Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / PEYZAJ MİMARLIĞI

Kuruluş

2547 sayılı kanun’un 2880 sayılı kanun’la değişik 7/d-2 maddesi uyarınca, Yüksek Öğretim Kurulu’nun 14.04.2010 tarihli toplantısında Mühendislik-Mimarlık Fakültesi bünyesinde Peyzaj Mimarlığı Bölümünün açılması uygun bulunmuştur. Yükseköğretim Genel Kurulunun 04/05/2017 tarihli kararıyla da 2017-2018 eğitim-öğretim yılında lisans eğitimine başlayacaktır. Eğitim dili Türkçedir.


Kazanılan Yeterlilik

Programda mevcut olan toplam 240 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Peyzaj Mimarlığı alanında lisans diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Ülkemizde, üniversitelerin lisans programlarına giriş sadece YGS (Yükseköğretime Geçiş Sınavı) ve LYS sınavlarından alınan puanlara bağlıdır. Adaylar, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre girmek istediklerin bölümlerin tercihlerini yaparak, tercih formunu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi sınav ile yapılır. Bu sınavın sonucuna göre belli bir kontenjan çerçevesinde yabancı uyruklu öğrenciler kabul edilir. Kayıt için gerekli olan belgeler; lise ve dengi okul diploması ve ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sınavı sonuç belgesidir.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Türk Yüksek öğretim kurularında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Peyzaj Mimarlığı alanında lisans derecesi alabilmek için, öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin tümünü (toplam 240 AKTS karşılığı) başarıyla tamamlaması ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasına sahip olması gerekir.


Program Profili

Programımız araştırma alanlarında uzman akademisyenlere sahiptir. Bölümümüzün amacı ilgili alanda uzman yetiştirmek ve yüksek lisans / doktora eğitimine hazırlamaktır. Ayrıca bölümümüz, ulusal ve uluslararası ölçekte yeterli ve donanımlı Peyzaj Mimarları yetiştirmeyi amaçlamaktadır.


Program Çıktıları

PÇ-1 Alanında edindiği temel tasarım ve planlamaya ilişkin bilgi ve becerilerini kullanarak sürdürülebilirlik temelinde peyzaj planlama, tasarım ve uygulama yapabilme
PÇ-2 Mesleki sorumluluk ve etik değerlere sahip olabilme
PÇ-3 Bireysel, disiplin içinde ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme
PÇ-4 Doğal ve egzotik bitki türlerinin tanınması, üretimi, estetik, işlevsel ve ekolojik amaçlar doğrultusunda planlanması/tasarımı, korunması ve peyzaj mimarlığı mesleki problemlerine uygulama becerisine sahip olabilme
PÇ-5 Doğal ve kültürel peyzajlara ilişkin verileri elde etme, analiz etme, değerlendirme ve yorumlama becerisi kazanabilme
PÇ-6 Ulusal ve uluslar arası ölçekteki çevre sorunları hakkında bilgi sahibi olabilme, duyarlı davranabilme ve çözümler üretebilme
PÇ-7 Bağımsız davranabilme, inisiyatif kullanma becerisine sahip olabilme
PÇ-8 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili bilgi teknolojilerini ve bilgi sistemlerini kullanma, belirlenen konu ve sorunlar için gerekli bilgi toplama ve analiz edebilme
PÇ-9 Farklı ölçeklerdeki kentsel ve kırsal alanların kullanıcı ihtiyaçlarına bağlı olarak ekolojik, estetik ve işlevsel ilkeler doğrultusunda planlanması, tasarlanması ve detaylandırılmasına ait bilgileri kullanabilme
PÇ-10 Doğal ve kültürel çevrenin korunması için çevre ve doğa koruma konularında sürdürülebilirlik temelinde akılcı ve uygulanabilir çözümler üretebilme
PÇ-11 Peyzaj yapıları ve malzemelerini tanıyabilme, konstrüksiyon detayları geliştirebilme ve peyzaj mühendisliği temelinde uygulama becerisi kazanabilme
PÇ-12 Fikirlerini ve çözüm önerilerini sözlü, yazılı ve grafik anlatım teknikleri kullanarak anlatabilme
PÇ-13 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanabilme
PÇ-14 3 Boyutlu düşünebilme, tasarım konularında yaratıcı olabilme

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X X X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X X X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X X X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X X X X X X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. X X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X X X X X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X X X X
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. X
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. X X
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. X X X X X
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14
İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli X X X X
Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. X X X X X
İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. X X X X X X
İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. X X X X X X
Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. X
Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. X X
İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. X X X
Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. X X X X X
Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. X X X X X
Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. X X X X X
Alanıyla ilgili kuramsal / kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. X X X X X
Alternatif mimari tasarım, planlama kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. X
Disiplinler arası etkileşimli mimari tasarım / planlama / tasarım konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon sergileyen almaşık mimari tasarım / X X X X X
Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir. X X
Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. X X X X
Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür. X X X
Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. X X X
Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular. X X
Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. X
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. X X X X
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. X X
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. X X
En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. X X
Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. X X X
Mimari tasarım / planlama / tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar. X X
Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartla X
İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verir ve hareket eder. X X
Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal ç X
Yaşadığı tarihsel dönemde, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir. X X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli 1 x x x x x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 2 x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 3 x x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. 4 x x x x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. 5 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 6 x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. 7 x x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. 1 x x x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. 2 x x x x x x x x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. 3 x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alanıyla ilgili kuramsal / kavramsal bilgiyi, bilişsel ve kılgısal becerileri, araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. 4 x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Alternatif mimari tasarım, planlama kurguları ve çözümleri geliştirebilme becerisine sahiptir. 5 x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Disiplinler arası etkileşimli mimari tasarım / planlama / tasarım konusunda beceri sahibi olur. Sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri bağlama ilişkin verilerin yorumunda, sorunların tanımında, ustalık ve inovasyon sergileyen almaşık mimari tasarım / 6 x x x x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Meslek alanında, mesleki uygulamada ve mesleki araştırmalarda, etik ve davranış kurallarına ilişkin kavrayış, davranma alışkanlığı ve toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket eder. 1 x x x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım / planlama / tasarım süreçlerinde olası toplumsal, çevresel ve etik sonuçlarını dikkate alarak karar verebilmek için gerekli temeli oluşturacak verileri toplar, değerlendirir ve yorumlar. 2 x x x x x x x 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanındaki mevcut bilgiyi eleştirel ve diyalektik bir yaklaşımla değerlendirebilme, sahip olduğu bilgi, kavrayış ve becerileri disiplininin gerektirdiği profesyonel bir yaklaşımla etik ilkelerin ışığında, mesleki davranış kuralları, ölçütler ve standartla 3 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik İnsan değerinin bilgisiyle, insan haklarına ve bu temelde sosyal ve kültürel haklara saygılı, doğal çevrenin ve kültürel mirasın korunmasında gerekli duyarlılığı göstererek, adalet bilinciyle karar verir ve hareket eder. 4 x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Mesleğinin, insan hakları ve toplum açısından yararının ve toplumsal hizmet ürettiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, kalite kültürü, doğal ve kültürel değerlerin korunması, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, profesyonel hizmet vermeye özgü yasal ç 5 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Yaşadığı tarihsel dönemde, yerel, bölgesel, ulusal ve küresel genel ve mesleki sorunlar hakkında bilgi ve bilinç sahibidir. 6 x x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesini bağımsız olarak yürütür, bu süreçler için araştırma projeleri planlar ve yürütür, yeni sentezler üretir. 1 x x x x x x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütür ve çok disiplinli, disiplinler arası ve disiplinler üstü çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alır. Bunun için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahiptir. 2 x x x x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir mimari tasarım / planlama / tasarım projesinde ortak çalışmaları planlar, sorumluluk alır ve yürütür. 3 x x x x x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel ve diyalektik (eleştirel, karşı tez ve sentez üretebilen) bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenir. 1 x x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Geleceğe yönelik olur, kişisel ve mesleki gelişimi için gerekli motivasyona ve öğrenme becerilerine sahip olur, öğrenme gereksinimlerini belirler, bunun için planlar yapar ve bunları uygular. 2 x x x x x x x x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme bilinciyle hareket eder. 3 x x x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır, bilgiyi nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 1 x x x x x x 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için projeler, işbirlikleri ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. 2 x x x x x x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. 3 x x x x x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte alanının gerektirdiği bilişim (bilgi ve iletişim) teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. 4 x x x 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik x x 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Peyzaj Mimarları devlet kadrolarında Belediyeler başta olmak üzere Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Toplu Konut İdaresi Başkanlığı, İller Bankası, Türk Standartları Enstitüsü, Üniversiteler ve benzeri pek çok kurumda görev yapmaktadırlar. Aynı zamanda özel büro, firma ve tesislerde (Peyzaj Mimarlığı/Mimarlık/Şehir Planlama/İnşaat Mühendisliği büroları, seralar ve fidanlıklar) çalışabilmektedirler.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AİT-101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
PM-109 BİTKİ TANIMA VE DEĞERLENDİRME I 2 Saat 1 Saat 1 Güz Zorunlu 6
PM-105 ÇİZİM VE GRAFİK ANLATIM TEKNİKLERİ 2 Saat 2 Saat 1 Güz Zorunlu 6
PM-111 GENEL BOTANİK 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
MAT-101 MATEMATİK 3 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
PM-101 PEYZAJ MİMARLIĞINA GİRİŞ 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 3
ENF-101 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI 1 Saat 2 Saat 1 Güz Zorunlu 3
TDL-101 TÜRK DİLİ - I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
YBD-101 YABANCI DİL I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
ORTAK1 ORTAK DERSLER HAVUZU 1 - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 2
Toplam:
32

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AİT102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
PM-102 BİTKİ TANIMA VE DEĞERLENDİRME II 2 Saat 1 Saat 1 Bahar Zorunlu 6
PM-104 ÖLÇME BİLGİSİ 2 Saat 1 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
PM-106 PERSPEKTİF VE MAKET YAPIM TEKNİĞİ 2 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 7
PM-108 TEMEL TASARIM 2 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 7
TDL-102 TÜRK DİLİ-II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
YBD-102 YABANCI DİL II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
ORTAK2 ORTAK DERSLER HAVUZU 2 - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 2
Toplam:
32

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
PM-205 BAHÇE ÇİÇEKLERİ VE YER ÖRTÜCÜLER 2 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 4
PM-203 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 3 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 6
PM-209 PEYZAJ SANAT TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
PM-201 PROJE I 4 Saat 2 Saat 2 Güz Zorunlu 7
PM-207 TOPRAK BİLGİSİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 3
SDG1 SEÇMELİ DERS GRUBU 1 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 7
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
PM-204 BİTKİSEL TASARIM 2 Saat 2 Saat 2 Bahar Zorunlu 6
PM-210 İSTATİSTİK 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
PM-206 PEYZAJ EKOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 3
PM-208 PEYZAJ ONARIM TEKNİKLERİ 3 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
PM-202 PROJE II 4 Saat 2 Saat 2 Bahar Zorunlu 7
SDG2 SEÇMELİ DERS GRUBU 2 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 7
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
PM-303 COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ 1 Saat 1 Saat 3 Güz Zorunlu 3
MMF-301 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ I 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 2
PM-307 KENTSEL PEYZAJ PLANLAMA 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 3
PM-305 PEYZAJ KONSTRÜKSİYONU I 3 Saat 1 Saat 3 Güz Zorunlu 5
PM-309 PEYZAJ MÜHENDİSLİĞİ I 2 Saat 1 Saat 3 Güz Zorunlu 4
PM-301 PROJE III 4 Saat 2 Saat 3 Güz Zorunlu 7
OSD1 ORTAK SEÇMELİ DERS GRUBU 1 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 3
SDG3 SEÇMELİ DERS GRUBU 3 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 3
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
MMF-302 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ II 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 2
PM-304 KIRSAL PEYZAJ PLANLAMA 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
PM-306 PEYZAJ KONSTRÜKSİYONU II 3 Saat 1 Saat 3 Bahar Zorunlu 5
PM-308 PEYZAJ MÜHENDİSLİĞİ II 2 Saat 1 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
PM-302 PROJE IV 4 Saat 2 Saat 3 Bahar Zorunlu 7
STJ-302 STAJ I 0 Saat 2 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
OSD2 ORTAK SEÇMELİ DERS GRUBU 2 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 3
SDG4 SEÇMELİ DERS GRUBU 4 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 3
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
PM-403 ÇEVRE SORUNLARI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 5
PM-407 DOĞA KORUMA 2 Saat 1 Saat 4 Güz Zorunlu 5
PM-405 DOĞAL BİTKİ ÖRTÜSÜ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 5
PM-409 GİRİŞİMCİLİK 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 2
PM-401 PROJE V 4 Saat 2 Saat 4 Güz Zorunlu 7
SDG5 SEÇMELİ DERS GRUBU 5 - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 6
Toplam:
30

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
PM-402 BİTİRME PROJESİ 2 Saat 2 Saat 4 Bahar Zorunlu 12
PM-404 ÇEVRE HUKUKU 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 3
PM-406 KENT VE BÖLGE PLANLAMA 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Zorunlu 2
PM-408 MESLEK PRATİĞİ 2 Saat 2 Saat 4 Bahar Zorunlu 4
STJ-402 STAJ II 0 Saat 2 Saat 4 Bahar Zorunlu 3
SDG6 SEÇMELİ DERS GRUBU 6 - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 6
Toplam:
30

SEÇMELİ DERS GRUBU 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BKE-201 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I 0 Saat 1 Saat 2 Güz Seçmeli 1
PM-223 BİTKİ HASTALIKLARI VE ZARARLILARI 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
PM-227 ÇİM ALAN TESİSİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
PM-221 JEOLOJİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
PM-225 SANAT VE TASARIM 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3

SEÇMELİ DERS GRUBU 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
PM-220 BİLGİSAYAR DESTEKLİ GÖRSEL SUNUM TEKNİKLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
BKE-202 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II 0 Saat 1 Saat 2 Bahar Seçmeli 1
PM-222 BİTKİ BESLEME 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
PM-226 TIBBİ VE AROMATİK BİTKİLER 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3

ORTAK SEÇMELİ DERS GRUBU 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts

SEÇMELİ DERS GRUBU 3

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
PM-325 BİLİM ETİĞİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
PM-323 ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
PM-321 İÇ MEKAN BİTKİLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
PM-327 PEYZAJ MİMARLIĞINDA GÖRSEL ALGI 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3

ORTAK SEÇMELİ DERS GRUBU 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts

SEÇMELİ DERS GRUBU 4

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
PM-320 AĞAÇLANDIRMA VE FİDANLIK TEKNİĞİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
PM-322 KESME ÇİÇEK YETİŞTİRİCİLİĞİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
PM-326 TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE DÜZENLEME 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3

SEÇMELİ DERS GRUBU 5

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
PM-224 KENT SOSYOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
PM-427 ÖZEL ALAN TASARIMLARI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
PM-425 PEYZAJ SULAMA SİSTEMLERİ VE PROJELENDİRME 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
PM-423 SÜRDÜRÜLEBİLİR KENTSEL TASARIM 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3
PM-421 TURİZM VE REKREASYON ALAN PLANLAMASI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 3

SEÇMELİ DERS GRUBU 6

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
PM-420 DOĞAL VE KÜLTÜREL MİRAS 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
PM-424 ENGELSİZ PEYZAJ TASARIMI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
PM-324 KURAKÇIL PEYZAJ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
PM-426 MİMARİ TASARIMDA ERGONOMİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
PM-422 SÜS BİTKİLERİ ÜRETİM TEKNİKLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 3

ORTAK DERSLER HAVUZU 1

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BED101 BEDEN EĞİTİMİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
MUZ101 MÜZİK I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
RES101 RESİM BİLGİSİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 3

ORTAK DERSLER HAVUZU 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
BED102 BEDEN EĞİTİMİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 2
MUZ102 MÜZİK II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 2
RES102 RESİM BİLGİSİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 3

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmek için derslerde en az %70, uygulamalarda ise en az %80 devam şartını sağlamış olmaları gerekir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları (ara sınav olarak ödev, laboratuar sınavı, kısa test vb ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı %60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.


Mezuniyet Şartları

Programı başarıyla tamamlamak için 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme projesini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı


Bölüm Olanakları

Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 3 yardımcı doçent ile yürütülmektedir ve dersler 50 kişilik kapasite ve elektronik yansıya sahip sınıflar ile çizim salonunda yürütülmektedir.


Adres ve İletişim Bilgileri

ADRES: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Mühendislik - Mimarlık Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. 50300 – NEVŞEHİR, WEB: https://peyzaj.nevsehir.edu.tr/tr, BÖLÜM BAŞKANI: Dr. Öğr. Üyesi Meliha AKLIBAŞINDA, E-POSTA: melihaaklibasinda@nevsehir.edu.tr, TEL: 0 384 228 10 00, FAX: 0 384 228 11 23