2547 sayılı kanun’un 2880 sayılı kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca, Yüksek Öğretim Kurulu’nun 14.04.2010 tarihli toplantısında Mühendislik-Mimarlık Fakültesi bünyesinde Peyzaj Mimarlığı Bölümünün açılması uygun bulunmuştur. Yükseköğretim Genel Kurulunun 04/05/2017 tarihli kararıyla da 2017-2018 eğitim-öğretim yılında lisans eğitimine başlayacaktır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Peyzaj Mimarlığı alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelerin lisans programlarına giriş sadece YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS sınavlarından alınan puanlara bağlıdır. Adaylar, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre girmek istediklerin bölümlerin tercihlerini yaparak, tercih formunu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi sınav ile yapılır. Bu sınavın sonucuna göre belli bir kontenjan çerçevesinde yabancı uyruklu öğrenciler kabul edilir. Kayıt için gerekli olan belgeler; lise ve dengi okul diploması ve ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sınavı sonuç belgesidir. |
Türk Yüksek öğretim kurularında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Peyzaj Mimarlığı alanında lisans derecesi alabilmek için, öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin tümünü (toplam 240 AKTS karşılığı) başarıyla tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasına sahip olması gerekir. |
Programımız araştırma alanlarında uzman akademisyenlere sahiptir. Bölümümüzün amacı ilgili alanda uzman yetiştirmek ve yüksek lisans / doktora eğitimine hazırlamaktır. Ayrıca bölümümüz, ulusal ve uluslararası ölçekte yeterli ve donanımlı Peyzaj Mimarları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. |
PÇ-1 | Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme |
PÇ-2 | Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme |
PÇ-3 | Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme |
PÇ-4 | Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme |
PÇ-5 | Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme |
PÇ-6 | Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme |
PÇ-7 | Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme |
PÇ-8 | Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme |
PÇ-9 | Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme |
PÇ-10 | Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme |
PÇ-11 | Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme |
PÇ-12 | Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme |
PÇ-13 | Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme |
PÇ-14 | 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | ||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | |||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | ||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | |||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | ||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | X | |||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | X | |||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | X | ||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | ||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | X | X | ||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | X | X | ||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | |||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | ||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | |||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli | X | X | X | X | ||||||||||
Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | X | X | X | X | |||||||||
İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | X | X | X | X | X | ||||||||
İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | X | X | X | X | X | ||||||||
Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | X | |||||||||||||
Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | X | ||||||||||||
İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | X | X | |||||||||||
Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | |||||||||
Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | |||||||||
Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | X | X | X | X | X | |||||||||
Alanıyla ilgili kuramsal / kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | X | X | X | X | X | |||||||||
Alternatif mimari tasarım, planlama kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | X | |||||||||||||
Disiplinler arası etkileşimli mimari tasarım / planlama / tasarım konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon sergileyen almaşık mimari tasarım / | X | X | X | X | X | |||||||||
Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir. | X | X | ||||||||||||
Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | X | X | X | X | ||||||||||
Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür. | X | X | X | |||||||||||
Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | X | X | X | |||||||||||
Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular. | X | X | ||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. | X | |||||||||||||
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | X | X | X | ||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | X | X | ||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | X | X | ||||||||||||
En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | X | X | ||||||||||||
Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. | X | X | X | |||||||||||
Mimari tasarım / planlama / tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar. | X | X | ||||||||||||
Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartla | X | |||||||||||||
İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verir ve hareket eder. | X | X | ||||||||||||
Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal ç | X | |||||||||||||
Yaşadığı tarihsel dönemde, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir. | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | |||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 3 | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 4 | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | 5 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 6 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 7 | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. | 3 | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili kuramsal / kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | 4 | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alternatif mimari tasarım, planlama kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. | 5 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Disiplinler arası etkileşimli mimari tasarım / planlama / tasarım konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon sergileyen almaşık mimari tasarım / | 6 | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. | 1 | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım / planlama / tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartla | 3 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verir ve hareket eder. | 4 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal ç | 5 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Yaşadığı tarihsel dönemde, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir. | 6 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. | 3 | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | 4 | x | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Peyzaj Mimarları devlet kadrolarında Belediyeler başta olmak üzere Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Toplu Konut İdaresi Başkanlığı, İller Bankası, Türk Standartları Enstitüsü, Üniversiteler ve benzeri pek çok kurumda görev yapmaktadırlar. Aynı zamanda özel büro, firma ve tesislerde (Peyzaj Mimarlığı/Mimarlık/Şehir Planlama/İnşaat Mühendisliği büroları, seralar ve fidanlıklar) çalışabilmektedirler. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT-101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
PM-109 | BİTKİ TANIMA VE DEĞERLENDİRME I | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
PM-105 | ÇİZİM VE GRAFİK ANLATIM TEKNİKLERİ | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
PM-111 | GENEL BOTANİK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
MAT-101 | MATEMATİK | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
PM-101 | PEYZAJ MİMARLIĞINA GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
ENF-101 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI | 1 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
TDL-101 | TÜRK DİLİ - I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD-101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
ORTAK1 | ORTAK DERSLER HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
Toplam: |
32 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT102 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
PM-102 | BİTKİ TANIMA VE DEĞERLENDİRME II | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
PM-104 | ÖLÇME BİLGİSİ | 2 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
PM-106 | PERSPEKTİF VE MAKET YAPIM TEKNİĞİ | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 7 |
PM-108 | TEMEL TASARIM | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 7 |
TDL-102 | TÜRK DİLİ-II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD-102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
ORTAK2 | ORTAK DERSLER HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Toplam: |
32 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PM-205 | BAHÇE ÇİÇEKLERİ VE YER ÖRTÜCÜLER | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
PM-203 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
PM-209 | PEYZAJ SANAT TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
PM-201 | PROJE I | 4 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 7 |
PM-207 | TOPRAK BİLGİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SDG1 | SEÇMELİ DERS GRUBU 1 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 7 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PM-204 | BİTKİSEL TASARIM | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
PM-210 | İSTATİSTİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
PM-206 | PEYZAJ EKOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
PM-208 | PEYZAJ ONARIM TEKNİKLERİ | 3 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
PM-202 | PROJE II | 4 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 7 |
SDG2 | SEÇMELİ DERS GRUBU 2 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 7 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PM-303 | COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ | 1 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
MMF-301 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
PM-307 | KENTSEL PEYZAJ PLANLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
PM-305 | PEYZAJ KONSTRÜKSİYONU I | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
PM-309 | PEYZAJ MÜHENDİSLİĞİ I | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
PM-301 | PROJE III | 4 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 7 |
OSD1 | ORTAK SEÇMELİ DERS GRUBU 1 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
SDG3 | SEÇMELİ DERS GRUBU 3 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MMF-302 | İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
PM-304 | KIRSAL PEYZAJ PLANLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
PM-306 | PEYZAJ KONSTRÜKSİYONU II | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 5 |
PM-308 | PEYZAJ MÜHENDİSLİĞİ II | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
PM-302 | PROJE IV | 4 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 7 |
STJ-302 | STAJ I | 0 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
OSD2 | ORTAK SEÇMELİ DERS GRUBU 2 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SDG4 | SEÇMELİ DERS GRUBU 4 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PM-403 | ÇEVRE SORUNLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
PM-407 | DOĞA KORUMA | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
PM-405 | DOĞAL BİTKİ ÖRTÜSÜ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
PM-409 | GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
PM-401 | PROJE V | 4 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 7 |
SDG5 | SEÇMELİ DERS GRUBU 5 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PM-402 | BİTİRME PROJESİ | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 12 |
PM-404 | ÇEVRE HUKUKU | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
PM-406 | KENT VE BÖLGE PLANLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 2 |
PM-408 | MESLEK PRATİĞİ | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
STJ-402 | STAJ II | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SDG6 | SEÇMELİ DERS GRUBU 6 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BKE-201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 1 |
PM-223 | BİTKİ HASTALIKLARI VE ZARARLILARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
PM-227 | ÇİM ALAN TESİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
PM-221 | JEOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
PM-225 | SANAT VE TASARIM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PM-220 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ GÖRSEL SUNUM TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BKE-202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 1 |
PM-222 | BİTKİ BESLEME | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
PM-226 | TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PM-325 | BİLİM ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
PM-323 | ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
PM-321 | İÇ MEKAN BİTKİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
PM-327 | PEYZAJ MİMARLIĞINDA GÖRSEL ALGI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PM-320 | AĞAÇLANDIRMA VE FİDANLIK TEKNİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
PM-322 | KESME ÇİÇEK YETİŞTİRİCİLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
PM-326 | TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE DÜZENLEME | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PM-224 | KENT SOSYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
PM-427 | ÖZEL ALAN TASARIMLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
PM-425 | PEYZAJ SULAMA SİSTEMLERİ VE PROJELENDİRME | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
PM-423 | SÜRDÜRÜLEBİLİR KENTSEL TASARIM | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
PM-421 | TURİZM VE REKREASYON ALAN PLANLAMASI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PM-420 | DOĞAL VE KÜLTÜREL MİRAS | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
PM-424 | ENGELSİZ PEYZAJ TASARIMI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
PM-324 | KURAKÇIL PEYZAJ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
PM-426 | MİMARİ TASARIMDA ERGONOMİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
PM-422 | SÜS BİTKİLERİ ÜRETİM TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BED101 | BEDEN EĞİTİMİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
MUZ101 | MÜZİK I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
RES101 | RESİM BİLGİSİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BED102 | BEDEN EĞİTİMİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
MUZ102 | MÜZİK II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
RES102 | RESİM BİLGİSİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmek için derslerde en az %70, uygulamalarda ise en az %80 devam şartını sağlamış olmaları gerekir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları (ara sınav olarak ödev, laboratuar sınavı, kısa test vb ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme projesini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 3 yardımcı doçent ile yürütülmektedir ve dersler 50 kişilik kapasite ve elektronik yansıya sahip sınıflar ile çizim salonunda yürütülmektedir. |
ADRES: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Mühendislik - Mimarlık Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. 50300 – NEVŞEHİR, WEB: https://peyzaj.nevsehir.edu.tr/tr, BÖLÜM BAŞKANI: Dr. Öğr. Üyesi Meliha AKLIBAŞINDA, E-POSTA: melihaaklibasinda@nevsehir.edu.tr, TEL: 0 384 228 10 00, FAX: 0 384 228 11 23 |