seçmeli Dersler 3-2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TDE 616 ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA MESNEVİ II 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4
TDE 662 KLASİK TÜRK ŞİİRİNDE ELEŞTİRİ II 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4
TDE 664 MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
TDE 646 MODERN ELEŞTİRİ KURAMLARI II 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4
TDE 642 ŞİİR ÇÖZÜMLEMESİ II 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4
TDE 638 TÜRK HALK HEKİMLİĞİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 4

Seçmeli Dersler 4-1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TDE 419 ARAŞTIRMA PROJESİ I 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TDE 429 BATI EDEBİYATI I 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TDE 763 ESKİ TÜRK EDEBİYATINA MODERN YAKLAŞIMLARI I 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TDE 425 GÖÇEBELİK KÜLTÜRÜ VE FOLKLORU 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TDE 745 ROMAN ARAŞTIRMALARI I 3 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TDE 427 TENKİTLİ METİN İNCELEME YÖNTEMLERİ I 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TDE 421 TÜRK EDEBİYATINDA ÖYKÜ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4
TDE 603 TÜRKÇENİN GÜNCEL SORUNLARI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 4

Seçmeli Dersler 4-2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
TDE 420 ARAŞTIRMA PROJESİ II 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
TDE 764 ESKİ TÜRK EDEBİYATINA MODERN YAKLAŞIMLAR II 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
TDE 432 ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA METİN TAHLİLİ II 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
TDE 762 KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT II 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
TDE 428 TENKİTLİ METİN İNCELEME YÖNTEMLERİ II 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
TDE 422 TÜRK EDEBİYATINDA ÖYKÜ II 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
TDE 604 TÜRKÇENİN DİĞER DİLLERLE İLİŞKİSİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 4

ORTAK DERSLER HAVUZU 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BED101 BEDEN EĞİTİMİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
MUZ101 MÜZİK I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
RES101 RESİM BİLGİSİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 3

ORTAK DERSLER HAVUZU 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BED102 BEDEN EĞİTİMİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 2
MUZ102 MÜZİK II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 2
RES102 RESİM BİLGİSİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalıdır. Öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmeleri için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.


Mezuniyet Şartları

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam zamanlı


Bölüm Olanakları

Bölümde 2 Profesör, 1 Doçent, 5 Yardımcı Doçent ve 5 Araştırma Görevlisi Doktor ve 6 Araştırma Görevlisi vardır. Bölümümüzde dersler 70-100 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmektedir. Öğrencilerimiz gün boyu açık olan internet laboratuvarından ücretsiz olarak yararlanabilmektedirler.


Adres ve İletişim Bilgileri

Adres :Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Web Adresi :tde.nevsehir.edu.tr Telefon :0 384 228 10 00 Belgegeçer :0 384 215 39 48 Bölüm Başkanı :Prof. Dr. H. Abdullah ŞENGÜL Telefon :0 384 228 10 00/13054 Elmek (e-mail) : tde@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DE Koordinatörü :Dr. Öğr. Üyesi Tuğrul BALABAN Telefon :0 384 228 10 00/13147 Elmek (e-mail) : tugrulbalaban@nevsehir.edu.tr