Üniversitemize bağlı olarak açılması planlanan İlahiyat Fakültemiz Bakanlar Kurulunun 29.03.2012 tarih ve 2012/3055 sayılı kararının Resmi Gazetede yayınlanmasıyla resmen kuruldu. |
Programda mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere İLAHİYAT alanında lisans diploması verilir. |
Lisans |
Ülkemizde, üniversitelere giriş için ÖSS sınavında başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavdan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını Yükseköğretim Kuruluna (YÖK) bağlı bir kurum olan öğrenci seçme ve yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, bütün başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, YGS adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belli bir kontenjan dâhilinde yapılır. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi. |
Türk yükseköğretim kurumlarında önceki öğrenmenin tanınması süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Nevşehir Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan Bilgisayar ve İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar. |
İlahiyat alanında lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasında 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasını elde etmesi gerekir. |
Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Bölümümüz, sahasında temel eğitim almış uzmanlar yetiştirmeyi ve onları lisansüstü eğitimine hazırlamayı amaçlar. Ayrıca ulusal ve uluslararası düzeyde yeterli ve donanımlı ilahiyatçılar yetiştirmeyi hedefler. |
PÇ-1 | Hz. Peygamber’in söz, fiil ve takrirleri, fiziksel ve ahlaki özellikleri, hadisin ve hadis ilminin tarihi seyri, usulü, problemleri, yorumlanması ve kültürel değeri hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-2 | İslam dünyasında dini ve siyasi gayelerle vücut bulmuş klasik ve çağdaş akımlar hakkında temel bilgi sahibidir. |
PÇ-3 | Tasavvufun tarihi, kavramları, kurumları, şahsiyetleri ve felsefesi hakkında bilgi sahibidir. |
PÇ-4 | Kur’an-ı Kerim’i usulüne uygun okur ve ilmi ölçüler çerçevesinde yorumlar |
PÇ-5 | İslam inanç esaslarını ve Kelam problemlerini akıl ve nakil çerçevesinde bilimsel metotlarla değerlendirir |
PÇ-6 | Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Arapçayı ve bir batı dilini en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak ilahiyat alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
PÇ-7 | Din ve dini konuları felsefi, sosyolojik ve psikolojik açıdan değerlendirebilir. |
PÇ-8 | Klasik kaynaklarda ve modern araştırmalarda İslam fıkhının temel konularını, mukayeseli hukuk yöntemleri çerçevesinde İslam hukuku ile diğer hukuk sistemleri arasında karşılaştırarak değerlendirebilir. |
PÇ-9 | Bireysel, toplumsal ve küresel nitelikteki olay ve sorunlara, dini ve sosyal bilimlerin verileri doğrultusunda, tanımlama, kurgulama, değerlendirme ve çözüm önerileri getirebilme becerisi. |
PÇ-10 | Her çeşit bireysel, toplumsal hatta küresel nitelikli, felsefi, sosyal, psikolojik ve dini içerikli sorunları, temel kaynaklardan yararlanarak, bilimsel düzeyde araştırıp, analiz ve sentez yaparak, rapor haline getirebilme. |
PÇ-11 | Dini metinleri orijinal kaynaklarından okuyup, anlayabilecek düzeyde dil becerisi elde edebilme. |
PÇ-12 | Din bilimlerine ilişkin tarihi bilgi birikimiyle birlikte, alanıyla ilgili güncel bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve sorunların çözümünde kullanabilme becerisi. |
PÇ-13 | Tarihi süreç içinde oluşmuş İslam Kültür ve Medeniyetini özgün nitelikleriyle kavratarak, tarihi ve kültürel mirasımıza ilişkin bir aidiyet duygusu ve bilinci geliştirebilme. |
PÇ-14 | Örgün ve yaygın din eğitiminin hedef kitlesi olan çocuk, genç, yetişkin ve yaşlıları biyolojik, psikolojik, sosyal ve dini gelişim özelliklerine göre tanıyıp, uygun yöntem ve tekniklerle dini öğretileri sunabilme becerisi. |
PÇ-15 | Eleştirel düşünebilme |
PÇ-16 | Rasyonel düşünebilme |
PÇ-17 | İslam dininin evrensel değerleri ışığında toplumun dini-ahlaki ihtiyaçlarına çözümler üretir. |
PÇ-18 | İslami ilimlerin gelişim süreçleri hakkında analiz yapar. |
PÇ-19 | İslam bilimlerine ilişkin temel kavramları doğru kullanır. |
PÇ-20 | Din, mezhep ve çağdaş dini akımlar hakkında karşılaştırmalar yapar. |
TYYC | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | ||||||||
2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | X | |||||||
1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||
3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | X | X | ||||||||||||||||||
3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | X | X | |||||||||||||||||
1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | X | X |
Açıklama | PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | X | X | ||||||||||||||||||
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | X | X | X | X | X | X | X | |||||||||||||
Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | X | X | X | X | X | X | ||||||||||||||
Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | X | X | |||||||||||||||||
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | X | ||||||||||||||||||
Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||||||||||||||||
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | X | |||||||||||||||||||
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | X | X | X | X | ||||||||||||||||
Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | X | |||||||||||||||||||
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | X | X | X | |||||||||||||||||
Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. | X | |||||||||||||||||||
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||||||||||||||||
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | X | X | |||||||||||||||||
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | X | X | X | X | X | |||||||||||||||
Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | X | X | |||||||||||||||||
Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. | X | |||||||||||||||||||
Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | X | X | X |
Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ,6. Düzey )Temel Alan Yeterlilikleri (Akademik Ağırlıklı) | PROGRAM ÇIKTILARI | TYYÇ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
PÇ-1 | PÇ-2 | PÇ-3 | PÇ-4 | PÇ-5 | PÇ-6 | PÇ-7 | PÇ-8 | PÇ-9 | PÇ-10 | PÇ-11 | PÇ-12 | PÇ-13 | PÇ-14 | PÇ-15 | PÇ-16 | PÇ-17 | PÇ-18 | PÇ-19 | PÇ-20 | |||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. | 2 | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışır. | 3 | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 4 | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. | 5 | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BİLGİ | -Kuramsal -Olgusal | Ulusal ve uluslararası kültürleri tanır. | 6 | x | x | x | x | x | x | x | -Kuramsal -Olgusal | BİLGİ | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili ileri düzeyde bilgi kaynaklarını kullanır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırır, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler, verileri yorumlar ve değerlendirir. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | 3 | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını; konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 | x | x | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Konu alanına ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal geliştirir. | 5 | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BECERİLER | -Bilişsel -Uygulamalı | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 6 | x | x | x | -Bilişsel -Uygulamalı | BECERİLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 2 | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | 3- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 | x | x | x | x | x | x | 1- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | x | x | x | 2- Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 3 | x | x | x | x | x | 3- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 | x | x | x | x | Öğrenme Yetkinliği | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. | 1 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlı olduğunu gösterir ve ve bu gelişmeleri izler. | 2 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 2- Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. | 3 | x | x | x | x | x | x | x | x | x | 3- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | 4 | x | x | x | x | x | x | 4- Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | 5 | x | x | x | x | x | x | x | x | 5- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 6 | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansının ileri düzeyinde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 7 | x | x | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı kültürlerde yaşar ve sosyal yaşama uyum sağlar. | 8 | x | x | x | x | x | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Dış görünüm, tutum, tavır ve davranışları ile topluma örnek olur. | 1 | x | x | x | x | x | 1- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 | x | x | x | x | 2- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | 3 | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. | 4 | x | x | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincindedir. | 6 | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YETKİNLİKLER | Alana Özgü Yetkinlik | Birey olarak ve alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 7 | x | x | x | Alana Özgü Yetkinlik | YETKİNLİKLER |
İlahiyat Fakültesinden mezun olan öğrenciler; Diyanet İşleri Başkanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ile tercüme bürolarında istihdam edilmektedir. Programı başarılı bir şekilde tamamlayan öğrenci İlahiyat bilimi alanında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora derecelerine başvuruda bulunabilir. |
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İLH117 | ARAP DİLİ VE EDEBİYATI I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 4 |
AİT101 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
İLH119 | DİNİ MUSİKİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
İLH109 | HADİS USÛLÜ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
İLH105 | İSLAM İNANÇ ESASLARI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
İLH101 | KUR'AN OKUMA VE TECVİD I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
İLH121 | OSMANLI TÜRKÇESİ | 0 Saat | 2 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
İLH111 | SİYER | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
İLH107 | TEFSİR USÛLÜ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
TDL101 | TÜRK DİLİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
YBD101 | YABANCI DİL ( İNGİLİZCE) I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Zorunlu | 2 |
SEÇMELİ 1 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 1 | - Saat | - Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İLH120 | ARAP DİLİ VE EDEBİYATI II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 4 |
AİT114 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İLH110 | HADİS TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İLH106 | İSLAM İBADET ESASLARI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İLH114 | İSLAM TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İLH102 | KUR'AN OKUMA VE TECVİD II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İLH124 | MANTIK | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İLH108 | TEFSİR TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
TDL102 | TÜRK DİLİ II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İLH122 | TÜRK İSLAM EDEBİYATI | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
YBD112 | YABANCI DİL II | 2 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SEÇMELİ 2 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 2 | - Saat | - Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İLH219 | ARAP DİLİ VE EDEBİYATI III | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 4 |
BEK 201 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER I | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
İLH213 | DİN PSİKOLOJİSİ I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
İLH217 | DİN SOSYOLOJİSİ I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
İLH211 | FELSEFE TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
İLH207 | FIKIH I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
İLH205 | HADİS I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
İLH209 | İSLAM TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
İLH201 | KUR'AN OKUMA VE TECVİD III | 0 Saat | 2 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
İLH203 | TEFSİR I | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 3 |
İLH221 | TÜRK İSLAM SANATLARI TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Zorunlu | 2 |
SEÇMELİ 3 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 3 | - Saat | - Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 0 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İLH220 | ARAP DİLİ VE EDEBİYATI IV | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 4 |
BEK 202 | BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER II | 0 Saat | 1 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İLH224 | DİN PSİKOLOJİSİ II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İLH222 | DİN SOSYOLOJİSİ II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İLH216 | FELSEFE TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İLH208 | FIKIH II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
İLH206 | HADİS II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İLH212 | KELAM TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İLH202 | KUR'AN OKUMA VE TECVİD IV | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 3 |
İLH204 | TEFSİR II | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Zorunlu | 2 |
SEÇMELİ 4 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 4 | - Saat | - Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İLH317 | ARAP DİLİ VE EDEBİYATI V | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
İLH315 | DİN EĞİTİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
İLH307 | FIKIH USULÜ I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
İLH305 | HADİS III | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
İLH313 | İSLAM FELSEFESİ I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
İLH319 | İSLAM MEDENİYETİ TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
İLH301 | KUR'AN OKUMA VE TECVİD V | 0 Saat | 2 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
İLH309 | SİSTEMATİK KELAM I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
İLH311 | TASAVVUF I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 2 |
İLH303 | TEFSİR III | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Zorunlu | 3 |
SEÇMELİ 5 | SEÇMELİ DERS HAVUZU 5 | - Saat | - Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İLH318 | ARAP DİLİ VE EDEBİYATI VI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
İLH304 | FIKIH USULÜ II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
İLH322 | HADİS IV | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
İLH314 | İSLAM FELSEFESİ II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İLH312 | İSLAM MEZHEPLERİ TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İLH302 | KUR'AN OKUMA VE TECVİD VI | 0 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
İLH306 | SİSTEMATİK KELAM II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İLH308 | TASAVVUF II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 2 |
İLH320 | TEFSİR IV | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Zorunlu | 3 |
SEÇMELİ | SEÇMELİ DERS HAVUZU 6 | - Saat | - Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 7 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İLH 405 | DİN FELSEFESİ I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
İLH407 | DİNİ HİTABET VE MESLEKİ UYGULAMA | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
İLH409 | DİNLER TARİHİ I | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
İLH403 | FIKIH III | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
İLH411 | İSLAM MEZHEPLERİ TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 4 |
İLH401 | KURAN OKUMA VE TECVİD VII | 0 Saat | 2 Saat | 4 | Güz | Zorunlu | 5 |
SEÇMELİ | SEÇMELİ DERS HAVUZU 7 | - Saat | - Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 4 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İLH414 | BİTİRME ÖDEVİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
İLH406 | DİN FELSEFESİ II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
İLH410 | DİNLER TARİHİ II | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
İLH412 | İSLAM AHLAK ESASLARI VE FELSEFESİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 4 |
İLH402 | KURAN OKUMA VE TECVİD VIII | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Zorunlu | 5 |
SEÇMELİ | SEÇMELİ DERS HAVUZU 8 | - Saat | - Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 9 |
Toplam: |
30 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İFE101 | EĞİTİME GİRİŞ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Güz | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İFE102 | EĞİTİM PSİKOLOJİSİ | 3 Saat | 0 Saat | 1 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İFE201 | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Güz | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İFE202 | ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 2 | Bahar | Seçmeli | 6 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İLH353 | AHKAM HADİSLERİ VE YORUMLARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH329 | AHMET YESEVİ'DE TASAVVUF DÜŞÜNCESİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH363 | ARAPÇA SÖZLÜ VE YAZILI ANLATIM | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH365 | HADİS KAYNAKLARI VE TENKİDİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH335 | HÜSN-İ HAT | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH331 | HZ. MUHAMMED'E ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH343 | İSLAM HUKUK METODOLOJİSİNDE İÇTİHAD | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH361 | İSLAM, İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | |
İLH337 | İSLAM’DA SANAT VE ESTETİK | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH345 | KLASİK FIKIH METİNLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH333 | KLASİK SİYER METİNLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH321 | KUR'AN SOSYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH327 | KUR'AN'IN METİNSELLİK ÖZELLİKLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH351 | KUR’AN TERCÜME TEKNİKLERİ I | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH349 | KUR’AN’A ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH367 | KUR’AN’IN ANA KONULARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH359 | MANTIK TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH357 | ORTAÇAĞ FELSEFESİ TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH339 | OSMANLI TARİHİ VE KÜLTÜRÜ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İFE301 | ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL | 2 Saat | 2 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH325 | TASAVVUFUN TEŞEKKÜL DÖNEMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH355 | TÜRK KELAMCILARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Güz | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İLH356 | AHLAK FELSEFESİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH362 | BATI'DA İSLAM ARAŞTIRMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH358 | ÇAĞDAŞ FELSEFE AKIMLARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH328 | ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNCESİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH354 | DİN FELSEFESİNİN KAYNAKLARI VE PROBLEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH346 | EBRU | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İFE304 | EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH340 | FIKIH USÛLÜ METİNLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH338 | GÜNÜMÜZ KELAM PROBLEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH342 | İSLAM HUKUKUNUN GENEL İLKELERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH344 | İSLAM SANATININ TEMELLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH352 | İSLAM TARİHİ PROBLEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH324 | İSLAMDA İLİM AHLAKI VE GÜNÜMÜZ İLAHİYATININ MESELELERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH348 | KUR'AN KIRAATİNDE MAKAM UYGULAMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
İLH360 | KUR’ÂN ARAPÇASI | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH332 | KUR’AN TERCÜME TEKNİKLERİ II | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH364 | MEVLANA'DA TASAVVUF DÜŞÜNCESİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İFE302 | SINIF YÖNETİMİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 3 |
İLH320 | SÜNNET SOSYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH336 | SÜNNETİ ANLAMADA YÖNTEM | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH350 | TARİH USUL VE TENKİDİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH334 | TEFSİR METİNLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH330 | TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİ | 2 Saat | 0 Saat | 3 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İLH453 | ARAP DİL EKOLLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH429 | ÇAĞDAŞ DİN FELSEFESİ VE PROBLEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH451 | ENDÜLÜS TARİHİ VE KÜLTÜRÜ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH423 | ERKEN DÖNEM OSMANLI TASAVVUF DÜŞÜNCESİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH441 | FARSÇA | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH431 | FELSEFE VE BİLİM | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH437 | GÜNÜMÜZ HADİS PROBLEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH459 | GÜNÜMÜZ TEFSİR PROBLEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH427 | İBRANİCE GİRİŞ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH425 | İMAM RABBANİ'DE TASAVVUF DÜŞÜNCESİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH457 | İSLAM AKAİDİNİN HADİS KAYNAKLARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH455 | İSLAM İKTİSADI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH449 | İSLAM’IN YAYILIŞ TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH433 | KARŞILAŞTIRMALI DİNLER TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH463 | KIRAATLARIN TEFSİRE ETKİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH461 | OSMANLI MÜFESSİRLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İFE403 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I | 1 Saat | 6 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | |
İFE401 | ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH447 | PALEOGRAFİ VE EPİGRAFİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH443 | TARİH FELSEFESİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH445 | TÜRK DÜŞÜNCESİ TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
Kodu | Adı | Teori | Uygulama | Sınıfı | Dönemi | Türü | Akts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İLH436 | BİLİM FELSEFESİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH434 | ÇAĞDAŞ İSLAM DÜŞÜNCESİ VE PROBLEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH420 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH428 | GELİŞİM DÖNEMLERİ VE DİN | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH442 | GÜNÜMÜZ FIKIH PROBLEMLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH430 | HADİS İLMİNDE RİCAL VE METİN TENKİDİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH432 | HADİS TARTIŞMALARI | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH424 | İBRANİCE SÖZLÜ ANLATIM | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Güz | Seçmeli | 2 |
İLH452 | İSLAM KURUMLARI TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH454 | İTİKADİ MEZHEPLER TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH426 | KLASİK AHLAK METİNLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH438 | KUR’AN’DA EHL-İ KİTAP | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH444 | MİRAS HUKUKU | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH418 | OSMANLICA TASAVVUF METİNLERİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İFE404 | ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II | 1 Saat | 6 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 5 |
İFE402 | REHBERLİK | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH450 | TÜRK İSLAM DEVLETLERİ TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH448 | TÜRK KÜLTÜR TARİHİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
İLH422 | YUNUS EMRE'DE TASAVVUF DÜŞÜNCESİ | 2 Saat | 0 Saat | 4 | Bahar | Seçmeli | 2 |
Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. |
İlahiyat alanında lisans derecesi elde edebilmek için, öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasında 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalamasını elde etmesi gerekir. |
Tam Zamanlı |
İlahiyat lisans programında 1 Profesör, 3 Doçent, 5 Yardımcı Doçent, 7 Öğretim Görevlisi, 4 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır. |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İlahiyat Fakültesi 2000 Evler Mah. Zübeyde Hanım Cad. 50300 -NEVŞEHİR Tel(Santral):+90-384/2281000 Fax : +90-384/2281050 e-posta: ilahiyat@nevsehir.edu.tr Kep Adresi: Nevsehiruniversitesihs01.kep.tr |