Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SERAMİK VE CAM

Kuruluş

Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 2008 tarih ve 26848 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 31.3.2008 tarih ve 2008/13467 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla kurulmuştur. 20 Ocak 2010 tarihli Yüksek Öğretim Yürütme Kurulu toplantısında 2547 sayılı kanunu 2880 sayılı kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca Seramik ve Cam Bölümü kurulmuştur. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik ve Cam Bölümü, 2013-2014 Akademik Yılı Güz döneminde lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir.


Kazanılan Yeterlilik

Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Seramik ve Cam alanında lisans diploması verilir.


Yeterlilik Düzeyi

Lisans


Kabul ve Kayıt Şartları

Seramik ve Cam Bölümü Lisans programına başvuru için Yüksek Öğretim Kurumları Sınavından (YKS), özel yetenek sınavı için belirlenen taban puanı almış olmak ve özel yetenek sınavı kılavuzunda belirtilen şartları taşımak gerekmektedir. Üniversite bünyesinde yapılan iki aşamalı özel yetenek sınavından belirlenen puanı almış olan adaylar kayıt yaptırmaya hak kazanırlar.


Önceki Öğrenimin Tanınması

Yüksek Öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar.


Yeterlilik Koşulları ve Kuralları

Seramik ve Cam Bölümünde lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.


Program Profili

Seramik ve Cam Bölümü, seramik malzemenin çok yönlülüğünü ve sınırlarını kavrayarak, modern seramik teknolojisini kullanmanın yanı sıra araştırma ve yaratıcılığın önemini de vurgulayan bir eğitim anlayışına sahiptir. Donanımlı eğitim kadrosu ve atölyelere sahip olan Seramik ve Cam Bölümü, öğrencilerin bilgilerini artırmak, düşünce ve yeteneklerini geliştirmek, sanatın gerekliliği ve önemini vurgulamak için düzenli olarak araştırma projeleri, geziler, kültürel ve sanatsal aktiviteler organize ederek (seminerler, konferanslar, sergiler) verdiği eğitimi zenginleştirmektedir. Öğrencilerin seramik fabrikaları, sanat atölyeleri ve tasarım dallarını içeren alternatif alanlarda zorunlu 30 iş günü stajları vardır. Bu stajlar sayesinde öğrenciler, kariyerlerinde karşılaşabilecekleri problemlerle başa çıkmayı öğrenmekte, bilgi ve becerilerini geliştirmektedir. Ayrıca yurt dışıyla bağlantılı staj olanakları da mevcuttur. Öğrencilerin yurtiçi ve yurtdışındaki seramik yarışmalarına katılmaları fakülte ve bölüm tarafından desteklenmektedir. Bu bölümden mezun olanlar; kendi atölyelerini açabildikleri gibi, serbest atölyelerde, seramik fabrikalarında veya farklı sektörlerde tasarımcı olarak çalışabilirler. Ayrıca akademik kariyer yaparak Üniversitelerde, kendi alanlarında ders verebilirler. Bölümümüz, kültürel kimliği evrensel dünya düzeni içinde koruyan, üretken, paylaşımcı bir sanat anlayışına sahiptir. Bu doğrultuda hedefimiz, araştıran, sorgulayan, tartışan, eleştiren, ülke ve dünya kültürüne katkıda bulunabilecek sanatçı adayları yetiştirmektir. Seramik ve Cam Bölümü, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon çerçevesinde bağlı olduğu dekanlık ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütmektedir.Seramik ve Cam Bölümünün etkileştiği ve etkileşmesinin istendiği paydaşlar TÜBİTAK, DPT, GESAM, Kültür ve turizm bakanlığı başta olmak üzere bakanlıklara bağlı çeşitli kurum ve kuruluşlar, Üniversiteler, Araştırma Kurumları, Enstitüler, Müzeler,Galeriler,Mezunlar, şeklinde özetlenebilir.


Program Çıktıları

PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-2 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi
PÇ-3 Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi
PÇ-4 Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi
PÇ-5 Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi
PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
PÇ-10 Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
PÇ-12 Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci
PÇ-13 Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci
PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci
PÇ-15 Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek

TYYÇ-Program Çıktıları Matrisi
TYYC PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. X X X
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. X X X
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. X X
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. X X
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. X X X X
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. X X
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. X X
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. X
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. X X
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. X X
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. X X X
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. X X
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
Temel Alan Yeterlilikleri-Program Çıktıları Matrisi (Akademik Ağırlıklı)
Açıklama PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. X X
İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. X X
Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. X
Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. X X
İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. X
İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. X X
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. X
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. X
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. X X
İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. X
İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir.
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. X
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. X X
Duyusal algıyı somutlaştırır.
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. X
Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. X
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
Kendi çalışmalarını sorgular. X
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. X
Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. X
Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. X
Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. X
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. X
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi).
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. X
Estetik farkındalığa sahiptir. X





Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) PROGRAM ÇIKTILARI TYYÇ
PÇ-1 PÇ-2 PÇ-3 PÇ-4 PÇ-5 PÇ-6 PÇ-7 PÇ-8 PÇ-9 PÇ-10 PÇ-11 PÇ-12 PÇ-13 PÇ-14 PÇ-15
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. 1 x x x 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. 2 x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. 3 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. 4 x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. 5 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. 6 x x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 7 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 8 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BİLGİ -Kuramsal -Olgusal Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. 9 x -Kuramsal -Olgusal BİLGİ
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. 1 x x x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. 2 x x x x 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. 3 -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. 4 x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 5 x x -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
BECERİLER -Bilişsel -Uygulamalı Duyusal algıyı somutlaştırır. 6 -Bilişsel -Uygulamalı BECERİLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. 1 x x x 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. 2 x x x 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. 3 x x x x x 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Kendi çalışmalarını sorgular. 1 x x x 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Çözümleyici ve eleştirel düşünür. 2 x x x 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. 3 x x 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. Öğrenme Yetkinliği YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. 1 x x x 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. 2 x x x 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. 3 x x x x 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). 4 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. İletişim ve Sosyal Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 1 x x 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 2 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 3 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER
YETKİNLİKLER Alana Özgü Yetkinlik Estetik farkındalığa sahiptir. 4 x Alana Özgü Yetkinlik YETKİNLİKLER

Mezunların İstihdam Profili

Bu bölümden mezun olanlar; kendi atölyelerini açabildikleri gibi, serbest atölyelerde, seramik fabrikalarında veya farklı sektörlerde tasarımcı olarak çalışabilirler. Ayrıca akademik kariyer yaparak Üniversitelerde, kendi alanlarında ders verebilirler.


Üst Derece Programlarına Geçiş

Her alanda yüksek lisans, doktora programlarına veya sanatta yeterlik programlarına başvurabilir.


1. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AİT-101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
SER-103 DESEN I 3 Saat 1 Saat 1 Güz Zorunlu 4
ENF-101 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI I 2 Saat 2 Saat 1 Güz Zorunlu 5
SER-101 TEMEL SANAT EĞİTİMİ-I 4 Saat 2 Saat 1 Güz Zorunlu 6
SER-105 TEMEL SERAMİK SANATI EĞİTİMİ I 3 Saat 1 Saat 1 Güz Zorunlu 5
TDL-101 TÜRK DİLİ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
YBD-101 YABANCI DİL I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Zorunlu 2
SDH 1 Seçmeli Ders Havuzu - Saat - Saat 1 Güz Seçmeli 4
Toplam:
30

2. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
AİT-102 ATATÜRK İLK. İNK. TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
SER-104 DESEN II 3 Saat 1 Saat 1 Bahar Zorunlu 4
ENF-102 TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI II 2 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
SER-102 TEMEL SANAT EĞİTİMİ II 4 Saat 2 Saat 1 Bahar Zorunlu 6
SER-106 TEMEL SERAMİK SANATI EĞİTİMİ II 3 Saat 1 Saat 1 Bahar Zorunlu 5
TDL-102 TÜRK DİLİ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
YBD-102 YABANCI DİL II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Zorunlu 2
SDH 2 Seçmeli Ders Havuzu 2 - Saat - Saat 1 Bahar Seçmeli 4
Toplam:
30

3. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SER-207 ALÇI ŞEKİLLENDİRME VE MODEL KALIP YÖNTEMLERİ I 3 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 6
SER-209 ÇAMUR TORNASINDA TASARIM VE ŞEKİLLENDİRME I 2 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 5
SER-201 SANAT TARİHİ I 2 Saat 0 Saat 2 Güz Zorunlu 2
SER-213 SERAMİK SIRLAMA VE PİŞİRME YÖNTEMLERİ 3 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 4
SER-211 SERAMİK TEKNOLOJİSİNE GİRİŞ 1 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 3
SER-205 TASARIM YÖNTEMLERİ I 3 Saat 1 Saat 2 Güz Zorunlu 4
SDH 3 Seçmeli Ders Havuzu 3 - Saat - Saat 2 Güz Seçmeli 6
Toplam:
30

4. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SER-208 ALÇI ŞEKİLLENDİRME VE MODEL KALIP YÖNTEMLERİ II 2 Saat 2 Saat 2 Bahar Zorunlu 8
SER-210 ÇAMUR TORNASINDA TASARIM VE ŞEKİLLENDİRME II 3 Saat 1 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
SER-202 SANAT TARİHİ II 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Zorunlu 2
SER-212 SERAMİK- SIR TEKNOLOJİSİ VE UYGULAMALARI I 2 Saat 2 Saat 2 Bahar Zorunlu 4
SER-206 TASARIM YÖNTEMLERİ II 3 Saat 1 Saat 2 Bahar Zorunlu 6
SDH 4 Seçmeli Ders Havuzu 4 - Saat - Saat 2 Bahar Seçmeli 6
Toplam:
30

5. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SER-311 ALÇI ŞEKİLLENDİRME VE MODEL KALIP YÖNTEMLERİ III 2 Saat 2 Saat 3 Güz Zorunlu 4
SER-303 BİLGİSAYAR DESTEKLİ 3 BOYUTLU TASARIM I 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 2
SER-301 ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Zorunlu 2
SER-309 SERAMİK DEKOR UYGULAMALARI I 2 Saat 1 Saat 3 Güz Zorunlu 3
SER-305 SERAMİK TASARIM ATÖLYESİ I 4 Saat 2 Saat 3 Güz Zorunlu 6
SER-307 SERAMİK-SIR TEKNOLOJİSİ VE UYGULAMALARI II 2 Saat 1 Saat 3 Güz Zorunlu 3
SDH 5 Seçmeli Ders Havuzu 5 - Saat - Saat 3 Güz Seçmeli 10
Toplam:
30

6. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SER-304 BİLGİSAYAR DESTEKLİ 3 BOYUTLU TASARIM II 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 2
SER-310 SERAMİK DEKOR UYGULAMALARI II 2 Saat 1 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
SER-306 SERAMİK TASARIM ATÖLYESİ II 4 Saat 2 Saat 3 Bahar Zorunlu 6
SER-308 SERAMİK-SIR TEKNOLOJİSİ VE UYGULAMALARI III 2 Saat 2 Saat 3 Bahar Zorunlu 4
SER-302 YÜZEYSEL TASARIM 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Zorunlu 3
SDH 6 Seçmeli Ders Havuzu 6 - Saat - Saat 3 Bahar Seçmeli 12
Toplam:
30

7. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SER 403 ARTİSTİK SERAMİK TASARIM PROJE I 4 Saat 2 Saat 4 Güz Zorunlu 6
SER-409 SANAT ESERLERİNİN İNCELENMESİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Zorunlu 2
SER-401 SERAMİK VE KARIŞIK MALZEMELER 2 Saat 1 Saat 4 Güz Zorunlu 3
SER-405 SERAMİK YÜZEY TASARIMI I 2 Saat 2 Saat 4 Güz Zorunlu 4
SER-407 SERAMİK-SIR TEKNOLOJİSİ VE UYGULAMALARI IV 2 Saat 1 Saat 4 Güz Zorunlu 3
SDH 7 Seçmeli Ders Havuzu 7 - Saat - Saat 4 Güz Seçmeli 10
Toplam:
28

8. Dönem Ders Planı

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SER 404 ARTİSTİK SERAMİK TASARIM PROJE II 4 Saat 2 Saat 4 Bahar Zorunlu 8
SER-402 MİMARİ SERAMİK TASARIM VE UYGULAMASI 4 Saat 2 Saat 4 Bahar Zorunlu 8
SER-406 SERAMİK YÜZEY TASARIMI II 2 Saat 2 Saat 4 Bahar Zorunlu 4
SDH 8 Seçmeli Ders Havuzu 8 - Saat - Saat 4 Bahar Seçmeli 10
Toplam:
30

Seçmeli Ders Havuzu

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SER-109 TEKNİK RESİM VE PERSPEKTİF I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
SER 111 MESLEKİ TEKNİK RESİM I 1 Saat 1 Saat 1 Güz Seçmeli 4
SER-107 MODELAJ I 2 Saat 0 Saat 1 Güz Seçmeli 2
SER 113 TEMEL BİÇİMLENDİRME I 1 Saat 1 Saat 1 Güz Seçmeli 4

Seçmeli Ders Havuzu 2

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
KRP 102 KARİYER PLANLAMA 1 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 2
SER 112 MESLEKİ TEKNİK RESİM II 1 Saat 1 Saat 1 Bahar Seçmeli 4
SER-108 MODELAJ II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 2
SER-110 TEKNİK RESİM VE PERSPEKTİF II 2 Saat 0 Saat 1 Bahar Seçmeli 2
SER 114 TEMEL BİÇİMLENDİRME II 1 Saat 1 Saat 1 Bahar Seçmeli 4

Seçmeli Ders Havuzu 3

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SER-219 BİÇİMLENDİRME VE TASARIM 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
SER 225 CAM ŞEKİLLENDİRME 2 Saat 1 Saat 2 Güz Seçmeli 6
SER-221 CAM TEKNOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
SER-223 CAM UYGULAMA TEKNİKLERİ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
SER-217 FOTOĞRAF 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
SER-215 SANAT KAVRAMLARINA GİRİŞ 2 Saat 0 Saat 2 Güz Seçmeli 3
SER 227 SERAMİK TAKI TASARIMI 2 Saat 1 Saat 2 Güz Seçmeli 6

Seçmeli Ders Havuzu 4

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SER-214 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
SER 222 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM UYGULAMALARI 2 Saat 1 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
İNH 202 İNSAN HAKLARI 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
SER 226 MALZEME BİLGİSİ 1 Saat 1 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
SER-220 MESLEKİ TEMEL TASARIM 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
SER-218 MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3
SER 224 TASARIM TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 2
SER-216 TÜRK SANAT TARİHİ 2 Saat 0 Saat 2 Bahar Seçmeli 3

Seçmeli Ders Havuzu 5

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SER-317 ARTİSTİK ÇAMUR TORNA ŞEKİLLENDİRME I 2 Saat 1 Saat 3 Güz Seçmeli 3
SER 331 ARTİSTİK SERAMİK SIRLARI I 2 Saat 1 Saat 3 Güz Seçmeli 5
SER-319 ARTİSTİK SIR DENEMELERİ I 2 Saat 1 Saat 3 Güz Seçmeli 3
BKE-101 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 3
SER-313 CAM ŞEKİLLENDİRME 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
SER 335 ÇÖMLEKÇİ TORNA UYGULAMALARI I 2 Saat 1 Saat 3 Güz Seçmeli 5
SER 333 DIŞ MEKAN SERAMİK UYGULAMALARI I 2 Saat 1 Saat 3 Güz Seçmeli 5
SER-321 GELENEKSEL SERAMİK SANATI TARİHİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
SER-315 KENT SERAMİKLERİ I 2 Saat 1 Saat 3 Güz Seçmeli 3
SER-323 SERAMİK ASTAR VE BOYA TEKNİKLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
SER 329 SERAMİK ASTARLAR I 2 Saat 1 Saat 3 Güz Seçmeli 5
SER-325 SERAMİK BASKI TEKNİKLERİ 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2
SER 327 YARATICILIK VE GİRİŞİMCİLİK 2 Saat 0 Saat 3 Güz Seçmeli 2

Seçmeli Ders Havuzu 6

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SER-318 ARTİSTİK ÇAMUR TORNA ŞEKİLLENDİRME II 2 Saat 1 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
SER 332 ARTİSTİK SERAMİK SIRLARI II 2 Saat 1 Saat 3 Bahar Seçmeli 6
SER-320 ARTİSTİK SIR DENEMELERİ II 2 Saat 1 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
SER 326 BASKI TEKNİKLERİ 2 Saat 1 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
SER-312 BASKI-RESİM 2 Saat 1 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
BKE-101 BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
SER-314 ÇAĞDAŞ CAM SANATI 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
SER 336 ÇÖMLEKÇİ TORNA UYGULAMALARI II 2 Saat 1 Saat 3 Bahar Seçmeli 6
SER 334 DIŞ MEKAN SERAMİK UYGULAMALARI II 2 Saat 1 Saat 3 Bahar Seçmeli 6
SER 328 DİJİTAL SANAT 2 Saat 1 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
SER 314 İŞ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3
SER-316 KENT SERAMİKLERİ II 2 Saat 1 Saat 3 Bahar Seçmeli 4
SER 324 MÜZE UYGULAMALARI 2 Saat 1 Saat 3 Bahar Seçmeli 2
SER 330 SERAMİK ASTARLARI II 2 Saat 1 Saat 3 Bahar Seçmeli 6
SER-322 VİTRAY 2 Saat 0 Saat 3 Bahar Seçmeli 3

Seçmeli Ders Havuzu 7

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SER-413 MOZAİK 2 Saat 1 Saat 4 Güz Seçmeli 3
SER-423 ANITSAL SERAMİK UYGULAMALARI 2 Saat 1 Saat 4 Güz Seçmeli 3
SER 431 ARAŞTIRMA TEKNİK VE UYGULAMALARI 1 Saat 1 Saat 4 Güz Seçmeli 5
SER-425 ARTİSTİK DESEN 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
SER-421 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
SER-419 ÇİNİ 2 Saat 1 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
SER 429 ENDÜSTRİYEL SERAMİK UYGULAMALARI I 2 Saat 1 Saat 4 Güz Seçmeli 5
IDD-101 İŞARET DİLİ 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
SER 433 SANAT TERAPİSİ VE UYGULAMALARI I 2 Saat 1 Saat 4 Güz Seçmeli 3
SER-417 SERAMİK İŞLETME VE PAZARLAMASI 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
SER-427 SOSYAL SORUMLULUK 2 Saat 0 Saat 4 Güz Seçmeli 2
SER-415 YAPI VE ENDÜSTRİ SERAMİĞİ I 2 Saat 1 Saat 4 Güz Seçmeli 3

Seçmeli Ders Havuzu 8

Kodu Adı Teori Uygulama Sınıfı Dönemi Türü Akts
SER-422 ARKEOLOJİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
SER 414 ARTİSTİK CAM UYGULAMALARI 2 Saat 1 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
SER-408 ÇAĞDAŞ SERAMİK SANATI 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
SER 430 ENDÜSTRİYEL SERAMİK UYGULAMALARI II 2 Saat 1 Saat 4 Bahar Seçmeli 4
SER 402 GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI 1 Saat 2 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
SER 432 GÜNCEL SANAT 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
SER-410 PORTFOLYO 2 Saat 1 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
SER-420 SANAT PSİKOLOJİSİ 2 Saat 0 Saat 4 Bahar Seçmeli 2
SER 434 SANAT TERAPİSİ VE UYGULAMALARI II 2 Saat 1 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
SER-412 SERAMİK ENSTALASYON 2 Saat 1 Saat 4 Bahar Seçmeli 3
SER-418 SERAMİK ESERLERDE RESTORASYON VE KONSERVASYON 2 Saat 2 Saat 4 Bahar Seçmeli 5
SER 436 SERGİLEME TEKNİKLERİ 1 Saat 1 Saat 4 Bahar Seçmeli 5
SER-416 YAPI VE ENDÜSTRİ SERAMİĞİ II 2 Saat 1 Saat 4 Bahar Seçmeli 3

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme

Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.


Mezuniyet Şartları

Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir.


Çalışma Şekli

Tam Zamanlı


Bölüm Olanakları

Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetlerini yürütmek üzere 1 Doçent, 2 Doktor Öğretim Üyesi, 1 öğretim görevlisi ve 1 araştırma görevlisi mevcuttur. Bölümümüzde 2 adet seramik atölyesi, 1 adet teorik derslik , 1 adet tasarım ve çizim atölyesi bulunmaktadır.Sınıf kapasitesi 30 kişilik olup atölyeler toplam 15 öğrencinin öğrenim görebileceği şekilde hazırlanmıştır.Gerek eğitim-öğretim ve gerekse akademik çalışmalarda fiziki altyapı etkin olarak kullanılabilecek şekilde tasarlanmıştır. Bölümümüz öğrencilerinin faydalanabilmeleri amacıyla diğer bölümlerle ortak kullanılan 1 adet bilgisayar laboratuarı yer almaktadır.


Adres ve İletişim Bilgileri

Adres : Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Avanos Güzel Sanatlar Meslek Yüksekokulu Cumhuriyet Mah. Kapadokya Cad. No:49 / 50500 AVANOS / NEVŞEHİR (GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ SERAMİK VE CAM BÖLÜMÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNİ AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU BİNASINDA BULUNAN GSF ATÖLYE VE DERSLİKLERİNDE SÜRDÜRMEKTEDİR.) Web Adresi : http://gsf.nevsehir.edu.tr Bölüm Başkanı: Dr.Öğr.Üyesi Hatice Aybike KARAKURT: Tel : 0-384-228 10 00-26006 e-mail : aybikeak@nevsehir.edu.tr