Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi 2008 tarih ve 26848 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 31.3.2008 tarih ve 2008/13467 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla kurulmuştur. 20 Ocak 2010 tarihli Yüksek Öğretim Yürütme Kurulu toplantısında 2547 sayılı kanunu 2880 sayılı kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca Seramik ve Cam Bölümü kurulmuştur. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik ve Cam Bölümü, 2013-2014 Akademik Yılı Güz döneminde lisans eğitimine başlamıştır. Eğitim dili Türkçedir. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere Seramik ve Cam alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Seramik ve Cam Bölümü Lisans programına başvuru için Yüksek Öğretim Kurumları Sınavından (YKS), özel yetenek sınavı için belirlenen taban puanı almış olmak ve özel yetenek sınavı kılavuzunda belirtilen şartları taşımak gerekmektedir. Üniversite bünyesinde yapılan iki aşamalı özel yetenek sınavından belirlenen puanı almış olan adaylar kayıt yaptırmaya hak kazanırlar. |
Yüksek Öğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
Seramik ve Cam Bölümünde lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. |
Seramik ve Cam Bölümü, seramik malzemenin çok yönlülüğünü ve sınırlarını kavrayarak, modern seramik teknolojisini kullanmanın yanı sıra araştırma ve yaratıcılığın önemini de vurgulayan bir eğitim anlayışına sahiptir. Donanımlı eğitim kadrosu ve atölyelere sahip olan Seramik ve Cam Bölümü, öğrencilerin bilgilerini artırmak, düşünce ve yeteneklerini geliştirmek, sanatın gerekliliği ve önemini vurgulamak için düzenli olarak araştırma projeleri, geziler, kültürel ve sanatsal aktiviteler organize ederek (seminerler, konferanslar, sergiler) verdiği eğitimi zenginleştirmektedir. Öğrencilerin seramik fabrikaları, sanat atölyeleri ve tasarım dallarını içeren alternatif alanlarda zorunlu 30 iş günü stajları vardır. Bu stajlar sayesinde öğrenciler, kariyerlerinde karşılaşabilecekleri problemlerle başa çıkmayı öğrenmekte, bilgi ve becerilerini geliştirmektedir. Ayrıca yurt dışıyla bağlantılı staj olanakları da mevcuttur. Öğrencilerin yurtiçi ve yurtdışındaki seramik yarışmalarına katılmaları fakülte ve bölüm tarafından desteklenmektedir. Bu bölümden mezun olanlar; kendi atölyelerini açabildikleri gibi, serbest atölyelerde, seramik fabrikalarında veya farklı sektörlerde tasarımcı olarak çalışabilirler. Ayrıca akademik kariyer yaparak Üniversitelerde, kendi alanlarında ders verebilirler. Bölümümüz, kültürel kimliği evrensel dünya düzeni içinde koruyan, üretken, paylaşımcı bir sanat anlayışına sahiptir. Bu doğrultuda hedefimiz, araştıran, sorgulayan, tartışan, eleştiren, ülke ve dünya kültürüne katkıda bulunabilecek sanatçı adayları yetiştirmektir. Seramik ve Cam Bölümü, iç ve dış etkinliklerini ve görevlerini, çizdiği vizyon çerçevesinde bağlı olduğu dekanlık ve üst kuruluş olarak rektörlük üzerinden yürütmektedir.Seramik ve Cam Bölümünün etkileştiği ve etkileşmesinin istendiği paydaşlar TÜBİTAK, DPT, GESAM, Kültür ve turizm bakanlığı başta olmak üzere bakanlıklara bağlı çeşitli kurum ve kuruluşlar, Üniversiteler, Araştırma Kurumları, Enstitüler, Müzeler,Galeriler,Mezunlar, şeklinde özetlenebilir. |
PÇ-1 | Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi |
PÇ-2 | Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumlama becerisi |
PÇ-3 | Seramik alanının gerektirdiği kısıtlamaları göz önünde bulundurarak, ortaya konan sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı ya da süreci tasarlama ve yaratma becerisi |
PÇ-4 | Kendi alanını diğer disiplinlerle ilişkilendirerek bireysel ve grup içinde çalışma becerisi |
PÇ-5 | Sanat ve tasarım sorunlarını belirleme, tanımlama ve çözme becerisi |
PÇ-6 | Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci |
PÇ-7 | Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi |
PÇ-8 | Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim |
PÇ-9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
PÇ-10 | Çağın sorunları hakkında kendini geliştirebilme bilinci |
PÇ-11 | Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi |
PÇ-12 | Araştırma yönü kuvvetli, teknolojik gelişmeleri takip eden ve alanına adapte edebilme bilinci |
PÇ-13 | Sanat ve tasarım bilincini toplumla paylaşarak sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme bilinci |
PÇ-14 | Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
PÇ-15 | Sanatı ve tasarımı toplumsal bir sorumluluk boyutunda kavrayan ve alanına yönelik uluslararası gelişmeleri takip eden bireyler yetiştirmek |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | ||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | ||||||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | ||||||||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | |||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | |||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | X | X | |||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | |||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | |||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | ||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | |||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | |||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | X | ||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | |||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. | X | X | |||||||||||||
İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. | X | X | |||||||||||||
Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. | X | ||||||||||||||
Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. | X | X | |||||||||||||
İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||||||||||||
İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | X | X | |||||||||||||
Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||||||||||||
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||||||||||||
Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | ||||||||||||||
Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. | X | X | |||||||||||||
İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | X | ||||||||||||||
İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. | |||||||||||||||
Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | X | ||||||||||||||
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | X | X | |||||||||||||
Duyusal algıyı somutlaştırır. | |||||||||||||||
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. | X | ||||||||||||||
Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. | X | ||||||||||||||
Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | ||||||||||||||
Kendi çalışmalarını sorgular. | X | ||||||||||||||
Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | X | ||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | X | ||||||||||||||
Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. | X | ||||||||||||||
Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | X | ||||||||||||||
Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | X | ||||||||||||||
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | |||||||||||||||
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | |||||||||||||||
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | |||||||||||||||
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | X | ||||||||||||||
Estetik farkındalığa sahiptir. | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | ||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahiptir. | 1 | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İlgili sanat alanına özgü sanat tarihi konusunda bilgi sahibidir. | 2 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir. | 3 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İlgili sanat alanındaki yasal düzenlemeler ve işlemler konusunda bilgi sahibidir. | 5 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | İlgili sanat alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim konusunda bilgi sahibidir. | 6 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 7 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 8 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | 9 | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Kuram ve uygulama bütünlüğü sağlar. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | İlgili sanat alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirir. | 3 | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Çözümlemeye dayalı yorum becerisine sahiptir. | 4 | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 5 | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Duyusal algıyı somutlaştırır. | 6 | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır. | 1 | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje süreçleri içinde etkin olarak yer alır. | 2 | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili özgün yapıtlarını toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Kendi çalışmalarını sorgular. | 1 | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Çözümleyici ve eleştirel düşünür. | 2 | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme kavramını özümser. | 3 | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitlesini tanımlayarak alanı ile ilgili çalışmaları paylaşır. | 1 | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmalarını topluma anlatabilecek iletişim becerisine sahiptir. | 2 | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru olarak aktarır. | 3 | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar (Avrupa Dil Portföyü Genel Düzeyi : B1 Düzeyi). | 4 | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 1 | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 2 | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 3 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Estetik farkındalığa sahiptir. | 4 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
Bu bölümden mezun olanlar; kendi atölyelerini açabildikleri gibi, serbest atölyelerde, seramik fabrikalarında veya farklı sektörlerde tasarımcı olarak çalışabilirler. Ayrıca akademik kariyer yaparak Üniversitelerde, kendi alanlarında ders verebilirler. |
Her alanda yüksek lisans, doktora programlarına veya sanatta yeterlik programlarına başvurabilir. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT-101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SER-103 | DESEN I | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
ENF-101 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI I | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
SER-101 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ-I | 4 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 6 |
SER-105 | TEMEL SERAMİK SANATI EĞİTİMİ I | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 5 |
TDL-101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD-101 | YABANCI DİL I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SDH 1 | Seçmeli Ders Havuzu | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AİT-102 | ATATÜRK İLK. İNK. TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SER-104 | DESEN II | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
ENF-102 | TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMI II | 2 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SER-102 | TEMEL SANAT EĞİTİMİ II | 4 Saat | 2 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SER-106 | TEMEL SERAMİK SANATI EĞİTİMİ II | 3 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 5 |
TDL-102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD-102 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SDH 2 | Seçmeli Ders Havuzu 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SER-207 | ALÇI ŞEKİLLENDİRME VE MODEL KALIP YÖNTEMLERİ I | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 6 |
SER-209 | ÇAMUR TORNASINDA TASARIM VE ŞEKİLLENDİRME I | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 5 |
SER-201 | SANAT TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
SER-213 | SERAMİK SIRLAMA VE PİŞİRME YÖNTEMLERİ | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
SER-211 | SERAMİK TEKNOLOJİSİNE GİRİŞ | 1 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
SER-205 | TASARIM YÖNTEMLERİ I | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
SDH 3 | Seçmeli Ders Havuzu 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SER-208 | ALÇI ŞEKİLLENDİRME VE MODEL KALIP YÖNTEMLERİ II | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 8 |
SER-210 | ÇAMUR TORNASINDA TASARIM VE ŞEKİLLENDİRME II | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SER-202 | SANAT TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SER-212 | SERAMİK- SIR TEKNOLOJİSİ VE UYGULAMALARI I | 2 Saat | 2 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SER-206 | TASARIM YÖNTEMLERİ II | 3 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SDH 4 | Seçmeli Ders Havuzu 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SER-311 | ALÇI ŞEKİLLENDİRME VE MODEL KALIP YÖNTEMLERİ III | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 4 |
SER-303 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ 3 BOYUTLU TASARIM I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
SER-301 | ESTETİK VE SANAT FELSEFESİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
SER-309 | SERAMİK DEKOR UYGULAMALARI I | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
SER-305 | SERAMİK TASARIM ATÖLYESİ I | 4 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 6 |
SER-307 | SERAMİK-SIR TEKNOLOJİSİ VE UYGULAMALARI II | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
SDH 5 | Seçmeli Ders Havuzu 5 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 10 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SER-304 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ 3 BOYUTLU TASARIM II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SER-310 | SERAMİK DEKOR UYGULAMALARI II | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SER-306 | SERAMİK TASARIM ATÖLYESİ II | 4 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 6 |
SER-308 | SERAMİK-SIR TEKNOLOJİSİ VE UYGULAMALARI III | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SER-302 | YÜZEYSEL TASARIM | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SDH 6 | Seçmeli Ders Havuzu 6 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 12 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SER 403 | ARTİSTİK SERAMİK TASARIM PROJE I | 4 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 6 |
SER-409 | SANAT ESERLERİNİN İNCELENMESİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 2 |
SER-401 | SERAMİK VE KARIŞIK MALZEMELER | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
SER-405 | SERAMİK YÜZEY TASARIMI I | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
SER-407 | SERAMİK-SIR TEKNOLOJİSİ VE UYGULAMALARI IV | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 3 |
SDH 7 | Seçmeli Ders Havuzu 7 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 10 |
Toplam: |
28 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SER 404 | ARTİSTİK SERAMİK TASARIM PROJE II | 4 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 8 |
SER-402 | MİMARİ SERAMİK TASARIM VE UYGULAMASI | 4 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 8 |
SER-406 | SERAMİK YÜZEY TASARIMI II | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
SDH 8 | Seçmeli Ders Havuzu 8 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 10 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SER-109 | TEKNİK RESİM VE PERSPEKTİF I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
SER 111 | MESLEKİ TEKNİK RESİM I | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 4 |
SER-107 | MODELAJ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 2 |
SER 113 | TEMEL BİÇİMLENDİRME I | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
KRP 102 | KARİYER PLANLAMA | 1 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
SER 112 | MESLEKİ TEKNİK RESİM II | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 4 |
SER-108 | MODELAJ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
SER-110 | TEKNİK RESİM VE PERSPEKTİF II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 2 |
SER 114 | TEMEL BİÇİMLENDİRME II | 1 Saat | 1 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 4 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SER-219 | BİÇİMLENDİRME VE TASARIM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SER 225 | CAM ŞEKİLLENDİRME | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
SER-221 | CAM TEKNOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SER-223 | CAM UYGULAMA TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SER-217 | FOTOĞRAF | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SER-215 | SANAT KAVRAMLARINA GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 3 |
SER 227 | SERAMİK TAKI TASARIMI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SER-214 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER 222 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM UYGULAMALARI | 2 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
İNH 202 | İNSAN HAKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER 226 | MALZEME BİLGİSİ | 1 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER-220 | MESLEKİ TEMEL TASARIM | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER-218 | MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER 224 | TASARIM TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 2 |
SER-216 | TÜRK SANAT TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SER-317 | ARTİSTİK ÇAMUR TORNA ŞEKİLLENDİRME I | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
SER 331 | ARTİSTİK SERAMİK SIRLARI I | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 5 |
SER-319 | ARTİSTİK SIR DENEMELERİ I | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
BKE-101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
SER-313 | CAM ŞEKİLLENDİRME | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
SER 335 | ÇÖMLEKÇİ TORNA UYGULAMALARI I | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 5 |
SER 333 | DIŞ MEKAN SERAMİK UYGULAMALARI I | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 5 |
SER-321 | GELENEKSEL SERAMİK SANATI TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
SER-315 | KENT SERAMİKLERİ I | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 3 |
SER-323 | SERAMİK ASTAR VE BOYA TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
SER 329 | SERAMİK ASTARLAR I | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 5 |
SER-325 | SERAMİK BASKI TEKNİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
SER 327 | YARATICILIK VE GİRİŞİMCİLİK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SER-318 | ARTİSTİK ÇAMUR TORNA ŞEKİLLENDİRME II | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER 332 | ARTİSTİK SERAMİK SIRLARI II | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
SER-320 | ARTİSTİK SIR DENEMELERİ II | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER 326 | BASKI TEKNİKLERİ | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER-312 | BASKI-RESİM | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
BKE-101 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER-314 | ÇAĞDAŞ CAM SANATI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER 336 | ÇÖMLEKÇİ TORNA UYGULAMALARI II | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
SER 334 | DIŞ MEKAN SERAMİK UYGULAMALARI II | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
SER 328 | DİJİTAL SANAT | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER 314 | İŞ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER-316 | KENT SERAMİKLERİ II | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 4 |
SER 324 | MÜZE UYGULAMALARI | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
SER 330 | SERAMİK ASTARLARI II | 2 Saat | 1 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 6 |
SER-322 | VİTRAY | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SER-413 | MOZAİK | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
SER-423 | ANITSAL SERAMİK UYGULAMALARI | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
SER 431 | ARAŞTIRMA TEKNİK VE UYGULAMALARI | 1 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
SER-425 | ARTİSTİK DESEN | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
SER-421 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
SER-419 | ÇİNİ | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER 429 | ENDÜSTRİYEL SERAMİK UYGULAMALARI I | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 5 |
IDD-101 | İŞARET DİLİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
SER 433 | SANAT TERAPİSİ VE UYGULAMALARI I | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
SER-417 | SERAMİK İŞLETME VE PAZARLAMASI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
SER-427 | SOSYAL SORUMLULUK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
SER-415 | YAPI VE ENDÜSTRİ SERAMİĞİ I | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 3 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SER-422 | ARKEOLOJİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
SER 414 | ARTİSTİK CAM UYGULAMALARI | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER-408 | ÇAĞDAŞ SERAMİK SANATI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
SER 430 | ENDÜSTRİYEL SERAMİK UYGULAMALARI II | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 4 |
SER 402 | GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI | 1 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER 432 | GÜNCEL SANAT | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
SER-410 | PORTFOLYO | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER-420 | SANAT PSİKOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
SER 434 | SANAT TERAPİSİ VE UYGULAMALARI II | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER-412 | SERAMİK ENSTALASYON | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
SER-418 | SERAMİK ESERLERDE RESTORASYON VE KONSERVASYON | 2 Saat | 2 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
SER 436 | SERGİLEME TEKNİKLERİ | 1 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
SER-416 | YAPI VE ENDÜSTRİ SERAMİĞİ II | 2 Saat | 1 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 3 |
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırmalı ve dönem sonu sınavına girebilmesi için ise derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olmaları gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınav (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. |
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve bitirme tezini başarıyla tamamlamak gerekmektedir. |
Tam Zamanlı |
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetlerini yürütmek üzere 1 Doçent, 2 Doktor Öğretim Üyesi, 1 öğretim görevlisi ve 1 araştırma görevlisi mevcuttur. Bölümümüzde 2 adet seramik atölyesi, 1 adet teorik derslik , 1 adet tasarım ve çizim atölyesi bulunmaktadır.Sınıf kapasitesi 30 kişilik olup atölyeler toplam 15 öğrencinin öğrenim görebileceği şekilde hazırlanmıştır.Gerek eğitim-öğretim ve gerekse akademik çalışmalarda fiziki altyapı etkin olarak kullanılabilecek şekilde tasarlanmıştır. Bölümümüz öğrencilerinin faydalanabilmeleri amacıyla diğer bölümlerle ortak kullanılan 1 adet bilgisayar laboratuarı yer almaktadır. |
Adres : Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Avanos Güzel Sanatlar Meslek Yüksekokulu Cumhuriyet Mah. Kapadokya Cad. No:49 / 50500 AVANOS / NEVŞEHİR (GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ SERAMİK VE CAM BÖLÜMÜ EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNİ AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU BİNASINDA BULUNAN GSF ATÖLYE VE DERSLİKLERİNDE SÜRDÜRMEKTEDİR.) Web Adresi : http://gsf.nevsehir.edu.tr Bölüm Başkanı: Dr.Öğr.Üyesi Hatice Aybike KARAKURT: Tel : 0-384-228 10 00-26006 e-mail : aybikeak@nevsehir.edu.tr |