Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi 17 Mayıs 2007 tarih ve 5662 sayılı kanunla kurulmuştur. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü 2008-2009 eğitim öğretim yılında lisans, 2009-2010 eğitim öğretim yılında da yüksek lisans ve bilimsel hazırlık eğitimine başlamıştır. 2009-2010 eğitim öğretim yılında lisans ikinci öğretimi de başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinde en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için YGS VE LYS seçme sınavlarında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavlardan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını Öğrenci Seçme Yerleştirme Merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK’e bağlı bir kurumdur. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi sınav ile yapılır. Bu sınavın sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinde yabancı uyruklu öğrenciler kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise ve dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sınavı sonuç belgesi |
Türk Yükseköğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesinin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasını elde etmesi gerekir. |
Bölümümüz, sahasında temel eğitim almış uzmanlar yetiştirmeyi ve onları lisansüstü eğitime hazırlamayı amaçlar. Ayrıca öğrencilerin Türk Dünyasındaki Türk Lehçeleri ve Edebiyatları ile karşılaştırmalı araştırmalar yapabilecek seviyede bilgi ve beceriye sahip olmasını hedefler. Bölümde dört yıllık bir lisans programı uygulanmaktadır. Yüksek lisans programı, Nevşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü ile koordineli olarak, Bölüm öğretim üyelerinin katkılarıyla yürütülmektedir. |
PÇ-1 | Türk dilinin ilk yazılı belgelerinden günümüze kadar gelen devreleri kronolojik olarak, eserleriyle birlikte bilir. |
PÇ-2 | Halk edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda gerekli bilgi ve birikime sahip olur. |
PÇ-3 | Alanıyla ilgili problemleri tespit eder. |
PÇ-4 | Tespit edilen problemlerin çözümüne yönelik gerekli verileri toplar. |
PÇ-5 | Elde ettiği verilere göre sonuçları yorumlar. |
PÇ-6 | Eski Türk Edebiyatının Arap harfli manzum ve mensur eserlerini okur, açıklar. |
PÇ-7 | Yeni Türk dili ile ilgili dönemlere ait metinlerde; kelime tahlili, cümle tahlili ve kelime etimolojisi yapar. |
PÇ-8 | Eski Türk dili ile ilgili dönemlere ait metinlerde; kelime tahlili, cümle tahlili ve kelime etimolojisi yapar. |
PÇ-9 | Edebî metin çözümlemeleri yapar. |
PÇ-10 | Yeni Türk Edebiyatının kapsadığı edebî dönem, metin ve edebiyatçıların özelliklerini tam olarak bilir; bu dönemlerde yazılmış yapıtları çözümler; karşılaştırmalı tartışmalar yürütür. |
PÇ-11 | Alanıyla ilgili karşılaştığı problemlerin çözümünde bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
PÇ-12 | İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde eleştirel olarak iletişim kurabilir. |
PÇ-13 | Bir yabancı dil kullanarak alana ait konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilir. |
PÇ-14 | Alanıyla ilgili çalışmalara katılır. |
PÇ-15 | Mesleki gelişmeleri izler ve bu gelişmelere katkı sağlar. |
PÇ-16 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
PÇ-17 | Sahada derleme, gözlem ve anket çalışmaları yapar. |
PÇ-18 | Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. |
PÇ-19 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
PÇ-20 | Alanıyla ilgili sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır ve bu tür etkinlikleri düzenler. |
PÇ-21 | Alanıyla ilgili yaptığı çalışmaları ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. |
PÇ-22 | Beşerî bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihî ve kültürel mirasa sahip çıkar. |
PÇ-23 | Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. |
PÇ-24 | Bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | |||||||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | |||||||||||||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | |||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | ||||||||||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | |||||||||||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | ||||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura | X | X | ||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||||||||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | X | |||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | X | |||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||||||||||||||||||||
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | X | |||||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | X | |||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | X | |||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | X | |||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | X | |||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | X | X | ||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | X | |||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | X | |||||||||||||||||||||||
Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | X | |||||||||||||||||||||||
Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | |||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Beşeri bilimler alanında kazanılan yeterliliklere dayalı olarak güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kura | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Beşeri bilimler alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar. | 2 | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar. | 3 | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Beşeri bilimler alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir. | 2 | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır. | 2 | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. | 3 | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak beşeri bilimler alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde). | 4 | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. | 2 | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. | 3 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Beşeri bilimler alanında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. | 4 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 5 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Öğrencilerimiz, mezun olunca Millî Eğitim Bakanlığına bağlı veya özel okullarda öğretmenlik yapabilecek; Kültür Bakanlığında, Türk Dil Kurumunda, arşivlerde uzman olabilecek ve TRT'nin çeşitli birimlerinde görev alabilecek nitelikte yetiştirilmektedir. Ayrıca KPSS’den gereken puanı almaları durumunda çeşitli kamu kurumlarına memur olarak atanabilmekte ve polis olabilmektedirler. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TDE 121 | ESKİ TÜRK EDEBİYATI I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
TDE 105 | OSMANLI TÜRKÇESİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
TDE 131 | TÜRK HALK EDEBİYATI I | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
TDE 101 | TÜRKİYE TÜRKÇESİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
YBD 101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
TDE 141 | YENİ TÜRK EDEBİYATI I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
TDESEC 1-1 | Seçmeli Dersler 1-1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 4 |
ORTAK1 | ORTAK DERSLER HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
Toplam: |
28 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TDE 122 | ESKİ TÜRK EDEBİYATI II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TDE 106 | OSMANLI TÜRKÇESİ II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TDE 132 | TÜRK HALK EDEBİYATI II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TDE 102 | TÜRKİYE TÜRKÇESİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
YBD 102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
TDE 142 | YENİ TÜRK EDEBİYATI II | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TDE 1-2 | Seçmeli Dersler 1-2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 4 |
ORTAK2 | ORTAK DERSLER HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Toplam: |
28 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 101 | ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
TDE 221 | ESKİ TÜRK EDEBİYATI III | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
TDE 205 | OSMANLI TÜRKÇESİ III | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
TDE 231 | TÜRK HALK EDEBİYATI III | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
TDE 201 | TÜRKİYE TÜRKÇESİ III | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
TDE 241 | YENİ TÜRK EDEBİYATI III | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
TDESEC 2-1 | Seçmeli Dersler 2-1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TDESEC 2-1-2 | Seçmeli Dersler 2-1-2 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Toplam: |
31 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT 102 | ATATÜRK İLK. VE İNK. TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
TDE 222 | ESKİ TÜRK EDEBİYATI IV | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDE 206 | OSMANLI TÜRKÇESİ IV | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDE 232 | TÜRK HALK EDEBİYATI IV | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDE 202 | TÜRKİYE TÜRKÇESİ IV | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TDE 242 | YENİ TÜRK EDEBİYATI IV | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDESEC 2-2 | Seçmeli Dersler 2-2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TDESEC 2-2-2 | Seçmeli Dersler 2-2-2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Toplam: |
32 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TDE 635 | ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİ I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
TDE 321 | ESKİ TÜRK EDEBİYATI V | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 6 |
TDE 315 | ORTA TÜRKÇE I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
TDE 331 | TÜRK HALK EDEBİYATI V | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 6 |
TDE 341 | YENİ TÜRK EDEBİYATI V | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 6 |
TDESEC 3-1 | Seçmeli Dersler 3-1 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TDE 636 | ESKİ ANADOLU TÜRKÇESİ II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TDE 322 | ESKİ TÜRK EDEBİYATI VI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
TDE 316 | ORTA TÜRKÇE II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TDE 332 | TÜRK HALK EDEBİYATI VI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
TDE 342 | YENİ TÜRK EDEBİYATI VI | 3 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
TDESEC 3-2 | Seçmeli Dersler 3-2 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TDE 451 | DİL BİLİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
TDE 421 | ESKİ TÜRK EDEBİYATI VII | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 6 |
TDE 431 | TÜRK HALK EDEBİYATI VII | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 6 |
TDE 441 | YENİ TÜRK EDEBİYATI VII | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 6 |
TDESEC 4-1 | Seçmeli Dersler 4-1 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TDE 452 | ANLAM BİLİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
TDE 422 | ESKİ TÜRK EDEBİYATI VIII | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 6 |
TDE 432 | TÜRK HALK EDEBİYATI VIII | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 6 |
TDE 442 | YENİ TÜRK EDEBİYATI VIII | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 6 |
TDESEC 4-2 | Seçmeli Dersler 4-2 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TDE 147 | ESKİ HARFLİ METİN İNCELEME I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
TDE 149 | METİN TAHLİLLERİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | |
TDE 161 | TÜRK DİLİ TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
TDE 153 | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ALAN BİLGİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TDE 162 | TÜRK DİLİ TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TDE 152 | YAZILI VE SÖZLÜ ANLATIM | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TDE 501 | DİL VE İLETİŞİM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TDE 537 | EDEBİYAT AKIMLARI I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TDE 509 | FARSÇA I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TDE 515 | GAZEL ŞERHLERİ I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TDE 543 | ÖYKÜ VE ROMAN ÇÖZÜMLEMELERİ I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
TDE 519 | TÜRK MİTOLOJİSİ I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 1 |
TDE 211 | ESKİ TÜRKÇE I (KÖKTÜRKÇE) | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TDE 538 | EDEBİYAT AKIMLARI II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TDE 516 | GAZEL ŞERHLERİ II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TDE 512 | MAZMUNLAR II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TDE 544 | ÖYKÜ VE ROMAN ÇÖZÜMLEMELERİ II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TDE 532 | TÜRK EDEBİYATINDA POETİKA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TDE 520 | TÜRK MİTOLOJİSİ II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE 102 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 1 |
TDE 212 | ESKİ TÜRKÇE II (ESKİ UYGURCA) | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TDE 659 | DEDE KORKUT İNCELEMELERİ I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
TDE 647 | EDEBİYAT SOSYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
TDE 615 | ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA MESNEVİ I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
TDE 617 | ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA TÜRLER I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 7 |
TDE 663 | MİT VE RİTÜEL | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
TDE 645 | MODERN ELEŞTİRİ KURAMLARI I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
TDE 643 | TİYATRO TARİHİ VE OYUN ÇÖZÜMLEMELERİ I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
TDE 637 | TÜRK HALK İNANÇLARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
TDE 611 | TÜRKÇENİN SÖZ VARLIĞI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TDE 616 | ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA MESNEVİ II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
TDE 662 | KLASİK TÜRK ŞİİRİNDE ELEŞTİRİ II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
TDE 664 | MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
TDE 646 | MODERN ELEŞTİRİ KURAMLARI II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
TDE 642 | ŞİİR ÇÖZÜMLEMESİ II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
TDE 638 | TÜRK HALK HEKİMLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TDE 419 | ARAŞTIRMA PROJESİ I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
TDE 429 | BATI EDEBİYATI I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
TDE 763 | ESKİ TÜRK EDEBİYATINA MODERN YAKLAŞIMLARI I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
TDE 425 | GÖÇEBELİK KÜLTÜRÜ VE FOLKLORU | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
TDE 745 | ROMAN ARAŞTIRMALARI I | 3 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
TDE 427 | TENKİTLİ METİN İNCELEME YÖNTEMLERİ I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
TDE 421 | TÜRK EDEBİYATINDA ÖYKÜ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
TDE 603 | TÜRKÇENİN GÜNCEL SORUNLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TDE 420 | ARAŞTIRMA PROJESİ II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
TDE 764 | ESKİ TÜRK EDEBİYATINA MODERN YAKLAŞIMLAR II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
TDE 432 | ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA METİN TAHLİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
TDE 762 | KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
TDE 428 | TENKİTLİ METİN İNCELEME YÖNTEMLERİ II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
TDE 422 | TÜRK EDEBİYATINDA ÖYKÜ II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
TDE 604 | TÜRKÇENİN DİĞER DİLLERLE İLİŞKİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BED101 | BEDEN EĞİTİMİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
MUZ101 | MÜZİK I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
RES101 | RESİM BİLGİSİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BED102 | BEDEN EĞİTİMİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MUZ102 | MÜZİK II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
RES102 | RESİM BİLGİSİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalıdır. Öğrencilerin dönem sonu sınavına girebilmeleri için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam zamanlı |
Bölümde 2 Profesör, 1 Doçent, 5 Yardımcı Doçent ve 5 Araştırma Görevlisi Doktor ve 6 Araştırma Görevlisi vardır. Bölümümüzde dersler 70-100 kişilik kapasiteye ve projeksiyona sahip sınıflarda yürütülmektedir. Öğrencilerimiz gün boyu açık olan internet laboratuvarından ücretsiz olarak yararlanabilmektedirler. |
Adres :Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü Web Adresi :tde.nevsehir.edu.tr Telefon :0 384 228 10 00 Belgegeçer :0 384 215 39 48 Bölüm Başkanı :Prof. Dr. H. Abdullah ŞENGÜL Telefon :0 384 228 10 00/13054 Elmek (e-mail) : tde@nevsehir.edu.tr Bölüm AKTS/DE Koordinatörü :Dr. Öğr. Üyesi Tuğrul BALABAN Telefon :0 384 228 10 00/13147 Elmek (e-mail) : tugrulbalaban@nevsehir.edu.tr |