Görsel İletişim ve Tasarım Bölümü Güzel Sanatlar Fakültesi bünyesinde 2008 tarih ve 26848 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 31.03.2008 tarih ve 2008/13467 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla kurulmuştur. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Görsel İletişim ve Tasarım alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için YGS Yüksek Öğretime Giriş sınavında başarılı olmak gereklidir. Öğrencilerin sınav sonucunda aldıkları puanın en az taban puanı almış olması gerekir. Resim Bölümü Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlı değildir.Ayrıca üniversite bünyesinde yapılacak olan iki aşamalı özel yetenek sınavından da belirlenen puanı almış olmak şarttır.Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan YGS Sınavı sonuç belgesi. |
Yüksek Öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Görsel İletişim ve Tasarım Bölümünde lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Görsel İletişim ve Tasarım Bölümünde ; yaratıcılık, estetik, çağdaş teknoloji kullanımı ve işlevsel üretim ilkelerine dayanan eğitim-öğretim sonucunda, öğrencilerin alanlarında güçlü bir sanatçı, tasarımcı ve araştırmacı olması, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması, amaçlanmaktadır. Bölümümüz, güçlü tarih bilinci ile yenilikçi, altyapısı güçlü, özgür yaratma becerisine sahip bireyler yetiştirirken, kültürel kimliği evrensel dünya düzeni içinde koruyan, üretken, paylaşımcı bir sanat anlayışına sahiptir. Bu doğrultuda hedefimiz, araştıran, sorgulayan, tartışan, eleştiren, ülke ve dünya kültürüne katkıda bulunabilecek sanatçı ve tasarımcı adayları yetiştirmektir. |
PÇ-1 | Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. |
PÇ-2 | Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar |
PÇ-3 | Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. |
PÇ-4 | Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. |
PÇ-5 | Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. |
PÇ-6 | Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. |
PÇ-7 | Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. |
PÇ-8 | İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. |
PÇ-9 | Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. |
PÇ-10 | Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. |
PÇ-11 | Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur |
PÇ-12 | Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. |
PÇ-13 | Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. |
PÇ-14 | Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir |
PÇ-15 | İnternet ve yeni medya teorisi ve uygulamalarına hakimdir. |
PÇ-16 | İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. |
PÇ-17 | İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. |
PÇ-18 | İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
PÇ-19 | Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. |
PÇ-20 | Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. |
PÇ-21 | Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir. |
PÇ-22 | Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir. |
PÇ-23 | Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. |
PÇ-24 | Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. |
PÇ-25 | Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. |
PÇ-26 | Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | X | |||||||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | |||||||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | ||||||||||||||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||
İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||
Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||
İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||
İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||||||||||||||||||||||
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||
İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||
İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||
Duyusal algıyı somutlaştırır. | X | |||||||||||||||||||||||||
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. | X | |||||||||||||||||||||||||
Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. | X | |||||||||||||||||||||||||
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||
Kendi çalışmalarını sorgular. | X | |||||||||||||||||||||||||
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | ||||||||||||||||||||||||||
Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. | X | X | ||||||||||||||||||||||||
Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||||||||
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | X | X | ||||||||||||||||||||||||
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | ||||||||||||||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||||
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | X | |||||||||||||||||||||||||
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||||||||
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | X | X | ||||||||||||||||||||||||
Estetik farkındalığa sahiptir. | X | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | PÇ-21 | PÇ-22 | PÇ-23 | PÇ-24 | PÇ-25 | PÇ-26 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. | 3 | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 | x | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | 5 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | 6 | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 7 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 8 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | 9 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 4 | x | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 5 | x | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Duyusal algıyı somutlaştırır. | 6 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 3 | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalığa sahiptir. | 4 | x | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Kendi çalışmalarını sorgular. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | 3 | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 3 | x | x | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | 4 | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Güzel Sanatlar Fakültesi Görsel İletişim ve Tasarım Bölümünden mezun olanlar, aldıkları dört yıllık eğitimleri sonunda, medya sektörünün tüm alanlarında çalışabilecek yeterliliğe sahip olurlar. Dolayısıyla reklam, grafik tasarım, sinema, televizyon, gibi medya alanlarında gerek devlet gerekse özel sektörde istihtam olanaklarına sahiptirler. Ayrıca Master ve Doktora eğitimlerini tamamlayıp akademisyen olabilirler. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GİT109 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
GİT105 | DESEN | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
KRP101 | KARİYER PLANLAMA | 1 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
GİT117 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI I | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
GİT103 | TEMEL TASARIM I | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 8 |
GİT115 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
GİT107 | UYGARLIK TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 3 |
GİT111 | YABANCI DİL 1 | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GİT114 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
GİT216 | MEDYA OKURYAZARLIĞI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 3 |
GİT102 | SANAT TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GİT118 | SOSYOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GİT110 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ II | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
GİT104 | TEMEL TASARIM II | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 8 |
GİT108 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
GİT116 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GİT209 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 1 | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
GİT221 | ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
GİT205 | PAZARLAMA VE MARKA İLETİŞİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
GİT203 | TEMEL FOTOĞRAF | 1 Saat | 3 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
GİT201 | TİPOGRAFİ | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
GİT327 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3. DÖNEM | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GİT302 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM II | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
GİT308 | FOTOGRAFİ VE PROFESYONEL FOTOĞRAFÇILIK | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
GİT207 | GRAFİK TASARIM STÜDYO I | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
GİT218 | REKLAMCILIK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GİT323 | SOSYAL PSİKOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GİT226 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4. DÖNEM | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GİT206 | GÖSTERGEBİLİM | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
GİT303 | PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 5 |
GİT210 | VİDEO DÜZENLEME | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 8 |
GİT423 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 5. DÖNEM | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GİT319 | DİJİTAL İLLÜSTRASYON | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GİT305 | FİLM YAPIMI | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
GİT304 | GRAFİK TASARIM STÜDYO II | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 8 |
GİT324 | MARKA YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
GİT403 | YENİ MEDYA YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
GİT428 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 6. DÖNEM | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GİT417 | ELEŞTİREL DÜŞÜNCE VE MEDYA OKUMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
GİT415 | BİTİRME PROJESİ 1 | 3 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 14 |
GİT406 | İLETİŞİM KAMPAYA ANALİZLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
GİT426 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 7. DÖNEM | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GİT410 | BİTİRME PROJESİ 2 | 3 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 14 |
GİT414 | PORTFOLYO TASARIMI | 3 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 8 |
GİT430 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 8. DÖNEM | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 8 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GİT211 | BASKI SANATI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
GİT222 | ETKİLİ KONUŞMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GİT219 | HEYKEL | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
GİT213 | İKNA EDİCİ İLETİŞİM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
GİT113 | İLETİŞİM KURAMLARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
GİT217 | MALZEME BİLGİSİ | 1 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
GİT215 | RESİM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
GİT208 | TASARIM TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
GİT422 | YENİ MEDYA VE PLANLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GİT411 | 3D MODELLEME | 1 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
GİT318 | AMBALAJ TASARIMI | 1 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GİT230 | DENEYSEL TASARIM | 1 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
GİT226 | FELSEFEYE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | |
GİT212 | MÜZİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GİT224 | SERAMİK | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GİT 230 | YARATICI DÜŞÜNCE VE İMGELEM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GİT 231 | YAZARLIĞIN TEMELLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GİT214 | YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GİT325 | BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAYA GİRİŞ | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
GİT421 | GÜNCEL SANAT | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
GİT204 | İLLUSTRASYON | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
GİT307 | İSTATİSTİK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
GİT314 | MEDYANIN EKONOMİ POLİTİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
GİT309 | REKLAM ESTETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
GİT315 | REKLAM ÖRNEK OLAY İNCELEMELERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
GİT321 | SAHNE VE SET TASARIMI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
GİT409 | SERGİLEME TASARIMI | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
GİT402 | SİNEMA VE TELEVİZYONDA GÖRSEL DÜZENLEME | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
GİT301 | STRATEJİK PLANLAMA | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GİT312 | ANİMASYON TEKNİKLERİ | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GİT313 | ANLATI TEKNİKLERİ VE SENARYO | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GİT320 | ARAYÜZ TASARIMI | 3 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GİT316 | BATI SANATI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GİT418 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GİT319 | DİJİTAL İLLÜSTRASYON | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
GİT311 | GİYSİ TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GİT405 | GÖRSEL ALGI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GİT310 | SANAT, KÜLTÜR VE TOPLUM | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
GİT322 | TÜKETİCİ DAVRANIŞI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GİT424 | BELGESEL YAPIMI | 3 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
GİT408 | DENEYSEL TİPOGRAFİ | 3 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 6 |
GİT405 | GÖRÜNTÜ ESTETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
GİT412 | İLERİ WEB TASARIMI | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
GİT417 | OYUN TASARIMI | 3 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | |
GİT416 | SANAT ELEŞTİRİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
GİT415 | SES TASARIMI | 3 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | |
GİT223 | TASARIM HUKUKU | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GİT401 | ENDÜSTRİYEL TASARIM | 3 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
GİT416 | İLETİŞİM ETİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | |
GİT422 | İNSAN HAKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | |
GİT407 | KISA FİLM | 3 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 6 |
GİT413 | KİNETİK TİPOGRAFİ | 3 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GİT420 | MOBİLYA UYGULAMA TASARIMI | 3 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
GİT419 | SANAT VE KAVRAM | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
GİT418 | SİYASAL İLETİŞİM VE PROPAGANDA SANATI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | |
GİT420 | YARATICI TASARIM STRATEJİLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam zamanlı. |
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetlerini yürütmek üzere 2 Profesör, 1 Doçent, 1 öğretim görevlisi ile 2 araştırma görevlisi mevcuttur. Bölümümüzde 1 adet sinema ve fotoğraf atölyesi, 2 adet teorik derslik, 2 adet üç boyutlu tasarım atölyesi, 4 adet atölye, 2 adet bilgisayar atölyesi bulunmaktadır. Gerek eğitim-öğretim ve gerekse akademik çalışmalarda fiziki altyapı etkin olarak kullanılabilecek şekilde tasarlanmıştır. Fakültemizde öğrencilerimizin kullanımına açık web tabanlı e-kütüphane bulunmaktadır. |
Adres : Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü, Hacıbektaş 50800 NEVŞEHİR Web Adresi : http://gsf.nevsehir.edu.tr/ Tel : 0-384-441 34 55 Bölüm Başkanı : Prof.Dr. Fatih ÖZDEMİR Tel : 0-384-228 10 00 / 19034 e-mail : fatihozdemir@nevsehir.edu.tr |